Raskaana 40v. molemmin puolin

Pioni77

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Maalismammat 2017
Aloitetaanpas uusi ketju 2017 la:n omaaville vanhemmille odottajille. Rupatellaan täällä kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan välillä. :)

Synnyttäneet:
jensan / 28.1 / 51cm 3270g/ tyttö / TAYS / alateitse/ 1.
Lambi/ 11.2 / 52cm 4120g/ poika / VKS / alateitse/ 6.
Pioni77 / 24.2 / 50 cm 3350g / tyttö/ OAS/ alateitse/ 1.
mama40 / 26.4 / 51cm 3730g tyttö/ alateitse / 3.
Taimi77 / 13.5. / 53 cm 3720g tyttö / hätäsektio / 1.
Adele40+ / 7.6. / 51cm 3370g tyttö/ alateitse / 6.

Odottajat:
OldMama / 1.6 / 40
Mohana / 22.6. / 41 / 1.
Verde / 30.6. / 39 / KOS / 3.
Dolcetti / 27.7. / 40
Pyrstötiainen / 31.7. / 38 / TAYS / 1.
Kirsiliini77 / 15.8. / 39 / 4.
Sipuli78 / 16.8 /39 / Jorvi / 1.
Syysminttu / 2.9. / 38 / 1.
Hellu:Heartred /38/
mimmy / 39 / 4.
Tenava / 1.10 / 39 / JS / 2.
Towanda / 6.11 / 40 / TAYS / 1.
Kupla79 / 12.11 / 38 / KOKS / 2.
mamitzu-75 / 3.11 / 41 / KOKS / 7.
Jonnuliina / 30.11 / 39 / PHKS / 4.
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos Pioni ryhmän järjestämisestä! Meitä 40 + odottavia ei tainnut toistaiseksi kovin montaa olla mutta ei se mitään :)

Terveisiä Brunon ultrasta, käytiin tänään aamulla. Viikkoja 11+6 eli np-ultran asioita käytiin läpi. Sattumalta löysin omakannasta myös verikoeseulonnan tulokset joita hän sitten käytti myös riskien laskemiseen. Iän perusteella (olen 40 v 9 kk) 21-trisomian riski oli 1/65. Ultran ja verikokeen perusteella se laski aika paljon (1/1305).
Ultrassa kaikki hyvin, haasteita aiheutti ainoastaan erittäin liikkuvainen vauva joka ei pysynyt hetkeäkään paikoillaan jotta olisi saatu vastaanottoon varatussa ajassa mitään mittoja [emoji23]
Lopulta ne kuitenkin saatiin, ja Bruno arvioi että tämän hetkisen näkymän perusteella meille on tulossa terve, vilkas tyttölapsi [emoji7]
Sukupuoli-arviot vielä toki luokkaa 80/20 mutta selviää tarkemmin nipt-testin tuloksista jotka myös otimme samalla käynnillä.
Ajateltiin kertoa tänään isoveljille, ja sen kunniaksi kävin ostamassa Fazerilta neljä palaa Sacher-kakkua :) pitäkää peukkuja että teinit suhtautuvat asiaan positiivisesti! [emoji2]

Mama40/ rv 11+6/ kolmas lapsi/ kättäri
 
Hienoa Mama40 että kaikki on kunnossa. :) Hauskaa, että nyt jo sukupuolikin voisi olla tiedossa!

Meillä oli nt-ultra myös ok eikä kukaan palannut verikoetuloksiin, oletettavasti nekin oli kunnossa. Viikko sitten olin jo rakenneultrassakin enkä kysynyt sukupuolta, se on sitten ylläri kaikille. :Heartred

Kerro sitten mitä teinit tuumasi. :) Miehellä on kolme lasta ennestään, eivät oikein kommentoineet mitään mutta hymyt huulilla ovat olleet. Nuorimmat varmasti ovat ahkeria hoitajia, tyttö 10v ja poika 13v. Poika 16v saattaa katsoa aluksi vähän kauempaa.

Töitä on vielä 14vk jäljellä, taitaa lentää tänä loppuaika! :O
 
Pioni77 / 2.3 / 39 / OAS / 1.
Mama40/ 9.5 / 40 / KOS / 3.


Synnytyssairaalat:

E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Muokattu viimeksi:
Porvoon sairaalassa loppuu synnytykset tämän vuoden loppuun mennessä..siirtyvät muihin HUS:n sairaaloihin.
 
