Helmikuun höpinät

Täällä on lähestulkoon kaikki tarpeellinen hankittu/häkkivarastosta sisälle roudattu :). Kehto tarttis noutaa vielä mummolan vintiltä... niin ja hakea kaupasta korviketta varmuuden varalle. Sairaalakassi on osittain pakattuna sisältäen vauvalle tarpeelliset vaatekerrat, omat vaihtovaatteet, hygieniatarvikkeet, kivennäisvettä, lakuja ja suklaata, Ainoa keskeneräinen asia mikä ärsyttää tällä hetkellä on talo, jonka valmistuminen viivästyi huhtikuuhun. Vauva syntyy siis keskelle ihanaa laatikko-ja muuttohässäkkää :binkybaby:home:help.
 
Meillä tulee sairaalakassiksi vauvan tuleva hoitolaukku jonka löysin Citymarketista pari vuotta sitten esikoiselle. Tosi tilava ja kuitenkin kompakti, moni ehkä muistaakin niitä sellaisia pöllökuosisia mitä oli monessa eri värissä. Eikä maksanut mitään verrattuna "oikeisiin" hoitolaukkuihin.
Sairaalakassin sisältöä ei ole vielä pahemmin mietitty, mutta kotiutumisvaatteet vauvalle olen jo suunnitellut valmiiksi. Aika vähällä siellä sairaalassa mielestäni pärjää kyllä ja ainahan tuo mies voi kiikuttaa sinne milloin mitäkin. Villasukat pitää muistaa, niillä on kiva hiihdellä sitten kun osastolle siirrytään. Hygieniavälineet ja kännylaturi, niillä pärjää jo pitkälle.

Tänään vaihdoin meidän sänkyyn lakanat ja laitoin jo lakanan alle kosteussuojan jos vaikka vedet menee :p
 
-miRi- tsemppiä vaan viimeisiin asioihin, tärkeintä tietty että pikkuinen pysyy vielä tovin matkassa [emoji169]

Mulla on kans sellainen salikassi sairaalalaukkuna. Sinne on pakattu tyttären ja omat vaatteet, eväät ja hygieniatarvikkeet ja villasukat kans [emoji4] lopuksi laturi ja sellaset kun lähtö tulee.

Hebu ymmärrän kyllä, että muuttohässäkkä häiritsee. Ihana kuitenkin kun sitten on uusi talo missä oleskella [emoji4]

Avvi, tuopas pitää itsekin muistaa seuraavan lakanavaihdon yhteydessä, että laittaa suojan. Viimeksi mulla alkoi suppareilla, mutta tiiä sitten miten nyt menee [emoji38]

Maarit80, ei oo enää paljon töitä jäljellä [emoji4]
 
Omaankin sänkyyn menee ihan jees se, minkä voi hankkia vauvan sänkyyn. Eihän se litrakaupalla tulleelta nesteeltä suojaa, mutta jollain tavoin. :)
 
Ei näy vauvan tulo meillä vielä mitenkään. Yli 5 viikkoa vielä äitiysloman alkuun. Sitten katson vaatteet säilytyslaatikosta. Synnytykseen todennäköisesti 11-13 viikkoa. Mä pakkaan sairaalakassiin omat kamppeet kun synnytys käynnistyy. Vauvan vaatteet voi tuoda kotiinlähtiessä. En aio hankkia mitään hammastahnoja tms tuplana kassiin lojumaan. Ihan kiva on ollut kaksi kertaa aiemmin pakata kassi yöllä ja sitten menoksi. Ei siinä montaa minuuttia mene. Jokatapauksessa käyn varmaankin suihkussa ennen lähtöä. Jos kaikki siis menee normaalisti. Jos jotakin unohtuu niin sairaalasta kotiin on vain vartin matka.
 
