Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä taas koen, että ovistikuttelusta on nimenomaan hyötyä! Oon toki aina tikuttanu ovista vaan sillä clearbluen digitestillä, joten ei oo niin ressaavaa tulkittavaa kun viivoista, mutta ainakin tietää millon se sit on ja pystyy panostaan. En vois kuvitellakaan et jossain kierrossa mentäis vaan sokkona.

Mulla alko aamulla tuhruttelu ja näyttää melkein kääntyvän kunnolla menkoiks :( Muuten olisin sen jo uskonutkin, mut mun kierto on ollu tasan 39 päivää ja nyt vasta menossa kp 36. Niin jäätävä päänsärky myös, että kai se on sit tää kierto tässä :( Jos ei yöllä ala kunnolla niin testaan vielä aamulla. Vähintään ois kiva saada varmuus, että sais otettua buranaa!

Mullakin nipsuliini illan mittaa alkanut tulemaan menkka jomoja :( mut ehkä sit ens kierto on meidän <3

No voihan gyne, unicorn! Musta oviksen tikutuksesta on ainakin omalla kohdalla pelkkää hyvää sanottavaa. Tietää odottaa pidentynyttä kiertoa jos plussaa ei tuu tikkuun.

Hei himotestaajat ja kaikki testien tiirailijat! Käykääpä countdowntopregnancy.com-sivustolla. On nimittäin viimeisen päälle kuin meikäläiselle tehty, pystyy valita dpo:t ja tsiigailla millaisia viivoja ihmiset on saanut! Aina loppukierrosta huomaan eksyväni kerta toisensa jälkeen testejä ihmettelemään sinne!

Alavatsalla on kuin pienessä tulessa koko ajan, välillä vihloo enemmänkin! Dpo 7 siis, alkoivat ehkä eilen, mut lievempänä..

Älä Lume heitä vielä kirvestä kaivoon! Eiks se oo ihan normaalia et ois menkkamaisia jomoja alkuraskaudessa? Sun testeissä kuitenkin näkyny viivaa niin oottelisin vielä :)

Milottina, tääkin oli mun eka kerta :D jos ei raskautta lasketa.

Ajattelin jatkaa ovistikuttelua ja opetella seuraamaan kiertoa ja tuntemuksia. Ni ei tartte ressata siitä, millon ovis olis, vaan tietää varmasti. Ebaystä saa onneks halvalla noita. Joten joskus vois tikuttaa huvikseen vaikka koko kierron :D

Lumet kun alkaa sulaa ja nämä hiekkatiet kun siistiytyy ni alan lenkkeillä esikoisen kanssa rattailla, syön terveellisesti ja heitän vaa'alla vesilintua. Se ehkä mua eniten ressaa kun pitää vaakaa tuijotella ja ottaa ressiä siitä että nyt mun pitää laihtua, nyt just heti ja paljon!

Huojentavaa tietää että kaikki rakenteellisesti kunnossa.. mutta miehen simpoista ei kyllä oo mitään tietoa. Uskon kyllä että meidän raskaaksi tuloa hankaloittaa juurikin mun ylipaino.

Huoh.

Älä Lume heitä vielä kirvestä kaivoon! Eiks se oo ihan normaalia et ois menkkamaisia jomoja alkuraskaudessa? Sun testeissä kuitenkin näkyny viivaa niin oottelisin vielä :)

Nii kai se ois.. mut kun ainut oire periaatteessa mitä ois jäljellä on huimaus, tissikipukin alkaa laantua niin kuin aina ennen tädin tuloa :/

Mun täytyy mennä verikokeisiin kun uusi kierto alkaa niin Kp3-5 ja aamupäivä pitäis olla. Pitäis ottaa mm
S-LH S-Luteinisoiva hormooni,
Follikkelia stimuloiva hormooni,
Prolaktiini, neljäs on joku josta en tiiä yhtää mitään.

Ja tosiaan sain thyroxinia puolelle vuodelle. Tiesin että liian korkea se kilpirauhas arvo mikä mulla todettiin helmikuussa. (2.8)

Ja unohdin täysin syyn miksi piti lopettaa terolutin syöminen tähän paikkaan, mutta tehdään sitten niin työtä käskettyä.

