Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomaako muut erityisiä oloja seksin jälkeen? (Lähinnä siis raskauteen liittyviä :) )Itsellä tulee usein seuraavana päivänä seistessä paineen tunnetta sisäreisiin ja alakertaan. Muutoin ei ihmeempiä. Liike helpottaa kipuja kuin myös toki lepääminen...

Mulla tuli viime kerran jälkeen joku 3 vähän kivuliaampa supistuksia. Toki sekin olis voinu johtuu myös saunasta = )

Miekin kävin saunan lempeässä lämmössä parantelemassa kipeätä kroppaa. Sauna ja lämpötyyny on tällä hetkellä miun parhaita kavereita. Panadolia otan sen 3x1 g vuorokaudessa, kun ei tunnu vähemmällä pärjäävän. Onneksi ei tarvitse töissä käydä enää, niin voi keskittyä suureksi osaksi vain toimimaan kropan ehdoilla.

Tänään pahimmassa mahakivussa kävi mielessä, että mitenköhän mie selviän mahdollisista oikeista supistuksista. Jotenkin on sellainen olo, ettei tää vauva kestä tuolla mahassa suunniteltuun sektioon asti.

Mäki saunas käyn rentoutumas.

Piinamiina mitä jos meet osastolle kipulääkitykseen? Ja jos se synnytys alkaa käynnistyä niin eikö sektiota sillon aikaisteta?

Mä heräsin ihan jäätävään alamahakipuun taas yöllä, teki mieli vaan huutaa. Kesti ehkä 10min, sitte loppui. En tiä mikä oli. Nyt taas ei mitää, poika onneks liikkuu että ei ainakaa istukka ollu. Alkaa jo niin kyllästyttää tämä mihinkäänjohtamaton kipuilu :( tekis mieli lähteä vaan näytillä käymään senki takia että sais tietää olisko edistyny mikää mutta olispa se turha ja kallis reissu.

Niemja ja MrsBee mulla myös lonkat ihan entiset aina aamulla ku herää.. vaikka kuinka yrittäs venkslata niitä vähän eri asentoon ja kääntää kylkeä usein...

Seksin jälkeen on sellanen hetkellinen koko alarungon kramppi/jännitys/jomotus päällä hetken (ei kylläkään semmonen harkkasupparimainen) mut menee sit kyl aik pian ohi :)
36+6

Mä en pääse enää kääntyy sängyssä kyljeltä toiselle :D hemmetti. Pitää iha vauhtia ottaa :D pitkään en oo päässy normisti ylös et on pitäny kyljen kautta konttaus asentoon ja siitä mut nyt meni sit toi kääntyminenki :D

ja suonikohjut särkee. Niihi auttaa onneks hirudorf voide mitä neuvolassa suositteli laittavaks :D naureskelin yöllä että joha sitä on raihnanen :D

Onko muilla atoopikoilla pahentunu atopia nyt raskausaikana? Mulla ensin meni parempaan, mut nyt kutisee ja halkeilee iho. Saa olla rasvaamassa kokoajan.

Mäki saunas käyn rentoutumas.

Piinamiina mitä jos meet osastolle kipulääkitykseen? Ja jos se synnytys alkaa käynnistyä niin eikö sektiota sillon aikaisteta?

Mä heräsin ihan jäätävään alamahakipuun taas yöllä, teki mieli vaan huutaa. Kesti ehkä 10min, sitte loppui. En tiä mikä oli. Nyt taas ei mitää, poika onneks liikkuu että ei ainakaa istukka ollu. Alkaa jo niin kyllästyttää tämä mihinkäänjohtamaton kipuilu :( tekis mieli lähteä vaan näytillä käymään senki takia että sais tietää olisko edistyny mikää mutta olispa se turha ja kallis reissu.

Jos synnytys lähtee luonnostaan käyntiin, ni sit kyl leikataan aiemmin. Näille kivuille ne ei kuitenkaan ihmeitä tee. Ehkä kipupiikkinä Litalginia, mut siitä tulee niin kallis piikki, että jätän väliin. Joskushan näiden kipujen on pakko loppua. Eikä miuta koko aikaa satu. Miun sairaalareissuihin on mennyt loppuraskaudessa jo yli 200 euroa, eikä muksu ole vielä edes syntynyt.

Rupesin juomaan vadelmanlehtiteetä vähän sillä ajatuksella, että jos synnytys ehtisi käynnistyä luonnostaan ennen sektiota. Uskon sen olevan hyvästä sekä miulle että vauvalle. Synnytyksessä kuitenkin molempien kehot käy läpi tarpeellisia vaiheita, ni yritän edes jollain tavalla päästä luonnollisuuteen kiinni. Siis nämä on vain miun ajatuksia, ei mitään totuuksia. :)

Mä en pääse enää kääntyy sängyssä kyljeltä toiselle :D hemmetti. Pitää iha vauhtia ottaa :D pitkään en oo päässy normisti ylös et on pitäny kyljen kautta konttaus asentoon ja siitä mut nyt meni sit toi kääntyminenki :D

ja suonikohjut särkee. Niihi auttaa onneks hirudorf voide mitä neuvolassa suositteli laittavaks :D naureskelin yöllä että joha sitä on raihnanen :D

Onko muilla atoopikoilla pahentunu atopia nyt raskausaikana? Mulla ensin meni parempaan, mut nyt kutisee ja halkeilee iho. Saa olla rasvaamassa kokoajan.

