Helmikuun höpinät

suubi

Varmaotteinen viestittelijä
Huhtimammat 2017
Maaliskuun äidit 2019
Tammikuiset 2022
Taas yksi kuukausi selvitetty. Ensimmäisillä enää 2kk laskettuun aikaan, jännittävää! :dummy1: :dummy:
 
Taitaa mammat Suomessa nukkua! :grin Itse alotin loputtomalta näyttävän urakan tänään.. aloin penkomaan esikoisen vanhoja 50-60 koon vaatteita läpi ja oli tarkoitus pestä äitiyspakkauksesta tulleet vaatteet.. uusia en oo ostanut kuin 2 kappaletta :eek:
 
Täällä yksi uneton valvoo :sad001 Ensin en saanut millään unta, ja sitten kun sain niin nukuin hetken ja heräsin kahdelta. Nyt siis valvonut kaksi tuntia ja pakko oli nousta syömään. Ja ihan normi yö, en muista koska olisin viimeksi nukkunut yön ilman valvomisia.
 
Taitaa mammat Suomessa nukkua! :grin Itse alotin loputtomalta näyttävän urakan tänään.. aloin penkomaan esikoisen vanhoja 50-60 koon vaatteita läpi ja oli tarkoitus pestä äitiyspakkauksesta tulleet vaatteet.. uusia en oo ostanut kuin 2 kappaletta :eek:
Me eletään täällä niin eri rytmiä! :grin Välillä ärsyttää tää aikaero Suomeen, hankaloittaa yhteydenpitoa sinne. Saitko sä matukka90 äitiyspakkauksen? Me ei saada Suomesta mitään, en kuulu täällä vielä äitiysetuuksien piiriin kun en oo ollut töissä mutta mies saa pitkän isyysloman! :joyful:
 
Täällä yksi uneton valvoo :sad001 Ensin en saanut millään unta, ja sitten kun sain niin nukuin hetken ja heräsin kahdelta. Nyt siis valvonut kaksi tuntia ja pakko oli nousta syömään. Ja ihan normi yö, en muista koska olisin viimeksi nukkunut yön ilman valvomisia.

Mullakaan harva yö menee niin, että sais nukuttua edes suurinta osaa yöstä. Keho valmistautuu yöheräämisiin... tuskastuttaahan se kyllä kun sitten päivisin on ihan naatti.... ja pitää kuitenkin tuon esikoisen kanssa touhuta päivät. Mutta tällaistahan se tietty on, koitetaan jaksaa kyllä sitten joskus saadaan nukkua [emoji4] lohduttavaa [emoji3]
 
Me eletään täällä niin eri rytmiä! :grin Välillä ärsyttää tää aikaero Suomeen, hankaloittaa yhteydenpitoa sinne. Saitko sä matukka90 äitiyspakkauksen? Me ei saada Suomesta mitään, en kuulu täällä vielä äitiysetuuksien piiriin kun en oo ollut töissä mutta mies saa pitkän isyysloman! :joyful:

En saanut kun ostin yhdeltä äidiltä helmikuun mammoista ja hain nyt kun olin Suomessa vierailemassa :)
Mulla toi yövalvominen ei oo läheskään niin paha kuin ekassa raskaudessa :) silloin se johtui kyllä enemmänkin niin kovista selkä ja lonkkakivuista, että sängyssä makaaminen aamu kolmen jälkeen oli vain mahdotonta :sad001 mutta silloin pystyi nukkumaan kunnon päikkärit kun oli vasta eka raskaus :grin
 
^^ niinhän sä taisit joskus sanoa tuosta äippäpakkauksesta. Meen kesällä Suomeen, taidan jostain etsiä pakkauksen makuupussin ja päällystää sen itselle mieluisaksi (kirpparilta luultavasti löytyy edellisten vuosien). Pakkaus olis ollut kiva saada mutta pärjään ilmankin.
 
