Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Toiveissa niinpä, se on varhaiseen testaamiseen liittyvä kolikon varjoinen kääntöpuoli :sorry: Kai se vaan pitää tiedostaa ja miettiä, että haluaako tietää ja ottaa sen riskin, vai olla autuaan tietämätön ja testailla sit myöhemmin.
Pahoitteluni myös sun kp1: stä :sorry:

Rive on se testailu kyllä niin jännittävää :nailbiting: Mulla ei oo ollut ees niitä alkuraskauksia, niin mulle tieto tapahtumisyrityksestä antaa toivoa.. Sentään jotain tapahtuu.
Varhain en oo kyl testaillut ennen kuin parissa vika kierrossa (köh, olisiko palstalle liittymällä tekemistä asian kanssa... :rolleyes:). Pitkässä juoksussa ne pelkät tarttumisyrityksetkin voi alkaa painaa.

Viima haluan tsempata sua sillä, että mulla on samankaltainen tarina taustalla kun sullakin ja nyt on kaks lasta. Mulla siis neljä perättäistä keskenmenoo ennen esikoista ja olin todella todella surullinen ja vihoissani ettei mun kroppa voi tehhä sitä mikä on luontevaa naiselle. Tai siis ainakin pitäisi!
Meillä oli varattu aika julkisen puolen lapsettomuuslääkärille, kun samana aamuna tein plussan. No mentiin sinne lääkärille sitten kuitenkin ja ilmotin, että tein plussan aamulla. Hoidot muuttuikin raskauden tiivimmäksi seurannaksi ja lääkityksen sain. Lääkäri ultrasi ja totesi raskauden alkaneeksi vaikka ei alkioo vielä nähnykkää. Sain siis ton lugesteronin annostuksella 600mg päivään. Aamulla kolme tablettia emättimeen ja illalla myös. 100mg pakkaus oli siis kyseessä. Mä itse ainakin olin rennompi kun sain tuon lääkityksen ja uskon silläkin olevan merkitystä siihen, että raskaus eteni normaalisti. Edellisissä raskauksissa stressasin toooodellla paljon ja uskon sen vaikuttavan siihen, että ne ei jatkunu. Vaikka tuosta lääkityksestä ei sinänsä ole "tutkittua" hyötyä, niin ainakin se paransi mun mieltä ja näin pystyin olemaan stressaamatta.
Mulla on myös tutkittu kaikki maholliset mitä verikokeilla voi ottaa. On ultrattu ja sorkittu. Hysteroskopia tehtiin muutama vuos sitte ja siinä näky lievästi herttamainen kohtu, mutta senkään ei pitäis vaikuttaa raskauksiin. Syytä keskenmenoille ei koskaan siis löytyny. Pidin siis tuota lääkitystä tärkeenä, sain sen myös tän toisen kohalla. Kannattaa olla kuitenkin neuvolaan yhteydessä, koska jos sulla keskenmeno nyt niin kirjaavat sen ylös siellä ja sut pidetään sit mahdollisesti seuraavan alkavan raskauden aikana tiiviimmin seurannassa.

Mulla oli muuten viimesimmässä ultrassa kun vauva oli vielä massussa, niin mukana toi sama lapsettomuuslääkäri mikä oli sillon joskus ja hän muisti mut ja oli ilonen siitä, että näki mut nyt toisella puolella eikä siellä lapsettomuuspuolella :)

Tsemppiä ja voimia. Näihin ei auta kun aika. Itselläni niin kova halu lapsesta pukkaili eteenpäin, etten jaksanu niin kovin pitkäks aikaa masentua keskenmenoista. Lohduttauduin sillä, että en itse niille mitään voinut ja luonto oli niin määrännyt. Mieluummin siinä vaiheessa kun esim myöhemmin kohtukuolema. Nää siis ainakin lohdutti mua itseäni.

Nii ja itsekkin kuvittelin sillon tuon 1% kohdalla, että toihan on tosi vähän. Ei mulle voi tulla enempää keskenmenoja ku ne on harvinaisia. Luulempa niiden olevan yleisempiä kun luullaan.
Mäki olin tuollon 22 vuotias kun sain keskenmenot eli naisen pitäis olla hedelmällisimmillään sillon.

Mintukka noissa tilastoissahan tosiaan on vaan arviot/todennäköisyydet, koska suurin osa varmaan testailee vasta menkkojen myöhästyttyä. Eli eivät ees tiiä, että jotain meinasi tapahtua, kun menkat tuli normaalisti. Vääristää varmasti tilastoja paljonkin, koska täyttä varmuutta ei testausten puuttuessa alkuraskauksista ole - niitähän voi olla käytännössä paljon enemmän, kuin nyt vielä luullaan.

