Mitä sairaalakassiin?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Fuji
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jotenkin ollut olo että kohta tulee lähtö niin Pakkasin vähän enemmän tavaraa kassiin..

Nyt on tämmösen pakattuna:
-Hiusharja
-dödö
-huulirasva
-villasukat
-kotiintulo vaatteet
-hammasharja ja tahna
-mokkula ja kuulokkeet
-Liivinsuojat
-suklaarusinoita
-harso

Sit vielä miehelle pakkaan paidan mukaan ja mulla on jo crocsit odottamassa tossa oven lähettyvillä omassa pussissa..

Mä olen lykännyt vielä synnärikassin pakkaamista, kun vauvan vaatteiden pesu ja lajittelu odottaa vielä äippäloman alkua... Mutta suunnitteilla yksi sisävaatekerta, yksi välihaalari, yksi toppahaalari, myssy (toppahaalarin hihat ja lahkeet käännettävät joten hanskoja ja töppösiä ei tarvinne erikseen?), turvakaukalo ja siihen lämpöpussi, kamera ja videokamera, pientä syötävää ja juotavaa, omat lököhousut ja joku mukava paita jonka kanssa helppo imettää, parit vaihtoalusvaatteet, siteitä, tabletti ja joku sarjakuva, kuulokkeet, omat rasvat ja hygieniatuotteet. Otan varmaan myös oman rintapumpun mukaan jos sellaisen olen ehtinyt hankkia, niin saan toivottavasti neuvoja käytössä. Sisäkengät olisi myös kiva olla molemmille (toivotaan perhehuonetta).

Hmm... Pitäisiköhän ottaa myös kevyttä meikkiä ja tonttulakit, niin saataisiin joulukorttikuva vastasyntyneen kanssa? :p Tai jos itse synnytys on jouluna, niin sitten vaan suoraan Fb:n kautta jouluntoivotukset koko perheeltä menemään.

En oo pakannut sairaalakassia valmiiksi.. rv33+6 nyt. Enköhän ehdi siinä sairaalaan lähtöä tehdessä napata tärkeimmät (eli puhelin ja laturi) mukaan jos muita ei ehdi, mies saa sitte tuoda jos jotain tarvii. Mietin myös että ottaisko vauvalle omat vaatteet sairaalaan mutta en viiti niitäkään pakata kun tiedä sitte koska syntyy että onko alle 50cm paljonkin.. jos joutuu ostamaan pieniä vaatteita ni mies saa sit hakea niitäkin, ja mun toiveena on päästä viimeistään seuraavana päivänä kotiin riippuen mihin aikaan vauva syntyy.. ja tietty hänen tilansa..

Mä oon pärjänny aina sairaalareissun kännykällä, laturilla, hammasharjalla ja tahnalla, omilla alkkareilla ( mun iho menee rikki niistä sairaalan verkkokalsareista). Loppuja mies saa tuoda kotoa kun siellä kuitenkin käy jos jotain muuta tarvin. Sairaalasta saa kaiken tarvittavan muuten ja samoilla vaatteilla lähdetään kuin ollaan tultu sinne.

Ite varasin siltä kannalta erilliset vaatteet kotiin tuloa varten jos sattuu olemaan esim kaupungilla tms jos/kun vedet menee.. Mies saa siinä kohtaa tuoda likaiset kotiin.. Mut jos vedet ei oo menny niin sit samoilla vaatteilla :)

Mulla ei ole vielä sairaalakassia pakattuna eikä muuten vauvalle kotiintulo vaatteita katottuna. Kai se kohta pitäis laittaa kuntoon kun laskettuaikakin lähenee. Kolme viikkoa tässä vielä olis jäljellä.
Ja ens viikolla taas lääkärikäynti ja katotaan mitä ne sitten sanoo käynnistetäänkö aikasemmin vai ei.

ja jos mies jotain vaatteita tois vauvalle niin vois olla kyllä varsin mielenkiintoisen näköinen vauvan yhdistelmä.. Mutta voishan se olla kiva kokeilla ja ottaa sitten kuva ja kertoa, että isi valitsi vaatteet kun äiti ei ollu kattonut etukäteen.

Haha, mä oon varannut vähän pienemmät eväät :p
View attachment 46899
Toki nämä on ihan vaan synnytykseen. Täällä sairaalassa on jääkaapissa luumuja ja luumumehua. Mies saa sit tuoda mulle herkkuja :)
Tos on miehelle batteryt ja tuplat :D mulle tripit, proteiinipatukat, luumut ja pastillit. Mä en aio liikkua sängystäni kun vessaan ja toiveissa saada aikaan kunnon varpusripuli :P

Meillä on ostettuna kolmioleipiä (syödään pois ja ostetaan uudet aina jos päiväys uhkaa mennä), myslipatukoita ja 6 kpl pillimehuja. Vauvan kotiutusvaatteet on periaatteessa valittu mutta vielä pakkaamatta. Kamera on tilattu mutta odottaa toimitusta - hätätapauksessa sitten kännykamera ja videokamera saa riittää. Lisäksi joku kirja/sarjis ja tabletti mukaan, ja mulle tosiaan lökövaatteet. :) Hammasharja ja dödö mulla kulkee muutenkin aina käsilaukussa mukana.

