Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt kaipaan vinkkejä. Mitä te ootte toivoneet ja/tai saaneet lapsillenne ristiäis/nimiäislahjoiksi? Onko jotain vinkkiä mitä vois kerätä jotain sarjaa tms sit jatkossakin synttäri- ja joululahjana?

Me saatiin ihan ne perinteiset, lusikka - ja valokuvakehykset :) Muutkin toivat kehyksiä. Sitten saatiin myös vaatteita ja rahaa....

Luultavasti harva kehtaa/uskaltaa/ osaa poiketa peruslahjoista...

Paljons sitä ikää teillä olikaa? Mut mä oon sitä mieltä et kun on kiinteät aloittanut ja maistatukset tehny niin sitten voi alkaa syöttämään niin paljon kuin kita vetää ja persaus kestää :wink
Mä kans ajattelisin näin kuten aiemmin mainitsinkin, että antaa sen verran kuin vaavi tuntuu haluavan. Kyllä se yleensä sulkee suunsa tai kääntää päätään ym, kun ei enää halua.

Meidän vauva tänään 6 kk! Ostin tänään kaupasta ekan kerran NAN 2:sta 1:n sijaan :) tuli ihan olo, että nyt mun vauva on iso poika!

Ajattelin nyt alkaa myös lopetella imetystä kokonaan. Olin ajatellut imettää pidempään, mutta vauva on alkanut purra mua niin usein, että enpä taida enää kauaa viitsiä. Vauvalla on edessä alhaalla 2 hammasta. Hän on ottanut tavaksi imetyksen lopulla napata hampailla kiinni nännistä, ja kiskaisee samalla päällä taaksepäin. Sattuu tosi paljon! Tekee saman, jos erehdyn tarjoamaan rintaa, vaikka hänellä ei ole nälkä. Naskalit kiinni ja kunnon riuhtaisu!

Kiinteitä meidän vauva saa 4 x päivässä. Aamulla ja illalla puuro, välissä kasviksia/ hedelmiä/ lihaa. Annan aina niin paljon kun hän haluaa. Ruokahalu vaihtelee, välillä menee paljonkin. Kalaa pitäisi vielä aloittaa, mutta kalan käsittely vaan on mielestäni niin vastenmielistä, että en ole saanut aikaiseksi... Velliä olen tarjonnut, mutta ei ole meidän pojalle maistunut.

Sehän on sama, kuin velli :wink
No melkein, mutta kuitenkin lusikoitavassa, ettei juotavassa muodossa. :) Ja oon sit ite säästynyt erillisten vellien ja puurojen ostamiselta, kun oon tehny ihan normi pikakaurahiutaleista. Toki toimii siis silloin, kun kaura käy. Mut tässä on varmasti monta hyvää tapaa ja on myös vauvasta riippuvainen.

Meidän vauva tänään 6 kk! Ostin tänään kaupasta ekan kerran NAN 2:sta 1:n sijaan :) tuli ihan olo, että nyt mun vauva on iso poika!

Ajattelin nyt alkaa myös lopetella imetystä kokonaan. Olin ajatellut imettää pidempään, mutta vauva on alkanut purra mua niin usein, että enpä taida enää kauaa viitsiä. Vauvalla on edessä alhaalla 2 hammasta. Hän on ottanut tavaksi imetyksen lopulla napata hampailla kiinni nännistä, ja kiskaisee samalla päällä taaksepäin. Sattuu tosi paljon! Tekee saman, jos erehdyn tarjoamaan rintaa, vaikka hänellä ei ole nälkä. Naskalit kiinni ja kunnon riuhtaisu!

Kiinteitä meidän vauva saa 4 x päivässä. Aamulla ja illalla puuro, välissä kasviksia/ hedelmiä/ lihaa. Annan aina niin paljon kun hän haluaa. Ruokahalu vaihtelee, välillä menee paljonkin. Kalaa pitäisi vielä aloittaa, mutta kalan käsittely vaan on mielestäni niin vastenmielistä, että en ole saanut aikaiseksi... Velliä olen tarjonnut, mutta ei ole meidän pojalle maistunut.