Mintukka, oliko sulla siis verikokeissa tuo progesteroni arvo ihan normaalin rajoissa ja silti lugeannos noin suuri? Mietin siis ihan vain kun mullakin sama tilanne, että raskaudet on alkanut vain keltarauhashormonituella(terot 50mg/pv ja luget 100+200mg/pv), mutta silti menneet kesken. Verikokeissa mulla kaikki normaalin rajoissa, mutta voiskohan auttaa jos esim. lugesteronin annosta kasvattais? Kun selkeesti jotain häikkää tuossa mun keltsissä on. Jos sitä vaikka ehdottais omalle lääkärille :)

Alina nyt on pakko kyllä sanoa, että mä en muista oliko normaalit, mut ilmeisesti kyllä koska lääkärit ei oo mulle ainakaan maininnu mitään ja ovat sanoneet, että kaikki kunnossa. Mut siis mä ymmärsin niin, että jos luget määrätään raskautta tukemaan niin niitä otetaan vähintään toi 600mg vuorokaudessa.
Mulla nimittäin varmistivat toisesta sairaalasta millasella annoksella olin esikoisen aikaan ja määräsivät sen määrän uudelleen tähän toiseen.
En usko siitä annoksen nostamisesta olevan ainakaan mitään haittaa, kunhan sen sitten lopettaa asteittain ja viimeistään rv 12+0

Siitäkin on tutkittua tietoa että miehen siittiöiden laatu voi heikentää kiinnittymistä. Meillä on tästä paljon keskusteltu kun mies on ihan varma että keskenmenokin johtui hänestä..se ei kyllä hänestä johtunut varmastikaan mutta kiinnittymishäiriöt voivat ainakin osittain johtua miehestä niin hassulta kuin se kuulostaakin:eek:

Mietin tässä että jos nyt näyttää siltä että saadaan talleteltua vielä tänään niin käyttäisinkö Luget kotoa pois. Se vaan sitten että milloin ne pitäisi aloittaa..periaatteessa tänään illalla koska ovulaatio tapahtuu nyt(ja tämä on ns. siirtopäivä kun vertaa alkionsiirtoihin) vai pitäisikö aloittaa vasta sitten jos testiin tulee plussaa kuten Mintukalle oli ohjeistettu?? Edellisiin kiertoihin verrattuna nyt on kyllä rinnat kipeytyneet jo hieman eli omakin keltarauhashormonitoiminta tuntuu pelittävän ekan kerran km jälkeen.

muoks..vai vastaako tämä päivä sittenkään alkiosiirron päivää?? En muista miten Luget meni insseissä :sorry:

Kiitos Mintukka vastauksestasi :)

Mulle määrättiin luget aloitettavaksi dpo 3 ja jatkaa kunnes vuoto alkaa tai raskauden kymmenennelle viikolle.

Kiitos kaikille onnitteluista, mutta olin liian hätäinen :'(
Sehän oliskin ollut liian hyvää ollakseen totta, tänään hcg 18 eli kun on kolme viikkoa inssistä niin ihan liian matala. Kätilö sanoi että jos ei vuoto ala niin viikon päästä kontrolli mutta kyllähän tää nyt oli tässä. Kiva oli pari päivää kuvitella olevansa raskaana. :shifty:

Pahoittelut Viimalle, sulla näköjään sama p**ka tilanne.

Voi ei Jellis! Olen tosi pahoillani! :(

Täällä kp26/24-27, huono olo, rinnat kipeät, viluttaa välillä ja paineen tunnetta alamahalla. Phs piti varuiksi laittaa, kun tätiä olen odottanut koko päivän (suurin osa kierroista on ollut 25 päivää) ja siihen oli tullut pienen pieni tippa kellertävän ruskeaa valkovuotoa. Sitä tuli viime raskaudessakin muuttamana päivänä silloin, kun kuukautisten piti alkaa, mutta loppui siihen.. Tätiä odotan kyllä edelleen, vaikka vähän on sellainen toiveikas olo, josko saataisiinkin ihanista ihanin joululahja.. ♡ MUTTA sellainen olo on ollut joka kierrossa, enkä todellakaan ole raskaana ollut.. :D

Pahoittelut Jellis ja Viima... On se vaan niin paskaa tuollainen... :/

Alina: onko sulla siis ollu terolut yhtäaikaa lugejen kanssa vai jompi kumpi käytössä?

Mulla on matala progesteroni todettu verikokein. Mutta silti en oo saanu terolut 10mg kummempaa apua siihen. Nyt tosin ehdotettiin että ottaisin terolutia 20mg. Itse olisin halunnut luget.

Eipä tälle mitään voi. Kyrsii niin paljon että. Itkin aamulla, nyt oon ollu vaan vihanen mun kropalle. P*ska kroppa.

Voimia myös jellis..meillä on sama tilanne..toivon meille pysyvää tärppiä kyllä pian:Heartred millon sulla oli edelliset menkat? Mulla oli 24.11, eilen ois pitäny olla rv 4+0 laskureiden mukaan...no vedänpä perskännit huomenna munatotilla:love017

Morjesta taas! Pidin vähän taukoa ja älytön määrä viestejä tullu.. piinaviikot oli ja meni.. tein eilen testin joka oli nega/ hailakka viivanpaikka ja sit lähettiinki lappiin appivanhemmil joulua voettään. Tänään täti kurvas kylään. Ei voi muuta ku yrittää uudestaa ja varata uus aika lekuril, kunnen eilen päässy esikoiseni kuusijuhlan vuoks. Varailen uutta aikaa jahka kotiudutaan. Rauhallista Joulua kaikille siltikin! [emoji173]

Takaisin