Mitään isoa kassia en pakkaa kun viimeksikin oli vain turhaa tavaraa mukana! Jos tuleekin yllätys sektio ja pitää olla useampi päivä sairaalassa niin sit pyydän miestä hakeen lehtiä ja anoppia etsiin vaatteita :) ainut varma juttu joka lähtee mukaan on äitiysliikkeestä joululahjaksi saatu kietaisu yömekko/aamutakki tai miksikä sitä kutsuis niin ettei peppu vilku tällä kertaa kaikille :D
Esikoinen nukkuu vielä päikkäreitä turvakaukalossa kun mahtuu siihen vielä nippa nappa niin sen joudun säätämään vauvalle sopivaksi hyvissä ajoin kun mies on oikea käsi ihan kaikessa..
Mä laitan varmaan sen äitiyspakkauksesta saadun suojan lakanoiden alle, kun viimeksi meni vedet sängyssä mut olin sen verran ripeäliikkeinen että lattialle tuli suurin osa.. muuten ei niin nopeasti kyllä silloin enää liikuttu :p ikeastakin sellasia saa :)
 
Saas nähdä saanko ikinä kokea vesien menoa. Kaksi kertaa on kalvot puhkaistu kun olen ollut sen tarvittavat 10cm auki. Eikä silloinkaan ole helpolla puhjenneet. Mulla se on aina tarkoittanut ponnistusvaiheen alkua. Jos vedet menee kotona voi olla etten ehdi sairaalaan :eek:

Mietin että voisikohan sitkeät kalvot olla selitys sille miksi tytöt on syntyneet 41+1 ja 41+4, vaikka olen ollut lääkäreiden mielestä synnyttämässä 38+0. Viimeiset viikot on aina olleet tuskaista supistelua. Varsinkin yöllä. Kakkoskerralla vedin panadol1000 joka ilta vikalla viikolla kun minulle vakuuteltiin ettei se haittaa vauvaa. Muuten en olisi saanut nukuttua edes muutamaa tuntia. Synnytykseen kun ei kuulemma kannata tulla hirveän väsyneenä! :dead:
 
Tuo on kyllä huvittava juttu että synnytykseen pitäisi tulla hyvin levänneenä :grin Monet kärvistelee hiljalleen kovenevien supistusten kanssa jopa päiviä! Monilla alkaa myös öisin supistella siten että nukkumisesta tulee mahdotonta, ja kuitenkin aamulla laantuu. Loppuvaiheessa nukkuminen on vaan vaikeaa joka tapauksessa :dead: Ei ole helpoksi tehty vauvantekoa ehei.

Mulla alkoi ekan kohdalla vesienmenolla, ei tosin sängyssä. Äitiyspakkauksen kosteussuoja on hyvä joskin aika pieni, Ikeasta meilläkin on muutama ostettuna. Kyllä niitä vauvallekin tarvitaan ja onpa meillä yksi suojus vielä taaperonkin sängyssä. Mietin juuri kun ollaan lähdössä mökille loppuviikosta, että laittaisinko lapsen turvaistuimeen kosteussuojan vai pitäisikö kuitenkin laittaa varmuuden vuoksi vielä vaippa :bored: Että kyllä niille suojille käyttöä löytyy.
 
Toi kosteussuoja sänkyyn on hyvä idea! Mistähän niitä sais? :anyone

Ikeasta saa ihan parisänkyyn sopivia kosteussuojia monenlaisia. Ja tietenkin myös isompien lasten sänkyyn. Meillä on esikoisen sängyssä edelleen ihan patjansuojuksena sellanen vedenpitävä kosteussuoja, joka on tikattu ja vähän pehmustettu päältä. Se pitää kaiken nesteen, yrjöt ja pissat mukaanlukien. Se on siis koko patjan kokoinen, kuminauhoilla kiinnitetään patjan alle. Se on aikalailla helpompi pestä koneessa kuin patja ;-) Noita samoja saa parisänkyyn monessa eri leveydessä, samoin sellasta muovitettua froteeta mikä meillä oli kuopuksen aikaan omassa sängyssä. Ne ovat halvempia, maksoi muistaakseni 20-30€ parisänkyyn. (Kuminauhakiinnitys) Meillä varsinkin kuopus puklasi vauvana niin isoja määriä, että oli todella tarpeellinen koko imetysajan eli vuoden ikään saakka. Hänellä oli siis lievähkö refluksivaiva. Mutta tuon suojan laitan taas kun synnytys lähestyy. Meillä on pinnasängyssä kuopuksella Hemtexistä hommattu muovifrotee, joka menee kuminauhoilla patjan ympäri. Ne ikean pinnisversiot ei ihan täytä koko patjaa mutta melkein. Niitä onkin matkasänkyyn hommattuna ja pari ylimääräistä ihan muutenkin...
 
