Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän joulu meni kyläpaikasta toiseen. Tänään ihana lököpäivä. Tyttö sai 4 Fisher pricen ihanaa lelua joista yks on kännykkä. Pitäähän 5,5kk:lla oma älypuhelin olla [emoji3] Muuten tuli vaatteita ja pyyhkeitä ja rahaa pyydettiin turvaistuinta varte. Tänään käydään neitiä istuttamassa eri vaihtoehdoissa.

Mä oon parin viikon välein käyny tytön vaatteet läpi. Pienenee niin äkkii. Nyt taas kassillisen turhia plokkasin kaapista pois. Tytöllä kun ei oo hiuksia paljoo ni tykkään käyttää paidoissa tyttömäisiä punasia tai pinkkejä..kui ollakkaa taas tuli lahjaks poikamaisia vaatteita joita tuskin käytän hänellä...
Minkä kokoinen se teidän tytteli onkaan? Meillä menee vielä vauvakaukalo. Jalat tulee vähän yli, mut vielä menee se kaukalopussikin.

Munkin vauva sai fisher pricen kännykän. Ja fisher-pianon vauvoille ja hauskan pallon, ja villeroy&bochin iki-ihanan jouluisen soittorasian. Vaatteita tuli aika vähän, muutama body ja yks reiman pukupussi. Ja niin, ac/dc-body, se oli kähee!

Minkä kokoinen se teidän tytteli onkaan? Meillä menee vielä vauvakaukalo. Jalat tulee vähän yli, mut vielä menee se kaukalopussikin.

Munkin vauva sai fisher pricen kännykän. Ja fisher-pianon vauvoille ja hauskan pallon, ja villeroy&bochin iki-ihanan jouluisen soittorasian. Vaatteita tuli aika vähän, muutama body ja yks reiman pukupussi. Ja niin, ac/dc-body, se oli kähee!

Meillä tyttö sai Hard rock cafe bodyn missä painettuna nahkaliivi ja Born to rock teksti....ei oikeen sovi mun tyyliin pukee häntä Muumiin [emoji23]

Tyttö on reilu 68cm ja jalat tulee kans yli kaukalosta. Pää ei vielä tuu joten sikseen ei paniikkia mut kun testasin turvaistuimeen häntä niin viihty paljon paremmin kun oli tilaa olla.

Meidän kaukalon pitäis mukamas käydä 13kg 18kk asti. Oon kyllä vähän jo ihmetellyt, miten, vaikka siinä onkin säädettävä vauvatuki.

Meidän kaukalon pitäis mukamas käydä 13kg 18kk asti. Oon kyllä vähän jo ihmetellyt, miten, vaikka siinä onkin säädettävä vauvatuki.

Meillä ei oo kaukalon henkselit enää järkevästi kun tytöllä pitkä selkä. Ne tulee selän takaa eikä hartioiden kohdalta eikä säätövaraa enää oo. En kans ymmärrä miten riittää ne kilot. Uudessa standardissa pituus on oleellinen eikä paino.

Turvaistuimen sai helposti makuulle kun meillä nukutaan autossa lähes aina. Niitä kannattaa käydä testaa. Toiselle käy toinen ja toiselle toinen.

Musta tuntuu myös et vauvoihin mahtuu ruokaa ihan älyttömästi :eek: Meillä likka taisi syödä jo tuon ikäisenä sellasen kokonaisen Ellas kitchenin hedelmäpussin. Ja tukusampia ite tehtyjä juuressoseita 4-5 kuutiota. Nyt melkein 7kk ja syö kerralla Piltti purkillisen ja kotona tehtyä puol purkillista. Niin iso ero niiden vesimäärän ym välillä on.
Monta kertaa päivässä annat ruokaa? Mä taisin tossa vaiheessa antaa neljä ja nyt mennään jo perus viiden aterian päivärytmillä..

Viimeaikoina poika on alkanut syömään ihan urakalla, annoskoko melkein tuplaantunut. Syödään keskimäärin 6kertaa päivässä :) HIPP luomulastenruokaa olen ostanut, kelpaa hyvin :) Myös liikkuminen on tuplaantunut, näyttää kuin konttaisi välillä ja leluilla leikkii tuplasti.

Poika myös seisoi sohvannojaa vasten, tosin autoin ja pidin kiinni, mutta hetken seisoi itsekseen ilmankin, huhh! :)

Käyttääkö kukaan haudekattilaa, sain lahjaksi...Mitä sillä olisi fiksua valmistaa?

Paino näköjään laskee tasaisen hitaasti, mutta varmasti:p

Jokapäivä näyttää vaaka vähemmän.

Tänään BMI 27, lähtötilanne BMI 29 (3viikkoa takana).

Nutrilett/ Allevo - pirtelöt positiivinen yllätys! Maku ihan jees ja kun heikolla hetkellä saa vetäistä nami pirtelöä, niin ei yhtään pöllömpää:p

Tuohon raidalliseen paitaan, anoppi oli vielä valinnut mukaan huivin, siitä en kirjoittanut, koska se meni vielä huvittavammaksi...

