Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaikki noi cb keskustelut on vuosilta 2009-2011 ei mitään 2016 tai 17. Millonkohan ne uusi ton testin ? Kun sitä nyt niin mainostetaan.

Ei tule meille vauvaa tänä vuonna, mutta uudet konstit kehiin. Lauantaina alkaa clomifenit. Nyt kp 1/25-26 yk 15.

Huippua iskallt että viiva vahvistu vaikka olikin vaan 3h pidätyksellä tervetuloa joulukuisiin! :)
On: Nyt on digi ostettu. Mä testaan aina vaan aamupissasta että antaa oikeen tuloksen, tai ainakin näillä kalliimmilla testeillä noita halpoja liuskoja välillä uittelen pitkin päivää :D

Marce pahoittelut menkoista ja uutta yritystä vaan [emoji173]️

Lume jännään sun puolesta!

Unicornin gyne kuulostaa kyllä ihan pässiltä.Jos keltarauhanen on jo dpo8 surkastumaan päin niin ehkä keltarauhastuki loppukiertoon auttaisi?Sullakin viivoja tulee eli ongelma saattaa olla kiinnittymisessä.

Tsemiä myös niille jotka painonpudotusta yrittää! Se on vaikeaa.Mulla ei ole paino-ongelmaa mutta liika urheilu haitannut toisinaan kiertoa..Nyt yritän tietoisesti treenata vähän vähemmän. Kesällä olisi kisoja joihin haluaisin mutta jos raskaudun niin en uskalla riskeerata.

Oma napa.Dpo 2 eli yhtä odottamista. En testaile ennenkuin dpo10 aikasintaan,silloin plussasin kuopuksesta jo melko selvän viivan [emoji173]️

Mie varmaan voisin kans pikkuhiljaa tulla tänne kirjottelee.. lueskellut oon alusta asti, mut nyt vasta pääsee oikeesti yrittää kun kierto käynnisty synnytyksen jäliltä :) yk1 siis alko just ja kp8 tänään. Tikutan ovista, mutta oletan kyllä tulevan vasta kp21 (imetys sotkee kiertoa). Kolmas siis toiveissa :)

Täällä kun on ollut puhetta noista haamuviivoista/viivanpaikoista.. niitä kyllä tuntuu tulevan ties mihin testeihin :( itsekkin himotestaajana tullut testejä pyöriteltyä enempi ja oonkin tullut siihen johtopäätökseen, et plussaan en usko ennen ku viivat on selkeät ja oletettu menkkojen alkuajankohta ohitettu. Ja eipä sekään vielä mitään takaa.. Muuten jonkun arvion mukaan erittäin varhainen km todennäkösyys on jopa 50-60%, ja muistelisin et tuota on vielä jossain arvioitu suuremmaks, kun kaikkia kiinnittymisyrityksiä ei edes huomata. (Huomaa vaan haamuviivasta testissä, menkatkin voi tulla ihan ajallaan..)

Onnea iskalltille plussasta! Ja toki muillekkin sekä o-, että r-plussista :) hailuraviivoille vahvistumisia :)

mannikka yk1 kp8/32(?)

iskallt Hupsis tosiaan. "Raskaaksi 2017".. onhan tässä vielä 8kk aikaa :D eihän tää ollutkaan "vauva 2017" , hih! :P Ajattelin mä vielä tämän vuoden puolella raskaaksi tulla!! X)

Cho : sama.. ärsyttää kun muut vaan laihtuu! Ite saa yrittää 110 lasissa hetken ja jossain vaiheessa kaatuu yli-yrittämiseen :D Mut eiköhän se tästä taas lähe kun on hyvä motivaattori: raskautuminen! Ressaa vaan kauheesti taas ajatus että "pakko laihtua jotta voi tulla raskaaksi :| "..

Jeeee emmielle , nyt vaan peitot heilumaan ;)

Jaffa , niin mäkin oletin :D hups! Johtu varmaan siitä kun liityin jo fb vauva 2018 ryhmään kun toiveissa olis että sillon sais vauvan :D jotenkin meni aivot solmuun sit täälläkin. Heh !

Marcelle pahoittelut menkoista ja onnea uuteen kiertoon! :)

kata, no niimpä! Sitähän minäkin oon mieltä. Mutta eikun maksoin 200 siitä että mulle sanotaan että pitää laihduttaa!! Ihankun en ois sitä jo tiennyt. Menin juurikin hakemaan apua tuohon kiinnittymiseen. Ja sanoinkin gynelle että mun mielestä vika on siinä kiinnittymisessä, kun viivoja tulee loppukierrossa mutta ei vaan jää kiinni. No ei kuulemma viivat merkkaa mitään ennenkun on menkat myöhässä, joten ei kannata haamuviivoja testailla. Arghhhh!!!!! Oonntestaillu ja siitäpä selvisikin itselle että vika taitaa olla kiinnittymisessä. Mistä mä nyt löydän sellasen gynen joka antais apua, eikä keskity mun painoon? :/

Tervetulos Mannikka ! :)

Toi paino on hankala asia. Itse en ole saanut aikaiseksi tehdä painon suhteen paljoakaan. Hiukan olen koittanut katsoa mitä suuhuni pistän ja vähentänyt herkuttelua. Tosin edellinen lääkekuuri aiheutti pahoinvointia niin tuli vahingossa syötyä vähemmän. Luulisi silti ammattilaisen osaavan muutakin kuin antaa käsky laihduttaa. Oma lääkärini sentään antoi primolut ja clomifen reseptit jos niistä saisin toivotun tuloksen.