Kirjotin tänään listan jääkaapin oveen et mitä pitää sit lähtiessä ottaa mukaan. Ja kaupassa ku kävin ni ostin pillimehuja ja pähkinöitä. Luottaen siihen et synnytys on varmaan kohtuu nopea..:rolleyes: jos kestää ni kanttiinista saa mies jotaki hakea:) ja jos tulee yllärinopea lähtö ni neuvolakortti vaan mukaan ja mies saa tuua muut myöhemmin, matkaa vartin verran.

sairaalakassi mekein pakattu.. Miehelle siellä on battery, suolatikkuja ja suklaata. itelleni en oo vielä varannu sinne MITÄÄN :think005
Vauvalle on jo kaikki.

Minä pakkasin kaks kassia, toisessa kotiutumisvaatteet vauvalle ja mulle, ne odottaa sitterissä lähtöpäivää. Sitten sairaalassa ololle pakkasin reppuun erikseen tykötarpeet. Eväät ja sisäkengät vielä puuttuu.

Mun pitäisi laittaa vielä jääkaapin oveen erillinen lista niistä jutuista, jotka tarttee pakata lähtiessä kun eivät voi istua viikkotolkulla repussa (laturi, eväsleivät jne).

Tyhmä kysymys varmaan, mutta miten te ootte pakanneet vauvan vaatteet? Siis tarkoitan, että tuolla jossain toisessa ketjussa puhuttiin että pestään kaikki vauvan vaatteet 60 asteessa ettei vaan jää pöpöjä käytettyihin tai muita myrkkyjä uusiin. No, mietin vaan, että noissa meidän repuissa voi kyllä todellakin olla vaikka mitä pöpöjä ja jämiä. :wideyed: Pohdin aluksi laittaa muovipussiin, mutta tuskinpa nuo roskiksen kyljessä majailleet ex-kauppakassit nyt ainakaan hygieenisempiä on.

Jännä juttu millaisista asioista voi kehittää ongelman näinä loppuraskauden unettomina öinä. :grin

Niin ja vielä sellainen kysymys, että minkä koon vaatteita meinasitte pakata? Eikö kumminkin ole varsin todennäköistä, että koon 56 vaatteet mahtuu vastasyntyneelle, vai pitäisikö varmuuden vuoksi lykätä kassiin myös koon 62 vaatekerta? :wideyed:

Meillekin tulee mukaan mm. kaukalopussi, fleecehaalari sekä toppahaalari, vaikka kaikkia noista ei taatusti olla laittamassa päälle. :grin Ajatuksena laittaa kaukalopussin alle jompikumpi noista haalareista riippuen pakkasista ja siitä mitä suosittavat synnäriltä lähtiessä.

Me ei olla pakattu vauvalle mitään mukaan koska ei tiedä minkä kokoinen kaveri tuo on. Listan olen tehnyt valmiiksi (kietaisubody, potkuhousut yms) ja mies osaa sit tuoda oikean koon.. En viitsi pakata mukaan turhaan 3 eri kokoa vaatetta pienelle joten näin on helpompi :)
Tosta pakkaamisesta sen verran että en ajatellut ottaa stressiä ja mies pakkaa vaikka just muovipussiin tms.. Tai johonkin laukkuun.. Toki jos olis erillinen laukku valmiina niin varmaan sen vois vielä heittää pyykkikoneen kautta :)

Mä en jotenkin osaa olla noin hysteerinen bakteereiden suhteen. Ehkä pitäis?
Nytkin nuo pesukoneessa käyneet vaatteet on suljettuna lipastoon jonka just ja just pyyhkäsin ennenkun ängin ne vaatteet sinne. Kissat ja koirat juoksee ympäri huushollia ja kissojen lempipaikka nukkua on ollut sitteri / vaunut. Ainakin alateitse syntyneillä lapsilla tulee melkoinen ryöppy bakteereita jo ihan äidistä ja se kuuluu asiaan ja vastustuskyvyn kehittämiseen. Tosin mulla ei ole kokemusta lapsista mutta eikai ne sentään kuplassa täydy pitää? Itellä on aina ollu se motto, että jos vähän "katukiviä nuolee" niin ei tuu flunssa niin helposti.

Takaisin