Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Musta on aika itsekästä ajatella että esim kauppakeskusten käytävät on hyvä paikka lasten juosta ja purkaa energiaa??Eikö samalla logiikalla sitten pitäisi sallia teinien ja esi-teinien energian purkaminen rullalaudoilla ja/tai esim rullaluistimilla? Anteeksi nyt vaan jos joku vetää nörön nokkaan, mutta en voi mitenkään käsittää tätä ajatusta, että mulle on ihan sama mitä muut ajattelee, menen ihan kiusallani tukkimaan vaunuilla käytävät-tyyppistä ajattelumallia. Eli on ihan OK olla itsekäs, kun on lapsia ja olla välittämättä muista ihmisistä esim kauppakeskuksissa? Tekeekö se että on lapsia, isoja tai pieniä oikeuden olla piittaamatta muista.
Miiuli, mun viimeinen lause oli sarkasmia. (Siis toi "Ja musta ainakin on kiva mennä esim. tukkimaan käytävät hyökkäysvaunuilla Hulluille Päiville. :wink") Se tarkoitti sitä, että tiedän joidenkin ihmisten (pieni vähemmistö onneksi kuitenkin?) valitettavasti ajattelevan meistä vaunullisista kanssashoppailijoista noin. Että me tahallaan tukitaan heidän pääsynsä ihanille apajille ja ollaan lapsinemme tiellä. Mutta totta toinen puoli, ite oon aina tykännyt käydä kauppakeskuksissa ja hulluilla päivillä ja en aio lopettaa sitä vain siksi, että mulla on lapsia. Onhan sinne yhtäläinen oikeus mennä kaikilla ja valitettavasti siellä käytävillä sitten tulee ruuhkaa ja tukoksia, kun etenkin lastenosastolla on paljon äitejä vaunuineen yhtä aikaa liikkeellä. Mua se ei kyllä haittaa, kun ei näin äippälomalla ole yleensä tulenpalava kiire kotiinkaan. Samaa ajattelen muista julkisista paikoista, lapsien kanssa voi ja saa mennä niihin ja mulle tosiaan on ihan sama mitä meidän läsnä olosta muut ajattelee. Yleensä kai kyllä pelkästään positiivista, ainakin esim. mummot hymyilee ja tulee usein juttelemaan lapselle. Enpä ole edes tullut ajatelleeksi, että jollekin häiriöksi oltaisiin pelkällä olemassa olollamme. :sad001 Mitä kahviloihin tulee, niin ehkäpä niiden ihmisten, jotka ärsyyntyvät äideistä lapsineen, pitää sitten pysyä pois kahviloista ja juoda ne kahveensa kotona... No tämä tästä aiheesta - olen puhunut. :)

Mua ärsyttää bussissa iäkkäät ihmiset, jotka lähes huutaa puhelimessa ja kaikki bussissa olijat joutuu kuuntelemaan heidän terveysselvityksiään. Pitäiskö heiltä kieltää bussilla matkustaminen? :D

Samaan kategoriaan sopii bussissa suhdesotkuissa elävät nuoret, niiden "siis oikeesti vi**u. sillä oli vi**u, joku vi**u uus muija" juttuja kuulee myös ihan tarpeeksi, tai krapulainen vanhalle viinalle ja valkosipulille haiseva mies hönkii selän takana :sick006

Mun taapero on tällä hetkellä tosi vaikeassa iässä. Se huutaa joka asiasta, eli myös kaupassa jos mennään vaikka väärästä kohtaa kassalle :D Siis ihan mistä vaan. Enkä saa välttämättä sitä huutoa poikki ja pakko on silti kaupassakin käydä. Nää on kuitenkin vaan ohimeneviä ilmiöitä. Vauvoista tulee pian aikuisia, millaisia esimerkkejä olemme?

Raision Myllyssä on ainakin isot leikkitilat ja vauvanhoitohuoneet. Sinne oikein halutaan lapsiperheitä. Päiväsaikaan ostoskeskuksissa ei paljon muita ihmisiä olekaan kuin eläkeläisiä tai äitejä lapsineen. Ostoskeskuksista saattaa löytyä myös äitiseuraa tai leikkikavereita. Me viihdytään kuitenkin enimmäkseen kotioloissa, koska on niin pitkä matka lähimpään ostoskeskukseen. Ihan kivaa vaihtelua kotona olemisella käydän jossain ostoskeskuksessa.

