Ei sun tarvitsekaan osaamista kyseenalaistaa, vaan käyttäytymistä/kohtelua.Tähtipölyä :) Olen samaa mieltä. Siksi en osaa valittaa. Mun mielestä kyseessä on eniten henkilökemiat. En halua kyseenalaistaa kenenkään osaamista.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ei sun tarvitsekaan osaamista kyseenalaistaa, vaan käyttäytymistä/kohtelua.Tähtipölyä :) Olen samaa mieltä. Siksi en osaa valittaa. Mun mielestä kyseessä on eniten henkilökemiat. En halua kyseenalaistaa kenenkään osaamista.
Ei sun tarvitsekaan osaamista kyseenalaistaa, vaan käyttäytymistä/kohtelua.

Pitääkö vauva tuttipullosta ite kiinni? Meillä pitää, ja lujaa. Sit viimeisille tipoille tuhisee ja puhisee ja työntää pullon ihan naamaan kiinni. Se on hassu. Joudun sen käsiä irroittelee ja rauhoittelee et saan pullosta ite kiinni. Mulla on kahvallinen tuttipullokin ostettuna, mut en vielä oo sitä antanu, tuntuu niin aikaiselta.Kyllä meidän vauvalle kelpaa NAN 2 ihan samalla tavalla kuin 1:kin. Vauva on kyllä aikamoinen "loppasuu", tuntuu, että mikä vaan kelpaa... Koitin muuten antaa hänelle jo nokkamukinkin käyttöön, mutta ei oikein osannut vielä pitää siitä kiinni.
Meilläkin 4 kk aiemmin haettava noi paikat. Mun pitää ens vkolla laittaa hakemusta jo sisään, varmuuden vuoksi.Käytiin paikallisessa perhekerhossa kuuntelemassa tarhainfo. Täällä pitääkin jo helmikuussa hakea tarhaan jos elokuussa aloittaa. Sääntö on 4kk aikaisemmin, mutta tarhavuosi alkaa juuri elokuussa ja suuremmat linjaukset paikoista tehdään helmikuun lopussa. Jos sen jälkeen hakee niin on tyydyttävä jämäpaikkoihin minkä saa mistä tahansa tarhasta. Ja koska aion hakea yksityiseen tarhaan niin mun pitää hakea paikkaa jo nyt kun on suosittu. Yksityiset siis saa valita asiakkaansa ja sinne saa sit kaupungin palvelusetelin. Onneks siis menin tonne infoon kun luulin ettei täs mikään kiire asialla ole.
Noin muuten siellä oli enimmäkseen vanhempia lapsia ja sisäänpäin lämpiävää porukkaa jolla oli jo omat kuppikuntansa. Muutaman kanssa juttelin jotka oli infoa tullu kuuntelemaan ja jotka selvästi oli myös aika ekaa kertaa. Mut ne kenellä oli vauvojakin mukana niin oli paljon nuorempia niin en ihmettele et pysyivät omassa porukassaan. Toihan oli siis yleinen perhepäivä eikä mikään vauvoille suunnattu. Sellasessa vois olla vähän eri meno. Mut jäi kyl fiilis et en mee toista kertaa.![]()
Se on yksilöllistä, koska lapset ovat niin eri kokoisia. Siksi kaukaloissa/istuimissa ilmoitetaan sopivuus painon eikä iän mukaan. Periaatteessa turvakaukalossa pitäisi olla siihen 9 kiloon asti, joka puolestaan on useimmissa turvaistumissa painon alaraja. Ja vauvat saavuttavat sen 9kg hyvin eri ikäisinä. En laittaisi turvaistuimeen kuitenkaan isompikokoistakaan vauvaa, joka ei vielä itse osaa istua, kaukalossa kun se asento on makaavampi.Mä just mietin eilen, et kuinka vanhaksi toi britax pitäis mennä??? Se alkaa oleen ahdas pään ja hartioiden kohdalta.
Sulle on Tähti käynyt tosi huono tuuri noiden ammatti-ihmisten kanssa, mutta he ovat minusta ylittäneet ammattiosaamisen rajansa. Ja kuten niin monet täällä sanoo, heidän pitäisi saada siitä kuulla, koska muuten eivät koskaan muutu. Ja hoitajien on syytä kehittyä työssään koko ajan, muuten ei hyvä heilu.

Teillä on Tähti sit outoa porukkaa neuvolassa! Ei oo tosiaankaan fyssarin asia kommentoida ihoa tai ruokavaliota eikä se ole niissä mikään asiantuntija. Keskittyis vaan siihen fysioterapiaan! Tosin voihan se olla vaan sellainen tyyppi joka tykkää tuputtaa neuvoja. Sain mäkin keväällä esim suuhygienistiltä pyytämättä synnytysneuvoja. :D
Napu, ei tosiaankaan oo mikään velvollisuus tyytyä tohon! Lapset on tehty yhdessä ja ne hoidetaan yhdessä ellei oo muuta sovittu, se on mun mielipide! Kyllä säkin tarvit sitä vapaa-aikaa eikä niin että vaan miehellä on. Tsemppiä kovasti!