Nimittäin pinkki ja täynnä isoja perhoskuvioita:laughing021:laughing021:laughing021 Sen säästän, koska pehoset on ihan jees, mutta huivi on kuin vanhukselle...:laughing002 Ehkä annan sen 90-vuotiaalle isoäidille.

Eikä auta, vaikka joka vuosi sanon, älä vaan laita rahoja vaatteisiin....Voi anoppia, hän ei vaan ota onkeen. Jos pukisin hänen valitsemat vaatteet päälle, niin näyttäisi lähinnä sirkuspelleltä:wtf::schoked025
:laughing025

Tähti, kaikki eivät ole luotuja muotisuunnittelijoiksi :) Minusta on todella vaikea ostaa vaatteita kenellekään. Varmimpia lahjoja ovat lahjakortit ja syötävät herkut. Eivät jää kaappeja täyttämään. Meillä tosin on nyt teetä ainakin kymmeneksi vuodeksi. Pitänee yrittää opetella juomaan iltateetä.

Meidän kaukaloon,joka on nyt luonnollisesti tytön käytössä mahtuisi myös poika 2v, 87cm ja 11.5kg.
Poika joskus leikkii ja menee itse kaukaloon keinumaan,jos kaukalo kotona sattuu olemaan.

En mäkään kaukaloa pojalle enää autossa käyttäisi,koska liian pienihän se oikeasti on ja ei poika jaksaisi siinä matkustaa,eikä varmasti olisi turvallistakaan mutta kyllä se vaan siihen vielä mahtuu.:)

Meillä ei oo kaukalon henkselit enää järkevästi kun tytöllä pitkä selkä. Ne tulee selän takaa eikä hartioiden kohdalta eikä säätövaraa enää oo. En kans ymmärrä miten riittää ne kilot. Uudessa standardissa pituus on oleellinen eikä paino.

Turvaistuimen sai helposti makuulle kun meillä nukutaan autossa lähes aina. Niitä kannattaa käydä testaa. Toiselle käy toinen ja toiselle toinen.

Mikä istuin tää siis oli?

Meilläkin taitaa kohta olla turvaistuimen osto edessä. Poitsun jalat alkaa ottaa jo aika lailla kiinni takapenkin selkänojaan ja hän ei viihdy yhtään tuossa kaukalossa. Ei ole ihan pienenäkään tykännyt olla siinä ja aina kauhee kitinä ja kiemurtelu. Heti kun pääsee kaukalosta pois, niin ei mitään hätää! Hän on myös aikamoinen kuumakalle, eli on kaukalossa aina hiki päässä, vaikka puetaan kevyemmin autoon esim.pörröpuku ja ohut myssy. Meillä kaukalo on maxi cosin pebble ja pitäs mennä 13kg saakka, mutta ahtaan oloinen alkaa olla jo tälle 7kg ja 66cm poitsulle..:)!

Paino näköjään laskee tasaisen hitaasti, mutta varmasti:p

Jokapäivä näyttää vaaka vähemmän.

Tänään BMI 27, lähtötilanne BMI 29 (3viikkoa takana).

Nutrilett/ Allevo - pirtelöt positiivinen yllätys! Maku ihan jees ja kun heikolla hetkellä saa vetäistä nami pirtelöä, niin ei yhtään pöllömpää:p
Mä kanssa olin super yllättynyt, kun kävin tänä aamuna vaakassa ja enää 2kg saatava pois, niin ollaan lähtötilanteessa ennen raskautta:)! Nyt on siis n.15kg lähteny elokuusta. Toki vois muutama extra kilokin lähtee vielä, vaikka mulla oli ihan normaali paino, kun aloin odottaa. En ole pitänyt mitään dieettiä, enkä miettiny syömisiäni.., lenkilläkään en ole viime viikkoina ehtinyt hirveen paljoa käymään:)! Eli kyllä tämä täysimetys näköjään vie energiaa kiitettävästi! :) Niin ja jouluna kyllä söin ja herkuttelin ihan reilusti..;)

Mä kanssa olin super yllättynyt, kun kävin tänä aamuna vaakassa ja enää 2kg saatava pois, niin ollaan lähtötilanteessa ennen raskautta:)! Nyt on siis n.15kg lähteny elokuusta. Toki vois muutama extra kilokin lähtee vielä, vaikka mulla oli ihan normaali paino, kun aloin odottaa. En ole pitänyt mitään dieettiä, enkä miettiny syömisiäni.., lenkilläkään en ole viime viikkoina ehtinyt hirveen paljoa käymään:)! Eli kyllä tämä täysimetys näköjään vie energiaa kiitettävästi! :) Niin ja jouluna kyllä söin ja herkuttelin ihan reilusti..;)

Hienoa Muumimamma-74 :)

Imetys sitten toimii :)

Olet nyt normaalipainossa?

