Mitä sairaalakassiin?

51 taitaa olla täysaikaisen lapsen perusmitta, mut eriasia sit onko se pitkäkinttuinen vai pitkäselkäinen. Mut luulis nyt et 56 sopii kaikille ainaki ekat päivät. ..ellei sitten ole vaate jo edellisellä käyttäjällä kutistunut. 55 senttinen vastasyntynyt on kyllä harvinaisuus!
No en tiiä :) mun poika oli 54cm ja tuttavapiirissä 55-56cm vauvoja :)
 
Mun pitäis kans pakata... enää 6pvä laskettuun, mut oon niin varma et menee yli etten jaksa stressata vielä :grin
Mies totesi et hän voi syödä kanttiinista (tosin ei tainnu muistaa et se kanttiini on auki 8-16 arkisin eli vähiin jää ruokialu jos ei lapsi tuu virastoaikaan).

huomasin et meillä on samaan aikaan lasketut. Missä suunnittelit synnyttää? Mulla on Jorvi, jos ei oo täyttä. Näyttäis olevan tää loppuvuosi hiljaista aikaa synnäreillä, kun kukaan ei oo valittanu suluista.
 
mä en oo koskaan törmännyt yli 52 senttiseen :D te pohjalaiset ootte pitkiä jo syntyissään! ..apua. Mun mieskin on pohjalainen.
 
mä en oo koskaan törmännyt yli 52 senttiseen :D te pohjalaiset ootte pitkiä jo syntyissään! ..apua. Mun mieskin on pohjalainen.

En mäkään! Meillä esikko 51cm ja 3 kg syntyessään ja taidettiin siirtyä 56 cm kokoon noin 3-4viikon iässsä eli sairaalakassi tulee olee täynnä 50 cm vaatteita. Toivottavasti nyt ei sit tuu mitään yllätys isoa jälkeläistä:joyful:
 
Mä oon ollut 54cm ja 3995gr syntyessäni. Mies syntynyt 4vkoa ennen laskettua aikaa ja ollut silloinkin liki 3500gr.. En siis odota että meille tulis mitenkään erityisen pieni vauva :D Jos nyt johonkin tuohon väliin. Mut vaatteista ei taida olla kuin yksi 50cm body, muut on sitten 56cm tai 50/56 kokoa..
 
huomasin et meillä on samaan aikaan lasketut. Missä suunnittelit synnyttää? Mulla on Jorvi, jos ei oo täyttä. Näyttäis olevan tää loppuvuosi hiljaista aikaa synnäreillä, kun kukaan ei oo valittanu suluista.
Lohja on minulle lähin ja kun kävin siellä tutustumassa sain tosi hyvän ja asiantuntevan kuvan paikasta. Osasto on pieni mutta siellä on oma leikkaussali, kaikissa synnytyssaleissa altaat ja kaikki saavat lähtökohtaisesti omat huoneet (jotka tilan antaessa myöden muuntuvat perhehuoneiksi). Henkilökunta vaikutti mukavalta ja ylipäänsä tuli sellainen "lämmin" fiilis paikasta. Toivottavasti ei ole kovin täyttä kun tulee lähtö :grin
 
Meidän poika oli 49cm ja hoikka ja meillä oli ehkä yksi 50cm body silloin. Kaikki muut oli ihan jättimäisiä :D toi 44cm body tuli nyt mukaan kassiin, kun saatiin se jostain ja ajattelin että Jos se just ja just menisi päälle kotiutuessa, niin tulispa käytettyä edes kerran. Tosin nyt on tää radi, eli voipi olla isompi vauva. :)
 
