Mitä sairaalakassiin?

Fuji

Tietävä tietäjä
Heinä-äidit 2020
Niin eilisen kokemuksen jälkeen heräsin ajatus että täytyy tehdä lista mitä ottaa sairaalaan mukaan. Nyt vois siis vaikka käydä läpi mitä ottaa mukaan ja mitkä asiat oli ihan täysin turhia matkassa mukana.
 
Neuvolakortti ehdottomasti mukaan sekä puhelin ja laturi ainakin, sit lukemista, ristikoita tms puuhaa myös. Ota korut ja kello pois jo etukäteen, vaatteitakaan et tarvitse. Mie oon kaks ja puol viikkoa kölliny eikä oo ees lompakkoa tai käsilaukkua mukana enkä oo kaivannu tai tarvinnukaan. Mitä jälkikäteen oon mieheltä tilannu niin omat pesuaineet ja hygieniatarvikkeet ja lisää puuhaa :grin
Lääkkeitäkään ei osastollaoloaikana tarvitse, talo tarjoaa niin kauan kuin olet potilaana.
 
Muokattu viimeksi:
Joo siis muistaakseni tyksin kätilö sanoi että ei väliä kunhan on neuvolakortti mukana.

Mut sit juuri noita muita juttuja mietin. Täytyy ruveta kantamaan laturia mukana. Ja mietin että oisko tabletti hyvä ja kuulokkeet. Sais vaikka Netflixiä katsoa. :)
 
Telkkari löytyy huoneesta mut en tiedä onko näin kaikkialla. Tabletti ja kuulokkeet on itselläkin täällä, vaikka aika vähän tullut käytettyä mutta onhan se kivaa vaihtelua jos töllöstä ei tuu mitään. Ja täällä ei ole wifiä että sekin kannattaa huomioida, joko pitää puhelimesta jakaa verkko tai olla tabletissa oma sim.
 
Sushia ja valkoviiniä :cool:
Niiden lisäksi varmaan ipad, kirja, puhelin, laturit ja kuulokkeet, kynä ja vihko johon sotkea ajatuksia. Villasukat.
 
Mulla on vauvan kotiintulojutut jo ite asiassa pakattuna pussukkaan, kun sain kaiken jo pestyä ja silitettyä. :D :D ...ai mitennii hätähousu...

Vauvalle on kietaisubody käännettävillä hihoilla, terälliset ja terättömät pöksyt (ku ei koosta voi olla varma), tumput ja sukat, ihana nallehaalari ja ulkomyssy ja sit otan ite omiin kamppeisiin hälle pipon ja kuviollisen sisämyssyn mukaan. Onhan ne sairaalastakin tietty, mut ajattelin antaa miehelle mukaan koiran nuuskittavaksi myssykän niin saa jo karvaturrikin tutustua tuoksuihin. Vauvan pussukka sisältöineen on helppo pitää kaukalopussin sisällä valmiudessa. Itelle en paljon muuta otakaan mukaan ku pakolliset hygieniatarpeet, äitiyskortin, kännykän ja laturin. Nii ja sisäkengät, kun lukee ohjeissakin ja kotiintuloa varten vaatteet otan kans. Muuten meen sairaalan tarpeilla. Tietty mä toivon pääseväni pois hyvinkin pian vauvan kanssa, viim.seuraavana päivänä, niin en ajattele suuria tarvivanikaan. Toivotaan, että näillä mennään. :)
 
Hyvät sisäkengät on ehoton! Esim crocsit. Ei viitti sukkasilleenkaan hipsiä eikä koko aikaa viitti pitää mitään ulkokenkäkään.

Ja nuista vaatteista. Se on varmaan aika mielipide kysymys mut ainakin oysissa on "paitana" semmonen mekko mikä lie, kovaa ja venymätöntä, hengittämätöntä kangasta niin ite tykkäsin ko kuopuksen synnytykseen otin mukaan imetystoppi. Siinä nukuin yöt, oli helppo imettää sit sillä eikä ollu hiostava. Kuitenki jotain yläosaa pitää olla ko muitakin ihmisiä sielä liikkuu..:rolleyes: ja imetysliivit tietysti.

Sit peruskamat, mitä nyt joku mainitsikin.

Ja suklaata!!:p
 
Just samoilla mietteillä alkoi tämä aamu. Melkein jo kävin tuumasta toimeen, mutta pakkaan laukun rv36 äippäpoli käynnille.

