Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä mennään edelleen nukkumaan noin klo 24 ja herätään noin 9-10. Muutamia levottomampia öitä on välillä ollu mut vaan sillon tällön. Nyt on myös alettu nukkumaan pitempiä päikkäreitä vihdoin ja viimein. Ei tosin vielä joka päivä.

Eclipse :) Täällä meillä hyvin samanlainen aikataulu nukkumisessa, mutta päivällä poika ei nuku oikein yhtään.... tänäänkin nukkunut päivällä vain noin 30min...Silti yöksi nukahtaa vasta lähemmäs klo 24... Mutta sitten nukkuu yönsä hyvin <3 :happy:

Sama rytmi ollut syntymästä asti, ainoastaan ei syö enää yhtä tiheästi yöllä.

Aamulla kyllä herätään 07 aina ja poika on hetken hereillä, syö ja leikkii...Sitten jatketaan unia 10 asti :)

Tietenkin voi sekoittaa. Mä laitan riisivellinkin joukkoon kuution pakkasesta joko vihannesta tai hedelmää. Tänään tosin juotiin Valion valmista vadelma-riisi velliä.

Kiitos Eclipse :)

Oon sekoittanut ja hyvin kelpaa :)

Neuvolassa tänään neuvottiin syömään kiinteitä laidasta laitaan, eli todella paljon kiinteitä. Aamu pitäisi jo aloittaa puurolla ( poika huomenna 5kk)... Kasviksia suositteli ja ihan tuoretta porkkanaa kuorittuna antaa suuhun, samoin kurkkua.. Sitten vaan pitää olla tarkkana, ettei niele sitä väärin ja näytti ohjeet, miten saadaan lapsen kurkkuun jäänyt palanen pois, jos ei saa henkeä..:wacky::sad001 En uskalla noita vielä antaa, parempi niin:happy:

Mä siirsin vauva sängyn nyt sen omaan huoneeseen. Sänky ei viel vaihtunu, et pinnis odottaa siinä vieressä. Meillä on ylihuomen se rokotuspvä, et saa nähdä onks tää ny virhe se siirtää omaan huoneeseen. Mut kokeilen ainakin. Vauva on heränny taas vaan 2 krt yössä: klo 2-3 ja sit 6-7. Tää menee näin, jos ekalla heräämisellä annetaan pullosta 100ml, ni jaksaa nukkua sit 4-5h. Jos ensin annetaan tissiä, ni nukkuu vaan 2-3h.

Ostin minisunin oliiviöljy-d-tippoja. Neuvolasta vinkkas, et on sellaista uutta. Nyt on hiljaa aloiteltu 1 ja 2tippaa kolme pvää, ei vielä reaktioita.

Meillä oli vkl yövieraita, ni se sänkyyn nukuttaminen lähti alusta....Vauva ei alannu nukkuun ku talossa oli hälinää. Se piti sit nukuttaa syliin. Sen jälkeen ollaankin taas silitelty useita 10minuutteja... Äääh. Nyt meille ei tuu yövieraita ennenku tää rumba on ohi!

Toi minisunin taitaakin olla ainut mikä puuttuu mun d-vitsku"kokoelmasta".....Huomenna neuvola ja ekat piikit. Saa nähdä kumpi itkee enempi, äiti vai tyttö.

MS74 :) Minkälainen tuttipullo sulla on?:rolleyes: Meillä poika edelleen hyväksyy vain vastasyntyneen tuttipullon, ei vielä muita tuttipulloja, sillä niistä maito/velli tulee liian nopeesti suuhun.

Aventin rinnanmallinen ei kelpaa. Nyt harjoteltu sillä Mam koliikkipullolla jossa pienin reikä. Pyörittää vaan suussaan muttei ala imeemään. Tutin kanssa sama juttu.

