Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähti-73, pk - seudulla syyslomat oli viime viikolla. Eli on viime vuosina ollut vkolla 42. Meillä lapsilla oli koko viikko. Espoossa vain torstai ja perjantai. Vantaallakin ilmeisesti vain loppuviikko. Vaihtelee kunnittain.

Kiitti tiedosta Catlin :)

Tähti, menkää vauvauintiin! Tai osta 10 krt uimakortti lähimpään uimahalliin (ne on yleensä voimassa vuoden niin saat lisää käyttöaikaa) ja käy muuten vaan ite uimassa vauvan kanssa. Tai anna uimakortti sit jollekin joululahjaksi. :) Ja eikö niillä saa ostettua sarjalippuja leffaan kans? Ellei ite kerkeä käydä niin usein leffassa anna ne joululahjaksi. :)

Janna75 :) Vauvauinti olis mun suosikki, mutta mies ei halua sitä... :sad001

Helsinki-Vantaa -alueella pääasiassa liikuskelen, toisinaan Espoossakin. :)

Ehkä joskus saatetaan nähdä?! Samoilla alueilla sitten liikuskellaan, oon töissä HKI-Vantaa Lentoaseman kupeessa, aiemmin olin töissä ihan lentoasemalla.... Mä niin tykkään lentokoneista :)

Myös marjat kannattaa kiehauttaa soseeksi. Kypsentäminen poistaa hedelmistä ja marjoista allergisoivia yhdisteitä sekä tekee niistä muutenkin vatsaystävällisempiä. Itselläni on koivuallergia josta taas tulee ristiallergia lähes kaikkiin hedelmiin ja juureksiin. En siis voi syödä niitä raakana, mutta selleriä lukuunottamatta kaikkia voin syödä kypsennettynä. Tämä siis esimerkkinä kypsän ja raa'an eroista allergioissa.
Vauvojen ruokaohjeissa ohjeistetaankin aluksi kypsentämään kaikki tarjottava. Mansikasta löysin tämän: Appelsiini, sitruuna, mansikat ja kiivi saattavat vapauttaa histamiinia paikallisesti iholla ja aiheuttaa kutinaa.

Toinen piknikristeily onnistuneesti ohi. Oltiin eilen vauvakerholaisten kanssa: 7 äitiä ja 7 vauvaa vaunuineen. Kaikki meni hyvin vaikka meidän tyttö taisteli unia vastaan ja kilahteli unikiukkua. Tiätteks mikä oli ärsyttävää....se kun ihmiset näkee että toinen koittaa saada vauvaa nukahtamaan ja kailottavat siinä vaunujen vieressä niin että herkkäunisena meidän tyttö heräs. Eikä kyse pelkästään humalaisista vaan perheen äiditkin huus lapsilleen. Luulis että niillä olis tilannetajua.

Meidän poika nauroi eilen ensi kertaa ääneen..Voi sitä kikatuksen määrää.. Mun äiti oli sopivasti paikalla todistamassa tätä tapahtumaa.. Onnistuin saamaan videolle ja näin pääsi mieskin osalliseksi tähän..Mä laitan aina joka pvä videotervehdyksen miehelle töihin meiltä..Pysyy kärryillä et mitä Me duunataan kaiket päivät..Me kun ollaan aikalailla himassa tai sit vaunuilen jos on hyvä keli..

Lapsen nauru kyllä piristää aina päivää. Meillä parhaat hekotukset tulee kun iskä yrittää leikkiä aku ankkaa. Mä oon myös kaikki päivät vaan kotona ja laittelen sit välillä miehelle kuvia töihin. Tosin me herätään niin myöhään että mies on siinä välissä ollu jo puol päivää töissä. Tänään oli karumpi herätys kun kohta lähdetään neuvolaan 5kk piikeille. Tyttö rauhoittui omaan sänkyyn vasta 4 aikoihin. Nukkui ihan hyvin mun vieressä mutta aina kun nostin pinnikseen niin max 15 min ja huuto alkoi. Tyttö on tähän asti nukkunut pinniksessä olevassa vauvapesässä. Vertailin sitä isoon patjaan ja totesin et nyt kun painoa on tullu reippaasti niin saattaa olla et pesä on tytön mielestä kova alusta. Täytyy tänään purkaa pesästä reunus erikseen pinnikseen ja kokeilla jos se auttais. Tosin parista seuraavasta yöstä ei tiiä miten menee kun tulee taas rokotepatteristo. Viimeksi ei tullut kuin parin päivän väsy mut se ei tarkoita etteikö tällä kertaa tulisi muitakin oireita.

