Marraskuun keskustelut.

Meillä tietää nyt molempien perheet, tänään vielä kerrottiin appivanhemmille. Miehen veljet jo tiesi kun on noista hoidoista olleet tietoisia.

Tuohon testien tekemiseen mä olen tehny 4 testiä näistä 3 plussatestin jälkeen ja kaapissa on vielä yksi digi, jonka teen varmaan viikon sisään, koska vielä on viikko ja 1pv ultraan.

Tuskin sitä uskoo ennenkuin näkee pienen pisteen ultrassa ja oikeassa paikassa, sen verran epäluuloiseksi on tämä 8 vuoden odottelu tehnyt itkuinen ja pettymyksineen.

Mutta tänään ollaan raskaana.

heippa hei! en ole aikoihin kirjoitellut tänne, raskausviikkoja meneillään melkein 29, vatsa kasvanut jo mukavasti, sokerirasitustesti oli 3.11 jonka tuloksena sitten viime torstaina neuvolassa sanottiin että raskausajan diabetes, ensimmäinen mittaus oli tänään, ennen aamiasta 4,3 ja sit on ollut n. 5,5 ruokien jälkeen. Raskaus edennyt muuten todella hyvin, paino noussut kuin pitänyt raskausviikkoihin mennessä..

heippa hei! en ole aikoihin kirjoitellut tänne, raskausviikkoja meneillään melkein 29, vatsa kasvanut jo mukavasti, sokerirasitustesti oli 3.11 jonka tuloksena sitten viime torstaina neuvolassa sanottiin että raskausajan diabetes, ensimmäinen mittaus oli tänään, ennen aamiasta 4,3 ja sit on ollut n. 5,5 ruokien jälkeen. Raskaus edennyt muuten todella hyvin, paino noussut kuin pitänyt raskausviikkoihin mennessä..
Tais tulla väärään ryhmään. :)

Mä oon tehnyt varmaan kymmenen testiä ja vieläkin välillä aamuisin tuntuu siltä, että ois kiva tarkastaa. Mulla ei oo väsyn ja turvotuksen lisäksi paljoa oireita, niin välillä tää kaikki tuntuu tosi epätodelliselta. Mut sit samaan aikaan muutamassa viikossa oon ehtinyt niin jo sisäistämään tän, että jos tää loppuisikin, en tiedä miten kestäisin.

Oon ommellut tänään melkein koko päivän vauvalla pehmoista vaipanvaihtoalustaa, osan tein hitaasti käsinkin. Oli kivaa ajatella tulevaa ja välillä tajuta, et tää kaikki on todellisuutta, eikä teoriaa! :)

Toivottavasti jengin viikonloppu on ollut ihana! :love7

Ainiin ja Sitruunalilja, tosi kurjaa, että sua stressaa työtilanne noin paljon! Mun mies hokee mulle aina että "kaikki järjestyy" (rasittavuuteen asti, haha), mutta se sanoo sitä niin usein että oon alkanut ehkä itsekin jo uskomaan sitä. Kyllä kaikki järjestyy, tai ainakin järjestämällä, jos ei muuten :) On ihanaa, että teille on tulossa vauva! Ja on ihanaa, että saat aloittaa työssä, jonka koet paljon enemmän omaksesi! Lähetän sulle paljon voimia ja tsemppiä ja toivon, että siellä on yhtä ihanaa, kuin toivot :)

Muokattu viimeksi:
Quenamama muakin jo kutkuttaisi aloittaa joku käsityö vauvalle :D Tosin kesävauva ei paljoa villamyssyjä tarvitse. Ehkä täytyy poiketa joskus lankamaailmaan katsomaan olisko siellä jotain silkki tms lankaa, joka sopis kesäksi :)

Multakin peukkuja Sitruunaliljalle töihin! Hyvin se menee :)