Kyllä mullekin gyne mainitsi että pienentää lautasannosta ja kyseli treenaanko. Treenaan mut nyt on salilta taukoa, käyn vetää pitkiä lenkkejä ton esikon kanssa. Sanoi myös sitä että jopa 6-7kg painon pudotus jo voi auttaa mutta saa nähdä. :)

Hei ei ehkä ihan osu nyt tähän aihepiiriin, mutta useampi on viitannut tähän ylipainoasiaan viimeisimmissä viesteissä. Itsekin painiskelen liikakilojen kanssa, kuopuksen (2v 3kk) raskauskilot on karistettu jotakuinkin mutta esikoisen (3v 6kk) kilot on ja pysyy. Ja siitäkin enemmän siis vielä pitäisi saada painoa pois jotta mahtuisin ns. terveellisiin mittoihin vyötärönympäryksen tai painoindeksin suhteen. Sitä siis tässä meinasin kysyä että minkälaisilla painoindekseillä te liikutte, joilla ylimääräistä on?

Ja toinen kysymys sitten vielä noista dpo-jutuista, vaikka näitä vähän väliä kyselläänkin niin kysyn siitä huolimatta. Kun viikonloppuna siis sain tikutettua ovulaation, ekana päivänä laimeampana ja seuraavana sitten vahvempana, kumpikin kaiketikin plussa kuitenkin, niin kummastako lasken nyt sitten nuo dpo:t?

kp 17/28, yk 4

Luin jostain, että raskautumista pitäisi auttaa jo se, että paino lähtee oikeaan suuntaan. Pienikin pudotus siis pitäisi jo lisätä raskauden mahdollisuutta kun kroppa huomaa, että ravintotilanne on normalisoitunut, vaikka painoa ei olekaan pudonnut vielä paljon. Toimii vastaavasti myös alipaino-ongelmista kärsiville raskauden yrittäjille. Lähdettä en nyt osaa sanoa kun en muista mistä luin, olisko ollu joku vauva.fin tai meidän perheen nettiartikkeli. Tsemppiä kaikille!

unicorn: joo mä kirjoittelin siinä plussa vai ei ketjussa, välillä täällä. Älä lannistu gynen puheista, tärkeetä että rakenteellisesti kaikki on hyvin ja ajattelen myös että sinähän päätät käytätkö ovistikkuja vai et, kuiteski jos kiertoki heittelee sillon tällöin :o Jännästi nuo testit sulla näyttää jonkinlaisia hailuroita kyllä, mulla kun testeihin ei tuu yhtikäs mitään kun ovat negoja olleet.

Joku kyseli että koska testaan :D jaa-a...varmasti siinä vaiheessa jos lupaavia oireita ilmaantuu. Mullahan oli keskenmeno 10/2016 jonka jälkeen jäin koukkuun tänne vau palstalle ja ku mietin niitä oireita niin olihan ne erilaisia: se kuplinta alamasussa, jäätävä turvotus vatsalla, nännit niin kipeet että suihkussa kävi kipeetä ja yhtäkkinen hengästyminen...pyöräilin silloin työmatkoja vielä...10 km suuntaansa ja kunto oli parantunu hyvin mut yhtäkkii tosiaan hengästyin kauheesti. Palelu ja mielihalut ja ja ja....:) jos ilmaantuu vastaavia oireita niin sit testaan...muuten yritän olla ressaamatta.

Mä voin kertoo painavani 90 kg ja olevani 169 cm pitkä...ylimäärästä siis on ja tarkoitus kyllä aloitella liikunta. Nyt on ollu vaa nii väsynyt ettei oo jaksanu :O ruokaan oon kiinnittäny huomioo, ettei söis niitä herkkuja :D

Harmi kyllä Unicorn, että jäi vähän ikävät fiilikset gynestä.:/ mutta hyvä että kaikki kuitenkin kunnossa. Kyllä mäkin jatkaisin ovistestejen tekoa, jos tuntuu että se ei itseä stressaa. Minäkin tykkäsin viime kierrossa käyttää, mukava vaan ku tietää millon ovis on. Eri juttu varmaan, jos kuukaudesta toiseen yrittää tikuttaa, eikä saa ovista kiinni. Sillon varmaan lisää vaan stressiä.

