Oireita, oireita..

Voin Hellu kuvitella kun puhut asiasta tietämättömille teistä kolmesta, kuinka olettamus on suoraan sinä, mies ja vauva :p Onneks tänä päivänä perhemalleja on kuitenkin vaikka kuinka monenlaisia eikä missään nimessä tarvi häpeää tms tuntea eikä kestää moralisointia toisin kuin takuulla joskus vuosikymmeniä sitten! :)

Tiiiu, Mulla otettiin jo aiemmin ennen verikokeita, eli ei ollut seulontaverikokeiden yhteydessä pissatestiä. Mulla esimerkiksi taipumusta virtsiksiin niin ei ollenkaan huono idea pois sulkea aina silloin tällöin. Mullahan oli alamasukipujakin. (Mutta ehkä liittyivät raskauteen)

Mulla aika vähäoireinen raskaus ollu tähän asti. Vähän huonoa oloa välillä. Pää tulee kipeäksi jos en muista juoda riittävästi siis yli 2litraa per päivä. Yölläkin juon vettä :) ja vessassa saa ravata jatkuvasti. Turvotus on myös aikamoista.

Mulle lyötiin labraohjeiden kanssa pissapurkki neuvolassa käteen labraan toimitettavaksi. Oon kyllä varma, että esikoisesta 2013 ei ollu muita kun ne neuvolan omatoimiset stiksaukset. Ilmeisesti käytäntö HUS-alueella tai ainakin Espoossa muuttunut.

Mulle lyötiin labraohjeiden kanssa pissapurkki neuvolassa käteen labraan toimitettavaksi. Oon kyllä varma, että esikoisesta 2013 ei ollu muita kun ne neuvolan omatoimiset stiksaukset. Ilmeisesti käytäntö HUS-alueella tai ainakin Espoossa muuttunut.

Vantaalla ei ainenkaan esikoisesta 2015 ollut moista käytäntöä.

Meilläkin kuuluu automaattisesti virtsanäyte sikiöseulontojen yhteydessä ja ymmärsin, että siitä vaan tsekattiin, ettei oo tulehdusta.

Täällä myös käytäntönä että ekasta nlasta saa plv- ja klamydia näytteitä varten purnukat jotka tulee viedä samalla kertaa ko menee seulontaverikokeisiin, sama oli myös esikoista oottaessa.

Joo, verikokeisiin mennessä vein sen virtsanäytteen sinne labraan mukanani, en tiedä sitten, minne kaikkialle siitä lähti näytettä.

Mäki sain purnukat mukaa ja verikokeisiin ottaa ne matkaa. Mut en muistanu kysyä et pitikö olla eka pisusta se näyte?

Mä sain kaks pissapurkkia ja putket ekasta neuvolasta. Tällästä ei oo kyl missää muussa odotuksessa ollu.
En oo edelleenkää saanu vietyä niitä ko eipä oo ollu semmosta hetkeä et ois ollu kovasti pissahätää tai sit on ollu niin et oon tienny etten pääse viemään niitä sinne labraan.
Sikiöseula verikokeessa kävin jo ja olivat sit sössineet labrassa jotain ja joudun menee uusiks ko näytettä ei löydy mistää ja se onki aina nii helppo järjestää :banghead:

Meillä tehtiin niin et kotiin annettiin yks purkki ja putki ja siihen otettiin se plv aamulla. Menin samana päivänä labraan verikokeisiin ja siellä otettiin samalla se klamydia näyte, jossa virtsan piti olla 2h rakossa. Eli 2 eri näytettä annoin.

Meillä taas annettiin ekasta neuvolasta purkki ja kaks putkea joissa toisessa jauhetta. Otin aamulla näytteen ja nyt vien sen päivällä labraan. Huomenna ois verikokeet, mutta meen aamuvuorosta käväseen pikaiseen labrassa (samassa rakennuksessa) ni en viitsi aamuvuoroon ensin pissanäytteitä raahata :laughing025

Mä en kanssa kyllä saanut mitään pissapurkkeja jotka olisi pitänyt toimittaa. Todella omituista, kun nähtävästi noin monessa paikassa pitää. Eikä esikoisen aikanakaan pitänyt pissiä purkkiin kuin ennen neuvolakäyntejä.

Mun piti viedä myös labrojen yhteydessä yksi putkilo. Muistaakseni myös edellisestä -10. Jännä, jos vaihtelee tuokin alueittain!

Taas on ilmaantunut tällainen oire muihin odottajiin verrattuna jälkijunassa, tissit on kipeytyneet ja niitä kuumottaa, varsinkin iltaisin. Tuntuu omituiselta, että nyt vasta. Ja iltapaleluakin on jonkin verran tullut. Väsymys on muuttanut muotoaan, ei ole päivisin ihan niin totaalista kuin aiemmin. Mutta iltaisin tuntuu kuin olisin ihan koomassa, ja simahdan ysin pintaan.

Tänään ja eilen on ollut aika vauhdikkaat päivät, nyt sitten iltapäivästä asti alamasu tuntemuksia ollut. Ei tosin supistuksia, kipua tms. Joten ehkäpä kuuluu asiaan.

Rv 11+4

Takaisin