Mielihaluja ja ällötyksiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nuo punaset omenat on ollu päivien pelastus täälläkin joulun aikana! :) Puoliso kävi eilen hakemassa niitä mulle lisääkin, kun loppuivat kesken.

Kuulostaa niin hyvältä, harmi vain kun on allerginen omenalle. :( pahoinvointi teki comebäckin eilen, oli koko päivän outo olo ja iltasella piti käydä halaamassa pönttöä pitkästä aikaa. Tänään ollu kuvotusta mutta sain onneksi jauhelihamakarooni mössöä alas. Tottu jo tuohon muutaman viikon oloon ku ei ollu pahoinvointia.. :S seiska viikon jälkeen ei enää ollut, nyt ku alkaa 12 lähenee nii tuli takas. Perskule :D

Mä olen ennen ollut sellainen, että voisin elää makeella. Nyt on suklaat pöydällä sievästi esillä enkä pysty ees kattoo niihin päin! :dead: suolainen ruoka/herkut maistuis taas sitäkin paremmin...

Mä olen ennen ollut sellainen, että voisin elää makeella. Nyt on suklaat pöydällä sievästi esillä enkä pysty ees kattoo niihin päin! :dead: suolainen ruoka/herkut maistuis taas sitäkin paremmin...

Täällä sama. Avattu suklaalevy on ollu laatikossa ihan huoletta jo sen 9 viikkoo :D itsenäisyyspäivältä jääneitä suklaita on vielä olohuoneen pöydällä. Pelkkä ajatus puistattaa

Mulla oli esikoista odottaessa noin että heti plussan jälkeen avattu suklaalevy oli kaapissa kuukauden (kun normaalisti siis menisi levy per päivä tahtia:grin)
Mutta nyt tässä raskaudessa oon kyllä syöny normaalimmin suklaata... Mutta ei yhtä paljon tee mieli kuin tavallisesti. Vielä on 2 konvehtirasiaa avaamatta vaikka aiemmin on heti aamukahville ollu pakko saada jotain makeaa:rolleyes:
Kirpeitä hedelmänamuja sitten taas uponnu niin että kieli kipeytyny:oops: Ja suolaiset hetkut :hungry:

Aivan hitosti tekee mieli sushia koko ajan, ja salmiakkia myös. Luonnollisesti näitä kiellettyjä. :shifty: ja rommikolaa! Huomenna pakko tehdä kotona nigiri susheja itse. Päälle porkkalaa, purkkitonnikalatahnaa, avokadoa ja mitä nyt turvallisista vaihtoehdoista keksin. :) levä ja muut kalat/äyriäiset pois.. Voisin kyllä vetää vaikka riisiä wasabilla ja soijalla pelkästään jos ei muuten onnistu. Ihan sylkeä erittyy suuhun kun näitä mietin. :hilarious: pari vanhaa autoa söin eilen pahimpaan salmiakkihimoon.

Aivan hitosti tekee mieli sushia koko ajan, ja salmiakkia myös. Luonnollisesti näitä kiellettyjä. :shifty: ja rommikolaa! Huomenna pakko tehdä kotona nigiri susheja itse. Päälle porkkalaa, purkkitonnikalatahnaa, avokadoa ja mitä nyt turvallisista vaihtoehdoista keksin. :) levä ja muut kalat/äyriäiset pois.. Voisin kyllä vetää vaikka riisiä wasabilla ja soijalla pelkästään jos ei muuten onnistu. Ihan sylkeä erittyy suuhun kun näitä mietin. :hilarious: pari vanhaa autoa söin eilen pahimpaan salmiakkihimoon.

Voi ei nyt mullakin alkaa tehdä mieli riisiä soijakastikkeella ja avokadoa! Millaisen tahnan meinaat tehdä tonnikalasta?
Viimeksi kun mies toi sushia synnytyksen jälkeen (ei heti sairaalaan kun ei mun silloin vielä tehny mieli, mutta myöhemmin) niin popsin yksin kaksi rasiallista yhdeltä istumalta... :hungry:
Salmiakkeja en ole uskaltanu ostaa kun ois vaikeaa syödä vaan muutama mutta Twist-pussissa oli 4kpl lakritsitoffeita niin ne söin kyllä... Ai että kun olikin hyviä!
Onneksi useimmiten haluttaa vaan mättöruokaa tai kirpeetä mehua, tuore mango on kanssa ihanaa... Viime raskaudessa meni mangoa kaikissa muodoissa (mehua, jäätelöä, jugurttia, salaatissa, ruuassa...) niin nyt on sitte hassua kun esikoisen kanssa molemmat innolla popsitaan tuoretta mangoa ja mangopilttejä:joyful: Kohdusta asti ollu hänen herkkuaan ilmeisesti!

Ruusa# tonnikalaa ja majoneesia sekaisin on se perustahna. Jostain vaan majoneesia ilman kananmunia pitäisi löytää.

Mutta hemmetti, googlettelin wasabi+raskaus ja ulkomaisilla sivuilla sanotaan paljon, että horseradish josta yleensä wasabitahna tehdään on ihan nounou raskaana. Piparjuuri voi aiheuttaa keskenmenon?? Äääääääää :smiley-angry017 eli sit vaan soijaa ja riisiä? Mun ruokavalio alkaa kyllä kapenemaan olemattomiin kun lihaa en syö muuta kuin kalaa ja maitotuotteista lähinnä juustoja (homejuustot!). Kohta mennään vegaanilinjalle...