Murrimur :) Sama juttu, ostin NAN2 edellispäivänä, poika täytti eilen 6kk :)

Me ollaan syöty jo lohta,...muakin kalan käsittely, sekä etenkin kasvatetun lohen kasvatusmenetelmät vähän mietityttää.

Meillä on niin samanikäiset, kun vierekkäiset synttäri päivät! <3 <3 <3 :)

Mä kans ajattelisin näin kuten aiemmin mainitsinkin, että antaa sen verran kuin vaavi tuntuu haluavan. Kyllä se yleensä sulkee suunsa tai kääntää päätään ym, kun ei enää halua.

Meillä on vielä niin, että huitoo käsin... Nälkäisenä ei huido :)

Murrimur :)

Koska sinä muuten palaat takaisin töihin? Menetkö jo heti helmikuussa?:rolleyes:

Mä meen ylihuomenna näyttään poikaa työmaalle ( Hki-Vantaa Lentoasema) ja varmaan samalla on töihin paluukin sovittava, kun Toimari on taas konttorilla, (usein juoksee ulkomailla), ja muutoinkin, kun hänen konttori on Tampereella. Oon ajatellut, että menen syksyllä takaisin, toivottavasti eivät ota pahakseen.

Murrimur :) Ootko huomannut jo luonteenpiirteitä tämän ikäisessä? :rolleyes:
Meillä osaa kovasti jo itsepäisiä temppuja ja haluaa olla hetken (noin tunti) itsekseen...Ellen anna olla itsekseen, niin itkee. Silti seuraan vierestä, kunnei sitä huomaa, että seuraan, niin pelaa omilla leluillaan...

Meillä lapsi haluaa jo ihan omaa rauhaa.

Heti hymyilee, kun palaan näkyvästi esille :)

Miten teillä?:rolleyes:

Meillä vauva vaikuttaa aika "rämäpäältä" - nauraa paljon, jos häntä keikuttaa ilmassa, ja nauraa myös, kun isoveli tulee kutittelemaan. Vauva myös rakastaa yhtä soittorasia-lelua yli kaiken, hän osaa itse läppäistä kädellä musiikin soimaan ja nauraa kun niin tapahtuu. Viihtyy myös jonkin aikaa lattialla itsekseen, varsinkin, jos em. soittorasia on ulottuvilla :) Mutta viihtyy tosi paljon myös ihan sylivauvana. Nyt on alkanut viihtyä myös Manduca-repussa, pienempänä ei siitä tykännyt. Lattialla ollessaan haluaa aina olla mahallaan, ja kovasti treenaa myös ryömimistä.

Viikonloppuna kun oltiin kylässä, niin vauva itki kunnolla, mikä on tosi harvinaista. Mietittiin, että voisiko olla jo vierastamista alkamassa. Itki siis, kun yksi harvemmin tavattu sukulainen otti syliin.

Mä olen jo ihan virallisesti ilmoittanut töihin, että palaan 1.9. Sanoin kyllä esimiehelle, että jos keväällä vaikuttaa, että vauva ei ole syyskuussa vielä valmis päiväkotiin tai jos emme saa pk-paikkaa samasta pk:sta kuin missä esikoinen on, niin sitten varmaan jatkan hoitovapaata vuoden loppuun.

Murrimur :) Ootko huomannut jo luonteenpiirteitä tämän ikäisessä? :rolleyes:
Meillä osaa kovasti jo itsepäisiä temppuja ja haluaa olla hetken (noin tunti) itsekseen...Ellen anna olla itsekseen, niin itkee. Silti seuraan vierestä, kunnei sitä huomaa, että seuraan, niin pelaa omilla leluillaan...

Meillä lapsi haluaa jo ihan omaa rauhaa.