M
Meillä olis tänään eka rotarokote, mutta siirretään suosiolla kuukaudella eteen päin, kun poitsulla on nyt ollut muutaman viikon niitä masu- ja kakkaongelmia, ettei mene lisää sekaisin. Meillä oli kyllä aikasmoisen vauhdikas viime viikko lääkäri-, neuvola- ja ristiäishulinoineen, tuli siis kaikkea ylimäärästä koukeroa eteen, joten en oo ehtinyt tänne päivityksiä laitella, mutta yritän tänään illalla kertoilla meidänkin viimeisimmät kuulumiset, kun on neuvolareissu heitetty:)! :) Poitsu sai sunnuntaina nimen, kummankin suvun perinteitä kunnioittavan ja kirsikkana kakun päällä, mun sukunimi siirtyi hänelle, vaikka siitä pitkään keskusteltiinkin..;)! :)

Meilläkin rota siirrettiin ja kysyn huome jos vois vielä kuukaudella siirtää. Haluaisin nyt nauttia hetken tytön paremmasta voinnista.

View attachment 44696
Mä laitan tähän kuvan Aventista. En tiiä oisivatko juoneet jostain muustakin, kun ei muita oo kokeiltu. Mutta tämän ainakin meillä hyväksyivät heti, ei tarvinnut sen kummemmin "opettaa" pullolle. Sittenhän hörpyttäminen ois kans yks vaihtoehto, jos ei pullo kelpaa, MS74 ja Tähtipölyä.

Tää Aventin ei auta. Hörpyttäminen tai lusikalla tai ruiskulla menee.

Peräpuikko ( Panadol) auttoi aika nopeasti, ei saatu suun kautta annettua, kun itki niin paljon.. Nyt poika nukahti:Heartpink. Tämä kolmas rokote Rotasta ja yhdistelmä, on näköjään ihan pahin:sad001 Itkenyt ei ole ennen aiemmin suoraakurkkua tällä tavoin:singing:

Molemmat jalat (reidet ) punoittaa nyt...No jo mieskin ihmetteli, että onko normaalia... Rokotteista tulee :sad001:hungover:

Toi minisunin taitaakin olla ainut mikä puuttuu mun d-vitsku"kokoelmasta".....Huomenna neuvola ja ekat piikit. Saa nähdä kumpi itkee enempi, äiti vai tyttö.

MS74 :) Jos on pelkkä Rota, se laitetaan suuhun. Otatteko jo Rotan?:rolleyes:

Sanoin tänään neuvolassa, että äiti itkee enemmän, kun on sydäntäsärkevää pitää kiinni jalasta, kun pieni parkuu siinä:sad001:sad001.. Meillä poika vähän katsoi, etteikö Äiti ees auta, kun piikitettiin ja sain sit tukkapöllöö pojalta:shifty:

Ei Äiti voinut auttaa..

Ei meillä ole siltikään nukahtanut illalla aikaisemmin jos on joskus jouduttu heräämään aikaisemmin. Tietty jos joka päivä herättäis pakolla aamulla kesken yöunien niin varmaan sitten alkaisi kello vähitellen siirtyä. Mut mä en näe mitään syytä miks ainakaa omalla kohdalla tekisin niin. Tietysti iltaisin ei ole omaa aikaa vaan se on pidettävä yöllä mutta mä oon jo tottunu siihen. Meillä mennään edelleen nukkumaan noin klo 24 ja herätään noin 9-10. Muutamia levottomampia öitä on välillä ollu mut vaan sillon tällön. Nyt on myös alettu nukkumaan pitempiä päikkäreitä vihdoin ja viimein. Ei tosin vielä joka päivä.
Eiku mä tarkoitin, et vauva menis päikkäreille jo aamulla klo 10. Kirjotin epäselvästi tossa. Toi meidän vaavi jaksaa olla aamuheräämisen jälkeen hereillä 1,5h sit menee taas nukkuu. Tänää nukku 12-14.30 peräti.

Mä nimittäin voisin nousta vauvan kanssa jossain vaiheessa aiemminkin siinä aamulla, kun kuitenkin vauva on välillä hereillä ja välillä torkkuu. Itteä vaan väsyttää niin helvetisti vielä klo 9. Sitä pohdin, et oisko pare nousta jo aiemmin... Ei tästä mun kirjoituksesta saa varmaan mtn selvää...Äh.

