hankinnat vauvalle

Myö miehen kanssa haettiin tänää tälläne tarjouksessa oleva Britaxin-paketti. Uskoisin että meidän tarpeisiin oikein näppärät tänne syrjäkylälle vaikkakin värimaailma jäi harmaaksi mutta saahan sitä somistella muilla väreillä mielen mukaan :)
Itse myös täysin pihalla näistä asioista mutta muutamat liikkeet kierrettyä ja loputon netissä surffailu ja siitä aiheutunu tuskanhiki niin tämä vaikutti parhaalle, en uskalla käytettynä hankkia turvaistuinta tai netistä tilata jos tuleekin vaikka väärin kasattua tai rikottua, hyvät käyttökoulutukset, tarvittaessa varaosat läheltä sekä takuuaika lähtee juoksemaan la eteenpäin :)
238cdcc221b88b74161edad13678b8dc
 
Muokattu viimeksi:
Meil oli tavoite löytää vaunut jotka saisi kätevästi mahtumaan miun pieneen autoon. Tutkittiin ja netistä tilattiin baby-merc nimiset. No ne menee melkein :D renkaat joutuu kuitenkin irrottamaan mutta miehen autoon sen kuin nostaa, lupaili vähän että autoja voidaan välillä vaihdella! Noihin olisi saanut tilattua turvakaukalon, mutta koska se oltiin jo saatu niin ei tilattu. Nähtäväksi jää käykö harmittamaan kun ei sitä mahista ole.
Sen mitä oon tajunnut tässä kuivaharjoittelussa noilla rattailla et aina on laitettava valvaat tai lapsi isompana valuu pois kun siinä ei ole sitä jalkojen väliin jäävää kangasta tai sitä. Mutta sitten noissa saa on kolme erilaista osaa vaihdettavissa siihen eten (kantokassin kanssa kankainen suojareuna, sitten pelkkä tukireuna ja kolmas oli sellsinen mihin saa mukit) Oikea käyttö sitten tulevaisuudessa näyttää toimivuuden kokonaisuudessaan! :)
 
@Vöbster86 en halua pelotella, mutta katsokaa sitten, että rattaissa kaikki kunnossa.

Noissa on ollut hieman haasteita ja vaikea ollut saada korvaavaa osaa / vaihtoa. Varmasti ovat hyvät jos ovat hyvin pidetty varastolla.

Vaihditko tilatessasi niihin ilmakumirenkaat vai oliko niissä jo?
 
Sodapoppi, samat vaunut ostettii mekin (mustana) ja ratasosa harmaana :) turvakaukalo otettiin eri, britaxin mallistoa kylläkin.
 
Esper, tutkin tullessa osat joo aika tarkkaan kun joutuvat sen verran kauan odottamaan. Siinä kohtaa ainakin vaikutti kaikki ok ja osat toimivia, jännitti nimittäin itseä kun vain netin kautta tilaa. Ja veljenpojan vein niillä retkelle heti samana viikonloppuna, että sai tuntumaa samointein käytöstä, vaikka hän taapero jo onkin.

Noissa on joo ilmakumirenkaat, se oli miehen ehto/hyväksyntä tilaukselle. :)
 
Hieno!
Jossain vaiheessa mietin siis itse myös noita, mutta löysin niin paljon negaa etten uskaltanut tilata vaan ostin briot, joita pääsi näkemäänkin.

Hyvä, että hieno ostos, ne on tosi kivan näköiset kyllä!
 
Olisko jollain vinkkiä hyvästä kantoliinasta? Esikoisen kanssa mulla oli vaan kudottu kantoliina enkä koskaan päässy sen kanssa sinuiksi, vaan jäi käyttämättä. Nyt haluaisin kokeilla jotain trikoista, kun niiden käyttö voi kuulemma olla helpompaa. Eli helppokäyttöistä haetaan. :p Manduca meillä on, mutta senkään käyttö ei mun mielestä ollu ihan mutkatonta. :rolleyes:
 
Mua kans kiinnostaa kantoliinahommat! Oon jo meinannut tilata rengasliinan, kudotun liinan ja trikooliinan kaikki vuorotellen, enkä pääse millään yksimielisyyteen mikä olis itelle hyvä. Mua jotenkin pelottaa että rengasliina painaa kamalasti toiselta puolelta niska-hartiaseutua entistä enemmän lyttyyn, mutta sitten taas trikooliinan käyttöaika on aika lyhyt.. Hjälp!
 