Alinahilla kiva että gynekäynnistä jäi sulle hyvä fiilis ja sait sieltä apuja!:)

Mullakin menkkajomoja pitkin päivää, alkais nyt jos on alkaakseen. Vähän, ihan siis tosi vähän tullut tänäänkin sitä rusehtavaa vuotoa.:/ harmittaa jos alkaa menkat tälleen monen päivän tiputtelulla.:/

Mä oon ite 175 cm ja painan 78 kiloo mut mullakin tosta painosta on 45.5 kiloo lihasta. En oo vielä ylipainoinen mut kohta rajalla joten aika oli tehdä jotain ja teinkin. 2 proteiinipirtelöä päivässä 2-3 l vettä, pitää muistaa syödä 6 kertaa päivässä, mulla ongelmana oli liian pitkät ateriavälit ja sit tuli kauhee nälkä ja söi mitä sattuu. Päivässä syön päivällisen normienaa ja sillon keitettyjä kasviksia sekä aina salaattia ruuan lisäksi, leipää en syö. Tuolla rytmillä oon saanu pidettyä syömisen aisoissa enkä sorru enää makeisiin, napostella jos tekee mieli telkkaria katsoessa niin kulhoon pilkon vihanneksia. Tuolla oon myös saanu energiaa päiviin ja jaksan käydä pojan kanssa vaunulenkillä 1-2 kertaa päivässä :) Mulla on hyvinvointivalmentaja jonka kaa oon tuon ateriarytmin laatinut itse en ois osannut kiinnittää kaikkeen huomiota. Tsemppiä painon pudotukseen mullahan se on nyt vähän niinkuin kielletty mut kuntoa aion silti parantaa ;)

Menkat alkoi sitten ihan kunnolla eikä jättänyt epäilykselle varaa, joten täällä sitten 2/35-39. Tsemppiä aamun testaajille! :)

Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille <3
Tää palsta on huippu! Olis ollut niin kiva plussata kaikkien kanssa samaan aikaan ja jatkaa höpöttelyjä jatkossakin. Täällä tulee sellanen "yhteenkuuluvuuden" tunne, kun kaikki tukee toisiaan, kuuntelee ja ymmärtää. Mennäppä jollekin kaverille selittämään että "tein just eilen 7 raskaustestiä... ja tänään neljä. Pitää vielä käydä apteekista pari" .. pitäsivät ihan hulluna :D hhahhah!

Paska fiilis jäi tosiaan, ja nyt alko suunnittelu sitten että miten helvetissä mä täällä neljän seinän sisällä alan painoa pudottamaan kun välillä en kerkee tehdä edes ruokaa tai. Esikoisella niin kamala eroahdistusvaihe ollu jo pari kk että ei voi selkää kääntää eikä sylistä laskee, joten ei tästä oikein mihinkään salillekaan lähdetä. Tiet on niin paskassa kunnossa että hyvä kun autolla pääsee, vaunuilla ei kannata ees yrittää. Vaunuilu saa siis odottaa kuivempia ilmoja. :| Siihen mennessä syötävä vaan tositosi terveellisesti. Mulla vaan tuppaa aina käymään niin menkkojen alettua alka kunnolla terveellisesti syöminen, sit pari vkoa menee hyvin ja viikko ennen menkkoja tulee pms oireet ja tekee kaikkea mieli ja sit romahan. Tekee mieli kaikkea ja kaikki masentaa ja mikään ei huvita. :| Sit taas muutama viikko menee loistavasti, kun taas: pms!!!! Argh!!

Jatketaan ovistikutteluja. Mies oli samaa mieltä :) muuten ressataan siitä ettei tallettelut osu koskaan kohilleen. Päätin että jatkossa en osta yhtään r-testiä kaappiin odottamaan. Tai jos kaapissa on, ni testaan vasta kun menkat myöhässä. :) Vaikka testailu onkin jännää, eikä mua sit ne menkatkaa masenna nii paljoo ku tietää et ne on tulossa jos ei plussa pärähä... mutta noihin testeihin menee ihan törkeesti rahaa :| Ostan niilläkin sit vaikka salaattia :D

Pahoittelut tädin kohdanneille <3

Lumelle tsemppiä, ootan sun seuraavaa testiä. Ja oon ihan varma että vielä tästä plussaat!! :) olis ollut kiva plussata samaan aikaan ja päästä samaan odottajiin. :)

Mun varmaan täytyy siirtyä johonkin vauva 2018 tai 2019 :D tästä kierrosta olisi tullut joulukuinen, mutta seuraavasta mentäs jo 2018 puolelle.
Jokohan Raskaaksi 2018 on?