No niin, nyt on pojille kerrottu uutinen. Ottivat asian ihan iloisesti vastaan, 14-v oli ihan mielissään mutta epäuskoisena kysyi kahdesti että ai siis tyttö?! Hän on ilmeisesti ajatellut äitinsä tavoin että tähän machoperheeseen/sukuun on vaikea kuvitella pikkuista saparopäätä [emoji4]
Kaikilla herroilla meillä miehekkäät harrastukset ja koirakin on uros [emoji23]

17-v hymyili ja sanoi että johan uutisen heititte. Luonteeltaan hieman pohdiskelevampi yksilö joten varmasti sulattelee tietoa jonkin aikaa. Toivottavasti ei koe tilannetta epämiellyttävänä. Luin jostain että teini-iässä olevat saattavat kokea tilanteen kiusallisena siksi etteivät halua ajatella vanhempiaan seksuaalisesti aktiivisina [emoji85]

Pienempi alkoi heti konkretisoimaan, että istunko mä sitten jatkossa olkkarissa lattialla kun sen kanssa pitää leikkiä ja että mahtaa tulla ohjelmaa päivällispöytään kun se vauva syö syöttötuolissa miten sattuu [emoji4]
 
Loukkaantuko joku jos mä perustan noin kolmevitosten ketjun? Kun tää on hyvä idea. Tulkaa kertoon jos tää on matkimista. Ei oo tarkotus pahottaa kenenkään mieltä!
 
Mira83, Ei kai nyt kukaan loukkaannu, perusta vaan. Ei täälläkään tarkkoja ikärajoja ole, kaikki jotka kokevat olevansa lähellä neljääkymppiä ovat tervetulleita. :)
 
Oon ollu järkyttävässä flunssassa koko viikon. Eilen alkoi kurkkukipu uudelleen ja illalla tuli vielä toinen poski kipeäksi. :sad001 Kyllä oon saanu niistää, nokka on ihan punainen. Voi että kun tää nyt viikonloppuna jo helpottaisi. Nuhan jälkeen tulee yskä ja sehän on astmaatikolle ihana juttu. Sitten on taatusti pissit housussa kun ei enää jaksa lihaksia jännittää. :sad001

Positiivista tänään oli se ettei satanut vettä aamun jälkeen vaan paistoi aurinko. Olen yrittänyt lukea Sofi Oksasen Norma -kirjaa, en vielä tiedä mitä mieltä olen.
 
Pioni, parantelehan maltilla itsesi kuntoon. Mulla oli keuhkokuume ja olin täyslevossa reilu kolme viikkoa. Lääkärit sanoivat että raskaana jälkitaudit iskevät herkemmin koska immuniteetti on matalampi.
Nyt olin kaksi päivää töissä ja kyllä on mukavaa palailla pikkuhiljaa normaalielämään [emoji4]

Ensi tiistaina julkisen puolen nt-ultra Naistenklinikalla. Jännittää aina nuo tutkimukset vaikka viime viikolla yksityisellä käytiinkiin jo.
Tiistaina pitäisi tulla myös yksityisellä otetun nipt-testin tulokset.

Meillä 14-vuotias nuori herra kyseli eilen "minin" tulosta, milloin se tarkemmin ottaen syntyy ja oli huolissaan että toivottavasti ei sitten synny aiemmin koska silloin voi käydä huonosti. Oli myös miettinyt nimiä (ilmeisesti päässyt yli siitä että mini on tyttö [emoji4]) ja kyseli että pidetäänkö me nimiäiset kotona vai missä ja että onhan hän kotona silloin. Oli tosi mukava huomata että heppu suhtautuu noin positiivisesti.
Isoveljen paras kaveri oli meillä eilen syömässä ja kävi ilmi että hänelläkin on pieni, 1-vuotias sisarus. Ehkä vertaistuki auttaa teiniäkin tämän asian sisäistämiseen [emoji4]
 
Nyt oli jo parempi aamu, oon jaksanu vähän siivoilla keittiötä ja miehen kalsareiden reikä piti korjata, polvessa kunnon reikä.

