Synnytystä odotellessa

Olen samaa mieltä. Koko vatsa kovenee. Harmittomat harjoitussupistukset ei tunnu miltään tai vain epämukavilta. Kun supistus rupeaa sattumaan, on usein kyseessä jo kohdunkaulaan vaikuttavat supistukset.
Näitä voi tulla joillakin turhauttavan usein jo muutamia viikkoja ennen synnytystä.

Mulla oli päinvastainen synnytys viimeksi. Eli kun kipeät supistukset alkoivat, eteni se suoraan pikkuhiljaa pahemmaksi ja synnytykseen.

Silloin muistan monen foorumilla mananneen, että puoli päivää saattaa kipeästi supistella ja sit vaan loppuu.

Kävin eilen lääkärillä kun nyt kolmesti on ollut kipeitä supistuksia rehkimisen jälkeen. Töissä kun pitää painavia asioita nostella, niin maanantaina olin vaihteeks "kaksinkerroin" kivusta eikä töistä meinannut enää tulla mitään. Levossa onneks rauhoittuivat. Kohdunkaulaa 5cm ja paikat kiinni. Säikäytti kyllä, mutta toisaalta olin luottavaisin mielin kun aiemminkin kävi niin etteivät saaneet aikaan mitään kovin nopealla tahdilla.
Mulla meni esikoisen synnytys niin että pe alkoi todella kipeät supistelut ja niitä jatkui monta päivää ilman että saivat aikaan mitään. Tiistaina illalla viimein esikoinen syntyi.

On tässä jo viikon verran ollut hentoista supistelua... Mielenkiinnolla odotan miltä paikat vaikuttaa tiistaina lääkärikäynnillä :-)

Mua aina asmuyöstä supistaa tiheemmin.. päivis aina sillointällöin mut huomenna nlalääkäri ni jossei toimintakyky kokonaan mee niin en aatwllu käydä missään näytillä.

Mulla on kivuttomia supistuksia ollu jo pariki kuukautta ja kipeitä alkanu olee sillon tällön viimesen puoltois kuukautta, viimesen viikon ajan ollu menkkajomottelua...tänään neuvolalääkäri totes, että kohdunsuu on kiinteä ja kiinni. Eli täällä ei ainakaa minkäänlaista vaikutusta noilla suppareilla ja jomotuksilla. :) Tod.näk. menee yli 40+ jos ei radin takia aikasemmin ryhdytä jonkinlaisiin toimenpiteisiin.

Täällä on supparit vaikuttaneet vaikka kivuttomia onkin ollut suurin osa. Kohdunkaulaa jäljellä vajaa kaks senttiä edellisen mittauksen 3.8 sentistä. Oli myös pehmennyt, onko se nyt myös kohdunkaulaa vai kohdunsuuta. No se nyt kuitenkin.:grin sanoi että hyvä tilanne näille viikoille (35+1).

Täällä on supparit vaikuttaneet vaikka kivuttomia onkin ollut suurin osa. Kohdunkaulaa jäljellä vajaa kaks senttiä edellisen mittauksen 3.8 sentistä. Oli myös pehmennyt, onko se nyt myös kohdunkaulaa vai kohdunsuuta. No se nyt kuitenkin.:grin sanoi että hyvä tilanne näille viikoille (35+1).

Täälläkin vaikuttanut kyllä. Ja jännäksi käy, kun kivutonta alkaa olla liki koko ajan... Mistä mä tiiän koska lähteä sairaalaan?! Kai ne kivutkin tulee ennen viime hetkiä - toivon! Sairaalaan on kumminkin yli 100km matkaa :bored:

Mulla tulee harjoitussupistuksia levossakin, mutta kipeitä ei vielä ollenkaan. Synnytystapa-arviossa ultrattiin ja sen mukaan kohdunkaulaa jäljellä vielä 3,4cm, joten ei ennusta synnytyksen olevan kovin lähellä. Itse olisin kyllä jo aika valmis.. alkaa olo olemaan tukala. Nyt rv 36+3.

Täälläkin vaikuttanut kyllä. Ja jännäksi käy, kun kivutonta alkaa olla liki koko ajan... Mistä mä tiiän koska lähteä sairaalaan?! Kai ne kivutkin tulee ennen viime hetkiä - toivon! Sairaalaan on kumminkin yli 100km matkaa :bored:

Mä oon miettinyt ihan samaa... Entä jos vaan aukee paikat omia aikojaan ja sit onkin jo pää lahkeessao_O
Kyllä ne kivuliaat supparit onneks jo tunnistan, mut eihän niitäkään välttämättä ees tuu. Toivotaan että kirpasee sopivasti sitten:grin. Mut oli kyl hyvä saada tänään varmistus omille ajatuksille siitä et tuolla alhaalla on jotain tapahtunut.

Kyllä mulle kelpais, jos huomaamatta paikat aukeaisi ja olisi nopea ja helppo synnytys!
Mieluusti ottaisin nätisti kylpyhuoneen lattialle kuin tuskaisesti synnytyssaliin.
Mutta eiköhän seuraava ähelletä irvistellen taas!

Kyllä mulle kelpais, jos huomaamatta paikat aukeaisi ja olisi nopea ja helppo synnytys!
Mieluusti ottaisin nätisti kylpyhuoneen lattialle kuin tuskaisesti synnytyssaliin.
Mutta eiköhän seuraava ähelletä irvistellen taas!
Olishan tuokin aikamoinen kokemus :joyful:

Mulla taas on masu lähes aina kovana. Supistelutuntemuksia siihen ei liity. Vauvan liikkeet tosin sattuu ja erityisesti ylävatsan iho on tosi herkkänä, kun iho on niin venynyt... Koko masu on kuin yksi valtava vesi-ilmapallo. Laskettuaika on viikonpäästä(1.1), nyt on hyvät turvotukset ja jatkuvasti öisin heräilyä pariksi kolmeksi tunniksi. Viikko sitten oli paikat auki "sormelle", saa nähdä koska tää syntyis, elo alkaa olla jo haastavaa. Pää on jo sukellusasennossa.:cat: Esikoinen meni viikon yli, tiiä tästä sitten.

Melkoista veivaamista näiden tunteiden kanssa.. Välillä ollu ihan rentona, mut nyt alkaa jännittää. Liekö siksi, että aattojännitys on rauennut ja tää "projekti" olis seuraavana vuorossa :-)

Takaisin