Hankinnat

Itse suosittelen tuota manducaa kaikille, harmittaa kun ei tullu heti esikoiselle sitä hankittua kun oli vauva. Vasta nyt hankin sen torista kun tarkotus ois alkaa poikaa kantamaan selässä mukana ja etenkin kotona kun tuo 8.5 kilon "kahvakuula" ei vielä mihinkään ite liiku paitsi kantamalla niin ei kädet kestä kauaa kantaa :)
 
Hirveesti tekis mieli kaikkea ostaa ja käydä kaupassa ihailemassa mutta jotenki ei uskalla jos ei kaikki meniskään hyvin
 
Mua kiinnostais jos jollain ois suositella hyviä sisarusrattaita? Tai onko muilla suunnitteilla tuplien ostoa? :) Meillä on huippuhyvät Brio Smile yhdistelmät olleet esikoisella, jotka aion kyllä ehkä myös säilyttää.
 
Mua kiinnostais jos jollain ois suositella hyviä sisarusrattaita? Tai onko muilla suunnitteilla tuplien ostoa? :) Meillä on huippuhyvät Brio Smile yhdistelmät olleet esikoisella, jotka aion kyllä ehkä myös säilyttää.

Millaisella ikäerolla sulla on sisarukset tulossa? :) Mulla on vuoden ikäero mun lapsilla. Ensin meillä oli MountainBuggyt, mutta huomasin ne pian huonoksi vaihtoehdoksi kun en saanut kuopusta käännettyä kasvot minuun päin. Hankin tilalle Britaxin B-dualit. Ne ovat olleet meillä aivan täydelliset. Ne ovat sellaiset "päällekkäin" istuttavat, jollaisia en alkuun uskonut haluavani. Mutta ovat kulkeneet monessa mukana ja aijai miten hyvät!! Mutta nyt kun esikoinen on 2,5v ja kuopus 1,5v niin hankin ihan vaan kevyet tuplamatkarattaat. Vanhempi lapsi kun ei enää niin paljon rattaissa istu eikä kuopuskaan halua/tarvitse olla muhun päin. Britaxit odottelevat sit uutta vauvaa.

Niin ja kotona meillä on ollut "rönttä"rattaina Emman tuplat.
 
Meilläkin oli manduca, mut ei lapsi siellä viihtynyt. Jonkinverran käytin silti, että pääs koiran kaa metsään yms. Nyt en ehkä aio ostaa.

Meillä tarvitaan rattaat! Esikoisen aikana kävi
*Emmaljungan edge duo combi (ihan loistavat ulkoiluun! Vie paljon tilaa. Tilava koppa & ratasosa).
*Phil&teds navigator v2 (kasassa vei ison tilan eikä tarvittu tuplia ni aika nopsaa myin pois)
*Britax agile (turvakaukalon kaa matkarattaina, aika rämisevät mut kaukalon kaa hyvät)
*Britax motion (nää oli pitkään käytössä, isommalle lapselle iha ookoo. Ei vaan ollu tilaa säilyttää)
*Babyzen yoyo+ (nää meillä on edelleen matkarattaina ja ai että on loistavat ! 105cm/16kg kulkee niin kevyesti ja hyvin. Mahtuu vaatekaappiin säilytykseen)

Bugaboot himottais ihan älyttömästi, mut en tiiä raaskinko maksaa niistä:nailbiting: jollain kokemusta Buffaloista tai mono donkeystä?
Britax/Brio Smile kiinnostais myös, vaikuttais hyviltä menopeleiltä!
Emmaljungan Viking vois myös olla jees.

