Loppuraskaus olot ja tilat!

Eikä varmaan sais valittaa,mutta kun ei jaksa enää tehdä mitään, ja kun tekee alkaa huimaus ja väsymys ja uupumus ja kivut niin ei vaan enää jaksa :sad001 painoa tullut 20kg ja maha on mielettömän iso... Huoh...
kohdunkaulaa oli vielä reippaasti jäljellä ja paikat tosiaan näytti siltä ettei lääkäri meinannut uskoa että olisin niin kipeä ja supistusten vaivaama:sad001 mitäköhän sitä pitäis tehdä että pääsis synnyttämään ennen aikojaan.. Huoh... oon niin kateellinen niille kenen synnytykset lähtee käyntiin niinku kuuluu:sad001

Eikä varmaan sais valittaa,mutta kun ei jaksa enää tehdä mitään, ja kun tekee alkaa huimaus ja väsymys ja uupumus ja kivut niin ei vaan enää jaksa :sad001 painoa tullut 20kg ja maha on mielettömän iso... Huoh...
kohdunkaulaa oli vielä reippaasti jäljellä ja paikat tosiaan näytti siltä ettei lääkäri meinannut uskoa että olisin niin kipeä ja supistusten vaivaama:sad001 mitäköhän sitä pitäis tehdä että pääsis synnyttämään ennen aikojaan.. Huoh... oon niin kateellinen niille kenen synnytykset lähtee käyntiin niinku kuuluu:sad001

Tsemppiä sinne ihan hirveesti ! Voin vaan kuvitella kuin tuskasta on. Oisko sun mahdollista päästä käynnistykseen aikasemmin jo, jos juttelet neuvolassa noista sun kovista oireista yms ja pyytäisit sitä käynnistystä. Vai oliks ne sitä mieltä tänään et antaa odottaa vaan ? :(

Eivät kuulemma käynnistä jos ei ole akuuttia hätää äidillä tai vauvalla etukäteen. Kun yritin siellä tosiaan sanoa että mun on hirveen hankala olla ja hoitaa asioita, meillä siis paljon eläimiä jne. Mutta juu, eivät käynnistä kun periaatteessa molemmat voi hyvin:sad001
No mutta naisen sisulla vaan eteenpäin, pitää varmaan alkaa kiusaamaan itseään väkisin jollain lenkeillä ja himo saunomisella jos vaikka sais räjähtävän synnytyksen niillä aikaan:grin

Moniko meistä "hämyiliöistä" odottaa tyttöä tulevaksi? Just yks iäkkäämpi ystävä tuumas, et pojat tulee kerralla ja tytöt hämyillen. Liekö on monella näin..

Tyttöä myös tänne on povattu ja aikamoista juupas-eipäs -menoa on ollut viimeiset viikot...nyt siis 37+0.
Alkaa olla loputtoman kyllästynyt näihin suppareihin, kyl kuukausi näitä pitäs jo riittää! Onneks oli paikat sentään valmistautuneet mut sais sit typy lähtee tuleenki joskus! Nyt tosin oon siunaillu et onneks ei synnytytä ku niin kova kuume, vois olla melko tuskaa!

Eivät kuulemma käynnistä jos ei ole akuuttia hätää äidillä tai vauvalla etukäteen. Kun yritin siellä tosiaan sanoa että mun on hirveen hankala olla ja hoitaa asioita, meillä siis paljon eläimiä jne. Mutta juu, eivät käynnistä kun periaatteessa molemmat voi hyvin:sad001
No mutta naisen sisulla vaan eteenpäin, pitää varmaan alkaa kiusaamaan itseään väkisin jollain lenkeillä ja himo saunomisella jos vaikka sais räjähtävän synnytyksen niillä aikaan:grin

Joo ei ne helpolla ala käynnistää... :-( muistan kuinka itekkin varsinkin toisen aikaan yritin anella ja vissiin jo itkinkin, et voitaisko vaan käynnistää. Mulla alkaa jo tässä kolmannen vauvan kohdalla olla sellanen tunne, että ei mun kroppa vaan osaa ite käynnistää näitä synnytyksiä.... nyt on yritystä ollut, mut varmaan sellaseks jääkin. :-O

