Eka neuvola

Mä kanssa ajattelin varailla esikoisen 2v neuvolan yhteyteen ekaa neuvolaa! Nyt oman arvion mukaan vasta 5+0 ja varmaan viikon tai kahden päästä soittelen aikaa ☺️

Meillä mies tulee mukaan mitä nyt ehtii. Ei mua haittaa jos ei neuvolaan pääse, eikä siellä varmaan oo miehelle mitään uutta kun toista odottaa. Toivon että ultraan pääsis mukaan.

Onko tietoa että saako ultraan ottaa jonkun toisen mukaan jos mies ei pääse? En ehkä haluis yksin mennä..
Saa ottaa. Oon itse ollut tukihenkilönä kaverilleni nt-ultrassa, kun hän tuolloin odotti yksin.

Tiistaiaamuna plussasin, samana päivänä soitin lapsettomuushoitajalle (IVF-hoito oli suunnitelmana aloittaa...) että suunnitelmiin muutos... :) Sain sinne ajan reilun viikon päähän, viikolle 7+0. Neuvolaan aika siitä 3 vk päästä.

Mulla on ylihuomenna eka neuvola,silloin 8+5. Mies ei pääse mukaan,töiden takia. Kävin varhaisultrassa tällä viikolla (7+5) ja kaikki oli hyvin. Sielläkin kävin yksin. Sitä itsekin tosiaan mietin,että jos huonoja uutisia olisi tullut,niin aika ikävä olisi ollut yksin ajella pois.

Itse olen ollut siskoni mukana neuvolassa,kun hän odotti ensimmäistään, eikä hänen miehensä päässyt mukaan.

Jatkossa mies tulee mukaan,mikäli pääsee. Ultiin toki varsinkin hänet haluaisin.

Mulla eka neuvola vasta 23.11.

Ja sokerirasitukseen joudun minäkin. Ekassa raskaudessa napsahti paastoarvosta,mut ei sit kotimittauksissa ollut yhtään rajan ylittäviä arvoja. Toivon että nyt tulis hyvät arvot ettei tarvis mittailla, vaikka eipä sekään nyt niin kamalaa ollut. Ja mun mielestä se litku oli tosi hyvää. Kylmää ja sokerista juotavaa pitkän paaston päätteeksi :)

Perjantaina lääkäri patisteli soittamaan neuvolaan ja tänään sitten soitin aikaa sinne. 10.11 on aika ja viikkoja silloin ois 9+4.

Mä varasin tänään ensimmäisen neuvolan, aika olis 14.11 jolloin olis laskurin mukaan 8+3. Varhaisultraa kyselin epäselvien viikkojen takia, oli joku harjoittelija mutta lupasi selvittää saisinko lähetteen ja palaa asiaan. Jos en saa niin meen sit yksityiselle.

Pääsen neuvolaan jo 4.11. :) meinasivat et oon nyt viikoilla 7+0 mut en kyllä usko kun tein clearblue testin 24.10. Ja se näytti 2-3, mulla on kyllä kierrot aika sekavia että katotaan mitä siellä sanotaan :) pääsen varmaan kanssa varhaisultraan.. tää on nii jännääää :D

Varailin neuvolan jo hyvissä ajoin, viikon päästä olisi se ensimmäinen käynti siellä (rv 8+2 hedelmöityksestä laskettuna silloin, nyt siis 7+2). Minua nyt vähän häiritsee tämä raskausviikkojen laskutapa, kun pidän jotenkin kuvaavampana kuukautisten alusta laskettua aikaa, mutta tässä se lasketaan nimenomaan hedelmöityspäivästä, jolloin pakastettu munasolu on sulatettu ja hedelmöitetty. No enivei, näillä mennään :) Isäntää ei varmaan sais villihevoslauman vetämänäkään pysymään pois neuvola- ja ultrakäynneiltä :D Synnytykseen ei varmaan kuitenkaan tule mukaan, luulisin...

Tänään 7+2 ja oli eka neuvola. Ihana tuo meidän neuvolatäti :) aika turha käynti näin kakkosen kohdalla mutta onpahan taas kerrattu. Ensi viikolla pääsee sit kunnan ultraan, jee!

Tänään sain vihdoin varattua neuvolan! Viikkoja nyt 7+4 ja neuvolan sain heti maanantaille (8+1). Samana päivänä eka ultra.... miten mä selviän tästä jännityksestä. :wacky:

Kertokaahan ekan neuvolan jo käyneet, mitä siellä jutustelun lisäksi tapahtuu? :)
Kun soitin ajanvaraukseen, kerrottiin että ekan neuvolan kesto on n.1,5 tuntia.
Onkohan mitään mahiksia päästä kuulemaan sydänääniä, olen kuitenkin jo 10 rv.lla ekan neuvolan koittaessa...

Kertokaahan ekan neuvolan jo käyneet, mitä siellä jutustelun lisäksi tapahtuu? :)
Kun soitin ajanvaraukseen, kerrottiin että ekan neuvolan kesto on n.1,5 tuntia.
Onkohan mitään mahiksia päästä kuulemaan sydänääniä, olen kuitenkin jo 10 rv.lla ekan neuvolan koittaessa...

Kai se vaihtelee kunta- ja neuvolakohtaisesti. Meillä kuunnellaan eka kertaa neuvolassa sydänääniä eka lääkärikäynnillä rv 14-16, mulla taitaa itellä olla se viikolla 15.

Mulla meni reilu tunti ekalla käynnillä. Ei siel muuta ku juteltu, käytiin tulevia juttuja läpi ja mun mahdollisii huolenaiheita.

Paino, hemoglobiini, pino lappuja ja paljon juttelua. Sydänääniä kuunnellaan vasta toisella tai kolmannella käynnillä

Kotidopplerit toimii yleensä jo viikolla 10, joten eiköhän silloin varsinkin neuvolan laitteilla pääse kuulemaan :)

Just noin, paino,pituus,hemoglobiini,verenpaine. Mä sain myös influenssarokotteen. Ootteko muut ottanut/aiotteko ottaa? Sit kyseltiin taustatietoja, sairauksista,lääkityksistä, allergioista. Sit sai kysyä jos mietitytti jokin asia.

Ja laitettiin lähete ultraan ja tuleviin verikokeisiin. Mä joudun jo sokerirasitukseen aika varhain12-16 viikoilla.

Mä saan työn puolesta influenssarokotteen kun pöpöt levii helposti, aion ottaa nyt, yleensä en oo ottanu.

Meillä oli vain verenpaineen mittaus ja apua oli jossain taivaissa.. Kärsin muuten liianalhaisistapaineista, mutta kotimittauksen onkin sitten ollut onneksi parempia.

Takaisin