Samaa mieltä monen kanssa. Miten lapset voi edes oppia olemaan ihmisten ilmoilla ja käyttäytymään kauppakeskuksissa ja kahviloissa oikein jos vältetään viemästä niihin? Meidän vanhempien homma on sitten katsoa että lapset oppii olemaan kunnolla eikä häiritse muita. Mua niin suunnattomasti ärsyttää että joidenkin mielestä pienet lapset ja vauvat pitäisi pitää kotona. :shifty: Mä itsekin tulen mökkihöperöksi jollen pääse välillä ihmisten ilmoille vauvan kanssa. Meillä kyllä Elias onkin vielä ihan kiltisti rattaissa. Tykkää katsella sieltä kun kiertelen kaupoissa. Höpöttää välillä omia juttujaan ja kiljahteleekin. :p Mutta lähinnä olen saanut vain ihastelevia kommentteja asiasta. Juoksevista taaperoistakin on kokemusta.. Saas nähdä millainen Eliaksesta tulee. :rolleyes: En silti varmasti aio vältellä kauppakeskuksia ja kahviloita! :shifty:

Eihän kotiäideillä ole välillä muuta mahdollisuuttakaan kuin ottaa lapset kauppaan mukaan.

Nyt aletaan olla voiton puolella tän rokotusreaktion kanssa. Lämpö näytti 37,4 ja en oo tänään antanu parasetamolia. Ilman mitään lääketieteellistä koulutusta väittäisin et tuli rotasta. Kakkaa on tullut vain pari ylimääräistä mutta likka pierii koko ajan ja niin pahan hajuisesti et pitää vähän väliä tarkistaa onko housuissa tavaraa. Kahdella ekalla rota kerralla ei mitään tälläsiä tullu. Nyt ainut ero on et on syöty kiinteitä joten jos niiden aloitus sitten vaikutti rokotteen sietoon. Ite oon vähän väsy kun tuli nukuttua vain pari tuntia. Likka nukahti just tissille joten kai se on yritettävä saada unta kupoliin.

Mä oon muuten ajatellu, etten ota pikkulasta ostoksille kauppaan. Mulla on just kauhukuva mielessä, et se saa jonkun kohtauksen ja sitte lähdetään vähä helvetin äkkiä ulos. Ja niin mä just tekisin kiukkuuvan lapsen kanssa; jos ei osaa käyttäytyä, niin kauppareissu jää hänen osalta väliin. Siinä sitä käytöskouluttamista sitte samalla. Ja ajattelen tietty kanssaihmisiä myös. Jollain perheenäidillä voi olla vkon ainoo hetki ilman lapsia ja ilman kitinää just siinä samassa kaupassa. Toisaalta lähikaupassa käynti on eri juttu kuin viettää aikaa cittarissa tai prismassa. Paitsi etten mä koskaan vietä aikaa missää kaupassa. PAITSI nyt ton vauvan kanssa :). Mut se onkin kiltti. Kerran se alko parkuu Prismassa, oli alle 1kk. Mä häivyin lähellä sijaitsevaa lääkärikeskukseen imettää. Ne on muuten hyviä paikkoja ne odotushuoneet: kukaan ei välttis huomaa, et oot siellä etkä oo menos tapaamaan ketään... Jengii tulee ja menee.

Tosiaan, jos haluisin kattoo jotain muutakin ostettavaa, niin pikkulasta ei varmaan kauheesti kiinnostaa se toiminta. Mä muistan lapsuudesta olleeni mutsin mukana ku se osti itelleen vaatteita. Kokemuksena vaan koulun kaurapuuro oli karseempi. Ehkä muuten just siksi mä en tykkää kaupoissa ollakaan.

Miiuli varmaan tarkoitti, et lastenkin pitää osata käyttäytyä kaupassa, niinku aikuistenkin. Ei niinkään, et lapset tulis jättää himaan. Enkä tiedä tarviiko lapset mitään erityistä käytöskoulua just kaupassa. Hyvin pitää osata käyttäytyä oli sit missä vaan.

