Raskaana 40v. molemmin puolin

Towanda, ei ollut mitään viitteitä tai tietoa, että tulisi ajoissa. Ei edes perätilasta ollut tietoa ennen kuin olin synnytyssalissa 5cm auki, kätilö sitten huomasi perätilan. Synnytin normaalisti alateitse lääkärin tutkimuksen jälkeen :) Aika nopeasti meni, perjantaina illalla klo 22 meni ensimmäiset vedet, ja poika syntyi lauantaiaamuna klo 8:30. Ei siinä kauheasti ehtinyt mietiskellä mitään ihmeitä :)
 
Kuulostaa, että synnytys oli kaiken kaikkiaan hyvä kokemus. :Heartred Itseäni mietityttää, että uskallanko lähteä vielä syyslomalla lokakuussa käymään mökillä, kun la on 6.11. Nyt arveluttaa vielä enemmän lähteä paikkaan, jossa ei edes ole osoitetta. Ei huvittaisi saunaankaan synnyttää! :gen113
 
Towanda, kyllä synnytyksestä jäi mielettömän hyvä fiilis jälkikäteen, ja se mukana olleiden kätilöiden ja lääkäreiden tuki ja kannustus oli aivan mahtavaa. Heitä siis oli useita paikalla juuri tuon yllätyksellisen perätilan takia, ja yksi lääkäreistä teki ulosauton lopuksi, ei muutoin osallistunut synnytykseen mitenkään.

Nyt olen kyllä tyytyväinen, kun ei tullut buukattua mitään menoja tähän äitiysvapaan alkuun. Ehdin olla kaksi viikkoa kotona kun vauva sitten päätti tulla kolme viikkoa ennen laskettua aikaa, joka oli siis 7.10. Sen verran arkajalka olen, etten olisi uskaltanut enää loppuaikana lähteä mihinkään kauemmas, vaikka vauva olisikin pysynyt matkassa sinne laskettuun aikaan asti. Nyt jälkikäteen ajatellen synnytystä edelsi aika vähän mitään oireita loppujen lopuksi. Limatulppa lähti muutamaa päivää ennen kuin ekat vedet meni, mitään muuta ihmeellistä ei oikein tuntunut. Muutamia hiukan kivuliaita supistuksia oli siinä viikon mittaan, mutta siinä kaikki :)
 
Ylläpito saa sulkea tämän ketjun, kiitos kaikille ihanien mammoille ja vauvoille, ja hyvää kesää 2018. [emoji4][emoji173]️
 
Takaisin
Top