Miulla muuten kanssa semmonen 12kg tiputettavaa.. ei vaan oikeen lähe imettäessä :( noh kuitenkin suht samassa painossa kun kakkosesta plussatessa.

Unicorn kiitos :) lainaan tähän taas larissan jonkun vuoden takasta viestiä liittyen luteaalivaiheen tukemiseen ;) "Tosta B6: sta, jos joku muukin ajattelee kokeilla: Kokemuksia luin netistä, niin ne jotka oli syöneet läpi kierron liian suuria annoksia B6:ta (yli 50-100mg) olivat saaneet sillä menkat myöhästymään vaikka eivät raskaana olleetkaan. Eli kierron alusta ovikseen 5 mg (tai ei ollenkaan purkista) ja vasta oviksen jälkeen 50-100 mg. Ja jos ei ole ongelmaa keltarauhashormonin, prolaktiinin, luteaalivaiheen pituuden, tiputtelun yms. kanssa niin ei kannata ehkä alkaa ottamaan, koska siitä ei ole luultavasti mitään hyötyä."

Onko täällä kilpirauhasen toiminnan häiriöistä kärsiviä? Miten teillä oireilee? Mä oon huomenna menossa verikokeisiin. Mulla oireina tolkuton väsymys ja aikaansaamattomuus, huono olo, heikotus, paino on selittämättömästi noussut muutamassa kuukaudessa, eikä laske vaikka yritän. Ylipainoinen en ole vieläkään, mutta 5kg enemmän kuitenkin kuin mitä olen ollut muuten koko aikuisikäni. Olo on sellainen turvonnut. Oireet alkoivat noin pari kuukautta keskenmenon jälkeen.. ja yksi oire kai on myös etten raskaudu (viisi yk:ta mennyt) enkä kahtena viimeisimpänä kiertona ole edes bongannut ovista. :( viime kesänä kun yritys alkoi, tärppäsi heti toisesta kierrosta..

Miulla muuten kanssa semmonen 12kg tiputettavaa.. ei vaan oikeen lähe imettäessä :( noh kuitenkin suht samassa painossa kun kakkosesta plussatessa.

Unicorn kiitos :) lainaan tähän taas larissan jonkun vuoden takasta viestiä liittyen luteaalivaiheen tukemiseen ;) "Tosta B6: sta, jos joku muukin ajattelee kokeilla: Kokemuksia luin netistä, niin ne jotka oli syöneet läpi kierron liian suuria annoksia B6:ta (yli 50-100mg) olivat saaneet sillä menkat myöhästymään vaikka eivät raskaana olleetkaan. Eli kierron alusta ovikseen 5 mg (tai ei ollenkaan purkista) ja vasta oviksen jälkeen 50-100 mg. Ja jos ei ole ongelmaa keltarauhashormonin, prolaktiinin, luteaalivaiheen pituuden, tiputtelun yms. kanssa niin ei kannata ehkä alkaa ottamaan, koska siitä ei ole luultavasti mitään hyötyä."

Ahaaa!! Eli B6:ta oviksesta kierron loppuun? :) mites kun mulla kyllä viime kiertokin veny oviksen myöhästymisen takia 28->32 ja niin taitaa tässäkin kierrossa käydä.. tänään kp28/28-32 eikä merkkiäkään tädistä. Niin onko luteaalivaihe silti siis liian lyhyt? Tai joku ongelma? Mä en ymmärrä näistä vielä oikein mutään, kun ei oo kukaan lääkäri selittäny. Gynekin paiskas vaan kuvat mukaan ja toivotti hyvää laihdutusta. En mä ees tiiä mitä niissä kuvissa näkyy :D :D

Onko täällä kilpirauhasen toiminnan häiriöistä kärsiviä? Miten teillä oireilee? Mä oon huomenna menossa verikokeisiin. Mulla oireina tolkuton väsymys ja aikaansaamattomuus, huono olo, heikotus, paino on selittämättömästi noussut eikä laske vaikka yritän. Ylipainoinen en ole vieläkään, mutta 5kg enemmän kuitenkin kuin mitä olen ollut koko aikuisikäni. Olo on sellainen turvonnut. Oireet alkoivat noin pari kuukautta keskenmenon jälkeen.. ja yksi oire kai on myös etten raskaudu (viisi yk:ta mennyt) enkä kahtena viimeisimpänä kiertona ole edes bongannut ovista. :(

Mä menossa kans verikokeisiin. Samat oireet. Yk10 menossa. Ennen raskautta putosi paino hyvin eikä ollut näitä oireita..