Mua ärsyttää eniten tuntemattomien lasten käytöksessä se, jos tulevat juttelemaan ja mä en oo juttutuulella, vaan haluun olla rauhassa. Sillo lähtee vähemmän ystävällinen katse vanhemmalle. Esim. ravintolassa "mitä sä syöt?" Ei voi lapselle vastaa, et vittuako se sulle kuuluu. Sit jos alkaa juttelee, niin vanhemmat luulee et on ok, et se lapsi tulee juttelee. Mä muistan lomareissulla Turkissa, et ranskalaisten mukulat oli just tollasia huomionkipeitä ja pyöri vieraiden ihmisten pöytien ympärillä. Saksalaiset taas käyttäytyi hillitysti, on vissiin eri kuri.

Muokattu viimeksi:
Jasso. Meillä tulikin kunnon rokotusreaktiot. 3kk rokotuksista ei tullut kuin vähän väsymystä, mutta nyt nousi kuume ja pieritty todella paljon sekä kakittu jo pari kertaa. En ees tiiä kuinka korkeella kuume ehti käydä. Löysin elohopeamittarin vasta 2h parasetamolin antamisen jälkeen, joka näytti kainalosta 38,3. Samalla tuli todettua että korvalämpömittari on aivan turha kapistus. En saanu edes iteltäni mitattua sillä omaa peruslämpöäni oikein. Tyttö oli todella väsynyt ja kitisevä aikaisemmin. Parasetamoli auttoi todella hyvin ja nyt leikkii leluillaan, jäystää purulelua ja syö hyvin vaikka lämpöä vielä on yli 38. Tosin en tiiä koska hitossa täs nukkumaan päästään :eek: klo on lähes 1 yöllä ja tyttö on pirtee kun peipponen.
Ootsä Eclipse ajatellu teidän rytmiä alkaa muuttaa pikkuhiljaa? Meinaan vaan ku ootte ollu yökukkujia, et alatko laittaan vauvaa jo aiemmin nukkuu ja herättää aiemmin?

Meillä nukahtaa hyvin, mut nyt vauvalle on tullut tavaksi alkaa itkeä 45-60 minuutin päästä nukahtamisesta. Se ei oo välttis ees hereillä, mut itkee. Tää tapahtuu, oli kyse sit päikkäreistä tai yöunista. Mä paan tutin suuhun ja nukuttelen hetken, ni taas on unessa. Joskus otan sen ylös ja koitan tulisko röyhtäys ja välillä tuleekin, mut ei aina. Oisko kuitenkin joku masuvaiva?

Alkaakohan tää nyt herää vaan kerran yössä? Viime yönäkin heräs vasta klo 6 ja sit klo 9. Iha jees...

Ootsä Eclipse ajatellu teidän rytmiä alkaa muuttaa pikkuhiljaa? Meinaan vaan ku ootte ollu yökukkujia, et alatko laittaan vauvaa jo aiemmin nukkuu ja herättää aiemmin?

Meillä nukahtaa hyvin, mut nyt vauvalle on tullut tavaksi alkaa itkeä 45-60 minuutin päästä nukahtamisesta. Se ei oo välttis ees hereillä, mut itkee. Tää tapahtuu, oli kyse sit päikkäreistä tai yöunista. Mä paan tutin suuhun ja nukuttelen hetken, ni taas on unessa. Joskus otan sen ylös ja koitan tulisko röyhtäys ja välillä tuleekin, mut ei aina. Oisko kuitenkin joku masuvaiva?

Alkaakohan tää nyt herää vaan kerran yössä? Viime yönäkin heräs vasta klo 6 ja sit klo 9. Iha jees...
Juu oon päättäny et sit about puolen vuoden kohdalla aletaan elämään samassa muotissa kuin muutkin ihmiset. Eli pikkuhiljaa yrittäisin siirtää rytmiä. Niin ja opetan nukahtamaan sänkyyn, koska nukahtaa edelleen tissille. Ei mulla tosin mikään kiire olis koska oon iltaihminen (myös isänsä on), mut en jaksa kuunnella muitten jatkuvaa kauhistelua epänormaalista vauvasta.
Eilinen pitempään valvominen johtu päivällä nousseesta kuumeesta ja siitä johtuvista kaksista pitkistä päikkäreistä joita ei normisti nuku. Nukahti lopulta leikittyään ittensä väsyneeksi joskus ennen kahta. Omassa sängyssä ei taas kuitenkaan viihtynyt.