Juu eivät käynnistä ei.. vaikka toisaalta mun mielestä olis hyvä kuunnella myös sen äidin jaksamista ja ajatella tilannekohtaisesti. Mutta ei :sad001 mun kroppa ei kans kuitenkaan ymmärrä käynnistyä itsellään, oon niin kateellinen niille joiden kroppa toimii niinkun kuuluu ja jopa ennen kun olis edes la... meillä voi vaan haaveilla :sour:

Ei näissä kyllä mitään sukupuoli-sääntöjä ole!
Kaverilla monta tyttöä ja välissä yksi poika. Kaikista tytöistä raskausajan oksensi, mut pojasta ei. Minä en ole ollut pahoinvoiva raskausaikana tytöstä enkä pojasta!
Synnytyksessä oksensin monta kertaa.

Tytön synnytys meni niin, että kun kivuliaat supistukset alkoi tiistaina päivällä, oli tyttö ulkona keskiviikkoaamuna. Ei mitään "hämyilyä". (Vain tavallisia kivuttomia harjoitussupistuksia.)

Toiset kipuilee etukäteen monta kertaa ja supistukset lopahtaa. Toiset etenee suoraan synnytykseen. Voi vaihdella eri raskauksissa, eri sukupuolissa ja eri ihmisillä.

Mulla tää pallo on tiellä, kumartelu on inhottavaa, väsyn tosi helposti, nukkuminen katkonaista, ei kipeitä supistuksia. Blaah!!

Voihan olot!!! Tää on niin alkanut ärsyttämään, kun max.2h unta ja vähintään 2h hereillä. Näin mennään sit aamuun asti ja pitäis noiden 3- ja 4-vuotiaiden tahdissa pärjätä päivät :/ Kohta on kolmas tuossa valvottamassa niin olisi mukava tässä kohtaa saada hiukan kerättyä varastoon vaan ei...

Hoh, hoijaa.. kolmelta hävis unet, kun isäntä heräili töihin. Jospa tuuppais lapset kouluun ja koittais nukkua. Ihan töttöröö - tällainen unettomuus sekoittaa pään. Mut senhän te jo tiedättekin. Yyyyh...

Kyl tässä vielä synnytykseen aikaa on. Ei kuulemma vielä vauva laskeutunut. Harkkasuppareita on ollu jo kauan. Ne eivät meinaa mittään. Nyt on alkanut sellainen menkkamainen tunne. Et jos en olis raskaana, olisin jo siteitten kanssa valmiustilassa.. mitä niistä pitäisi ajatella? Kuuluu varmaan jo asiaan. 36+3

Kyl tässä vielä synnytykseen aikaa on. Ei kuulemma vielä vauva laskeutunut. Harkkasuppareita on ollu jo kauan. Ne eivät meinaa mittään. Nyt on alkanut sellainen menkkamainen tunne. Et jos en olis raskaana, olisin jo siteitten kanssa valmiustilassa.. mitä niistä pitäisi ajatella? Kuuluu varmaan jo asiaan. 36+3

Mulla alko nuo menkkajomotukset varmaan jo kuukausi sitten ja ainakin täällä olivat kypsyttäneet paikkoja suppareitten kanssa. Välillä jää päälle supistuksen jälkeen tuo jomotus. On siis ihan yleistä kaiketi ja kuuluu asiaan :)

Kyllä alkaa huumori loppua! Jos ihminen voi muistuttaa zombia niin tällä hetkellä muistutan sitä!:shifty: Sattuu ja väsyttää ja silti ei merkkiäkään siitä että pääsis lähtee! Ois pitäny vissiin jättää sairaalakassit ym pakkaamatta ni jos ois sit päättäny yllättää:grin Huhhuh!
Ja se kuka väittää että nainen on kauneimmillaan ja hehkuu raskaana ni hei se ei ole ollut raskaana :grin

Mä kävin käyttämässä tänään babyshower lahjaksi saamani jalkahoidon ja tää kosmetologi on perehtynyt kiinalaisiin hoitomuotoihin myös. Kyselin siinä, että oiskohan mahdollista jos painelis synnytystä edistäviä akupunktiopisteitäkin. Lupas vielä painella niitäkin ja sain myös muutamiin pisteisiin akupunktioneulat. :-D eli nyt on sitten koitettu sitäkin synnytystä mahdollisesti edistävänä juttuna... saas nähdä toimiiko, muutamia kivuttomia supistuksia on tullut ja vauva ainakin liikkuu nyt tosi paljon. :-)

Mulla alkoi viimeksi menkkamainen jomotus vasta sinä aamuna kun synnytyskin alkoi. Yksilöllistä tämäkin.