Nyt tuli appiukko kyntämään meille kevättä varten kasvi- ja pottumaata. Asutaan Pohjois-Pohjanmaalla haja-asutusalueella. Kaupoille kumminkin vaan 7km, kaupunkiin reilu 20 km ja meillä molemmilla töihin 25km. Ruuhkia ei ole nyt tosin saa varata työmatkaan jo sen puoli tuntia kun nopeusrajoitukset on laskettu kahdeksaankymppiin. Mun vanhemmat asuu kotitilalla n. 100 km päässä ja appivanhemmat kolmen kilsan päässä. Pitää keitellä nyt papalle kiitoskahvit. :)

Meillä on 13v niin kiinni omissa jutuissaan, ykäkoulu ja uudet kaverit, ei ole juurikaan vauvahommia ääneen miettinyt. Lähempänä varmaan. Kymppivuotiaalle sanoin että pian sinäkin tunnet vauvan potkut mahan päältä. :) Isosiskoa pitää koettaa valmistella, on ollut isin prinsessa tähän asti. Täälläkin ovat tottuneet että perheet ovat isoja ja niissä on lapsia isoilla ikäeroilla, joka kylällä on paljon uskovaisia perheitä. Tässä perheessä nyt vaan on äiti vaihtunut. :)
 
Oon alkanut oikeesti tajuamaan et tosiaan yli 20 vuotta sitten sain esikoiseni ja sen jälkeen pari muuta lasta. Nyt vertaan raskauttani 39veenä olooni,ikääni ym tunteita silloiseen. Ei voikun sanoo et äitiys on valtava rikkaus ikään katsomatta. Ja vielä selvemmäx on tullut ihmetykseni, että kuinka joku ei halua koskaan olla äiti.
 
Oon alkanut oikeesti tajuamaan et tosiaan yli 20 vuotta sitten sain esikoiseni ja sen jälkeen pari muuta lasta. Nyt vertaan raskauttani 39veenä olooni,ikääni ym tunteita silloiseen. Ei voikun sanoo et äitiys on valtava rikkaus ikään katsomatta. Ja vielä selvemmäx on tullut ihmetykseni, että kuinka joku ei halua koskaan olla äiti.

Milloin sinulla on laskettu aika? :)

Itse odotan ensimmäistäni, ehdin varmaankin helmikuussa täyttää 40v ennen vauvan syntymää. Toki hän olisi se paras synttärilahja. :Heartred

Mulla lapsenteko on jäänyt näin myöhäiselle iälle kun ei vain ollut sopivaa miestä isäksi. Lyhyitä, mitäänsanomattomia suhteita. Tein myös töitä ulkomaillakin välillä ja se on rajoittanut asioita osaltaan. Olen onnellinen tässä ja nyt, osaan arvostaa raskautta ja ihmettelen joka päivä tätä tilaani. Kuinka minun sisällä voi kasvaa toinen ihminen, lyödä toinen sydän. :Heartred Tämä on ihmeellistä :Heartred Luulin jo etten pääse tätä koskaan kokemaan mutta tässä ollaan. :)
 
Ja tosiaan, minäkin ihmettelen sitä miksi kaikki ei halua äidiksi. Olen kuullut vaikka mitä ihmeellisiä syitä sille ettei joku halua edes yrittää saada lasta. Onneksi voi valita myös toisin. :) Olisin ehkä yrittänyt saada lapsen ihan yksin jos ei tuota ihanaa miestä olisi löytynyt. :)
 
Tulen minäkin tänne jutustelemaan, kun oon tänään (!) plussannut. Melkoinen hätähousu siis, mutta olen niin onnellinen ja yllättynyt, että jollekin miehen lisäksi on kerrottava! Niin ja oon itse vuosikertaa -77.
 
Terveisiä Naistenklinikalta nt-ultrasta. Laskettu aika aikaistui 5 päivällä neuvolan laskuista eli 5.5. olisi uusi la.
Siellä se tyyppi potkutteli menemään, hirmuinen vauhti oli taas päällä [emoji4]
Kaikki näytti olevan hyvin, vielä odotellaan sen nipt-tutkimuksen tuloksia. Mä muistelin että tällä viikolla alkuviikosta mutta mies sanoi että vasta ensi viikolla. Jännittää kyllä kovasti ne! [emoji15]
 
Hei Pioni77!

Kolmas olisi tulossa, joten kai sitä jonkinlainen konkari olen, vaikka joka kerta raskaus ja synnytys (ja varsinkin lapsi itse) onkin aivan erilainen. Edelliset raskaudet olivat työn ja vähän tuskankin takana, kun eivät meinanneet ottaa alkaakseen, mutta nyt tuli ihan yllättäen tällainen ihme! Yhden keskenmenonkin olen kokenut, joten oikeastaan tämä onkin jo neljäs raskauteni. Toivottavasti ei tule mitään komplikaatioita tälläkertaa. Ja toivottavasti nuorimmainen oppii kuivaksi ennen pikkusiskon tai -veljen syntymää
 
Takaisin
Top