Eiliset käkätykset meillä aiheutti isosiskon Halloween-kissamaalaus naamassa. :joyful: Nauroi vielä tänäänkin siskon kuvalle kun näytin mun puhelimesta. Sisko nyt muutenkin on niin huippukiva että sen ei tarvi kuin näyttää naamansa tai sanoa vaikka OHO! niin Elias nauraa käkättää. :joyful: Mikään ei ole sen ihanampaa kuin vauvan nauru. :love7

Meillä alkaa kai Pegorion auttamaan. :thumleft Tänään tuli isot pehmeät kakat. Ja pojan oli niin paljon helpompi olla koska kääntyikin sen jälkeen vatsalta selälleen kaksi kertaa. :hello2 Elias on ollut nyt kääntymättä ainakin kuukauden.. raivosi vain mahalleen laitettaessa. Epäilen että ummetus ja maha niin vaivasi ettei siksi liiku.. no, aika näyttää jos tuo Pegorion nyt alkaa auttamaan. Lisäksi pojalle on 8.11. varattuna fysioterapeutin aika.

Nevolassa käyty. Sintin mitat 5kk: 61cm ja 6410g. Hyvin kasvaa omalla käyrällä. Painoa oli tullu kuukaudessa +750g.
Rokotuksista ei tullu kun pieni parku per piikki. Sai paljon kehuja iloisuudesta ja käsien motoriikasta. Leikkimattotreeniä pitää nyt lisätä, jotta kääntyminen ym motoriikka kehittyisi. Kiinteitä voi alkaa lisäämään ja vähitellen myös lihat mukaan. Viljoista tietty puhuttiin, kun mulla on allergioita, ja sain ohjeeksi aloittaa edes kauran ennen 7kk kokeeksi. Katotaan nyt sitten mitä teen...

Eclipse, onko juuri tuon sun allergioiden takia, kun sitä kauraa pitäis kokeilla jo noin pian vai mikä kiire sillä? Mietin, etten välttämättä ole antanut kauraa tai muita viljoja tossa vaiheessa ollenkaan.

No mulle yritettiin selittää sitä sillä et allergioiden takia maistatukset olis hyvä tehdä ennen 7kk. Mutta meillä on sellanen vanhahko ja mukava neuvolantäti joka varmaan pitää puuroja lapsen ruokavaliossa tärkeänä. Ite aattelin et täytyy kyllä tutkia asiaa vielä tarkemmin. Mulla ei olis kiire viljojen aloituksella ennen ens kesää. Tyttö menee tarhaan ens syyskuussa joten sitä ennen pitäs viljat käydä läpi. Mä en pidä viljoja terveellisinä ja niitä en ruuan laitossa meillä käytä. Mutta tarha ja koululaitos niitä tarjoaa isoja määriä joten ennen tarhaan menoa on massu viljoihin totutettava.

Lapsen nauru kyllä piristää aina päivää. Meillä parhaat hekotukset tulee kun iskä yrittää leikkiä aku ankkaa. Mä oon myös kaikki päivät vaan kotona ja laittelen sit välillä miehelle kuvia töihin. Tosin me herätään niin myöhään että mies on siinä välissä ollu jo puol päivää töissä. Tänään oli karumpi herätys kun kohta lähdetään neuvolaan 5kk piikeille. Tyttö rauhoittui omaan sänkyyn vasta 4 aikoihin. Nukkui ihan hyvin mun vieressä mutta aina kun nostin pinnikseen niin max 15 min ja huuto alkoi. Tyttö on tähän asti nukkunut pinniksessä olevassa vauvapesässä. Vertailin sitä isoon patjaan ja totesin et nyt kun painoa on tullu reippaasti niin saattaa olla et pesä on tytön mielestä kova alusta. Täytyy tänään purkaa pesästä reunus erikseen pinnikseen ja kokeilla jos se auttais. Tosin parista seuraavasta yöstä ei tiiä miten menee kun tulee taas rokotepatteristo. Viimeksi ei tullut kuin parin päivän väsy mut se ei tarkoita etteikö tällä kertaa tulisi muitakin oireita.

Me nukutaan yleensä kans niin pitkään et miehen työpvä on jo reippaasti puolessa välissä ja muutaman tunnin päästä se tuleekin jo kotiin..:D:D

Tosin nyt oli tänään poikkeus et mä heräsin 6 ja vauva vast puol8..mentiin 10 uudelleen nukkuu ja mä heräsin klo 13..Vauva nukkuu jst 22.30-23.00 yleensä kasiin, joskus jopa ysiin..Nytkin vauva jatkaa unia ku sai maitoa..Me ollaan miehen kanssa oltu samanlaisia nukkujia, et liekö sit meiltä perinyt.

