Loppuraskaus olot ja tilat!

Meidän 4-vuotias alkoi haastatella mua ihan tosissaan eilen, että miksei hän oo nähnyt sitä, kun papa(heidän isä) on laittanut siemenen mun masuun xD Mä en taas tiennyt mitä olisin vastannut, kerroin sen vaan olevan sellainen salasiemen :)

Olin moikkaamassa kaveria ja hänellä on nyt lähes 2v tyttö, joka yritti nostella mun paitaa ja ettiä sitä vauvaa sielt paidan alta. Ei oikeen pikkunen viel tajunnu et se vauva ei vaan oo siel paidan alla piilossa, vaikka monta kertaa tarkisti :D

No eihän tuo salasiemen mikään valhe ole :)
Nää kysymykset tulee yleensä ihan puskista, eikä valmista vastausta aina ole samantien. Nytkin kylässä oli vielä mummu ja isomummu niin en ruvennut asiaa sen enempää avaamaan.

Mä oon samaa mieltä et ei tuo mikään valhe ollut... Tietty on parempi aina yrittää kertoa joku mahdollisimman totuutta lähellä oleva juttu noistakin asioista, mut ei kaikkea sadunomaisuutta tartte silti seksi- ja lisääntymisasioistakaan tuon ikäiseltä vielä viedä. Kyllä ne elämän perusasiat ehtii oppimaan vielä.moneen kertaan kun ovat vähän ajankohtaisempia.

Ite muistan kun kysyin viisivuotiaana äidiltä miten sillä on vauva mahassa, että hän kertoi isän heittäneen siemenen hänen mahaansa kun naimisissa olevat tekevät niin. Kuvittelin et isä on heittänyt riisinjyviä äidin navalle ja sillä keinoin saanu äidin mahan isoksi:grin Olin ihan tyytyväinen ajatukseen enkä sen kummempia selityksiä kaivannut. Sitten myöhemmin alkoi itse hoksata asioita, mut en todellakaan kokenut et mua ois huiputettu millään tavalla, vaan pidin ajatusta riisistä ja vauvoista kiehtovana:hilarious:

Kohta lähtee järki!
Supistukset jatkuu edelleen mutta loppuu. Olo on kuin jyrän alle jääneellä, maha sekaisin ja hermot loppu! :sour:
Eikö tää nyt voi vaan tulla ulos!!!!!!:eek:
Ja ihana toi taikasiemen! Meillä ei ole esikoinen juurikaan kysellyt edes asiasta, sen verran tietää ettei vauvaa tule ilman iskää:grin

Mä taas pelkään, et tää lähtee tulemaan ennen torstaita, ku olo vähän sellanen:confused:
Vaikkakin olo myös sellanen, ettei yhtään enää jaksais:dead:
Pelottaako muita nämä jokapuolella pyörivät sairaudet? Kävin eilen labrassa antamassa verinäytteet sektiota varten ja se oli TÄYNNÄ ihmisiä. Mä vedin huivin kasvojen suojaksi, se tästä nyt vielä puuttuis, et sais mahataudin tai influenssan:nailbiting: Täällä jyllää siis norovirus ja influenssa niin, että sairaala on tupaten täynnä! Kunpa säästyttäis noilta!!!

Täällä maha tänään niin sekaisin että hyvä että vessaan ehtii:sad001
Eikä ole mahatautia. Mutta melko epämiellyttävää! Toivon niin että enteilee lähtöä! :wink
Nimimerkillä takapuoli jo rikki:sad001

Mä jo keräsin jonkun taudin torstaina. Hirvee flunssa. Henki ei kulje mihinkään suuntaan ja veto aivan pois. Nukkua ei pysty ku vaakatasossa vielä kaameempi olo. Influenssaa ei pitäs olla ku rokotteen oon saanu. Toivottavasti te muut säästytte tällaselta!