Heti hymyilee, kun palaan näkyvästi esille :)

Miten teillä?:rolleyes:

Meillä vain pieniä hetkiä touhuilee itsekseen. Nyt esim.oli sen aikaa ilmakylpyilemässä lattialla pyyhkeen päällä, kun join teekupin ja söin pari leipää. Sitten kaipaa seuraa tai syliin.
Tunti on melko pitkä aika. Tähti, teillä on harvinaisen itekseen viihtyvä vauva.
Luonteenpiirteitä puolivuotiaalta on varmaan vielä vaikea sanoa, kun esim.itkuisuus tuon ikäisellä ei kerro luonteenpiirteestä vaan ainoastaan siitä, että jokin on hullusti. On nälkä, vatsa kipeä, väsy, haluaa läheisyyttä jne.

Lauluihin lisäystä: Täti Monika ja Jänöjussin mäenlasku...

Näitä siis myös tulee laulettua, ne oli mun omia suosikkeja lapsena, kaikista näistä lauluista:love7

:wav

Meillä vauva vaikuttaa aika "rämäpäältä" - nauraa paljon, jos häntä keikuttaa ilmassa, ja nauraa myös, kun isoveli tulee kutittelemaan. Vauva myös rakastaa yhtä soittorasia-lelua yli kaiken, hän osaa itse läppäistä kädellä musiikin soimaan ja nauraa kun niin tapahtuu. Viihtyy myös jonkin aikaa lattialla itsekseen, varsinkin, jos em. soittorasia on ulottuvilla :) Mutta viihtyy tosi paljon myös ihan sylivauvana. Nyt on alkanut viihtyä myös Manduca-repussa, pienempänä ei siitä tykännyt. Lattialla ollessaan haluaa aina olla mahallaan, ja kovasti treenaa myös ryömimistä.

Viikonloppuna kun oltiin kylässä, niin vauva itki kunnolla, mikä on tosi harvinaista. Mietittiin, että voisiko olla jo vierastamista alkamassa. Itki siis, kun yksi harvemmin tavattu sukulainen otti syliin.

Mä olen jo ihan virallisesti ilmoittanut töihin, että palaan 1.9. Sanoin kyllä esimiehelle, että jos keväällä vaikuttaa, että vauva ei ole syyskuussa vielä valmis päiväkotiin tai jos emme saa pk-paikkaa samasta pk:sta kuin missä esikoinen on, niin sitten varmaan jatkan hoitovapaata vuoden loppuun.

Murrimur :) Meillä lapsi kanssa musiikin ystävä<3

Mä aion ilmottaa saman päivän 1.9. Saas katsoa sitten :)

Tunti on melko pitkä aika. Tähti, teillä on harvinaisen itekseen viihtyvä vauva.
Luonteenpiirteitä puolivuotiaalta on varmaan vielä vaikea sanoa, kun esim.itkuisuus tuon ikäisellä ei kerro luonteenpiirteestä vaan ainoastaan siitä, että jokin on hullusti. On nälkä, vatsa kipeä, väsy, haluaa läheisyyttä jne.

Catlin :) Kyllä meillä on itsekseen viihtyvä vauva!:) Hän haluaa yksityisyyttä, eikä saa aina häiritä. Tunti menee helpostikin! Jo ihan pienenä :)

Tätä Maria75 joskus jo ihmetteli aikoja sitten...

Last edited by a moderator:
Kun viihtyisikin itsekseen! Edes joskus ja edes vähän aikaa, mutta ei.. :confused: Teen kaiken nykyään yhdellä kädellä tai raahaan jopa vessaan mukaan sitteriin istumaan.. ja sitten poika haluaa että sitä viihdytetään ja koko ajan pitäisi olla jotain uutta katsottavaa ja lelua. :rolleyes: Tultiin tänään miehen kanssa siihen tulokseen että tulee tuossa vaihtelunhalussaan ja levottomuudessaan isäänsä. :rolleyes: Mä itse olen ollut tosi helppo, kiltti ja hiljainen lapsi. :grin

Mikähän pojalla NYT on kun yökkii kaikkea ruokaa? Ei väliä onko sileää tai karheaa sosetta, puuroa tai hedelmää. Kaikkea yökkäilee. Ensin ajattelin että yökkäilee kun on täynnä. Mutta nyt tekee sitä jo muutaman lusikallisen jälkeenkin. Ja siksi tietysti syö taas tosi vähän.. :sad001 Kakka sentään luistaa nyt. Mutta mikä ihme tuon yökkäilyn nyt tekee? Ei ole ennen ollut tuollainen.
:anyone