Onhan se etenkin terveyden kannalta tärkeää olla suht. normi BMI lukemissa. Oletan pääseväni normi BMI lukuihin Tammikuun loppuun, vaikka kiireellä ei laihduteta.... :)

Olo tuntuu jo nyt kevyemmältä ja vyötärökin alkaa tulla esille :)

Meilläkin taitaa kohta olla turvaistuimen osto edessä. Poitsun jalat alkaa ottaa jo aika lailla kiinni takapenkin selkänojaan ja hän ei viihdy yhtään tuossa kaukalossa. Ei ole ihan pienenäkään tykännyt olla siinä ja aina kauhee kitinä ja kiemurtelu. Heti kun pääsee kaukalosta pois, niin ei mitään hätää! Hän on myös aikamoinen kuumakalle, eli on kaukalossa aina hiki päässä, vaikka puetaan kevyemmin autoon esim.pörröpuku ja ohut myssy. Meillä kaukalo on maxi cosin pebble ja pitäs mennä 13kg saakka, mutta ahtaan oloinen alkaa olla jo tälle 7kg ja 66cm poitsulle..:)!

Onko teillä Maxi Cosin telakka valmiina? Sit se Maxi Cosi 2way pearl on hyvä vaihtoehto.

Onko teillä Maxi Cosin telakka valmiina? Sit se Maxi Cosi 2way pearl on hyvä vaihtoehto.
Meillä on miehen veljeltä lainassa vanha maxi cosin family fix telakka, johon ostettiin tämä uusi kaukalo. Jos oon oikein ymmärtänyt, niin tämä telakka ei käy enää turvaistuimeen, eli on todennäköisesti ostettava myös telakka. Tuo maxi cosin 2way pearl on kyllä yksi vahva vaihtoehto. :)

Me käytiin just miehen kanssa kattoon uus Star wars. :p Mun vanhemmat oli ekaa kertaa lapsen vahtina tai mun isä oli, kun on ainut isovanhemmista, joka lasta pystyy käsittelemään. Mä jopa pystyin keskittymään elokuvaan. Tyttö oli ollut hyvällä tuulella ja naurattanut isovanhempia koko kolmen tunnin ajan. Ukki oli leikittänyt ja selvinnyt myös vaipan vaihdosta. :eek: Tää oli eka kerta kun päästiin miehen kanssa kahdestaan johonkin 7kk.

Me ollaan myös katselemassa turvaistuinta. Maxi Cosi 2way Pearl kiinnostaa tällä hetkellä eniten, mutta olen vasta netistä katsellut. Täytyy tietysti käydä kaupassa katsomassa ja sovittamassa. Ehdoton kriteeri on se, että istuimen saa laitettua joko selkä tai kasvot menosuuntaan. Ja tietysti pitää olla hyvät arviot turvallisuustesteissä.

Meillä oli ennen joulua ylimääräinen 7 kk neuvola, en siitä olekaan ehtinyt kirjoittaa. Sehän oli sen takia, kun vauva ei 6 kk neuvolassa "seissyt", eli kun nostettiin pystyasentoon ja jalat maahan, niin hän piti jalat vaan pehmeinä, eikä varannut painoa niille lainkaan. No nyt varasi oikein tanakasti, joten ei siitä asiasta huolta. Muutenkin kaikki oli hyvin. Mitat oli 74,5 cm ja 8750 g. Th sanoi, että mitään ei tarvitse treenata, on vaan tärkeää muistaa antaa vauvan viettää paljon aikaa lattialla, niin oppii hyvin liikkumaan. Th sanoi, että jos itse haluaa leikin lomassa treenauttaa vauvaa, niin voi laittaa jotain leluja vähän korkeammalle tasolle vauvan kurkotettavaksi. Eli kun me asumme 2-kerroksisessa asunnossa, niin voi esim. pitää vauvan lattialla ja laittaa leluja alimmalle yläkertaan menevälle rappuselle. Kun vauva hakee leluja vähän korkeammalta, hän oppii suuntaamaan ylöspäin ja monipuolistaa liikkumista. Mutta tuo oli siis vaan vinkki, jos haluaa tehdä.

Meidän vauvan uudeksi suosikkiherkuksi on muuten tullut mangosose. Olen pari kertaa antanut Ella's valmissosetta. Nykyään, jos vauva syöttötuolissa istuessaan näkee, että otan sen oranssin pussin, niin hän oikein "hyökkää" innoissaan tavoittelemaan sitä! Kädet ja jalat huiskii ja hän suunnilleen pomppii paikallaan. Sosetta hän hotkii ja hyrisee tyytyväisenä samalla. Muuten syö aika vaihtelevasti, välillä maistuu enemmän välillä vähemmän. En ota siitä stressiä, kun kasvaa noin hyvin.

Pääsinkö mä just sanomasta että meidän yöt rauhoittui ja sain joululahjan? No se todellakin oli vain joululahja joka kesti tasan joulun pyhät.. Yöhulinat siis alkoivat taas. :confused: Ei sitten ollutkaan puuron poisjättäminen joka auttoi. Ehkä sitten vaan yleinen 9-kuukautislevottomuus kun poika on alkanut nyt liikkumaan. Viime yönä lopetin heräämisten laskemisen kuuden kerran jälkeen.. Nooh.. kausi kausi kausi.. vaihe vaihe vaihe.. Kai se nukkuu viimeistään kouluun mennessä? Tai armeijassa? :laughing001

Takaisin