Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Miiuli, mun viimeinen lause oli sarkasmia. (Siis toi "Ja musta ainakin on kiva mennä esim. tukkimaan käytävät hyökkäysvaunuilla Hulluille Päiville.Musta on aika itsekästä ajatella että esim kauppakeskusten käytävät on hyvä paikka lasten juosta ja purkaa energiaa??Eikö samalla logiikalla sitten pitäisi sallia teinien ja esi-teinien energian purkaminen rullalaudoilla ja/tai esim rullaluistimilla? Anteeksi nyt vaan jos joku vetää nörön nokkaan, mutta en voi mitenkään käsittää tätä ajatusta, että mulle on ihan sama mitä muut ajattelee, menen ihan kiusallani tukkimaan vaunuilla käytävät-tyyppistä ajattelumallia. Eli on ihan OK olla itsekäs, kun on lapsia ja olla välittämättä muista ihmisistä esim kauppakeskuksissa? Tekeekö se että on lapsia, isoja tai pieniä oikeuden olla piittaamatta muista.
Mua ärsyttää bussissa iäkkäät ihmiset, jotka lähes huutaa puhelimessa ja kaikki bussissa olijat joutuu kuuntelemaan heidän terveysselvityksiään. Pitäiskö heiltä kieltää bussilla matkustaminen? :D
Mä itsekin tulen mökkihöperöksi jollen pääse välillä ihmisten ilmoille vauvan kanssa. Meillä kyllä Elias onkin vielä ihan kiltisti rattaissa. Tykkää katsella sieltä kun kiertelen kaupoissa. Höpöttää välillä omia juttujaan ja kiljahteleekin. 
Ootsä Eclipse ajatellu teidän rytmiä alkaa muuttaa pikkuhiljaa? Meinaan vaan ku ootte ollu yökukkujia, et alatko laittaan vauvaa jo aiemmin nukkuu ja herättää aiemmin?Jasso. Meillä tulikin kunnon rokotusreaktiot. 3kk rokotuksista ei tullut kuin vähän väsymystä, mutta nyt nousi kuume ja pieritty todella paljon sekä kakittu jo pari kertaa. En ees tiiä kuinka korkeella kuume ehti käydä. Löysin elohopeamittarin vasta 2h parasetamolin antamisen jälkeen, joka näytti kainalosta 38,3. Samalla tuli todettua että korvalämpömittari on aivan turha kapistus. En saanu edes iteltäni mitattua sillä omaa peruslämpöäni oikein. Tyttö oli todella väsynyt ja kitisevä aikaisemmin. Parasetamoli auttoi todella hyvin ja nyt leikkii leluillaan, jäystää purulelua ja syö hyvin vaikka lämpöä vielä on yli 38. Tosin en tiiä koska hitossa täs nukkumaan päästäänklo on lähes 1 yöllä ja tyttö on pirtee kun peipponen.
Juu oon päättäny et sit about puolen vuoden kohdalla aletaan elämään samassa muotissa kuin muutkin ihmiset. Eli pikkuhiljaa yrittäisin siirtää rytmiä. Niin ja opetan nukahtamaan sänkyyn, koska nukahtaa edelleen tissille. Ei mulla tosin mikään kiire olis koska oon iltaihminen (myös isänsä on), mut en jaksa kuunnella muitten jatkuvaa kauhistelua epänormaalista vauvasta.Ootsä Eclipse ajatellu teidän rytmiä alkaa muuttaa pikkuhiljaa? Meinaan vaan ku ootte ollu yökukkujia, et alatko laittaan vauvaa jo aiemmin nukkuu ja herättää aiemmin?
Meillä nukahtaa hyvin, mut nyt vauvalle on tullut tavaksi alkaa itkeä 45-60 minuutin päästä nukahtamisesta. Se ei oo välttis ees hereillä, mut itkee. Tää tapahtuu, oli kyse sit päikkäreistä tai yöunista. Mä paan tutin suuhun ja nukuttelen hetken, ni taas on unessa. Joskus otan sen ylös ja koitan tulisko röyhtäys ja välillä tuleekin, mut ei aina. Oisko kuitenkin joku masuvaiva?
Alkaakohan tää nyt herää vaan kerran yössä? Viime yönäkin heräs vasta klo 6 ja sit klo 9. Iha jees...
Mä oon kans haaveillu et sitten kun uus Star Wars tulee et päästäs miehen kanssa leffaan. Mut meillä ei oo lastenhoitajaa ja vielä vähän karsastaa ulkopuolisen palkkaaminen hommaan, kun tyttö on niin pieni. Ehkä sitten vasta kun on omatoiminen, osaa puhua jne.Vauveli menee tänään muutamaks tunniks enolle hoitoon! Me mennään leffaan. Mua jännittää enempi ku vauvaa! Toivottavasti se osaa KÄYTTÄYTYÄ SIELLÄ, et pääsee hoitoon toisenkin kerran...![]()
Jokos ootte lähellä 4kk ikää? Sillon toi herääminen voi olla myös merkki vähitellen muuttuvasta syvän unen rytmistä. Lukaseppa se 4kk hulinat artikkeli. Olikos se imetys.fi sivustollaOotsä Eclipse ajatellu teidän rytmiä alkaa muuttaa pikkuhiljaa? Meinaan vaan ku ootte ollu yökukkujia, et alatko laittaan vauvaa jo aiemmin nukkuu ja herättää aiemmin?
Meillä nukahtaa hyvin, mut nyt vauvalle on tullut tavaksi alkaa itkeä 45-60 minuutin päästä nukahtamisesta. Se ei oo välttis ees hereillä, mut itkee. Tää tapahtuu, oli kyse sit päikkäreistä tai yöunista. Mä paan tutin suuhun ja nukuttelen hetken, ni taas on unessa. Joskus otan sen ylös ja koitan tulisko röyhtäys ja välillä tuleekin, mut ei aina. Oisko kuitenkin joku masuvaiva?
Alkaakohan tää nyt herää vaan kerran yössä? Viime yönäkin heräs vasta klo 6 ja sit klo 9. Iha jees...
Mll sivustollakin on kaikkee infoa.Musta on aika itsekästä ajatella että esim kauppakeskusten käytävät on hyvä paikka lasten juosta ja purkaa energiaa??Eikö samalla logiikalla sitten pitäisi sallia teinien ja esi-teinien energian purkaminen rullalaudoilla ja/tai esim rullaluistimilla? Anteeksi nyt vaan jos joku vetää nörön nokkaan, mutta en voi mitenkään käsittää tätä ajatusta, että mulle on ihan sama mitä muut ajattelee, menen ihan kiusallani tukkimaan vaunuilla käytävät-tyyppistä ajattelumallia. Eli on ihan OK olla itsekäs, kun on lapsia ja olla välittämättä muista ihmisistä esim kauppakeskuksissa? Tekeekö se että on lapsia, isoja tai pieniä oikeuden olla piittaamatta muista.

