T
Tähti ★
Vieras
Niin ja vielä 7kk mitat: 67.4cm /6.8kg
Hoikka poika, kuten isänsä :)
Ja kohta Äitikin
-100g tänään, suunta oikea.
Hoikka poika, kuten isänsä :)
Ja kohta Äitikin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Pääsinkö mä just neuvomasta muita rannekivussa? Tänään onkin sitten oma vasen ranne kipuillut..Se jolla kannan poikaa. Jos pahenee niin pitää etsiä se oma rannetuki käyttöön.
Minusta ammatin puolesta ei voi ottaa jyrkästi kantaa puolesta tai vastaan. Voi toki kertoa, miksi ne eivät ole parasta. (itse en syötä niitä)Sellainen juttu jäi mietityttään Neuvolakäynnistä, että sekä th ja fyssari, kumpikin haukkuivat Bonan ja Piltin ruoat vetisiksi ja kaupan puuronkin maistuvan pahvilta...
Mitä mieltä ootte?![]()
Minusta ammatin puolesta ei voi ottaa jyrkästi kantaa puolesta tai vastaan. Voi toki kertoa, miksi ne eivät ole parasta. (itse en syötä niitä)
Minusta ammatin puolesta ei voi ottaa jyrkästi kantaa puolesta tai vastaan. Voi toki kertoa, miksi ne eivät ole parasta. (itse en syötä niitä)
Mielestäni heidän tehtävänsä ei ole ottaa kantaa, tarjotaanko lapselle kaupan ruokia vai itse tehtyjä. Terkkarin tehtävä on mun mielestä enemmänkin kertoa vinkkejä juuri niistä sopivista ruoka-aineista. Etkö ole niistä saanut häneltä vinkkejä? Niitä ohjeitahan hänen pitäisi juuri antaa! Toki niistä löytyy ohjeita varmasti googlettamallakin.Yölento :) Mitä vois antaa 7kk ikäiselle iltapuuron sijaan, kun se ei vaan kelpaa/riitä? Syö kyllä "väkisin", koska on sovitteleva luonne, mutta ei tule ees kylläiseksi siitä.
Neuvolasta määrättiin vaihtaan riisivelli kaurapuuroon. Ei vaan selvästi toimi![]()
Mun ehdotus olis smoothiet. Se on meidän iltapala. Eli mulla on niitä Bonnen hedelmä ja marjasoseita pakastettuna kuutioiksi. Niistä miksaan smoothieita. Esim tänään laitoin 2 kuutiota persikkaa ja 2 päärynää. Sulatin pullossa ja lisäsin Tuutia niin että yhteismäärä oli 100ml. Ja voi tehdä samalla tavalla myös vihannes smoothieitakin.Yölento :) Mitä vois antaa 7kk ikäiselle iltapuuron sijaan, kun se ei vaan kelpaa/riitä? Syö kyllä "väkisin", koska on sovitteleva luonne, mutta ei tule ees kylläiseksi siitä.
Neuvolasta määrättiin vaihtaan riisivelli kaurapuuroon. Ei vaan selvästi toimi![]()
Etkö ole niistä saanut häneltä vinkkejä? Niitä ohjeitahan hänen pitäisi juuri antaa! Toki niistä löytyy ohjeita varmasti googlettamallakin.
Tähti-73, ootko kokeillut keittää kaurapuuron hyvin löysäksi ja pikakaurahiutaleista, jotka on sileämpiä? Ja laittaa hedelmäsosetta joukkoon? :) Meillä menee nyt jo puuro vähän paremmin.
Itse teen pääosin ns. lämpimät ruuat itse, mutta käytän kaupan hedelmäsoseita. Hedelmäsoseista niitä tuubeja ja muita, joissa on 100% hedelmää. On totta, että joissakin soseissa on paljon vettä. Mutta joka tapauksessa kaikki valitsevat itse, mikä tyyli sopii omaan tilanteeseen parhaiten.

Mun ehdotus olis smoothiet. Se on meidän iltapala. "
"Eli miksaan kaurapuuron velliksi. Tyttö ei tykkää syödä puuroa mut velli kelpaa. Ja mikä pakko sitä puuroa on vielä syödä jos tykkää vellistä. Mä en anna joka päivä viljaa ja perunaakin vain kerran viikossa. "
Mielestäni heidän tehtävänsä ei ole ottaa kantaa, tarjotaanko lapselle kaupan ruokia vai itse tehtyjä. Terkkarin tehtävä on mun mielestä enemmänkin kertoa vinkkejä juuri niistä sopivista ruoka-aineista. Etkö ole niistä saanut häneltä vinkkejä? Niitä ohjeitahan hänen pitäisi juuri antaa! Toki niistä löytyy ohjeita varmasti googlettamallakin.
Tähti, en ehkä ole hyvä neuvomaan, koska en kannata virallisia suosituksia. Itse ajattelin pääosin tehdä vauvalle ruuat itse. En omiakaan ruokia osta valmiina. Suosin marjoja, hedelmiä ja juureksia. Myös vauvoille tarkoitetuissa ruuissa on muutakin kuin pelkkää aitoa ruokaa.
Suositusten lisäksi vauvan ruokavalioon vaikuttaa vauvan oma suhtautuminen ruokaan. Välttämättä vika ei ole maussa, jos ruoka ei kelpaa. Kyse voi olla myös koostumuksesta tai lämpötilasta. Oma kakkoseni kieltäytyi kaikesta ruuasta, jos lusikka oli väärä. Voitte kuvitella että meni jonkun aikaa ennen kuin hoksasin, missä oli vika.
Millä pullolla ja tuttiosalla annat ton smoothien? Mä trin just aamupalaks bataattismoothien, kaks kuutioo bataattia ja 120ml maitoa, eikä tuu viddu tuttipullosta läpi. Tai on vähä väliä tukossa. Se on mam ja 2-tuttiosa.Mun ehdotus olis smoothiet. Se on meidän iltapala. Eli mulla on niitä Bonnen hedelmä ja marjasoseita pakastettuna kuutioiksi. Niistä miksaan smoothieita. Esim tänään laitoin 2 kuutiota persikkaa ja 2 päärynää. Sulatin pullossa ja lisäsin Tuutia niin että yhteismäärä oli 100ml. Ja voi tehdä samalla tavalla myös vihannes smoothieitakin.
Toinen mistä tyttö tykkää niin laitan pulloon puolet Valion Onni vadelma-kaurapuuroa ja puolet Tuutia. Eli miksaan kaurapuuron velliksi. Tyttö ei tykkää syödä puuroa mut velli kelpaa. Ja mikä pakko sitä puuroa on vielä syödä jos tykkää vellistä. Mä en anna joka päivä viljaa ja perunaakin vain kerran viikossa.
Paistat jauhelihaa ja keität bataattia ja vedät ne sauvasekottimella sileeks. Sit pakkaseen jääpalamuotteihin ja avot, siinä on liha-bataattilaatikkoa!Myy75 :) Tähän vielä, että kokkaan joka päivä ruokia, joten siinä ohessa valmistaisi pojallekin ruoat, no problem!Ehkä se on tuo, ettei löydy avitusta, että miten ja mitä tekisi...
Neuvolassa ottivat kyllä kantaa lastenruokiin, että niillä kasvaa ja elää, mutta ei ole parasta sapuskaa Bona, Piltti jne...
Fyssari sanoi jopa ostaneensa kaupasta valmispuuroa ( Onni), muttei voinut antaa sitä lapselle, koska maku oli kuin pahvia, sitä ei söisi kukaan.