Mulla ollu taas menkkajomoja tänään. En tiiä mitä nuo muka tekee vai tekeekö mitään. Kyllä osaa olla tympee tunne! :meh: Toisaalta toivoo että lähtö lähenis, mutta toisaalta taas ku ei oo nukkunu tän taudin takia moneen yöhön (eikä päivälläkään) ni ei ois voimia mihkää synnytyshommiin :shifty:

Nyt ei oo kyllä normaali olo itsellä.
Maha tosiaan sekasin, hirvittävä paine alavatsalla, kuin olis kova pissihätä mut ei oo. Supistaa kipeemmin ja välillä ei kipeemmin:eek:
Hikoilusta ja paleltaa vuorotellen. Hmm.
Olisipa nyt aika :rolleyes::rolleyes:

Mä taas pelkään, et tää lähtee tulemaan ennen torstaita, ku olo vähän sellanen:confused:
Vaikkakin olo myös sellanen, ettei yhtään enää jaksais:dead:
Pelottaako muita nämä jokapuolella pyörivät sairaudet? Kävin eilen labrassa antamassa verinäytteet sektiota varten ja se oli TÄYNNÄ ihmisiä. Mä vedin huivin kasvojen suojaksi, se tästä nyt vielä puuttuis, et sais mahataudin tai influenssan:nailbiting: Täällä jyllää siis norovirus ja influenssa niin, että sairaala on tupaten täynnä! Kunpa säästyttäis noilta!!!

Pelottaa niin maan perkeleesti! Oon jo viikon ollut kipeenä, nyt jo parempaan päin mut edelleen maailmanlopun yskä, joka ei oo muuttunut mihinkään koko aikana, tuntuu vaan et pahenee! Mahdollisesti influenssaa, rokotetta en ottanut ja hengissä säilyin onneksi.
Mut nyt pelottaa niin lujaa kulkea tuolla ihmisissä, pesen käsiä koko ajan enkä uskalla koskea mihinkään mihin muut on koskenut. Tää oli melkoisen opettavainen kokemus ku tulin kipeäksi, oon mieluummin nyt liika varovainen kuin et saan jonku toisen pöpön heti perään.
Ite kyl yskin hirveästi mut peitän suun aina nenäliinalla, vihaan niitä jotka rykii tuolla kylillä suoraan päin toista:mad: tulee kevyesti aggressiivinen olo ku joku tekee niin ja mieli tekis kurkkuun kiinni!

Nyt ei oo kyllä normaali olo itsellä.
Maha tosiaan sekasin, hirvittävä paine alavatsalla, kuin olis kova pissihätä mut ei oo. Supistaa kipeemmin ja välillä ei kipeemmin:eek:
Hikoilusta ja paleltaa vuorotellen. Hmm.
Olisipa nyt aika :rolleyes::rolleyes:

Kyllä kuulostaa ihan samalle kun mun ekat supparit! Nyt on jo aika tiukkoja... mut kannattaa ehkä ajatella lähtöä synnärille? Mulla oli muuten kans välil kuuma ja välil kylmä siinä alussa... :-O tsemppiä!

Nyt supistukset vähän jääneet taka-alalle, mutta maha edelleen aivan vesiripulilla:sour:
Aaltoilevana tulee edelleen kivut mutta katsotaan miten käy... :shifty:

Pelottaa niin maan perkeleesti! Oon jo viikon ollut kipeenä, nyt jo parempaan päin mut edelleen maailmanlopun yskä, joka ei oo muuttunut mihinkään koko aikana, tuntuu vaan et pahenee! Mahdollisesti influenssaa, rokotetta en ottanut ja hengissä säilyin onneksi.
Mut nyt pelottaa niin lujaa kulkea tuolla ihmisissä, pesen käsiä koko ajan enkä uskalla koskea mihinkään mihin muut on koskenut. Tää oli melkoisen opettavainen kokemus ku tulin kipeäksi, oon mieluummin nyt liika varovainen kuin et saan jonku toisen pöpön heti perään.
Ite kyl yskin hirveästi mut peitän suun aina nenäliinalla, vihaan niitä jotka rykii tuolla kylillä suoraan päin toista:mad: tulee kevyesti aggressiivinen olo ku joku tekee niin ja mieli tekis kurkkuun kiinni!