Joo onneksi pitkä tammikuu ohi ja ilolla otettu vastaan helmikuu! Ihanaa ku ulkona alkaa aurinkoa näkymään ja päivä pitenee :joyful:
Itsellä l.a 2.4. Joten jonku verran asennoitunu jo että ens kuun lopulla tapahtuu. Mulla ei anneta mennä yli.
Yöunet täälläkin heikkoa, nyt ihan ok ku oon ollu toista viikkoa saikulla. Mutta ti pitäs mennä näillä näkymin töihin :eek:o_O
Virallinen äippäloma alkaa vasta tämän kuun lopussa.
Mulle ei ole vielä tullu äitiyspakkaus, miten teillä muille?
 
^^ niinhän sä taisit joskus sanoa tuosta äippäpakkauksesta. Meen kesällä Suomeen, taidan jostain etsiä pakkauksen makuupussin ja päällystää sen itselle mieluisaksi (kirpparilta luultavasti löytyy edellisten vuosien). Pakkaus olis ollut kiva saada mutta pärjään ilmankin.

Finlaysonin tukku myymälät mitä näyttää olevan nykyään ympäri suomea ja meidänkin kylässä pysähtyi muutamaksi päiväksi tyhjään liikkeeseen myy 2014 2015 ja 2016 vuoden mallia :) tosin taitaa olla 2-laatua, mutta kun vertasi äitiyspakkauksesta tulleeseen niin ei ollut oikeastaan mitään eroa, ihan hivenen eri kokoiset.. ja 10€ vain maksoi :)
 
Mulle tuli äitiyspakkaus jo joskus joulukuussa. Kirjottelin tänään ostoslistaa, et mitä vielä tarvii hankkia. Sänkyki on edelleen ostamatta..

Varasin ajan synnystysvalmennukseen ja merkkasin seinäkalenteriin noita päiviä, niin jotenki vasta nyt tajusin, et vauvahan saattaa syntyä vaikka jo ensi kuussa. Mulla on la 4.4.
 
Tuleeko muillakin tiheämmin harjoitussupistuksia kuin aiemmin? Itse olen nimittäin huomannut nyt viimepäivinä,että vähän väliä vatsa kovettuu ja sattaa tulla just sellaisia muutaman sarjoja aina. Niin erilaisia raskauksia nämä mitä itellä ollu, kun esikoisen aikaan ei ollut mitenkään erityisen paljon harjoitussupistuksia, niin nyt tuntuu että on vähän väliä. Toki onhan se tuo kehokin eri tilassa nyt kuin silloin esikoisen aikaan, kun paikat on jo kertaalleen käyneet läpi raskauden ja synnytyksen, niin osaa varmaan erilailla kiinnittää huomiotakin asioihin.
 
Tuleeko muillakin tiheämmin harjoitussupistuksia kuin aiemmin? Itse olen nimittäin huomannut nyt viimepäivinä,että vähän väliä vatsa kovettuu ja sattaa tulla just sellaisia muutaman sarjoja aina. Niin erilaisia raskauksia nämä mitä itellä ollu, kun esikoisen aikaan ei ollut mitenkään erityisen paljon harjoitussupistuksia, niin nyt tuntuu että on vähän väliä. Toki onhan se tuo kehokin eri tilassa nyt kuin silloin esikoisen aikaan, kun paikat on jo kertaalleen käyneet läpi raskauden ja synnytyksen, niin osaa varmaan erilailla kiinnittää huomiotakin asioihin.

Täällä niitä ainakin tulee.. voi mennä viikko eikä niitä tule yhtään, mutta sitten on tällaisia päiviä kuin eilinen ja tänään, että niitä tulee lähes koko ajan. :/ Pakko olla töistäkin pois, kun missään asennossa ei ole mukava olla. Ja tämä siis meidän eka raskaus.
 
_kaisamaria joo on kyllä vähän ahdistavan tuntuisia nuokin kun kovin sarjana tulevat, vaikkei kipeitä olekaan.
 