Kiitti Tökkönen vinkistä! Saiskohan sieltä tilattua netistä, nyt ei kyllä ikean reissu sovi levon kanssa yhteen :hilarious: meillä meni 2 sijaispatjaa uusiksi vauva-ajan vuoksi eikä käyny mielessä tuollainen:oops:
Nyt ostettu uus sänky n 1 kk sitte joten tuohon voisi satsata!
 
Kiitos vinkistä Tökkönen! Mullakin alkoi edellinen synnytys vesien menossa, joten täytyy pistäytyä Ikeassa joku kerta kosteussuojia hamstraamassa :signs001
 
Me ollaan hankittu hyvät kosteussuojat lasten sänkyihin Lidlistä. Meradiso-merkkiset mutta harvoin niillä niitä on myynnissä. Nyt olen yrittänyt kattella josko niitä taas saisi. Menee pesuun 95 asteeseen, on pehmeä ja hengittävä, mitään muovimaista en ole huomannut. Ikinä ei myöskään ole mennyt nestettä läpi vaikka useasti on pesty koneessa. Suosittelen tätä mallia jos lapsi on hikistä sorttia. Muovifrotee ei meillä ole toiminut. Enkä itsekään kestä siitä aiheutuvaa hikoilua.
 
Eipä mitään :-)
Me asutaan melkein Ikean vieressä niin en ole koskaan tilannut sieltä mitään... Mutta kai noitakin saa sieltä tilattua, jos muutakin! Noi pehmustetut patjansuojukset ovat hikoileville tosi hyvät, koska se vedenpitävä kalvo on siellä pehmusteiden sisällä. Itsekin olen huomannut että se muovifrotee saattoi vähän ehkä hiostaa, tosin loppuaikoina en enää moista huomannut, liekö sitten enempi sitä imetyshikoilua ollut minulla...
 
Mä ostin jyskistä patjansuojalakanan... Ei vuoda tissitkään patjalle sitku imettää eikä vauvan puglut... Et suosittelen..
 
Miten se nyt onkin niin väsynyt viikko, ihan järkyttävää kun väsyttää vaan... :sleep011Tuntuu että vois nukkua vaan kokoajan, jos ois mahdollista. Toisaalta tekis kyllä mieli tehäkin kaikkea, muttei saa oikein aikaiseksi kun laiskottaa... Nyt on ollu niin ihania aurinkoisia päiviäkin, että tekis mieli tuolla ulkona oleskella enemmän, mutte ei vaan jaksa.... Sanokaa, että muillakin on väsymystä havaittavissa.... :anyone
 
Mulla on kyllä la vasta 22.4 mutta yhtään mitään en oo vielä laittanu valmiiks. Ehkä sitten kun jään äippälomalle niin on aikaa alkaa penkomaan esikoisen vanhoja vaatteita ja pestä niitä valmiiksi. Sairaalakassin pakkasin viimeksi siinä vaiheessa kun vedet meni, nyt vois varmaan vähän aikasemmin :D
 
Minä mietin vaan, noihin esikoiselta säästettyihin vauvanvaatteisiin liittyen, että tarviiko niitä ruveta nyt pesemään? Puhtaina ne on meillä ainakin varastoitu ja on olleet huoneenlämmössä ja suljetuissa laatikoissa. Harsoliinat kyllä pesen kun ne on olleet avohyllyssä, mutta en millään viitsisi pyykätä uudestaan tuota vaatevarastoa :bored:
 
Takaisin
Top