Mie oon pakannu mukaan vauvalle kotiutumisvaatteet 50/56 kokoa (vitsit kui pienen näköisiä ne on!) ja itselleni olopökät, imetysliivit ja -paidan. Ehkä jotku kotiutumisvaatteet pitäis itsellekin tsekata kun viimeksi mies toi kaiken, enkä itselleni ollut mitään pakannut niin voi että mitkä rytkyt oli mulle ottanu :D :Heartred
Pitäis nyt kyllä tehdä lista jääkaapin oveen että mitä muuta hygienia ym juttuja pitää muistaa ottaa mukaan.
Tää lapsi on arvioitu pienikokoiseksi joten uskon nuiden 50/56 vaatteiden sopivan, itse olen ollut 4700g ja 55cm ja tullut maailmaan oikein rytinällä kuulemma, äidillä edelleen toisessa kyljessä kipeä kohta minun synnytyksen jäljiltä :D
 
Sairaalakassi vihdoin pakattu myös meidän huushollissa. Mukaan päätyi:

- kamera ja tabletti, yksi naistenlehti
- isälle vaihtovaatteet, pari pussia nuudeleita ja suklaapatukoita, crocsit
- mulle myslipatukoita, noitapillejä, trip-mehuja ja suklaata, vadelmanlehtiteetä
- molempien matkapussukat hygieniatarvikkeita, lisäksi mulle liivinsuojuksia
- sairaalassa hengailuun iso huppari, lököverkkarit ja villasukat, imetystoppeja pari kappaletta (luotan, että näissä vermeissä onnistuu myös paluumatka sairaalasta jos ei tulovaatteissa)
- tulokkaalle iso kapaloharso, turvakaukaloon pakkasin toppapussin sisään 2kpl koon 56 kietaisubodeja ja potkareita, tumput, sisämyssyn ja ulkohatun sekä villahaalarin varuiksi

Kassin päälle muistilista lähdön hetkellä pakattavista:

- neuvolakortti
- kännykän laturi
- oma tyyny
- imetysliivit (nämä ovat jo nyt käytössä kun ovat niin mukavat :happy: )

Lisäksi mukaan saattaa lähteä lämmitettävä kaurapussi, jos siitä tuntuu olevan konkreettista hyötyä jo kotona kärvistellessä.

RV 38+6
 
Mulla on tuolla nyt crocsit, suklaata ja jotain energiapatukoita, omia sukkia ja alkkareita, äp:n terveyssidepaketti, pari purkkia mehua, parit imetysrintsikat, liivinsuojia, huppari, jumppapatja (jos haluan synnyttäessä kökkiä lattiatasossa), pitäis vielä laittaa imetystoppi ja kotiintulohousut. Liekkö noissa mitään järkeä. Jos synnytys kestää, niin en halua, että multa loppuu energiat kesken.
 
Ei kai sentään siteitä tarvii kotoa tuoda? :woot:

Ei varmaan periaatteessa, mutta oon itse niiden suhteen joskus vähän kranttu (saa nähdä olenko siinä kohtaa). Sairaalasta aki pitäis tulla kaikki, vaatteista lähtien siks aikaa, mutta jotenkin omat sukat ja pikkarit tuntuu paremmalta ajatukselta kuin sairaalan kamat.
 
mä oon kuullu että ne antaa synnäriltä niin paksuja siteitä, ettei sellaisia kehtaa edes kaupasta ostaa. Voip olla vuoto niin runsasta, ettei nuo tavalliset riitä. Kyseessä jo inkontinenssisuojat.
Ja eikö niillä oo kaikki synnytyspatjat, jos lattianrajaan haluaa.
mä oon niin erähenkinen, etä mulle riittää ne sairaalan retkuvaatteet :D
 
Samoilla linjoilla kuin Vius eli aion hyödyntää sairaalan vaatteita, siteitä ym. Pitää ottaa kaikki hyöty irti, kun siitä kerran joutuu maksamaan. :)
 
Mä otan omia siteitä mukaan. Kätilöystävä (joka töissä tuossa samaisessa sairaalassa mihin sitten menen ja synnyttänyt siellä kolmesti itse) oli sitä mieltä, että ainakin hänen mielestään on ollut kiva vaihtaa kotiinlähtiessä omiin siteisiin. Tietysti vuodon määrästäkin riippuu, mutta eipä ne omat paljon kassissa paina.
 
Takaisin
Top