Oireita, oireita..

Siis nää kivut alavatsassa on jotain ihan kamalaa! On vaihtelevasti vihlovaa kipua, on pistävää kipua, on jomottelua, juilintaa, aaltomaista kipuilua ja jatkuvaa särkyä. :inpain: Oli näitä viime raskaudessakin mutta en muistanut että nämä oli näin inhottavia ja kivuliaita. Olen vielä tosi kipuherkkä niin ei kyllä löydy yhtään toleranssia ja panadolkaan ei auta sitten ollenkaan. :confused:
Alaselkä ja lantioseutu (+si-nivelet) olleet jo kuukauden verran aivan tukossa ja ai että päivän kohokohta on kun mies hieroo auki alaselän! :angelic:
Plus tää närästys! Mulla alkoi aikalailla viikon 7-8 paikkeilla ja vaiva on kyllä läsnä ympäri vuorokauden.
Muilla samaa? Pliis, sanokaa etten ole ainoa :angelic:

Mä tiesin viikkoa ennen oletettua menkkojen alkuaikaa olevani raskaana kun tissit tuntui oudoilta :D

Viime raskaudessa mun mies sanoi reippaasti ennen oletettujen menkkojen alkamisaikaa että tietää, että olen raskaana, koska mun tisseistä näkee sen :D Itse en ollut vakuuttunut tuollaisen argumentin perusteella vaan odotin raskaustestiä:D

Miitu, luulen ja toivon että kuuluu asiaan, niinä päivinä kun olen ollut haravoimassa pihaa tai muuten pihahommissa, on illalla ollut hankalampi/tukalampi olo kuin päivinä kun ei ole niinkään riehunut.

Mun liitokset huomauttelee jo itsestään, aamulla tuntui jo kipeältäkin, muuten on naksunut lähinnä. Viime raskaudessa otin viimeiset kivuttomat askeleet joskus rv15 tienoilla, että jeejee..

Niinu mä arvasin kans et mini tarttui matkaan kun vajaa viikko oviksesta tissit näytti ja tuntui yhden päivän tavallista isommilta ja huulet kans jotenki turpeilta :D Sit se hävis.

Mulla ei kauheesti muuten ole vielä juilinut, mutta vasen lonkkanivel meinaa erityisesti öisin ärtyä niin että vessassa käydessä tuntuu ettei jalalle voi kunnolla varata. Aamuisin on yleensä jo ohi kun nousen, mutta köllin usein esikoisen kanssa tovin hereillä ennen nousemista joten johtunee siitä. Varmaan joku kyljellään nukkuminen tekee tuon..

Ihan alussa oli muutaman kerran alavatsalla sellaisia repäisyjä, mutta niitäkään ei ole ollut enää viikkoihin. Nyt 11+3.

On kyllä tähän asti ollut kaikinpuolin tosi erilainen raskaus kuin viimeksi, jos pitäisi siitä jotain päätellä niin ehkä olisi poika tulossa.

Mulla kipeytyy alamaha heti, jos vähänkään enemmän kävelen. Sellaisinakin päivinä, jolloin ylipäätään kävelen sen tavallisen muutaman kilsan koukumatkan, on jo illalla sellainen olo, että sänky kutsuu, eikä halua enää askeltakaan ottaa, kun juilii ikävästi. En ois ikinä arvannut että näin alussa (11+3) vaikuttaa elämään jo näin kovin tämä raskaus. Normaalisti kävelen 10 kilsaa päivässä ilman mitään ongelmia, nyt oon turvautunut aika paljon bussiin.

Hitto sentään oon syöny terveellisesti ja ottanu vitamiinit ja nyt mulla alkaa suupielet oireilla, Argh! Pitää lähtä ostamaan jotain hyvää rasvaa tänään ettei mee pahemmaksi!