Mä en jaksa pörrää missään kahviloissa tai kauppakeskuksissa vaunujen kanssa, musta se on aivan järjettömän typerää ajan haaskausta ja mua itseäni ärsyttää suunnattomasti kahviloissa pienet vauvat ja niiden äidit..Mä ajattelen sen niin, että kahvila ei ole mikään vauvojen kokoontumispaikka, vaan aikuisten paikka jossa juodaan kahvit rauhassa ja tavataan ystäviä sekä vaihdetaan kuulumisia ilman et saat väitellä vaunuja, lattialla puokkoilevia taaperoita ja sit vauvojaan hyssytteleviä äitejä..enkä myöskään halua "seurata" kun joku imettää viereisessä pöydässä..Musta kauppakeskuksissa pitäs olla ihan oma rauhallinen paikka johon mennä tarvittaessa imettämään ja hoitamaan vauvaa..Siksi seurustelen mieluummin vauvan kanssa kotona ja ulkoilen ja sit kahviloissa käyn ilman lasta..

Mä en myöskään ole mikään kauppakeskus pörrääjä. Ostan kaikki vaatteenikin nettikaupoista. Mikään ei vois olla tuskastuttavampaa kuin ajatus kaupasta toiseen ravaus ja jatkuva vaatteiden sovitus. Meillä paikallisessa ostarissa on järkätty lapsiasiat hyvin. Siellä on yläkerrassa lasten leikkialue jonka yhteydessä on hoito- ja ruokailutilat ja vieressä kahvila. Alakerroksessa on myös kaksi kahvilaa. Tän takia lapselliset kokoontuu sinne ylös ja alhaalla olevissa näkee aina vaan pelkkiä aikuisia. Mä en myöskään pidä siitä että lapset otetaan joka paikkaan mukaan tai valitetaan jos joku soppi tai vaikka koko ravintola halutaan pitää lapsivapaana. Kaikille on hyvä olla erikseen paikkoja. Kyllä niitä lapsipaikkoja riittää vaikka joku ravintola tai hotelli olisikin vain aikuisille.

.
Toinen piknikristeily onnistuneesti ohi. Oltiin eilen vauvakerholaisten kanssa: 7 äitiä ja 7 vauvaa vaunuineen. Kaikki meni hyvin vaikka meidän tyttö taisteli unia vastaan ja kilahteli unikiukkua. Tiätteks mikä oli ärsyttävää....se kun ihmiset näkee että toinen koittaa saada vauvaa nukahtamaan ja kailottavat siinä vaunujen vieressä niin että herkkäunisena meidän tyttö heräs. Eikä kyse pelkästään humalaisista vaan perheen äiditkin huus lapsilleen. Luulis että niillä olis tilannetajua.

MS74 :) Jännä, että kaikilta ei löydy tilannetajua... Sitä toivoo, että itsellä olisi, tai ainakin yrittää:p

Mua kans ärsytti risteilyllä sellanen, kun nuori mies ( joku reilu parikymppinen ) vei istumapaikan vierestä, vaikka raatustin poikaa....ei mitään tilannetajua, kohteliaisuutta...:eek:

Mä en myöskään ole mikään kauppakeskus pörrääjä. Ostan kaikki vaatteenikin nettikaupoista. Mikään ei vois olla tuskastuttavampaa kuin ajatus kaupasta toiseen ravaus ja jatkuva vaatteiden sovitus. Meillä paikallisessa ostarissa on järkätty lapsiasiat hyvin. Siellä on yläkerrassa lasten leikkialue jonka yhteydessä on hoito- ja ruokailutilat ja vieressä kahvila. Alakerroksessa on myös kaksi kahvilaa. Tän takia lapselliset kokoontuu sinne ylös ja alhaalla olevissa näkee aina vaan pelkkiä aikuisia. Mä en myöskään pidä siitä että lapset otetaan joka paikkaan mukaan tai valitetaan jos joku soppi tai vaikka koko ravintola halutaan pitää lapsivapaana. Kaikille on hyvä olla erikseen paikkoja. Kyllä niitä lapsipaikkoja riittää vaikka joku ravintola tai hotelli olisikin vain aikuisille.

Mä en pörrää kauppakeskuksissa myöskään, mutta menen, jos on asiaa :) Vaatteet kyllä sovitan ihan liikkeessä, en osaisi tilata netistä jne..

Hello! :) Meidän poika pääsee nyt käymään mun työmaalla ensiviikolla...Siellä kaikki odottavat :) :wav

Haluavat nähdä, että minkäs näköinen poika sieltä " isosta" mahasta ulos tuli:Heartblue

Muutoinkin kiva nähdä työkaverit ja kuulla firman kuulumiset :) Ootteko muut käyneet tai menossa näyttään vauvaa töihin?:rolleyes:

Takaisin