Nomut kokeile. Jos teillä ei oo paljoo ollu yhteyksiä muihin aikuisiin, niin vauveli sais vaihtelua. Ja nyt ku se on pieni niin voi olla ettei oo turhan tarkka et kuka siinä on, kunhan on seuraa. Voi mennä ihan hyvin!Mä oon kans haaveillu et sitten kun uus Star Wars tulee et päästäs miehen kanssa leffaan. Mut meillä ei oo lastenhoitajaa ja vielä vähän karsastaa ulkopuolisen palkkaaminen hommaan, kun tyttö on niin pieni. Ehkä sitten vasta kun on omatoiminen, osaa puhua jne.

.Jep, pari vkoo ja 4kk tulee täyteen. Niin, oisko se sitä sit... Tota nälkää mä oon miettiny, mun mielestä vauva syö nyt jotenkin vähän. Tai kun se ei enää huuda kurkku suorana ruokaa, niin ehkä me reagoidaan hitaasti. Tänään se ei itse asiassa saanu tissiä ku yöllä ja aamulla. Miten se päivä menikin niin, et tissittelyt meni ohi. En muistanutkaan koko asiaa ku tultiin himaan leffasta. Superäiti taas valittu...Jokos ootte lähellä 4kk ikää? Sillon toi herääminen voi olla myös merkki vähitellen muuttuvasta syvän unen rytmistä. Lukaseppa se 4kk hulinat artikkeli. Olikos se imetys.fi sivustollaMll sivustollakin on kaikkee infoa.

!Me ei sit äijän kaa viety vauvaa uimaan. Päivät on jotenkin ihan epärytmisiä ku iskä on himassa. Mä en saa tehtyy yhtään mitään, paitsi töitä pakotan itteni tekeen.Mä haluan opettaa lapselle ettei kaupasta aina osteta hänelle jotain ja erityisesti karkkihyllyjen ohi pitää päästä ilman kinumista. Sit haluan opettaa terveellisiä valintoja mm heselmä-vihannesosastolla. Nyt jo selitän tytölle ostoksia tehdessä mitä ostetaan. Oppii käyttäytymään kaupassa kun on mukana. Senkin uhalla että kilahtelee aina välillä. Cittarin hoitohuone on hyvin tuttu paikka meille. Bussissa mua vielä häiritsee kun alkaa huutaa kun siellä et voi oikeen ottaa syliin tai vaihtaa vaippaa eikä oikee tissutellakaa....paitsi kerran oli pakko...
Mä hoksasin tänään ettei mua ällötä enää hajut eikä nokka oo niin tarkka kun raskaana ollessa.
Tänään oli vauvauinnin toinen kerta ja kelluteltiin selällää ja tyttö rennosti imeskeli vaan nyrkkiään.
Se muuten tuntuu jossain vaiheessa et vauva syö vähän mut oikeesti se tulee vaan tehokkaamaksi imijäksi ja tyhjää tissit nopeemmin ja tyhjäksiJep, pari vkoo ja 4kk tulee täyteen. Niin, oisko se sitä sit... Tota nälkää mä oon miettiny, mun mielestä vauva syö nyt jotenkin vähän. Tai kun se ei enää huuda kurkku suorana ruokaa, niin ehkä me reagoidaan hitaasti. Tänään se ei itse asiassa saanu tissiä ku yöllä ja aamulla. Miten se päivä menikin niin, et tissittelyt meni ohi. En muistanutkaan koko asiaa ku tultiin himaan leffasta. Superäiti taas valittu...
Nyt se on kyl nukkunu yli tunnin putkeen. Ja muuten, kun oon kehunu et menee kiltisti nukkuu, niin eipä menny tänään. Kauhee taistelu, puol tuntia. Viddu! Röökiä tekee hulluna mieli tällaisina iltoina...
Vaihdoin pari pvää sitten tuutista takas naniin. Vihreän paskan kausi palasi. Vaavi oli päivän paskomatta ja tänään oli tullu tumman vihreet gaggat. Eli se nan tekee ton. Mun mielestä on piereskellytkin enempi. Et tuutia ens vkolla, on halvempaakin!
Meillä poika täyttää tänään 9kk. Nyt on alettu oikein kunnolla konttaamaan. Joka paikkaan noustaan pystyasentoon.