Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eclipse :) Poika syö kyllä neljän viljan velliä ja suosikki on edelleen riisivelli! :)

Puuro, ( esim. Onni) ei käy, vaikka miten sitä laimentaa.

Kauravelliä syö mielellään :) Itse teen bataatista perunavelliä ja se on ihan ykkössuosikki:grin
Ootko kokeillu laittaa esim omenasosetta puuron joukkoon? Tosi moni lapsi pitää siitä niin. Mä ajattelin niin tehdä kun siirryn tekemään välillä aamupalaksi puuroa tai smoothieta. Nyt syödään aamusin vain tissiä vielä.

Ootko kokeillu laittaa esim omenasosetta puuron joukkoon? Tosi moni lapsi pitää siitä niin. Mä ajattelin niin tehdä kun siirryn tekemään välillä aamupalaksi puuroa tai smoothieta. Nyt syödään aamusin vain tissiä vielä.

En ole kokeillut. Toistaiseksi olen tyytyväinen siihen, että poika syö kaikkea eikä ole allergioita, eikä vatsaongelmia.
Kukaan ei pidä ihan kaikesta ja jos se on meillä puuro, niin olkoot:joyful:

Kai hän isompana joskus sitä joskus syö, vaikka ei ihan lemppari olisikaan:happy:

Kakka tökkäs tänään. Tai ei se mtn, mut väänsi aika lujaa paria pieruakin. Tänään on saanu kerran neljä rkl ja kerran kolme rkl. Tän vkon maisteluun otetiin sit illalla luumusose :). Sehän uppos heti!
Ootteko jo päärynää maistellu? Sekin auttaa vähän kakka ongelmissa mut ei tietty niin hyvin kuin luumu. Tuo vaan vaihtelua välillä makuihin.

Meillä oli tänään vauva-pikkujoulut:)! Pidettiin ne täällä meillä ja mukana oli mun lisäksi kolme äippää vauvoineen sieltä perhevalmennuksesta:)! Oltiin vähän etukäteen suunniteltu joulukortti askarteluakin iltapäivän ohjelmaksi, mutta tämä pikkuväki piti meidät kiireisenä, kun aina oli jollain kakka housussa, tai piti päästä tissille, syliin jne. :) Jokainen pikku vieras oli pukeutunut tonttupukuun ja olivat kyllä mainion näköisiä. :) Me äipät pidettiin nyyttärit ja jokainen oli valmistanut herkkuja, joita sitten antaumuksella naposteltiin. Sovittiin, että jatketaan näitä miitinkejä säännöllisesti, sen verran antoisa ja rupattelurikas iltapäivä meillä oli. :)

Meillä oli tänään vauva-pikkujoulut:)! Pidettiin ne täällä meillä ja mukana oli mun lisäksi kolme äippää vauvoineen sieltä perhevalmennuksesta:)! Oltiin vähän etukäteen suunniteltu joulukortti askarteluakin iltapäivän ohjelmaksi, mutta tämä pikkuväki piti meidät kiireisenä, kun aina oli jollain kakka housussa, tai piti päästä tissille, syliin jne. :) Jokainen pikku vieras oli pukeutunut tonttupukuun ja olivat kyllä mainion näköisiä. :) Me äipät pidettiin nyyttärit ja jokainen oli valmistanut herkkuja, joita sitten antaumuksella naposteltiin. Sovittiin, että jatketaan näitä miitinkejä säännöllisesti, sen verran antoisa ja rupattelurikas iltapäivä meillä oli. :)
Kuulostaapa kivalta! :) Meillä sattu kans ekan lapsen perhevalmennuksesta/ vauvaperheaamuista kiva porukka, jonka kans pidetään edelleen yhteyttä. Arvokasta ajanviettoa :)

Hello!:gen014

Kurkkuvesi toimii, vinkiksi kaikille!:grin

Uskaltauduin vihdoin varoen vaa'alle ja yllätyksenä, ettei kilot olleetkaan tulleet takaisin, vaan näytti jopa kiloa vähemmän!!:eek::grin

Siis kurkkuvettä kulauteltu vasta 2päivää ja heti on kilo poissa...uskomatonta!:hungry::grin

Pitää tehostaa juomaa vielä inkiväärillä, eilen lisäsin siihen myös sitruunan. Ja siis 2litraa päivässä tätä juomaa, niin paino laskee vauhdilla...A-Vot!

Tätä vauhtia jouluksi koossa 38. ja kesäksi bikineissä 34. :laughing002:laughing002:laughing002
:hug007

Tähti, siis miten paljon kurkkua ja ihan viipaleina vedessä vai?

