Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä vaivaa kans ikenet ja kauhee jyystö alkanut. Olipa sulla kestämistä, kuulosti kaoottiselta.
Niin, voiks olla jo hampaat??

Justmom, mun poika on 3kk, ni kuultaa kans alaikenestä valkoinen piste. On kuolannu jo monta vkoo ja kaikkee on tunkemassa suuhun. Nyt parit illat on ollu itkuisempi.

Meillä menee ihan hyvin nukkumaan, mut ekat pari tuntii on heräilyä. Eilen myös täyttä huutoa :sad001. En tie vaivaako hammas vai mikä viddu nyt on. Kaks krtaa herää yössä. Nyt on aamupvä päikkärit nukkunu yli 2h pihalla. Mä näppäränä tyttönä teen silleen, et annan vauvan nukkuu ekaks 1,5h ja sit vasta löhden koiralenkille. Vauva yleensä herää ku vaunut pysähtyy, mut sit saakin jo herätä. Toimii! Joku kerrankin....

Mulla on puhelinmyyntikielto. Numero on: 0600-13404

Kolme vuotta voimassa. Huomaa ku loppuu, koska soitot alkaa. Mä sit sanon, et mulla on kielto, ni ne sanoo et kiitos hei! Ja sit soitan uudestaan tohon numeroon.

Mut en tie miks jengi valittaa puhelinmyyjistä, mut ei tee tota kieltoa. Mä oon frendeille tarjonnu tota numeroa, kaikki ei ota ja sit valittaa. :wideyed: Vai onkse niin, et edes joku soittaa...:joyful:

Mut en tie miks jengi valittaa puhelinmyyjistä, mut ei tee tota kieltoa. Mä oon frendeille tarjonnu tota numeroa, kaikki ei ota ja sit valittaa. :wideyed: Vai onkse niin, et edes joku soittaa...:joyful:

Niin tai sit voi mennä joku hyvä tarjous sivu suun ;-p

Niin tai sit voi mennä joku hyvä tarjous sivu suun ;-p
Mun vanha frendi, jonka kans asuttiin kimpassa op-aikana, tilas kaikki lehdet mitä sille puhelinmyyjät tarjos. Se ei osannu sanoo ei. Sit se valitti ku ei oo fyrkkaa. Kerran sille tuli puhelu ku mäkin olin himassa. Näin et mimmi oli ihan stressaantunu ja just tilaamassa. Mä nappasin sen luurin ja sanoin et ei tilata mitään! Frandi katto mua haltioituneena ja sanoi kiitos... :hilarious:

Eclipse, sulla on sit vähän paskaa takapihalla...? :joyful:

Meidän mutsi paukahtaa käymään! Vikan kerran tuli muutama vko sitte, ku olin pari timmaa nukuttanu vauvaa päikkäreille, sit nukahti vaunuihin takkahuoneeseen. Mä menin nukkuu makkariin. Mutsi kolkuttelee tunnin päästä, koira alkaa haukkuu, mä herään, käyn oven raosta murahtaa mutsille, sit vauva herää. Illalla soitin mutsille, et nyt tänne ei tulla sopimatta aikaa etukäteen. Se muka loukkaantui, mut seur.pvänä laittoi viestin et voiks tulla...

Mä laitan puhlin äänettömälle aina ku vauva nukkuu sisällä. Ihan sama mitä kohtauksia muualla sit tapahtuu. En aio olla päivystävä lääkäri, jos mutsille jotain yhtäkkiä sattuu. Sulla ei Eclipse oo sisaruksia, joille vanhukset voi soittaa? Ja, mitä ajattelit tehdä, jos joku hätä puhelu tulee? Mun mutsi kyl soitti mulle ku faija sai kohtauksen 15v sitten. Ei osannu soittaa hätäkeskukseen omassa shokissaan. Enkä tie miks ei soittanu broideille, mäkin satuin vaan oleen käymäs kotipaikkakunnalla. Mä sit soitin hätäkeskukseen, olin kaupassa. Ambulanssi oli just ennen mua porukoilla. Mediheli pelasti faijan hengen, mut pyörätuoliin se joutui.