Mäkin olen pyöritellyt tätä ideaa täysin liinoista mitään tietämättömänä. Ajattelin tilata torista tricot slen - liinan, ja mandukan reppu ois se toinen minkä haluaisin. Ajatuksena tosin oli käyttää liinaa varsinkin alussa, kun toinen ei vielä niin itsenäinen ja liikkuvainen ole.
 
https://www.ipanainen.fi/blogi/vastasyntyneen-kantaminen/

Tuolla on hyviä vinkkejä vastasyntyneen kantamiseen liinalla ja repulla :) Myös kantoliinayhdistyksen sivuilla on paljon tietoa. Kannattaa katsoa jos omalla paikkakunnalla on kantovälinetreffejä tai -opastajia, niin pääsis kädestä pitäen kokeilemaan erilaisia liinoja tai reppuja. Facebookissa on myös sellainen ryhmä kuin kantoliinat ja kantoreput -kysy ja keskustele, jossa on paljon juttua eri kantovälineistä :)
 
Trikooliinaa ostaessa kannattaa huomioida, ettei se ole jo menettänyt joustoaan. Mutta käytettynä tottakai voi ostaa, kunhan kysyy myyjältä. Facebookissa on myös sellainen ryhmä kuin kantovälinekirppis :wink

Trikooliina ehkä tosiaan on helpoin pienen vauvan kanssa, tosin se on myös aika kuuma. Kudottuja liinoja onkin vaikka millä mitalla, mutta puuvillainen liina kokoa 6-7 on yleensä helppo ensimmäiseksi liinaksi. Se on myös viileämpi kuin trikooliina. Tässä hommassa yleensä nälkä kasvaa syödessä ja kohta huomaakin omistavansa kantovälineitä vähän joka lähtöön :wink
 
Mulla on manduca (tykkään) ja sit oon ostamassa yhdeltä kaverilta kudotun liinan. Trikoista en halua kun haluan sellaisen liinan, joka on pitkäikäinen ja jolla voi tarvittaessa kantaa myös esikoista. :)
 
Paikallisesta askarteluliikkeestä sain. Mutta netistä saa myös tilaamalla muutamasta paikkaa, kun kirjoittaa hakuun silikoninen tuttirengas :)
 
Täytyykin etsiä tuttirenkaita ja aloittaa askartelu! Kiva idea!

Ja voi, varsinkin tuo haisuli vaate, ihana!

Mie olen koittanut miettiä minkä verran sitä tarvitsee niitä pienempiä kokoja ja minkäkokoiset vaatteet mahtaakaan alkuun olla, kattavasti koittanut kirpparilta katsella tähän saakka ja neutraaleja, mutta nyt jos kanssa uskaltaisi ns poikaversioitakin. Enemmän saisi olla neutreja vaatteita kyllä kaupan :)
 
Niin saisi olla enemmän molemmille sopivia. Pienempiä kokoja ei kai kauheana tarvita, koot 68-72/74 pitäisi olla ne mitä tarvitaan eniten ja kauemman aikaa. Aika sokkona ostelin noita, kun halvalla sai. Sen näkee sitten kun lapsi syntyy, että minkälainen vötkäle hän on :D ehkä tän ekan lapsen myötä itsekin vähän viisastuu vaatehankintojen suhteen.
 
Googlettelin vähän ja alkoi kiinnostaa Mam Eco merkkinen kantoliina. Siinä pitäisi olla kudotun ja trikoisen kantoliinan parhaat ominaisuudet samassa paketissa.. Onko kellään kokemuksia?
 
Takaisin
Top