alinah , kauanko olittekaan jo yrittäneet? :) ihana että sä sait gyneltä apua <3

Hassua kun mulla ei oo yhtään menkkaolo... tissejä kihelmöi kainalosta ja tosta yläosasta, kohdunkaula on napakka ja suu kiinni. Normaalisti olis vähän "aukinainen" tässä vaiheessa. Ei oo mitään menkkajomoja. Nenä tukossa, flunssaa vähän. Eilen tuli alavatsalla sellasia tykytyksiä. Mutta kaippa ne sieltä tulee parissa päivässä, kun kerta keltarauhanenkin oli "jo vähän lupsahtanut". Sitä kai se meinaa, ettei raskaus ole taaskaan alkanut ja keltarauhanen alkaa surkastua?

Ärsyttää kun se gyne ei selittänyt juuri mitään. Lätkäsi vaan ne kuvatkin mukaan, enkä mö tiedä mikä noista kuvista on mitäkin. Munasarjat ehkä just tunnistan ja ehkä kohdun limakalvon? Vitutti niin paljon se painonpudotuspaasaus että en viittiny edes kysellä. Piti tyhmänä kun kysyin että mistähän vois johtua että ovulaatiotestit näyttäis plussaa monena peräkkäisenä päivänä loppukierrosakin kun oviksen jälkeen lähtenyt haalenemaan.. Ja naurahti kun sanoin että oon loppukierrosta tehnyt testejä ja niihin tullut viivaa, niin voisko olla että olis jotain kiinnittymisongelmaa. Ei vastannut kun silleen että ei se tarkota mitään ja että niitä testejä ei kannata tehä kun vasta kun on menkat myöhässä kun ne ei kerro mitään. Tulee vaan niitä ns haamuviivoja jotka ei oo oikee plussa. Ärsytti.

Anteeks pitkä viesti,

Unicorn kp28/28-32 dpo9

Unicorn17 sulla on ollut kyllä ikävän oloinen gyne. Kannattaa jatkossa toimia niin kuin itsestä hyvältä tuntuu :)
Luultavasti ilman tikuttelua meillä ois tallettelut loppunut liian aikaisin tai ollut taukoa väärässä kohtaa. Itseä ainakin helpotti tieto kun plussa tuli o testiin. Oli yli vuoden epäsäännöllinen kierto eikä mitään tietoa tapahtuuko jotain. Toistaiseksi ei menkkoja vielä kp 26/26. Hiukan jännittää miten käy. Toivottavasti lähi apteekista löytyy clomeja jos täti tulee käymään.

Unicorn, Olipa kyllä tyhmä gyne.. Harmi kun yksityinen maksaa niin paljon ettei heti viiti toiselle lääkärille mennä :/ koska siis sinne julkiselle pääsis?

Mä oon kans käyny välillä kattomassa oisko jo tullu raskaaksi 2018 ryhmää koska itekkään en enää saa vuodelle 2017 :) tai no la 5.1. Näitten menkkojen mukaan että voihan siinä käydä kuinka vaan :D :D

Jaffa yk2 kp10/31?

Voisitkko Unicorn lapsen kanssa vaikka jumppailla kotona? Mä käyn äiti-lapsi-jumpassa, siinä voi käyttää lasta painona, ja sillon kun itse jumppaa, niin lapsi touhuaa varmaan mielellään vieressä lattialla, kun äiti on lähellä.:) joskus lapsen vauva-aikana löysin youtubesta jotain vauvajumppapätkiä, niitähän voisi ainakin hyödyntää.:) tai vaikka tanssia lapsi sylissä musiikin tahtiin, siinä vasta hyvää liikuntaa.:D ja eihän sitäkään kauaa tarvi jumppailla kotona, varmasti ainakin tyhjää parempi, kun saa vähän hikeä pintaan.:) vaikka ees niin pitkään, kun lapsi viihtyy.:)

Ja itse en yleensä testaa raskaustestillä, kun vasta kun menkat myöhässä, nyt viime kierroissa oon sortunut pari kertaa. Mut mieluummin ootan menkkoja ja petyn niihin, ku negaan. Ja just että jäis mahdollisten kemiallisten takia itkut itkemättä.:/ Mutta ymmärrän kyllä teitä, jotka testaatte jo aiemmin, kyllä ne testin mullakin kaapissa aina polttelee, mut en uskalla testata.