Janna, mun faijalla oli aivoverenvuoto, raju ja seuraukset oli pahinta laatua. Se leikattiin kun heräs muutaman pvän jälkeen koomasta. Mies muuttui ihan toiseksi. Tietty halvaantuminen vitutti, mut sit oli käytösongelmia myös. Myöhemmin tuli aivoinfarkteja. Jos sun faijalla on niitä nyt ollu, niin ei varmaan lopu tohon. Vuodot yleensä kyl leikataan, jos ovat leikattavissa paikoissa. Tai en tie nykyään taas, jos ei ole kyse työikäisestä hlöstä. Nyt kandee pitää yhteyttä isääsi, vakavalta kuulostaa.:sad001
Juu kakkia on takapiha täys :p no ei vaiskaa, kerään ne kerran viikossa pois. Keväällä on tietty aika karu näky. Mutta se pitää jokaisen tietää et jos minkä tahansa eläimen itelleen ottaa niin paskan siivoukseen joutuu. Ei se oo pelkkää paijaamista :rolleyes:
Mun äiti on myös saanut massiivisen aivoverenvuodon jota ei voitu leikata. Kuntoutuminen vei muutaman vuoden mutta onneks siitä jäi vain lievä toisen puolen halvaus ja pieniä muistiongelmia. Aivoverenkierron häiriöissähän merkitsevää on se kumpaan lohkoon/alueelle vamma syntyy että mihin toimintoihin se vaikuttaa. Kuntoutumisaikana kun tajunnan taso oli milloin mitäkin varsinkin vielä sairaala aikana niin jostain syystä minä olin se jota äitini ymmärsi ja pyysi. Veljeni ja isäni eivät yhtä paljon saaneet kontaktia. Eli tavallaan minusta tuli/jäi äitini yhteyshenkilö. Isäni varsinkaan ei ikinä ymmärrä ihmisten sairastuessa miten vakavia paikkoja ne on. Tai ei sitten vaan halua ymmärtää / osallistua.
Hyvä esimerkki nyt tytön syntymän ajoilta oli että veljeni, joka toimii meillä vara eläintenhoitajana, joutui maanantaina umpilisäkkeen tulehduksen takia leikkaukseen, kun mulla piti olla käynnistys keskiviikkona. No "onneksi" käynnistys siirtyi perjantaille ryssälääkärin mokailun takia niin veljeni pääsi siirtymään sairaalasta meidän sohvalle makoilemaan ja hoitamaan eläimet. Kun tiistaina soitin isälleni (saadakseni eläintenhoito apua), että veljeni on sairaalassa ja mun pitäis mennä huomenna, niin äijä vaan kiukutteli että onko pakko keskeyttää mökkeily ja kalastusreissu jossa siis on koko ajan. Ei ensimmäistäkään kysymystä onko veljelläni kaikki hyvin tai mulla. Kun käynnistys siirtyi ja sai tietää ettei tarvii tulla kotiin niin oli vaan tyytyväinen. Joten mä nyt vaan olen tottunut huolehtimaan että kaikkien asiat on ees joten kuten kunnossa. :shifty:.

Jahas.. Ja sit oli taas ilmestyny haista paska ja poliisilla uhkailu lappu koiran haukkumisesta postilaatikkoon. Juu, ei nyt pysty sekunnissa aina siihen reagoimaan ja välillä on käyny kyllä vahinkojakin ja olen nukahtanu koiran ollessa pihalla. Kerran oon jopa nukkunu seisaallaan ulko-ovea vasten, mutta silti en heti heränny avaamaan ovea. Veikkaan et tää on taas sen ripuliyön jäljiltä kun piski ramppas ulkona koko ajan. No niin kauan kun lappuihin ei ilmesty lähettöjää niin asiasta ei pysty keskustelemaan joten myös niin kauan en niistä paskan vertaa välitä.

Mä sit vihdoin ja viimein tajusin (kiitos Titti!) että onhan noissa Bonan ja Piltin luumu- ja päärynäsoseissakin tärkkelystä. :inpain: Ilmankos ne ei auta pojan kovaan kakkaan.. Tai tämä nyt yhtenä vaihtoehtona on käynyt mielessä. Ja tiesittekö että bataatissakin on rusaasti tärkkelystä ? Minä en tiennyt. :facepalm: Olen vaan uskonut kun muut äidit sanoo että se ei ole kuin peruna eikä koveta yms yms muka parempi vaihtoehto perunalle. No joo, onneksi aloin tsekata tuotakin asiaa netistä.. Elias on koko ajan saanut bataattia. :facepalm:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Bataatti

Nyt kokeeksi sitten sekin pois sekä hedelmäsoseet vaihtoon. Ostin Muksun luumusosetta. Siinä ei ole tärkkelystä. Lisäksi niitä pusseja mitkä on 100 % hedelmää.