Ongelma rattaiden kanssa on, et asutaan kerrostalossa, ei hissiä. Vaunuvarasto tosi pieni + hankala päästä sinne rattailla ja siellä on jo parit rattaat.
Varmaa vaihtuu asunto, jos en keksi jotai hyvää ratkaisua tähä vaunu ongelmaan:grin
 
Meillä ei manduca ollut käytössä kuin yhdellä reissulla, myin pois enkä tähän hätään ole aikeissa ostaa uutta. Meille siis turhake, kuten myös leikkimatto, sitteri ja hoitopöytä myös :D
Esikoiselta jotain on tallessa, lähinnä unisex vaatetta.
Ostoon menee ensi hätään pinnis, kaukalo+telakka ja kärryt. Kärryt vaihdettiin juuri matkiksiin. Esikoisella ollut useammat bugikset ja niillä jatketaan. Mun lemppari on aasit, joista saa myös tuplaversiot, tosin itsellä ei niistä tuplina sen koommin kokemusta.
Meillä siis oli ekana donkey monot; erinomaiset, että mulla on niitä ikävä! Ajateltiin hommaa ne silloin heti alkuun kun tahdottiin toinen perään pienellä ikäerolla. Eipä homma toiminut kuten suunniteltu, joten ne vaihtui cameihin; en tykännyt. Myös kahdet beet sekä yoyot käyneet meillä ja näistä voiton vei beet, jotka tönää nytkin eteisessä.
Buffalot tulossa seuraavaksi ja mä tilaan Hollannista, jolloin säästöä kertyy useampi satku :)
 
Muokattu viimeksi:
Tasan kaksi vuotta tulee ikäeroa meillä, meidän lapset syntyy näköjään vain joulukuussa :D Ilmakumirenkaat on itsellä kriteerinä ja kääntyvät etupyörät. Seisomalautaa ja penkkiä olen myös miettinyt, mutta uskon että siitä tulis enemmän säätämistä ja haluan päästä tässä asiassa mahd.helpolla :) 2-vuotias on kuitenkin vielä melko pieni kävelemään tai seisomaan pitkiä matkoja.
 
TK, paljon buffaloille about tulee hintaa Hollannista? :p Ne on niin kauniin näköset! Kuolaan aina niitä ku joku työntelee. Toki jälleenmyyntiarvo bugiksilla on ihan loistava!

Meillä taas leikkimatto, sitteri ja hoitopöytä oli kovassa käytössä :grin nykyiseen kotiin ei kyllä ainakaan hoitopöytää mahdu.
Kehto löytyy, pinnasänky pitää ostaa.
Turvakaukalo + telakka pitää varmaan päivittää myös:facepalm: mä tykkään shoppaa mut mies kauhistelee näiden hintoja! Pitää ehk aloittaa jo säästäminen
 
En ole vie buffaloita kysynyt, mut oletan olevan tonnin luokkaa. Jälleenmyyntihinta on niin hyvä (ainakin tällä hetkellä), että en ole yksistäkään vaunuista ottanut takkiini :D Bee5 jäi juuri pari sataa edullisemmaksi tilata sieltä vs Vaunuaitta ja Punavuorenpeikko.
 
Meillä on Tula kantoreppu vieläkin kovassa käytössä ja varmasti vauvankin kanssa tulee olemaan. Lisäksi aion ostaa jonkun ihanan kantoliinan. Me tosiaan autolla kuletaan kaikkialle kun maalla asutaan, että kaupungilla yms mennään varmaan matkarattaat+reppu/liina tai sit esikoinen saa kävellä ja vauva matkarattaissa :) pitkille lenkeille kyllä tarvitaan tuplat, jotkut perus.
 
Hävettää vähän kysyä mutta osaatteko sanoa mistä sais edullisimmin ihan fiksut vaunut?[emoji4]
 
  • Tykkään
Reaktiot: TK
Nika97, meillä on nyt käytössä ilmaiset vaunut ( hylätty kierrätyspisteelle) ja matkarattaat löytyi aikanaan poistomyynnistä 70€. Sisarusrattaat, ihan perus ysäri puistorattaat löyty roskalavalta, joista pestiin kankaat pyykkikoneessa ja mies hitsasi muutamasta kohdasta kasaan :) Lisäksi esim. HopeRy:ltä on mahdollista saada ihan lahjotuksena muitakin lasten tarvikkeita ja vaatteita. Kannattaa kysellä rohkeasti, apuja on aina saatavilla. Ja netissäkin on käytettynä myytävänä aivan oivia tarvikkeita.
 