Oon kans aika varma että siirryn 2018-ryhmään, siellä nähdään:)

Ja voi että ärsyttää tuo sun gyne.:banghead: Miksi ei voinut ottaa sen enempää kantaan tuohon, että jos on jokin kiinnittymiseen liittyvä ongelma. Kun sulla niitä haamuja selvästi tullut, ja niinkuin todettu, niin kyllähän ne haamutkin sen hormonin tarvii. Ja harmi kun tosiaan maksaa yksityinen sen verran, että ei varmaan huvita toiselle mennä, niinkuin Jaffakin sanoi. Mä oon pari kertaa gynellä käynyt, niin oon yrittänyt aina netistä etsiä muiden kokemuksia, että kenelle uskallan mennä jalkojani levittelemään.:grin On niitä gynejäkin varmasti niin moneen junaan.

Tsemppiä sulle, toivottavasti sulla jo kuitenkin vähän parempi mieli.<3

Nipsuliini, pahoittelut menkoista.:/

Marce, jospa menkat jäis nyt tulematta.:) onko yhtään oireita suuntaan tai toiseen?:)

Jaffa , elokuussa aikasintaan ja miehen pitäs olla aina mukana kun hoitaavat molempia. Ei vain naista. Ja sitten miehen pitäs olla aina poissa töistä.. joten ei tuu varmaankaan onnistumaan :/ tietää tuon julkisen tahdin, että aikoja saa ootella jne, ei taida ongelmat ihan parilla käynnillä selvitä kun ensin ravataan testeissä ja kokeissa ja sit jos hyvä tuuri käy niin saa jonkun reseptin ja sitten seuraillaan. En tosiaan tiedä mikä on käytäntö, arvelin vaan.

Luulin että olisin ihan vaan saanut jonkun reseptin jo tällä käynnillä tohon kiinnittymiseen. Mutta ei näköjään tarvinnut.

Miksi lihavia aina syrjitään ? :D Toki se voi olla terveysriski. Varmasti jotkut lihavat odottajat kärsii ongelmista yms, mutta en näe että se olisi mitenkään korrelaatiossa sen kanssa aina. Mietin tuossa yöllä, että Miksi lihaville ei suoda raskautta samalla tavalla kun laihoille? Tiedän paljon lihavempiakin ihmisiä kun itse olen, ja tuntuu että heillä ei oo ollut mitään vaikeuksia lasten saannissa. Tai hoidon. Entä jos mä olisin ihannoinut tällaista vartaloa enkä haluaisi olla edes laihempi? Pakottaako ne silti laihtumaan, että saan haluamaani hoitoa? Entä jos haluaisin lapsen tällaisena? Miksi en saisi? :) Olisko vastaus sitten, että "ole sitten lapseton kun olet halunnut olla tuon kokoinen ja ihannoit omaa vartaloaso tuollaisena ja olet omaan ulkomuotoosi tyytyväinen". :)

toupie , toki voisi. Mä olen vaan niin huono kotijumppaaja ja tuntuu etten saa mitään aikaiseksi. Esikoinen kun edes hetken viihtyy tai nukkuu, niin teen yleensä kotihommat. Ja illalla oon jo muutenkin ihan puhki. Miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa 1-2h illalla. Ei haluttaisi sitä aikaakaan käyttää yksin jumppaamiseen. Mutta pitäshän sitä jostain yrittää löytää aikaa sille jumppaamisellekin.

Mitä te naiset höpötätte? Voittehan te vielä olla raskaana 2017! Raskaana 2018 voi olla vasta vuonna 2018. Pysytään nyt vaan saman topicin alla :angelic::Heartpink

Minun aamuinen testi oli niin surkea ilmestys, että en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Ehkä päällimmäisenä tunteena iski pelko ja pettymys. Ei tämä voinutkaan olla totta, kesken menee, jotain pahasti pielessä.
Odotin kuitenkin sen 48 tuntia viime testistä ja aamupissasta tein. Silti se viiva on surkeampi ja huonommin näkyvä kuin edellinen! Luulin jo saavani vahvan viivan... Teen toisesta pissasta sitten sen toisen saman merkkisen testin, niin voi ehkä paremmin vertailla. Alunperin piti tehdä viikonloppuna se testi, mutta joku hittohan tässä mättää, kun ei vahvistu!!

PS. Kuvan laitan, kun jaksan sängystä nousta.

Takaisin