Pitääkö olla onnellinen, kun mies kuitenkin käy päivittäin kotona ja hoitaa vähän lapsiakin, eikä oo esim. toisella puolella maailmaa töissä tällä hetkellä? Miehen mielestä pitäisi. Mulla kuitenkin on paha mieli, kun vauvan synnyttyä se on vaan lisännyt töiden tekoa ja itsensä kuntouttamista (ts. ollut enemmän pois kuin aiemmin) ja musta tuntuu, että se on välinpitämätön ja en voi jakaa sen kanssa asioita. Mun oma aika on viimeiset neljä viikkoa ollut iltatoimet ja kotityöt.
Grr.
Hehheh, joo pitää olla... Täällä sama homma. Äijän päivät on 13-15 h. Nytkin on töissä. Viddu ku oisin halunnu kutsuu pikkujouluvieraita, mut en yksin jaksa laittaa kaikkee ja hoitaa vauvaa. Kinkku on kuitenki uunissa ja menyy hoidossa. Mut vaan meille. Mä en pikkujouluja jätä väliin, vaikka sit saatana söisin yksin!Pitääkö olla onnellinen, kun mies kuitenkin käy päivittäin kotona ja hoitaa vähän lapsiakin, eikä oo esim. toisella puolella maailmaa töissä tällä hetkellä? Miehen mielestä pitäisi. Mulla kuitenkin on paha mieli, kun vauvan synnyttyä se on vaan lisännyt töiden tekoa ja itsensä kuntouttamista (ts. ollut enemmän pois kuin aiemmin) ja musta tuntuu, että se on välinpitämätön ja en voi jakaa sen kanssa asioita. Mun oma aika on viimeiset neljä viikkoa ollut iltatoimet ja kotityöt.
Grr.
Nyt vasta syvennyin ajatuksella lukemaan noita Tähden kirjoittamia kokemuksia neuvolasta ja en voi kuin monttu auki ihmetellä, että tosiaan miltä DDR-ajalta siellä sakki on ja miten voidaan noin kyykyttää asiakasta ammatti ihmisten tahoilta??!! Nyt totta tosiaan kissa pöydälle ja stoppi tuollaiselle touhulle! Meidän neuvolassa ei ole ikinä puututtu vaatteisiin, kynsiin, hiuksiin, eikä mihkään muuhunkaan epäolennaiseen ja keskustelu on aina ollut kannustavaa ja rakentavaa. Oon joutunu ramppaamaan lähes kerta viikkoon pojan kanssa terpparilla omasta tahdostani kylläkin, kun on otettu kontrolli punnituksia ja aina menen sinne hyvillä mielin ja lähden samoilla fiiliksillä:)! Niin ja meidän neuvolassa saa lykkiä kärrytkin ihan th:n huoneeseen sisälle asti ja siihen jopa kannustetaan, että äidit voivat säästää selkäänsä, eikä tarvii roudata painavia kaukaloita pitkiä matkoja parkkikselta sisälle..! Näin voi olla erilaista palvelua eri neuvoloissa Suomen maassa, vaikka tasavertaisuus ja yhdenmukaisuus, sekä erityisesti asiakaslähtöisyys pitäisi näissäkin kaikille olla samanlainen! :) Tsemppiä Tähti, vika ei tosiaankaan ole sinussa ja lapsessasi!! :)

)... Pojan vihkoon ei ole kertaakaan kirjoitettu, paitsi hyvää, vaikka kotiläksyjä on suullisesti annettu.
Mun veljen vaimo on neuvolan th ja kerroin hänelle et palstalta yhdelle äidille on fyssari valittanut vauvan vaatteista, kynsistä ja hiuksista. Hän sanoi myös ettei fyssarilla kyllä ole mitään sanomista mistään noista! Jos vauva tulis hänen vastaanotolleen tyyliin pelkissä sisävaatteissa näillä keleillä hän vois kysyä asiasta vanhemmilta mutta ei komentaa pukemaan enemmän. Kynsistä th:n kuuluu huomauttaa kun vauva voi raapia itseään pahastikin. Mutta hiuksista ei kyllä kellään ole aihetta huomauttaa! Eli täysin asiatonta käytöstä teidän fyssarilta, Tähti.

Kohtalotoveri! Kerran huomasin kiittäväni miestä, että oli vauvan kanssa jotta sain käytyä kerrankin rauhassa pasHehheh, joo pitää olla... Täällä sama homma. Äijän päivät on 13-15 h. Nytkin on töissä. Viddu ku oisin halunnu kutsuu pikkujouluvieraita, mut en yksin jaksa laittaa kaikkee ja hoitaa vauvaa. Kinkku on kuitenki uunissa ja menyy hoidossa. Mut vaan meille. Mä en pikkujouluja jätä väliin, vaikka sit saatana söisin yksin!
Kaikki sosiaalinen elämä on tosiaan kutistunu. Mulla kävi ennen melki joka vkl vieraita, saunottiin jne. Ois niin kiva saada muutakin aikuista seuraa kuin toi murjotus. Vauva nukkuu kuitenki hyvin. Mut tosiaan en jaksa laittaa pöytää koreeks yksin. Nyt vituttaa noi pihavalot tos tuolilla. Ei mtn tsäänssii saada niitä pihalle yksin ollessa vauvan kanssa. Meillä on ihan paska itkuhälytin (halvin mitä löytyi), vanhemman biitti pitää olla verkkovirrassa koko ajan, eli sitä ei voi ottaa mukaan etupihalle ku vaavi goisaa takapihalla. Kaihoisana kattoin takapihalla auringonlaskua ku nukuttelin vauvaa. Mietin et meni sit tää päiväkin "sivu suun". Steriloitu tuttipulloja, laitettu ruokaa ja pesty pyykkiä. Imuroida en jaksanu. Mulla menee pöly jo nenään täällä.
kalla.