Vauveli menee tänään muutamaks tunniks enolle hoitoon! Me mennään leffaan. Mua jännittää enempi ku vauvaa! Toivottavasti se osaa KÄYTTÄYTYÄ SIELLÄ, et pääsee hoitoon toisenkin kerran...:grin
Mä oon kans haaveillu et sitten kun uus Star Wars tulee et päästäs miehen kanssa leffaan. Mut meillä ei oo lastenhoitajaa ja vielä vähän karsastaa ulkopuolisen palkkaaminen hommaan, kun tyttö on niin pieni. Ehkä sitten vasta kun on omatoiminen, osaa puhua jne.

Jokos ootte lähellä 4kk ikää? Sillon toi herääminen voi olla myös merkki vähitellen muuttuvasta syvän unen rytmistä. Lukaseppa se 4kk hulinat artikkeli. Olikos se imetys.fi sivustolla :think005 Mll sivustollakin on kaikkee infoa.

Mä haluan opettaa lapselle ettei kaupasta aina osteta hänelle jotain ja erityisesti karkkihyllyjen ohi pitää päästä ilman kinumista. Sit haluan opettaa terveellisiä valintoja mm heselmä-vihannesosastolla. Nyt jo selitän tytölle ostoksia tehdessä mitä ostetaan. Oppii käyttäytymään kaupassa kun on mukana. Senkin uhalla että kilahtelee aina välillä. Cittarin hoitohuone on hyvin tuttu paikka meille. Bussissa mua vielä häiritsee kun alkaa huutaa kun siellä et voi oikeen ottaa syliin tai vaihtaa vaippaa eikä oikee tissutellakaa....paitsi kerran oli pakko...

Mä hoksasin tänään ettei mua ällötä enää hajut eikä nokka oo niin tarkka kun raskaana ollessa.

Tänään oli vauvauinnin toinen kerta ja kelluteltiin selällää ja tyttö rennosti imeskeli vaan nyrkkiään.

Musta on aika itsekästä ajatella että esim kauppakeskusten käytävät on hyvä paikka lasten juosta ja purkaa energiaa??Eikö samalla logiikalla sitten pitäisi sallia teinien ja esi-teinien energian purkaminen rullalaudoilla ja/tai esim rullaluistimilla? Anteeksi nyt vaan jos joku vetää nörön nokkaan, mutta en voi mitenkään käsittää tätä ajatusta, että mulle on ihan sama mitä muut ajattelee, menen ihan kiusallani tukkimaan vaunuilla käytävät-tyyppistä ajattelumallia. Eli on ihan OK olla itsekäs, kun on lapsia ja olla välittämättä muista ihmisistä esim kauppakeskuksissa? Tekeekö se että on lapsia, isoja tai pieniä oikeuden olla piittaamatta muista.

Musta noi Mustalaiset on kaikkein itsekkäimpiä kauppakeskuksissa lapsineen...vaikka ei saisikaan lokeroida ketään... :singing:

Mä oon kans haaveillu et sitten kun uus Star Wars tulee et päästäs miehen kanssa leffaan. Mut meillä ei oo lastenhoitajaa ja vielä vähän karsastaa ulkopuolisen palkkaaminen hommaan, kun tyttö on niin pieni. Ehkä sitten vasta kun on omatoiminen, osaa puhua jne.
Nomut kokeile. Jos teillä ei oo paljoo ollu yhteyksiä muihin aikuisiin, niin vauveli sais vaihtelua. Ja nyt ku se on pieni niin voi olla ettei oo turhan tarkka et kuka siinä on, kunhan on seuraa. Voi mennä ihan hyvin!

Meidän vaavi sai kauheesti kehuja, oli niin kiltti, niin kiltti. Laitoin pari satsia maito-velliä valmiiksi pulloihin, oli syöny yhden ja sit nukkunu kaukalossa vajaan tunnin. 13-vuotias serkkunsa oli sen kans melkeen ollu sen 3h :). Äitinsä vähän neuvoi. Siellä kasvatetaan meille selvästi tulevaisuuden lastenhoitajaa! :cool05

Mä jo suunnittelin, et seuraavaks yks kummipariskunta vois tulla meille, jos me äijän kaa lähettäis kaljalle ja syömään :happy112.

Ainiin, leffa oli jees, Inferno.