Unicorn, joo b6: sta ja kannattaa ottaa semmonen valmiste missä on muitakin b-vitamiinin muotoi :) mikä kp siulla oli o+? Luteaalivaihe pitäs olla vähintään 10 päivää. Gyne ois varmaan sanonu jos kuvissa jotain epäilyttävää ois..

Mulla oli normaalin rajoissa kilpirauhasarvot kun julkisella kävin verikokeissa, mutta silti liian korkea raskautta yrittäville niinku eilen jo mainitsinkin.
Siihen siis kirjotti gyne mulle Thyroxin lääkityksen että saataisiin matalemmaksi sitä arvoa.

6 kuukaudelle on lääkkeet. 2 x 100 tabl. Pakkausta, toisen jätin vielä apteekkiin kun siitä yhdestä sai vain Kela-korvauksen. Haen sitten vasta toisen kun alkaa loppua ekasta purkista tabut, joka aamu heti herättyä pitää ottaa 1 pilleri.

Unicorn, joo b6: sta ja kannattaa ottaa semmonen valmiste missä on muitakin b-vitamiinin muotoi :) mikä kp siulla oli o+? Luteaalivaihe pitäs olla vähintään 10 päivää. Gyne ois varmaan sanonu jos kuvissa jotain epäilyttävää ois..

Ok kiitos :)
Kp18 oli o+

Unicorn, Jos nyt kp32 alkaa menkat niin ois 13 päivää luteaali, eli kyllä on riittävä pituus :)

Arghhh mä olisin kyl onnellinen jos menkat alkais loppuis tää Piinailu tai lähinnä toivon et jos ne on tulossa ettei kiero veny jonnekkin 40 joskus ollu myös 38 mutta normaali semmonen 33... tai sit vaihtoehtoisesti iso plus koska ei tämmöistä epätietoisuutta jaksa :D

Tervetuloa Mannikalle ja toivotaan, ettei kenenkään meistä tarvitsisi liittyä Raskaaksi 2018 -ryhmään ensi tammikuussa :)

Mä sain eilen illalla ovisplussan ja tänään aamulla samanlaisen, mutta nyt äsken viiva oli jo laskenut. Näkyyköhän viiva laskeutuneena eli ei enää LH-huippuna, kun ovis on vasta tulossa vai mennyt jo? Eli miltähän ovistesti näyttää juuri oviksen hetkellä?

Liitteet

• IMG_2385.JPG
    IMG_2385.JPG
    969.6 KB · Katsottu: 173
Iskallt, minusta kuvien perusteella jo tuo aamuinen testi oli selkeämmin plussa kuin toissapäiväinen. :D Mutta tosiaan testeissä on eroja, itse en meinannut nähdä OneStepin ohuenohuessa liuskassa yhtään mitään, kun muilla testeillä jo selkeät plussat.

Testaamisajankohta vähän mietityttää täälläkin. Aloittaessa haluttiin testata aikaisin, jotta näkisi ne kemiallisetkin, kun kummallakaan ei takana aiempia raskauksia/raskauttamisia. Jotta tietää, että jotain tapahtuu ja asiat toimivat ainakin jollain tavalla. Nyt kun on tuo yksi lyhyt raskaus takana, niin toimivuudet tietää siihen pisteeseen, mitä nyt raskaustestikään voi missään vaiheessa kertoa, eli nyt on kyse vain siitä, mihin asti malttaa olla testaamatta. :p

Ja tänään ihan kuin olisin tuntenut ovulaation ekaa kertaa elämässäni! Vasemmalla puolen alavatsaa tuntui vihlontaa/"vetämistä" kohtua kohti, ajattelin ensin, että joku pissatulehdusoire, mutta oire kesti vain pari minuuttia ja hävisi sitten. Se mietityttää, kun pari tuntia myöhemmin tuntemus päästiin hyödyntämäänkin, minkä jälkeen kävi vielä uudelleen tuo sama tuntemus samassa kohtaa, että voiko ovulaatiokipu tuntua tuolla lailla kahteen otteeseen? Olisiko mahdollista, että sieltä pamahti kaksi munasolua, vai liittyvätkö nuo tuntemukset sittenkään ovulaatioon..? :D Nännit kyllä käyneet nyt aristamaan ja ovulimojen tapaista tullut, eilen aamulla tehty ovutesti "lähes plussa", tuon jälkeen tehdyt hiukan haaleampiakin jo. Tänään en ole testiä tehnytkään. Ja hiukan kuvottava on olokin, mutta se voi johtua Selexidistä.

Ainiin: kp 15, nyt ehkä sitten dpo 0

Tänään tein neljän tunnin pidätyksellä testin.Tänään kuitenkin tuli toinen viiva näkyviin kontrolli viivan lisäksi.Ehkä ovis plussa huomenna tai ylihuomenna sellainen viiva nyt oli.

15kp 25yk

Takaisin