Janna75 :) Oon ihan vapaalla kädellä laittanut näin:

Noin 2 litraa vettä
Noin 1/2 kurkku, ohueksi viipaloitu
Noin 1/4 sitruuna viipaloitu

Nyt lisään inkivääriä, ripaus raastettuna

Jotkut lisää myös Mintunlehtiä

Sitten antaa tekeytyä noin 2tuntia....ja saa alkaa juoda :) Tärkeintä olisi kuitenkin juoda tätä tyhjään vatsaan aamulla, sekä yöksi nukkumaan menessä:wink

Tuosta 2litrasta riittää juomaa aika hyvin koko päiväksi. Yleensä teen seuraavan päivän juoman yöksi jääkaappiin hautumaan jo aamuksi :)

Meillä ei myös puuro oikein uppoa,ei soseella eikä ilman. Syö kyllä sitä mutta ilme on aika nyrpeä,eikä suu aukea ollenkaan kuten se aukeaa muista ruuista.
Esikoinen söi mielellään pienempänä valion makupuuroja mutta nykyisin ei huoli puuroa ollenkaan,et ei tosiaan kaikki vaan tykkään puurosta.:)

En mäkään mielellään syöttäisi puuroa ollenkaan, mut kun ei ole sitä mahista et vois olla lapsen kanssa kotona niin on pakko totuttaa. Tarhassa ei saa mitään muuta aamupalaa kuin puuroa. Tosin ipana ei oo siellä kuin joka toinen viikko aamuisin niin silloin saa onneksi muuta aamupalaa.

En mäkään mielellään syöttäisi puuroa ollenkaan, mut kun ei ole sitä mahista et vois olla lapsen kanssa kotona niin on pakko totuttaa. Tarhassa ei saa mitään muuta aamupalaa kuin puuroa. Tosin ipana ei oo siellä kuin joka toinen viikko aamuisin niin silloin saa onneksi muuta aamupalaa.

Voithan antaa aamupalan lapselle jo kotona... :)

Mä en tuu pakottaa poikaa syömään teollisesti valmistettua puuroa päiväkodissa aamupalaksi, ellei hän itse siitä pidä!:wink

Pointti on se, että kaikkea kannattaa maistaa, mutta silti itse saa valikoida...Samoin, kun kasvaa isoksi, on ajatus tukea lapsen kehittymistä omaksi itsekseen, eikä ohjailla häntä mitenkään, esim. uskonnon- ja omien mielipiteiden ilmaisuvapaus, vaan tuetaan häntä siinä minne hän itse pyrkii esim. musikaalisuus, ( joka on jo havaittavissa).. aikuisena saa valita itse ammattinsa ja puolisonsa jne..

Ollaan miehen kanssa saman näkökulman omaavia juuri näissä "vapaus" asioissa.. Se on kurjaa, jos elämästä muodostuu pakkopuuroa jo lapsesta lähtien, muut päättää asiat sun puolesta, olet poljettu, tai heittopussi, tai jotain muuta...

Milloin sä Eclipse menet takaisin töihin? Heti mammaloman jälkeenkö? Onko teillä jo tarhapaikka?
Ei nyt sentäs vielä. Ens elokuussa vasta eli oon puol vuotta hoitovapaalla vaikka luultavasti joudun sitä varten ottamaan lainaa tai käyttämään visan tappiin et saa laskut maksettua. Tarhapaikkaa ei ole mutta tiedän mihin haluan. On yksityinen päiväkoti joka on liikunta ja musiikkipainotteinen. Huomen on kaupungin tarhainfo päiväkerhossa joten mä joudun ekan kerran menemään mammakerhoon vaikken haluis. On kaiken lisäks jo 10 aamulla joten joudun heräämään aikasin. :wtf:

Ei nyt sentäs vielä. Ens elokuussa vasta eli oon puol vuotta hoitovapaalla vaikka luultavasti joudun sitä varten ottamaan lainaa tai käyttämään visan tappiin et saa laskut maksettua. Tarhapaikkaa ei ole mutta tiedän mihin haluan. On yksityinen päiväkoti joka on liikunta ja musiikkipainotteinen. Huomen on kaupungin tarhainfo päiväkerhossa joten mä joudun ekan kerran menemään mammakerhoon vaikken haluis. On kaiken lisäks jo 10 aamulla joten joudun heräämään aikasin. :wtf:

Mä oon lirissä jos joudun typyn laittaa ens elokuussa hoitoon. Nyt voin vielä vaikuttaa mitä syötän sille mut saas nähdä sitten. Onneks meil on nyt kontakti pätevään allergialääkäriin ni eiköhän se sit tue ja auta mua niissä kuvioissa. Kaks aamua oon nyt antanut Sinlac puuroa. Se on just mahdollisille maitoallergisille ja keliaakikoille. Hiukka prutkuttelee ja kakka oli vähä tiukas mutta kun tuli ni tuli liisterimäisempää eikä niin vetistä eikä niin räjähtämällä.

Turvakaukaloista turvaistuimiin: koska ootte siirtänyt ja miten tehnyt ostopäätöksen. Meidän neidille alkaa olee kaukalo lyhyt...

Turvakaukaloista turvaistuimiin: koska ootte siirtänyt ja miten tehnyt ostopäätöksen. Meidän neidille alkaa olee kaukalo lyhyt...

MS74 :) Mulla sama kysymys.... Ei mahdu enää kohta turvakaukaloon... Turvaistuin kyllä ois jo olemassa... :)

Takaisin