T
Tähti ★
Vieras
Oli yksilökäynti, Helsingissä ei taida olla ryhmäkäyntejä, onneksi!
Hesassa taitaa olla aina kaikki paremmin

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oli yksilökäynti, Helsingissä ei taida olla ryhmäkäyntejä, onneksi!

No tuosta on jo reilusti aikaa (kesäkuu) , eikä vaan ole onnitellut, eikä edes sano mitään, vaikka samassa pihassa ollaan ( autot vierekkäin)... Miten kova paikka tuo lapsettomuus hänelle sitten on, mutta en voi asialle mitään..
Vauva-lehdessä oli joskus oheinen ohje vauvalle sopivista lihapullista. Esikoinen ainakin tykkäsi, ajattelin tehdä tällekin vauvalle heti, kun sormiruokaillessa menee enemmän ruokaa suuhun... Tein aikanaan ison satsin sekä paisti- että broilerin jauhelihasta, ja paljon basilikaa joukkoon!

1-vuotiaana :) Mun näkemyksen mukaan taaperoikä ois 1-2 vuotta. En tiedä mistä nimitys virallisesti tulee, mutta mä olettaisin, että kun taaperot kävelee silleen vähän "taapertaen". :)Voisko täällä joku kertoo, missä iässä vauvasta tulee taapero?
Ja onko kaikki vauvat samaan aikaan taaperoita?![]()
Voisko täällä joku kertoo, missä iässä vauvasta tulee taapero?
Ja onko kaikki vauvat samaan aikaan taaperoita?![]()
Murrimur, mites se lihapullan koko? Pitää puolittaa heti alkuunsa.... Vai onko ne tosi pieniä?
Hurjasti pelottaa kaikki, mitä nää lapset voi onnistua tunkeen suuhunsa![]()
Tän mukaan taaperoikä ois 13kk-3v. http://www.vau.fi/Hidden-pages/From-old-structure/Taapero-1-3-vuotta/
Ite en oo 3 vuotiasta kyllä enää taaperona ajatellut.
Vauva-lehdessä oli joskus oheinen ohje vauvalle sopivista lihapullista. Esikoinen ainakin tykkäsi, ajattelin tehdä tällekin vauvalle heti, kun sormiruokaillessa menee enemmän ruokaa suuhun... Tein aikanaan ison satsin sekä paisti- että broilerin jauhelihasta, ja paljon basilikaa joukkoon!
Joo mä kans just totesin, että olen virheellisesti kutsunut 2,5-vuotiasta taaperoksi, että sehän on leikki-ikäinen, mutta ota tästä nyt sitten selvä :)Olin mä sit ihan oikein lukenut.
Tosin mun mielestä myös 3v alkaa olemaan jo vähän 'vanha' taaperoksi,eikö ne ole jo leikki-ikäisiä..
Mä tein esikoiselle alle vuoden ikäisenä jo vähän niin kuin munakkaitakin eli hyvin miedolla lämmöllä paistoin (en siis käristänyt) ja laitoin esim bataattisosetta sekaan. Eli kyllä kananmunaa käsittääkseni voi syödä oikeastaan samaan aikaan kuin muitakin proteiineja. Eri asia tietty, jos olis muna-allergia tai epäilys siitä.Eikö tuo kananmuna tuolla taikinassa haittaa mitään? Minkäikäiselle noita voi tehdä?
Mä tein esikoiselle alle vuoden ikäisenä jo vähän niin kuin munakkaitakin eli hyvin miedolla lämmöllä paistoin (en siis käristänyt) ja laitoin esim bataattisosetta sekaan. Eli kyllä kananmunaa käsittääkseni voi syödä oikeastaan samaan aikaan kuin muitakin proteiineja. Eri asia tietty, jos olis muna-allergia tai epäilys siitä.
Joo mä kans just totesin, että olen virheellisesti kutsunut 2,5-vuotiasta taaperoksi, että sehän on leikki-ikäinen, mutta ota tästä nyt sitten selvä :)![]()
Mä tein esikoiselle alle vuoden ikäisenä jo vähän niin kuin munakkaitakin eli hyvin miedolla lämmöllä paistoin (en siis käristänyt) ja laitoin esim bataattisosetta sekaan. Eli kyllä kananmunaa käsittääkseni voi syödä oikeastaan samaan aikaan kuin muitakin proteiineja. Eri asia tietty, jos olis muna-allergia tai epäilys siitä.
Omalle ystävälle kävi myös aikoinaan samoin. Tärkeintä on, että kun se perussuruaika on ohi niin varsinkin noin herkässä iässä on löydettävä ymmärrystä sitten kun se suru saattaa purkautua ulos raivona ja kapinointina. Silloinkin on jaksettava kuunnella ja tarjota lohtua vaikka toinen huutaa haista v:tä. Tärkeintä on kuunnella tai jos toinen ei halua puhua niin olla vaan läsnä. Turha asiasta "lässytys" myös ahdisti kaveriani, varsinkin koulussa opettajien jeesustelu. Välillä asian vaan haluaa unohtaa ja olla niin kuin muutkin. Nyt heti ei voi tehdä muuta kuin esittää surunvalittelut ja luvata auttaa kaikessa jos tuntee apua tarvitsevansa.Voi itku... :'( Teinityttären parhaan kaverin äiti menehtyi eilen... Taisteli vuosia syöpää vastaan. Näin hänet viimeisen kerran pari kuukautta sitten tyttöjen rippijuhlissa enkä meinannut tunnistaa häntä. Täällä me järjestellään ristiäisiä samalla kun he joutuvat miettimään hautajaisia...Nyt pidän vauvaa sylissä ekstrapitkään.
Mitä voi sanoa/kirjoittaa 15-vuotiaalle, joka on juuri menettänyt äitinsä? Miten ohjeistan tytärtäni toimimaan kaverinsa kanssa?