Hävettää vähän kysyä mutta osaatteko sanoa mistä sais edullisimmin ihan fiksut vaunut?[emoji4]
Me ostettiin esikoiselle ihan Lastentarvikeliikkeestä uutena, maksoi 200€. Ovat olleet nyt käytössä kaksi vuotta ja oikein hyvät. Etsin kauan hyviä vaunuja, mutta mistään en löytynyt fiksuun hintaan käytettynä. Jos käytetyt maksoi 150€, niin sama oli heittää se 50€ lisää, että tiesi saavansa hyvät ja homeettomat vaunut. Noissa Emman vaunuissa oli tilava koppa ja nyt käytössä istuinosa.
Riippuu siis ihan siitä, mikä on oma kipukynnys ja mitä pitää edullisena. Itse en maksaisi vaunuista puolta tonnia, saati tonnia. Tuo 200€ oli minun kipukynnys.

Ja kauppoihin ja kirppareille ostetut pikkurattaat löytyi vitosella tori.fi:stä
 
Mä ostin tai vieläkin mitä ostan lapselle niin kaikki käytettynä torin kautta, oon sillain säästänyt useemman tonnin :) Ostin esikolle ihanat emmaljungan vaunut City crossit yhdistelmät ja on ollu kovassa käytössä sekä oon todella tyytyväinen. Oli ollu yhdellä lapsella ennen meitä ja aivan kuin uudet, renkaista ainoastaan huomas ettei ollu uudet. Alumiini runko oli ehdoton vaatimus kun täytyy olla kevyet nostella autoon ja autosta pois. Kätevin hankinta oli hankkia adapteri ratasosaan millä saa turvaistuimen kiinni vaunuihin niin kätevä autolla kaupassa käydessä sekä tykkään käyttää myös julkisilla luukkuessa kun on kevyemmät käsitellä :wink
 
Kuulostaapa hyvältä:) pitää alkaa seurailemaan nettiä jos käytettynä sitte löytys! Ootteko missä vaiheessa ruvennu ostaa vauvalle tavaroita ja missä vaiheessa aattelitte ostaa?
 
Mä muistan esikoisen aikaan kuinka ostin yhden asukokonaisuuden eli bodyn ja housut sillon ku sain tietää varhaisultrassa että sydän sykkii :) Aloin todella tehdä enemmän hankintoja 1kk ennen laskettua, tosin vaatteita aloin hankkimaan heti kun oltiin saatu tietää kumpi tulee :wink
 
Mä muistan esikoisen aikaan kuinka ostin yhden asukokonaisuuden eli bodyn ja housut sillon ku sain tietää varhaisultrassa että sydän sykkii :) Aloin todella tehdä enemmän hankintoja 1kk ennen laskettua, tosin vaatteita aloin hankkimaan heti kun oltiin saatu tietää kumpi tulee :wink
Sama juttu! :joyful: Vaatteita tuli haalittua, kun tiesi kumpi tulee. Melkein asuin kirppareilla, kun jatkuvasti löytyi niin ihania vaatteita! Ja piti jo ihan toppuutella, että ehtii kaikkia käyttämään. Kätevää kuitenkin, kun oli vaihtovaraa, eikä pyykinpesukonetta tarvinnut joka päivä edes pyörittää.
Isommat hankinnat (pinnasänky, vaunut yms) tehtiin noin kuukausi ennen laskettuaikaa. Ensin tuntui pitkään, että ei vielä tunnu oikealta hommata niitä isompia juttuja ja yhtäkkiä sitä havahtui, että kohtahan se vauva syntyykin jo! :woot: Unelmien pinnis löytyi pilkkahintaan tori.fi:n kautta ja se oli kuin uusi. Minun oli ehdottomasti pakko saada laskettavalla laidalla oleva pinnis. Onneksi löytyi!
 
Takaisin
Top