Vaun raskaussovellus sanoo että tänään alkion sydän alkaa lyödä! ♡

Mä oon jo pillereiden lopetuksen myötä alkanu tehä seuraavalle pupupehmoa virkaten :D (Nyt se on täytetty ja viimeistelyä vailla.) Vois hakea jotain kesämyssylakoja, mut kokemuksesta tiän et jätän semmoset pienemmät työt loppuraskauteen ja nyt teen isompia :)

Neuvolaan soitettu ja ajat varattu sekä ultraan, et neuvolaan. Onneks sain tuon alku-ultran joulukuun alkuun, kun lähdetään itsenäisyyspäivän jälkeen Saksaan reissuun. Neuvola onkin sit heti tuon reissun jälkeen. Lisäks käyn kilpparikokeissa täs jossain välissä ennen neuvolaa (kevään keskeytetyssä raskaudessa verikokeissa ilmeni pientä häikkää kilppariarvoissa).

Tuli vihdoin uskaltauduttua salille. ja kevyen treenin päälle köllöttelin hierontatuolissa.

että johon se ois meidän päikkäriaika.

Hysteerisenä rupesin tutkimaan tuota pellavaa kun kaikissa leivissä tuntuu olevan, ainakin jyvä ja rouheleivissä, mutta ei ilmeisesti haittaa kun ei sitä niin pal ole eikä syö paljon.

Joo ja taas tein testin, halppistesti oli ja edelleen näyttää plussaa. Nyt oikeasti täytyy lopettaa tuo testaaminen.

Mä olen tehnyt 5 testiä ja tilasin viikonloppuna pari (4) lisää kun tänään käytin viimeisen. No eihän niitä hyövää enää tehdä kun viiva oli jo tasavahva kontrolliviivan kanssa :grin:grin Voi elämä että sitä on tyhmä :p

Mitään oireita ei ole paitsi turvotusta ja joku paineentunne, ihan pieni. Nautin nyt kun parin viikon päästä saakin alkaa yökkäillä ja voida pahoin... Täytyy nyt syödä kaikkea ihanaa ruokaa kun sitten ei tee mieli mitään ja vaikka tekis niin ei pysy sisällä.

rv huimat 4+4

Rv 5+2

Huhhuh toistamiseen flunssassa! En kyllä tajua miten tulin taas kipeeks! Onneksi eilen alkoi ja tänään jo melkein terve, vähän lämpöä mutta kurkku ei enää kipeä. Olikin kiva eilen hieman tokkurassa lähtee appivanhemmille aamusta ja sitten vielä omille porukoille. Kerrottiin nyt mun porukoille ja isä oli ihan vaitonainen koko asiasta [emoji16] viimeksikin kysyi ensin "no kannattiko" ja sitten vasta onnitteli, nyt vaan sanoi no onnea [emoji28]

Appivanhemmille en tiedä millon kerrotaan, mies oli niin vaitonainen koko kertomisesta että mulla lopahti into, vaikkakin kyllä sanoi että saan kertoa. Omalle isälleni en olisi muuten osannut kertoa koska muutenkin vähän oudot välit..

Kestipä muuten kauan toipua sipseistä! Perjantaina niitä mussutettiin ja tänään vasta helpotti olo!

Oon koko päivän miettinyt taas vaihteeksi tytön nimiä.. On niin vaikeaa löytää sopivaa kun pitäisi taipua myös venäjäksi ja alkaa J-kirjaimella!! Nyt ehkä löysin sopivan.. Pojalle olisi jo mietittynä muutama vaihtoehto

Eipä tuukkaan tänne heinäkuussa vauvaa, odotus loppu ennen kun ehti kunnolla ees alkaa :(

Eilen jo testi näytti lähinnä negatiiviselta, niin tänään alkanut kipu ja vuoto ei tullu yllätyksenä. No, jos tästä jotain opittiin niin jatkossa ei kyllä testailla ennen kun menkat on ainakin viikon myöhässä. Vaikka eihän sillonkaan mikään varmaa ole.

Takaisin