Huomenna Elias on 7 kk. Tiistaina meillä on ylimääräinen neuvola. Katsotaan mitä ohjeita sieltä nyt tulee ja antavatko jo allergiatesteihin lähetteen vai pitääkö odottaa 8 kk neuvolalääkäriä. Myös se liikkuminen pitää tsekata kun poika ei viihdy mahallaan eikä käänny enää. Peppua kyllä vähän yrittää nostaa mutta käsiä ei osaa käyttää ja menettää hermonsa alle 5 minuutissa..

Mä sit vihdoin ja viimein tajusin (kiitos Titti!) että onhan noissa Bonan ja Piltin luumu- ja päärynäsoseissakin tärkkelystä. :inpain: Ilmankos ne ei auta pojan kovaan kakkaan.. Tai tämä nyt yhtenä vaihtoehtona on käynyt mielessä. Ja tiesittekö että bataatissakin on rusaasti tärkkelystä ? Minä en tiennyt. :facepalm: Olen vaan uskonut kun muut äidit sanoo että se ei ole kuin peruna eikä koveta yms yms muka parempi vaihtoehto perunalle. No joo, onneksi aloin tsekata tuotakin asiaa netistä.. Elias on koko ajan saanut bataattia. :facepalm:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Bataatti

Nyt kokeeksi sitten sekin pois sekä hedelmäsoseet vaihtoon. Ostin Muksun luumusosetta. Siinä ei ole tärkkelystä. Lisäksi niitä pusseja mitkä on 100 % hedelmää.

Huomenna Elias on 7 kk. Tiistaina meillä on ylimääräinen neuvola. Katsotaan mitä ohjeita sieltä nyt tulee ja antavatko jo allergiatesteihin lähetteen vai pitääkö odottaa 8 kk neuvolalääkäriä. Myös se liikkuminen pitää tsekata kun poika ei viihdy mahallaan eikä käänny enää. Peppua kyllä vähän yrittää nostaa mutta käsiä ei osaa käyttää ja menettää hermonsa alle 5 minuutissa..

Toivottavasti Eliaksen asiat selviää :)

Täällä luumu auttoi, kakka tuli ihan muutaman tunnin kuluttua, ( tuli 3 pv. ummetusta Rotasta ).. Ei tarvinnut antaa ulostelääkettä.

Nyt poika on vaan koko ajan mahallaan...siitä kieppaa selälleen ja taas mahalleen....
pyöriin välillä, kuin lumipallo:laughing025

Sitten yrittää vetää itseään eteenpäin...yrittää kovasti:happy090:happy090:happy090

Justmom, mun poika on 3kk, ni kuultaa kans alaikenestä valkoinen piste. On kuolannu jo monta vkoo ja kaikkee on tunkemassa suuhun. Nyt parit illat on ollu itkuisempi.

Meillä menee ihan hyvin nukkumaan, mut ekat pari tuntii on heräilyä. Eilen myös täyttä huutoa :sad001. En tie vaivaako hammas vai mikä viddu nyt on. Kaks krtaa herää yössä. Nyt on aamupvä päikkärit nukkunu yli 2h pihalla. Mä näppäränä tyttönä teen silleen, et annan vauvan nukkuu ekaks 1,5h ja sit vasta löhden koiralenkille. Vauva yleensä herää ku vaunut pysähtyy, mut sit saakin jo herätä. Toimii! Joku kerrankin....