Mulla on kauhee himo appelsiineihin <3 joka aterialla pitää saada! Eilenkin meni päivän aikana neljä isoa appelsiinia. oiskoha c-vitamiinin puute? :D

Olen tehnyt paistettua riisiä, johon siis tulee soijaa. Sillä olen lievittänyt sushin himoa.

Täällä myös makeat herkut on jäänyt taka-alalle. Kaikkea suolaista ja rasvaista tekee mieli. Sipsejä ja roskaruokaa tekisi mieli koko ajan, mutta onneksi muukin ruoka kelpaa ja mielihalut pystyy vielä pitämään kurissa.

Ruusa# tonnikalaa ja majoneesia sekaisin on se perustahna. Jostain vaan majoneesia ilman kananmunia pitäisi löytää.

Mutta hemmetti, googlettelin wasabi+raskaus ja ulkomaisilla sivuilla sanotaan paljon, että horseradish josta yleensä wasabitahna tehdään on ihan nounou raskaana. Piparjuuri voi aiheuttaa keskenmenon?? Äääääääää :smiley-angry017 eli sit vaan soijaa ja riisiä? Mun ruokavalio alkaa kyllä kapenemaan olemattomiin kun lihaa en syö muuta kuin kalaa ja maitotuotteista lähinnä juustoja (homejuustot!). Kohta mennään vegaanilinjalle...

Majoneesissa usein on kananmuna pastöroitua!

Mua alko eilen tekee salmiakkia ja lakritsia ihan törkeesti mieli! Ja ne onkin ennen raskautta olla ihan lempparikarkkeja.. Niin mun oli pakko eilen ostaa niitä. Vaikka kiellettyjä onkin. Mies koitti vieressä toppuutella et "etsää saa syyä noita" nii sitten olin et "muutama on pakko saada. Ei kestä muuten" ja sitten otin muutaman namin lakua, ja lempi salmiakkeja... Tuli hetkellisesti ainaki parempi mieli

Mä söin tänään just salaatin kanssa vähän bbq majoneesia. En oo ees ajatellut ettei majoneesia vois syödä :woot: Mä oon ollu muutenki vähän huono muistamaan mitä saa syödä ja mitä ei. Aina syötyä tulee mieleen et ainiin saikohan tätä syödä. Pakko skarpata nyt. Vaikeuttaa kun ei tee mieli syödä juuri mitään niin syö mitä sattuu..

Mut eniten tekee nykyään mieli syödä kaurapuuroa, sama oli tyttöä oottaessa. Kaura onkin ainut vilja mikä mulle käy, onneksi.

Mun on tosi vaikee keksiä mitä ruokaa saisin alas! Ja kahta kertaa en voi samaa ruokaa syödä, kun alkaa ajatuskin ällöttää. Kyllähän mä voisin elää suolakeksejä ja hedelmiä närppimällä, mutta ku esikoinen tarvis ihan ruokaa ja ruuanlaittoki ällöttää! :O Ja hedelmät tosiaan uppois, mutta sit on tää närästys, joka pahenee niistä ja monesta muustakin. Ei voi kuin rukoilla, ettei tätä kestä enää montaa viikkoa!!

Mua myös ällöttää kaikki makea, varsinkin suklaa. Koko joulukin meni ilman ainuttakaan konvehtia. Salmiakkia kyllä tekis mieli ja sitä on tullut muutamia karkkeja syötyäkin.
Suolaiset maistuu pääsääntöisesti ihan hyvin silloin kun ei isommin ole pahoinvointia. Mielitekoja ei niin hirveesti ole ollut minkään suhteen. Sushia on muutaman kerran tehnyt mieli. Olen kyllä kasvissusheja syönytkin, vaikka varmaan ne monessa paikassa tehdään samoilla välineillä kun raaka kala..

Mua myös ällöttää kaikki makea, varsinkin suklaa. Koko joulukin meni ilman ainuttakaan konvehtia. Salmiakkia kyllä tekis mieli ja sitä on tullut muutamia karkkeja syötyäkin.
Suolaiset maistuu pääsääntöisesti ihan hyvin silloin kun ei isommin ole pahoinvointia. Mielitekoja ei niin hirveesti ole ollut minkään suhteen. Sushia on muutaman kerran tehnyt mieli. Olen kyllä kasvissusheja syönytkin, vaikka varmaan ne monessa paikassa tehdään samoilla välineillä kun raaka kala..

Periaatteessa ei saisi tehdä mutta kyllä siitä voidaan oikoo jossain paikois

Mulla tekis mieli appelsiinia:wideyed: Ja hedelmäkarkkeja. Ja lisää red orange mehua!!! (Joka on taas lopussa...)
Ja heseä ja jauhelihakastiketta ja spagettia...Kebabkin ois hyvää..

Mun tekee mieli pestoa! Ja itsetehtyjä lihapullia. Ja vettä :grin

Just olin tulossa kertomaan, että tekee ihan hirveesti mieli lihapullia ja muusia. En kestä! Koko päivän on ollut olo että jotain tekee mieli syödä, mutta en millään ole keksinyt mitä. Ja nyt kun keksin niin on liian myöhäistä edes haaveilla. :shifty: Pitää vissiin mennä kollaamaan jääkaappi miljoonannen kerran ja todeta ettei siellä vieläkään ole mitään.

Jauhelihapihvejä.. Jäävät ihan itse tehtyjä.. Niistä minä haaveilen..
Tai sit uuniomenat ja vanilija kastike.. Ja punaviinipäärynöitä!

Takaisin