Juu tuo kääntyminen on tekniikkalaji ja saa tosiaan ottaa vauhtia. Tuntee olonsa ihan hylkeeksi...
Mulla on kuiva iho mennyt paljon kuivemmaksi. Kutisee ja halkeilee. Hurjaa rasvausta mut silti kutisee.
Vaivoja vaivoja....

Mä join esikoisen aikana sitä vadelmanlehtiteetä ja mulla se ei auttanu yhtää mitää joten nyt en siihen enää tuhlaa rahoja, vaikkaki ihan ok teetä oli maulta :)
Mutta ymmärrän nuo maksut. Mulla kans jo 100e lasku tulos ja vielä 42e tulee kontrolliultran myötä.. että senkää takia en kans viittis turhaa rampata sairaalas.

Täällä atopia pahentunu! Naama hilseilee vaikka rasvaus maailman rasvasimmilla rasvoilla :/ myös muu kroppa kuivaa..
Oon nyt kahtena päivänä käyny salilla pitkän ajan jälkeen :D supistuksia saatu aikaan jeee :D Pienestä sitä on onnellinen

Mulla kans viime vuodelta kertyi laskuja, ensin lapsettomuushoitojen tiimoilta poliklinikka käyntejä+lääkkeet, raskauden myötä radi kontrollit, joista se käynti maksu ->41,70e kerta ja noin 8 käyntiä tais olla viime vuoden puolella..

Sonjuska joo ei oo halpaa hommaa.. Muistelin justiin kuinka 2010 polimaksut ollu 21.90e, nyt sen 41.90e... Mutta ompa se lopputulos rahan arvonen, sitteppä sitä vasta palaaki :D

Kävin mettälenkillä koiran kans ja otin pojanki mukaan, vedin sitä pulkas. Ei mitää supistuksia :o jokainen vauvan potku sattuu tosi paljo, en tiä onko se vesi vähentyny edelleen :/ pitää nyt seurata

Jossain fb:n keskustelussa kävi ilmi ihan normaalina asiana, että nainen maksoi sairaalalaskuja monta vuotta saatuaan lapsen. Tuli vaan mieleen, että voidaan olla näistä minimaalisista maksuista tyytyväisiä. Miekin olen saanut tähän mennessä tuhansien eurojen edestä hoitoa ja olen maksanut vain pari sataa euroa. Sektio pelkästään maksaa varmasti myös ehkä jotain 10000 euroa vähintään...

Mutta silti pysyn mahdollisimman pitkään kotona. Tänään kävin potkukelkkailemassa ja tein vähän lumitöitä, eikä silti ole ollut pientä tukaluutta ja lyhyitä kramppeja kummempaa koko päivänä. Kummallista vaihtelua.

Valkkaria tuntuu tulevan kovasti ja närästys on hirveä, mutta ehkä tässä kestää. Korkeintaan 18 päivää jäljellä!

36+6

Minulla myös atopia pahentunut selkeästi..rasvata saa ja kaikki perusvoiteet eivät käy. Selkeästi herkempi reagoimaan myös "vääriin" voiteisiin.

Joo, halpaahan tämä terveydenhoito Suomes on!

Mä sain taas supistuksia ja menkkajomoja seksillä aikaseks, voi kumpa nyt. Toisaalta aamulla on se hieronta että sen jälkeen vois vaikka käynnistyäkki :D 17.1 olis hyvä päivä syntyä ku olis hääpäivä ;) mutta taitaapi olla haave vain. Nyt vielä hetken 35+6.

Just kun aikasemmin tuossa kirjoittelin, ettei oo supistuksia tullut, nii onhan niitä sittenkin, minä vaan en ite huomaa! Mies kipeenä pötkötelly masun vieressä illan nii ainakin neljästi sano, että supistaako. Minä ekan kerran olin että ei, kui? No, kokeilin mahaa sit nii ihan kivikova, että juu, supistus oli. Aikasemmin on kuitenkin tuntenut puristavan tunteen, nyt ei näemmä mitään. :confused:

Kumpa Sonjuska oliski tuollasia supistuksia mitä ei huomaa ;) ja vielä että tekis jotain!

Täälä on ny about 1.5h ollu aikasta tukalat oltavat, piti nousta sängystä pois ku ei pystyny olla. Voi kumpa nyt ei laantuisi vaan sais lähteä!

Takaisin