Mä en tiedä leikkaisko ne mua torstaina, jos nyt jonkun mahataudin/influenssan saan... Ja olot on muutenkin sen verran jäätävät, ettei kaipais nyt yhtään mitään ylimääräistä!

Terkkarissa just sanottiin et nyt influenssaan on sairastunu sellaisetkin ketkä rokotuksen on ottanu :/ eli on aika rajua..

Ja toivottavasti kyfi7944240 pääsisit pian tositoimiin :)

Kauhean hankala tietää oireista, kun esikoinen ei konsanaan lähtenyt syntymään. Eli en oo koskaan joutunut moista kokemaan.
Nyt viiltävää kipua vatsan seudulla, jalkovälissä paineen tunnetta, muttei mitenkään sietämätöntä ainakaan vielä.
Maha tyhjeni tehokkaasti ja nyt ei enää pysty pyyhkimään koska paikat sen verran kipeänä. Puuh!
Kuulostaako tutulta teillä jo synnyttäneillä?

Mä en tiedä leikkaisko ne mua torstaina, jos nyt jonkun mahataudin/influenssan saan... Ja olot on muutenkin sen verran jäätävät, ettei kaipais nyt yhtään mitään ylimääräistä!

Huh joo sulla on viel tuokin näkökulma asiaan, eli paree ois pysyä terveenä! nyt paljon vitamiineja, valkosipulia ja hunajaa niin pysyy pöpöt loitolla! Mä en varmaan uskaltaisi edes liikkua missään jos ois sun tilanne...:rolleyes:

12h oltu synnärillä. Tulin ku olin 4cm auki, supistukset tuli jopa minuutin välein!! Ambulanssi piti soittaa 15min ajomatkan jälkeen, meiltä synnärille nimittäin ajaa tunnin. Olin varma että syntyy matkalle tai en ehi saamaan epiduraalia.

No, tänne tultua imin hetken ilokaasua jonka jälkeen otin epiduraalin. Jonkin aikaa supistukset pysy hyvinä ja kohdunsuu aukes pariin tuntiin 6cm:iin. Kunnes niiden voima hiipu ja nyt ollaan oltu tuossa 6cm jo 10h!!

Kaikki mahdolliset letkut ja härpäkkeet miussa kiinni, oksitosiini vauhdittamassa mut ei tunnu olevan vaikutusta. Tää menee pelottavan samalla kaavalla ku esikoisesta.

Otuski rv40+4

^tsemppiä otuski! Mäkin kärvistelin pitkään jossain 4 cm kohdilla.. toivotaan et lähtee nyt tulemaan! :-)

Tsemppiä otuski, toivotaan et tilanne edistys :)

Otuskille tsemppiä!:):):)

Täällä olot oli ja meni TAAS OHI:confused:
Alkaa olee tän raskauden kohdalla kyllä hermot aivan loppu. Huomenna neuvolaan Jippii! Mä jo toivon välttyväni siltä koska meidän neuvolatäti on vielä tosi inhottava :shifty:

Täällä taas alkoi yöllä neljän maita härnäyssupparit :meh: Napakoita mut ei niitä polttoja mitä esikoisesta oli. Mitähän tässä keksis että nää muuttuis oikeiksi :shifty:

Täällä taas alkoi yöllä neljän maita härnäyssupparit :meh: Napakoita mut ei niitä polttoja mitä esikoisesta oli. Mitähän tässä keksis että nää muuttuis oikeiksi :shifty:

Tiedän niin tunteen!!!!!
Oon yrittänyt kaiken! Mutta ei auta, eilen oli tosissaan sellainen olo että nyt mennään mut ei. Ja tänään jatkuu polttelu ja supistelu, mutta ei. 4h yöllä unta ja väsymys on mieletön. :shifty:

Takaisin