Ette usko, miten ihana on pystyä käymään kävelylenkillä. :happy: Ei nyt pitkiä matkoja tai kovin vauhdilla, mutta silti. Oon ollu lähes koko raskauden liikkumatta, ensin liikuntakiellossa melkein 10 viikkoa, sitten niin alhainen Hb (se nyt on matala yhä) ettei töiden lisäksi ollut toivoakaan jaksaa yhtään mitään. Nyt sairauslomalla ja ihan erilailla jaksaa huolehtia itsestään. :joyful:
 
Olin tänään siinä seuranta ultrassa missä katottiin istukan sijaintia ku oli jossain alkuvaiheessa vähän lähellä kohdunsuuta mut nyt oli siirtynyt sinne minne kuuluukin ni ei tarvi murehtia et joutuis sen takia sektioon.
Syntymäpainoarvionki sain et 4,3kg :smiley-ashamed004 et toivottavasti ei mee kauheesti yli :)
Esikoinen paino 4110 ja synty käynnistettynä 41+6 ja tuli nii ryminällä loppujenlopuks et repesin tosi pahasti..
 
Viime yönä valvoessa ehtii miettiä yhtä, jos toista. Jos tämän helmikuun vielä olis tehokas ja touhuais viimeisiä vauvan juttuja ja maaliskuun käyttäisi sitten vähän omaan hemmotteluun. Kävis jossain hoidossa esim. Jalkahoidossa tai vastaavassa tai kampaamossa. Huh tää mun kuontalo alkaakin olla jo melkoinen [emoji23] tietty maaliskuun viimeiset viikot voi sitten omistaa pitkille lenkeille ja siivouksille, jos siitä sais vähän lähtöä synnytykseen, mikäli ei ole muuten vielä tulossa [emoji4]

Onko muilla vielä paljon valmisteltavaa vauvaa varten?
 
Viime yönä valvoessa ehtii miettiä yhtä, jos toista. Jos tämän helmikuun vielä olis tehokas ja touhuais viimeisiä vauvan juttuja ja maaliskuun käyttäisi sitten vähän omaan hemmotteluun. Kävis jossain hoidossa esim. Jalkahoidossa tai vastaavassa tai kampaamossa. Huh tää mun kuontalo alkaakin olla jo melkoinen [emoji23] tietty maaliskuun viimeiset viikot voi sitten omistaa pitkille lenkeille ja siivouksille, jos siitä sais vähän lähtöä synnytykseen, mikäli ei ole muuten vielä tulossa [emoji4]

Onko muilla vielä paljon valmisteltavaa vauvaa varten?
On!! Sairaalalaukku laittamatta ja vauvan vaatteet pesemättä. Plus lelut vielä varastosta ja hoitotarvikkeet kaupassa :oops: vaunut, pinnis,kaukalo ja hoitopöytä valmiudessa.

Mulla oli ne supistelut lyhentänyt kohdun kaulan 2.5cm joten saikku jatkui ja 2 viikon lepokäsky ja 4 viikon aktikielto. Herkästi näytille jos supistaa enempi. Vauvan painoarvio 1.8kg. Ei tarttis vielä tulla :eek: rv 32+1.

Nyt tarttis alkaa laittamaan loppu valmiiksi, ihan varalta.:dummy:
 
Kaikki viel enemmän ja vähemmän kesken. Kaikkee tarpeellista viel hommaamatta. Isoimmat ostokset onneksi jo tehty tammikuus. Kaikki tavarat vaan on mun vanhemmilla ku tänne ei mahu. Miehen kans luvattiin tuoda loppukuusta ne tänne.

Sairaalakassia oon vähä jo ruvennu miettimään et mitä sinne laittaas. Mut seki o viel vaihees. Millaset laukut teil on?
 
Meillä taitaa olla kaikki hankittu, vaatteitaki on kokoon 74 asti jo kertyny :) vaunut odottaa eteisessä, kaukalo vielä pussissaan, saa nähdä milloin lähdetään opettelemaan sen kiinnitystä autoon, kun tykätään olla ajoissa valmiina. Mies tuumas et telakkahan voidaan ankkuroida sinne jo hyvissä ajoin. Kaikki muukin on jo hankittuna, sairaalakassia oon pakannu sen verran että hygieniatarvikkeet oon laittanu valmiiks pussukkaan. Ihan tollaseen pieneen salikassiin ajattelin sit pakata kaiken.
 
Takaisin
Top