Sirpa :) Mulla itsellä on kuulemma ollut 2 hammasta 3kk iässä, ( siis ihan kunnolla näkyvissä, alahampaat )... näin mun äiti väitti, että vastaus sulle on, kyllä voi ;-) :happy5

Meidän pojalle tuli yksi hammas, kun täytti 5kk :)

Meillä vaivaa kans ikenet ja kauhee jyystö alkanut. Olipa sulla kestämistä, kuulosti kaoottiselta.
Meillä on kans jyystetty sormia hyvän aikaa. Mun mielestä ei vielä tunnu tai näy ikenien läpi hampaita, mut nehän voi kutista paljon etukäteen. Esikoiselle tuli ekat kaks 4-5 kuukauden ikäisenä ja sit rytinällä lisää sen jälkeen, et voisko tosiaan olla että pojille tulis aikaisemmin kuten Justmom pohti, mielenkiintoista :)

Kreppiraudalla laitetut hiukset sentään on helppo suoristaa takaisin eli pesee vaan. Mutta mulla oli ihan karsee puudelipermis. :p Mulla on myös hiusta paljon. Ohutta mutta paljon. Permis oli muotia ja sellainen sitten laitettiin. Jostain syystä ekalla kerralla ei tarttunutkaan hyvin joten kampaaja päätti laittaa uudestaan heti. No.. tulos oli tosi säkkärä. :wtf: Ja siitä ei sitten pääsytkään niin vain eroon.. Oli vaan pakko kärsiä kun koulussa lampaaksi haukuttiin. :shy:
Mehän ollaan sitä ikäluokkaa, että kaikilla on varmaan myös ollut se "heitto" tai tötterö tossa otsan yläpuolella jossain vaiheessa...:woot::grin

Mulla alkoi vähän myöhemmin toi hiustenlähtö. Ehkä 4kk tienoilla. Nyt tuntuu, et hiuksia on joka paikassa.
Sama... Ei riitä, että hiustenpesu on painajaista, kun kerää niitä tuppoja, mutta pitää vielä kerätä niitä hiuksia sohvasta ja joka puolelta :(

Jahas.. Ja sit oli taas ilmestyny haista paska ja poliisilla uhkailu lappu koiran haukkumisesta postilaatikkoon. Juu, ei nyt pysty sekunnissa aina siihen reagoimaan ja välillä on käyny kyllä vahinkojakin ja olen nukahtanu koiran ollessa pihalla. Kerran oon jopa nukkunu seisaallaan ulko-ovea vasten, mutta silti en heti heränny avaamaan ovea. Veikkaan et tää on taas sen ripuliyön jäljiltä kun piski ramppas ulkona koko ajan. No niin kauan kun lappuihin ei ilmesty lähettöjää niin asiasta ei pysty keskustelemaan joten myös niin kauan en niistä paskan vertaa välitä.
"Ei tykkää". No on sulla ollu vähän kökköä viime päivinä - jaksamista. Mikä jengiä vaivaa - siis naapureita - no, jengi on sekaisin. Oon ihan samaa mieltä, niin kauan kun ei oo lähettäjän nimeä, eikä tarjota mahdollisuutta kommunikointiin, niin turha välittää. Ärsyttävää silti.

.
kyllä ne voi olla hampaat jo tulossa hyvinkin, tosin vaikka ne kuultaiskin jo läpi voi silti mennä pidempää ennenkuin puhkeevat. Kun ei voi tietää:)
Viilentävää puru lelua vaan:)

Meillä pyritään etenevässä määrin pystyasentoon koko ajan ja kaikkea tutkitaan. Liikutaan nopeasti huoneesta toiseen ja yöt on levottomia. 30.9. tulee 9kk täyteen. Hampaita ei ole vielä yhtään.

Onkohan meilläkin nyt vaan sitten levotonta kun tämä vaan pölpöttäisi koko ajan. :rolleyes: Kun ei kuitenkaan liikkua halua. Sanoja olen nyt kuullut ei, äiti ja vettä. Kissa saattaa tulla seuraavaksi. Mies taitaa olla harmissaan kun ei papi vielä sano. :grin

Tää ei halua nukkua. Yleensä on nukkunut jo parikin tuntia tähän aikaan. Nukahti kyllä kahdeksalta mutta heräsi parkumaan puolen tunnin jälkeen. Joko ei vaan halua tai jokin vaivaa. Äsken tuuppasin taas sosetta kun aattelin et on nälkä ja söihän se taas.

kyllä ne voi olla hampaat jo tulossa hyvinkin, tosin vaikka ne kuultaiskin jo läpi voi silti mennä pidempää ennenkuin puhkeevat. Kun ei voi tietää:)
Viilentävää puru lelua vaan:)
Joo, vielä kun oppis pitään sitä purulelua ite... Kyl siellä jotain röpelöä tuntui ku sormella alaientä koitin. Ja vauva nauroi.

Takaisin