Kun viihtyisikin itsekseen! Edes joskus ja edes vähän aikaa, mutta ei.. :confused: Teen kaiken nykyään yhdellä kädellä tai raahaan jopa vessaan mukaan sitteriin istumaan.. ja sitten poika haluaa että sitä viihdytetään ja koko ajan pitäisi olla jotain uutta katsottavaa ja lelua. :rolleyes: Tultiin tänään miehen kanssa siihen tulokseen että tulee tuossa vaihtelunhalussaan ja levottomuudessaan isäänsä. :rolleyes: Mä itse olen ollut tosi helppo, kiltti ja hiljainen lapsi. :grin

Mikähän pojalla NYT on kun yökkii kaikkea ruokaa? Ei väliä onko sileää tai karheaa sosetta, puuroa tai hedelmää. Kaikkea yökkäilee. Ensin ajattelin että yökkäilee kun on täynnä. Mutta nyt tekee sitä jo muutaman lusikallisen jälkeenkin. Ja siksi tietysti syö taas tosi vähän.. :sad001 Kakka sentään luistaa nyt. Mutta mikä ihme tuon yökkäilyn nyt tekee? Ei ole ennen ollut tuollainen.

Jos tunkee sormia liian syvälle suuhun?

Täällä sitä tapahtuu, kun peukkua imetään..

Pegorionin yhtenä sivuvaikutuksena on mainittu oksentelu ja pahoinvointi. Voisko valitettavasti tulla lääkkeestä? Kannattaa käydä lääkärissä varmistamassa ettei tilanne mene pahaksi.

Nyt kaipaan vinkkejä. Mitä te ootte toivoneet ja/tai saaneet lapsillenne ristiäis/nimiäislahjoiksi? Onko jotain vinkkiä mitä vois kerätä jotain sarjaa tms sit jatkossakin synttäri- ja joululahjana?

Meidän tytölle kummit avas tilin jonka saa tyttö ite käyttöönsä 18 vuotiaana. Pyydettiin useemmalta Ozbabyyn rahaa/lahjakortti kun haluttiin kunnon matkarattaat. Sit tyttö sai Siivet Kalevala korun ja kultasen perintö Sydän kaulakorun ja lusikkana Suojeluskunnan lusikan jonka on mun miehen isoisä voittanu sodanajan hiihtokisoissa.

Mites ois Muumi sarjan keruu? Arvo säilyy ja löytyy kakkulapiota, mukia, tarjoiluastiaa ja kannua yms. Kaiverrettu kakkulapiokin on kiva kun sitä voi joka vuosi synttäreillä käyttää.

Meillä vain pieniä hetkiä touhuilee itsekseen. Nyt esim.oli sen aikaa ilmakylpyilemässä lattialla pyyhkeen päällä, kun join teekupin ja söin pari leipää. Sitten kaipaa seuraa tai syliin.
Meilläkin viihtyy itekseen max puoli tuntia ja silloinkin yleensä mobilea kattellessa. Mobilen musat kestää sen 30min. Tänään kekkasin varsinaisen tähti-idean! Kun vauva heräs kasin jälkeen lopullisesti, niin laitoin sen pinnikseen, jossa on se mozart-mobile, mobile päälle ja ite goisaa puoleks tunniks. Heh! Hyvin toimi! Heräsin ku vauva alko kitisee ku musat loppu :joyful:. Siinö mun torkutus, ku oon aamuisin sellainen herätyskellon torkuttelija :grin.

Syökö teidän vauvat pullosta itekseen minkä ikäisenä? Meillä on nyt viikon verran pitäny pulloa ite kun juo maitoa. Pullossa ei oo mtn hantaakeja. Tää vauva 4kk.

Bataatin syöttö ei oikeen näköjään onnaa, jos on nälkäinen vauva. Eli ekaks maitoo ja sit bataattia. Huomen annan porkkanaa.

Takaisin