Mä oo ylivarustautuja aina mutta kokemuksella mukaan tulee... Neuvolakortti, kelakortti, helppoa syötävää synnytykseen ja juomapullo sekä pillijuomia, syötävää osastolle, lakuja, luumuja, makeaa tekee mieli :wink ja janottaa .. Känny ja laturi, kuulokkeet. Omat housut, sukat, alkkarit, sisäkengät, harsoja vauvalle, Burana panadol kun hoitajilla kestää aina 100vuotta tulla ku soitat kelloa, pesuaineet, hammasharja ja tahna, dödö, hiusharja ja pampuloita, kosteusvoide, kynä ja paperia esim. Vihko mullon tapan panna asioita muistiin ku pää on hatara jo ennestään ja varsinki synnyttäneenä :) kotiutumisvaatteet mulle ja vauvalle
 
Mulla ei oo hajuakaan neuvolakortin lisäks, mitä mä otan mukaan. Sen ymmärsin, et kaapit on niin pienet, et vauvan vaatteet (ja tavarat) kannattaa jättää kotiin, et mies tuo ne hakupäivänä.
 
itsellä ainakin mukana,
- Neuvolakortti
- Puhelin + laturi
- Jokin käsityö, jos on kesken XD
- Omat pesuaineet
- Hammastahna + -harja
- Pieni limpparipullo, suklaata
- Vauvan kotiintulovaatteet
- Omat vaatteet
- Joskus olen roudannut myös jo kaukalon mukanani, koska isäntä ei välttämättä ennätä hakemaan tai nähtiin vasta sitten, kun tulin kotio.
- Mutta tuskin sen erityisemmin mitään mukaan ota. Niin ja kilpirauhaslääkkeet + huulirasva ehdoton. Jos jotain puuttuu, niin sitten puuttuu.
 
Omat pesuaineet, hiusharja ja hiuslenkkejä. Lukemista. Kännykkä ja laturi. Vitamiinit, niitä ei sairaalassa jaettu. Imetysrintsikat ja oma maudonkerääjä. Kaiken muun sain esikoisestakin sairaalassa ja niillä pärjäs ihan hyvin ma-la. Torstaina tuli ahdistus sisällä niin kävin sairaalan kahviosta herkkuja ja välipalailin ulkona. Huonekaveri vahti nukkuvaa vauvaa 30min
 
Minä olen ihan tietoisesti lykännyt tuota sairaalakassin suunnittelua. Olen aina ollut kova jännittämään kaikkea mahdollista. Niin tässäkin tapauksessa. En siis varsinaisesti pelkää synnytystä tms, mutta jännitän sitä hetkeä, kun alkaa tuntua siltä, että lähtö on lähellä. Ja siis jännitän vatsallani, eli käytännössä tällä hetkellä ajatuskin siitä, mitä sairaalaan pitäisi ottaa mukaan, saa mahan sekaisin ja saakin sitten istua vessassa..
Tietysti jos ottaisi itseä niskasta kiinni ja laittaisi kaikki valmiiksi, ei tarvitsisi kuin napata kamppeet mukaan sitten kun hetki koittaa..
 
Ite ajattelin myös niin että ei tarvii välttämättä olla pakattuna kunhan on jonkinlainen lista olemassa että miehen on helppo löytää tarvittavat asiat :) (kummallakin Android puhelin) kivasti saa jaettua listan suoraan miehen puhelimeen :)
 
Mä pakkasin ne vauvan kotiintulokamat kassiin kun tuossa muutenkin mälppäsin noita bäbsterin kamoja. Tuo Fuji:n lista vois olla meillä kans toimiva idea, koska niitä tavaroita kuitenkin tarttee tässä muuten koko ajan.
 
Joo ja sit jos ei olekaan pakannut kaikkea niin on ainakin listassa :) kysyin tosta erikseen mieheltä ja se myös totesi että on ihana hyvä idea laittaa tollanen jaettu lista noista tavaroista. :)
 
Minä pakkasin vavelin vaatteet pikkukassiin ja turvaistuimen kyytiin. Ne odottelee nyt olkkarissa. Omaa kassia ei nyt kehtaa vielä pakata, ku ei sinne mitään hengen tärkeetä kuitenkaan tule. Neuvolakortti mulla nyt on aina mukana. ...pitäis ennemminkin saada koti sellaiseen kuntoon että voi lapsukaisen kanssa tulla takaisin. Milloinkohan sen pinnasängyn hakis :D ...ei silläkään oo toisaalta kiire, kun on tuo äippäpakkaus.
 
Mä pakkasin hygieniatuotteet jo nyt sekä sudokulehden. Hammasharjan pakkaan tänään kun käyn sen ostamassa.
 
Takaisin
Top