Huhhu.. nyt on alavatsassa sellainen tunne, kuin sieltä yrittäisi pukata joku alien vatsanahkan läpi ulos. Ihan kuin siellä turpoaisi jokin sisältä päin. Varsinaisia kipuja ei tunnu olevan, mutta inhaa tunnetta kuitenkin, ja kun nousen istumasta, niin kestää hetken, ennen kuin alavatsa "asettuu kohdilleen", vai mitenkä sen nyt kuvaisi... Leikkausarven kohta on jotenkin arka, vaikka ihon pinnalla ei sillä kohdalla olekaan tuntoa, jossakin vähän syvemmällä kuitenkin on. Voisikohan tässä kohta jo uskaltaa toivon nousta, että siellä oikeasti kasvaa jotakin ihanaa? :confused004 Nimimerkillä: epätoivoinen stressaaja Pirkanmaalta :D

Huhhu.. nyt on alavatsassa sellainen tunne, kuin sieltä yrittäisi pukata joku alien vatsanahkan läpi ulos. Ihan kuin siellä turpoaisi jokin sisältä päin. Varsinaisia kipuja ei tunnu olevan, mutta inhaa tunnetta kuitenkin, ja kun nousen istumasta, niin kestää hetken, ennen kuin alavatsa "asettuu kohdilleen", vai mitenkä sen nyt kuvaisi... Leikkausarven kohta on jotenkin arka, vaikka ihon pinnalla ei sillä kohdalla olekaan tuntoa, jossakin vähän syvemmällä kuitenkin on. Voisikohan tässä kohta jo uskaltaa toivon nousta, että siellä oikeasti kasvaa jotakin ihanaa? :confused004 Nimimerkillä: epätoivoinen stressaaja Pirkanmaalta :D

mulla tulee tommonen sama tunne aina illalla ku makaan sängyssä ja pidän kättä alavatsan päällä nii sieltä nousee semmonen pallomaine kohouma

Mulla on tullu raskausoireeksi kova vatsa. Oon syöny 2-3 luumua joka päivä mutta ei oo aittanu. Vinkkejä otetaan vastaan jos jollain on samaa vaivaa...

Mulla jatkuu edelleen järkyttävä nälkä n. tunnin-puolentoista välein ja etova olo, joka pahenee iltaa kohti. Väsyttää ihan jatkuvasti, joka päivä on vedettävä tunnin-parin mittaiset torkut... Viikkoja nyt kasassa 9+2.

Mulla on tullu raskausoireeksi kova vatsa. Oon syöny 2-3 luumua joka päivä mutta ei oo aittanu. Vinkkejä otetaan vastaan jos jollain on samaa vaivaa...

Mulla sama vaiva ollut ihan alusta asti. Nyt vedän päivittäin apteekista saatavaa vi-siblin kuituja. Muut keinot eivät oikein auttaneet. Suosittelen :)

Inkeri_, mulla ihan samat vaivat, mutta en nuku päiväunia vaan 12 tunnin yöunet. Nyt rv 11+5. Toivon vaan, että tää jossain vaiheessa helpottais vähän, inhottavaa olla koko ajan väsynyt ja huonovointinen.

Mulla ei varsinaisesti ole kova vatsa mutta toimii harvoi nyt. Välillä siis melko tukala olo. Oon kokenut että auttaa kun vedän aamupalaksi marjasmoothien. Perus marjoja, leseitä, banskua, jugurttia ja maitoa tms ja sauvasekoittimella sileeksi. Puolukka on paras. Luumuista en ikinä ole huomannut mitään apua.

Pakkailen tässä sairaalakassia..
Kävin kuopuksen lääkärineuvolan jälkeen terkkarin luona ja romahdin täysin ja itkin et oon aivan loppu.
En itke koskaan mut varmaa oon niin täynnä tätä pahaa oloa ja väsyny et joskus sen oli pakko purkautua..
En saa mitään syötyä tai juotua taas. Terkka laittoi lähetteen sairaalaan nii sinnepäin lähden kun saan miehen töistä kotiin ja viemään mua..

mommyme, Tsemppiä hirveästi! <3

Täällä on nyt muutama päivä ollut kuin ei olisi raskaana ollenkaan.
Ei oireen oiretta, energiaa piisaa aivan hirveästi! Ollaanko tässä enää edes raskaana..

Voi mommyme. <3 Mä niin tiiän tunteen, kun se purkaus vaan lopulta tulee... Ja varsinkin jos joku on kiinnostunu sun jaksamisesta ja kysyy miten voit. Voimia! <3 Ilmottele itestäs!

Tsemppiä Mommyme <3
Mä kärvistelen täällä kauheassa flunssassa. Tämän flunssan aikana ei ole ollut mitään oireita tai sitten ne on hautautuneet tämän kauhuolon alle. Toivon yli kaiken, että kun tästä flunssasta toivun, alkaisi uusi aikakausi tässä raskaudessa eli sellainen pirteä, oireeton kausi. On nämä 10 viikkoa ollut niin tuskaa.

Takaisin