Jokos ootte lähellä 4kk ikää? Sillon toi herääminen voi olla myös merkki vähitellen muuttuvasta syvän unen rytmistä. Lukaseppa se 4kk hulinat artikkeli. Olikos se imetys.fi sivustolla :think005 Mll sivustollakin on kaikkee infoa.
Jep, pari vkoo ja 4kk tulee täyteen. Niin, oisko se sitä sit... Tota nälkää mä oon miettiny, mun mielestä vauva syö nyt jotenkin vähän. Tai kun se ei enää huuda kurkku suorana ruokaa, niin ehkä me reagoidaan hitaasti. Tänään se ei itse asiassa saanu tissiä ku yöllä ja aamulla. Miten se päivä menikin niin, et tissittelyt meni ohi. En muistanutkaan koko asiaa ku tultiin himaan leffasta. Superäiti taas valittu...:angry3

Nyt se on kyl nukkunu yli tunnin putkeen. Ja muuten, kun oon kehunu et menee kiltisti nukkuu, niin eipä menny tänään. Kauhee taistelu, puol tuntia. Viddu! Röökiä tekee hulluna mieli tällaisina iltoina...:sorry:

Vaihdoin pari pvää sitten tuutista takas naniin. Vihreän paskan kausi palasi. Vaavi oli päivän paskomatta ja tänään oli tullu tumman vihreet gaggat. Eli se nan tekee ton. Mun mielestä on piereskellytkin enempi. Et tuutia ens vkolla, on halvempaakin:cat:!

Mä haluan opettaa lapselle ettei kaupasta aina osteta hänelle jotain ja erityisesti karkkihyllyjen ohi pitää päästä ilman kinumista. Sit haluan opettaa terveellisiä valintoja mm heselmä-vihannesosastolla. Nyt jo selitän tytölle ostoksia tehdessä mitä ostetaan. Oppii käyttäytymään kaupassa kun on mukana. Senkin uhalla että kilahtelee aina välillä. Cittarin hoitohuone on hyvin tuttu paikka meille. Bussissa mua vielä häiritsee kun alkaa huutaa kun siellä et voi oikeen ottaa syliin tai vaihtaa vaippaa eikä oikee tissutellakaa....paitsi kerran oli pakko...

Mä hoksasin tänään ettei mua ällötä enää hajut eikä nokka oo niin tarkka kun raskaana ollessa.

Tänään oli vauvauinnin toinen kerta ja kelluteltiin selällää ja tyttö rennosti imeskeli vaan nyrkkiään.
Me ei sit äijän kaa viety vauvaa uimaan. Päivät on jotenkin ihan epärytmisiä ku iskä on himassa. Mä en saa tehtyy yhtään mitään, paitsi töitä pakotan itteni tekeen.

Mäkin oon muutaman kerran imettäny ravintolassa. Mulla on kyl korvikettakin mukana, mut jos on sellainen rauhallinen mesta, niin laitan harson suojaksi.

Mä myös pelkään et ostan mukulalle kaikkee, hemmottelen piloille kaupassa. Senkin takia sais jäädä himaan.

Tilasin dooky-vaunuverhon ja otin siitä mitat ja teen ite! Hah! Suihkuverhorinkulat pitää kaivaa, niitä on mulla jossain...

Jep, pari vkoo ja 4kk tulee täyteen. Niin, oisko se sitä sit... Tota nälkää mä oon miettiny, mun mielestä vauva syö nyt jotenkin vähän. Tai kun se ei enää huuda kurkku suorana ruokaa, niin ehkä me reagoidaan hitaasti. Tänään se ei itse asiassa saanu tissiä ku yöllä ja aamulla. Miten se päivä menikin niin, et tissittelyt meni ohi. En muistanutkaan koko asiaa ku tultiin himaan leffasta. Superäiti taas valittu...:angry3

Nyt se on kyl nukkunu yli tunnin putkeen. Ja muuten, kun oon kehunu et menee kiltisti nukkuu, niin eipä menny tänään. Kauhee taistelu, puol tuntia. Viddu! Röökiä tekee hulluna mieli tällaisina iltoina...:sorry:

Vaihdoin pari pvää sitten tuutista takas naniin. Vihreän paskan kausi palasi. Vaavi oli päivän paskomatta ja tänään oli tullu tumman vihreet gaggat. Eli se nan tekee ton. Mun mielestä on piereskellytkin enempi. Et tuutia ens vkolla, on halvempaakin:cat:!
Se muuten tuntuu jossain vaiheessa et vauva syö vähän mut oikeesti se tulee vaan tehokkaamaksi imijäksi ja tyhjää tissit nopeemmin ja tyhjäksi :p

Takaisin