Täälläkin ollu virkeä vauva tänään. Viime yö meni taas levottomissa tunnelmissa, mutta eipä tässä vielä lähtöä ole näkyny. Yöllä pari kipeää supistusta ja päivällä pari. Tänään tuli huomaamatta liikuntaa ku kaveri pyysi shoppailemaan ja tän jälkeen innostuin vielä putsaamaan auton 20cm lumikasan alta :hilarious: Melkonen iglu, 40min meni harjaillessa ja lapioidessa. Liikunta ei ainakaan näin päivän mittaan lisänny oloja suuntaan eikä toiseen.

Mulla myös ollu tota menkkajomoa ajoittain. Tulee ja menee, oisko noin viikon jatkunu.

Menkkajomotuksia on täälläkin! Mutta mitään ei tapahdu!
Miten saatais porukalla alkamaan joku synnytyskierre?:grin Tää loppuvaihe on kyllä kamalaa väsymyksineen ja kaikkineen mutta en muistanut että näin kamalaa :shifty: ja kesällä vielä ajattelin pelkäävän synnytystä, hahaha:smiley-bounce022:laughing001

Täälä on kans menkkajomotusta ja kovasti olisin jo valmis synnyttämään, kunnon supistuksia ei kuitenkaan ole ollut mutta eipä mulla oikein ole ollut tapana supistellakaan ennenkuin tosihommat on kyseessä.
Mun neuvolaterkka sanoi viimeksi ettei sillä pään kiinnittymisellä ole merkitystä synnytyksen käynnistymisen kannalta ja että etenkin uudelleensynnyttäjällä vauvan pää voi laskeutua ja kiinnittyä vasta synnytyksessä.

Täälläkin on ollut juupas-eipäs meininkiä viikosta 34 eteenpäin ja vieläkin on vauva mahassa. Perjantaina tulee siis täyteen 40+0 ja synnytys käynnistetään. Kaikista oireista huolimatta ja vauvan pään kiinnittymisestä huolimatta hän antaa odottaa itseään.

Mulla on ollut viimeisellä kolmanneksella sairaalahoitoa vaativia migreenikohtauksia. Ihan tässä loppuraskaudessa mulla on verenpaineista alapaineet liki sadassa, mut yläpaineet on siellä 120-130 hollilla. Raskausmyrkytystä ei kuitenkaan oo, mulla on niitä testiliuskoja kotona, joita neuvolasta annettiin mukaan, että saan kotona testailla proteiineja, mutta ne on olleet ihan ok.

Raskaus on tuonut mulle noin 16kg painoa, josta ainakin kuus on ihan pelkästään hormoniturvotusta, olo on melko vesi-ilmapallomainen. Ja se turvotus on tullut joskus ennen Joulua....

Nyt on kohta vuorokauden verran ollut melko lupaavia supistuksia, mutta ne ei ole säännöllistyneet. Toivoisin, että synnytys käynnistyisi huomenna tai vaikka loppiaispäivän aamuna, kun illalla 18.00 on käynnistysaika...

Heräsin tuossa kahden aikaan nokosten jälkeen ja mietin et nytkö? Lähes pari tuntia tosi tiheitä ja säännöllisiä suppareita, nyt laantuivat vielä kuitenkin.
Eka kertaa en toivois et lähtee vielä käynnistymään kun niin korkea kuume joten oli kyl jännät paikat. Noin tehokkaita ja tasaisesti tulevia suppareita ei olekaan vielä ollut. Nyt 37+2.
Tsemppiä kaikille kärsimättömille!:)

Takaisin