Meillä oli vauva kylässä tänään! Pari kk vanhempi. Nää tuijotteli toisiaan lattialla. Äitin kanssa puhuttiin nukuttamisista ja molemmilla on käyny niin, et mitä aiemmin vauvan laittaa nukkumaan, eikä siis odottele et vauva itsekseen nukahtaa johonkin, niin sitä paremmin nukkuu yön. Eikä herää aiemmin aamulla, vaikka on menny nukkuu aiemmin. Mä oon aikaistanu tarkoituksella nukuttamista just tosta syystä. Tavoite on, et simmut on kiinni klo 21. En oo viel ehtiny siihen, mut 21:30 hyvinkin.

Eiku mä tarkoitin, et vauva menis päikkäreille jo aamulla klo 10. Kirjotin epäselvästi tossa. Toi meidän vaavi jaksaa olla aamuheräämisen jälkeen hereillä 1,5h sit menee taas nukkuu. Tänää nukku 12-14.30 peräti.

Mä nimittäin voisin nousta vauvan kanssa jossain vaiheessa aiemminkin siinä aamulla, kun kuitenkin vauva on välillä hereillä ja välillä torkkuu. Itteä vaan väsyttää niin helvetisti vielä klo 9. Sitä pohdin, et oisko pare nousta jo aiemmin... Ei tästä mun kirjoituksesta saa varmaan mtn selvää...Äh.

Meillä oli vauva kylässä tänään! Pari kk vanhempi. Nää tuijotteli toisiaan lattialla. Äitin kanssa puhuttiin nukuttamisista ja molemmilla on käyny niin, et mitä aiemmin vauvan laittaa nukkumaan, eikä siis odottele et vauva itsekseen nukahtaa johonkin, niin sitä paremmin nukkuu yön. Eikä herää aiemmin aamulla, vaikka on menny nukkuu aiemmin. Mä oon aikaistanu tarkoituksella nukuttamista just tosta syystä. Tavoite on, et simmut on kiinni klo 21. En oo viel ehtiny siihen, mut 21:30 hyvinkin.

Sirpa40 :) Sä kirjoitat aina tosi selkeesti, ...Muakin väsyttää viä klo 09, nyt kun ei tarvi töihin mennä....En usko, että sun kannattaa nousta aiemmin, koska vauva nukahtaa sitten jo aiemmin päivällä. Ja tämä siis ihan vaan mun mielipide:happy:

Peräpuikko ( Panadol) auttoi aika nopeasti, ei saatu suun kautta annettua, kun itki niin paljon.. Nyt poika nukahti:Heartpink. Tämä kolmas rokote Rotasta ja yhdistelmä, on näköjään ihan pahin:sad001 Itkenyt ei ole ennen aiemmin suoraakurkkua tällä tavoin:singing:

Molemmat jalat (reidet ) punoittaa nyt...No jo mieskin ihmetteli, että onko normaalia... Rokotteista tulee :sad001:hungover:

Meillä ei 5 kuukautisena otettu kolmatta rotaa ollenkaan. Vain nuo piikit. Silti poika huusi illalla kuin syötävä. Eli teilläkin reaktio saattoi tulla niistä rokotteista eikä rotasta. Auttaako mahakipuun edes lääke? Mun mielestä ei. Ainakin isommille lapsille aina on sanottu että särkylääke ei auta mahavaivoihin.

Meillä sanoi viimeksi rokotteita antaessa että ei särkylääkettä ellei nouse kuume yli 38 astetta. Kuulemma heikentää rokotteiden tehoa. No.. mä olin myös antanut lääkettä jo etukäteen :rolleyes: ja toki annoin myös illalla kun poika huusi kipuaan.

Höh, ei kiva :( voimia yölle. Meillä edessä ensi viikolla...

Tää Aventin ei auta. Hörpyttäminen tai lusikalla tai ruiskulla menee.

Meilläkään avent ei kelvannut mutta tänään, tadaa typy on juonut pullosta (mam) jo kolmesti- jeeeeee!!!
Nytkö se sen pullon tajusi kokonaan, sormet ja varpaat ristissä, että tästä se nyt lähtee.:)

MS74, mä onnistuin vihdoin pullon kanssa kun ikäänkuin huijasin pullon tissin sijaan tytön suuhun. Hän piti pienen tauon rinnasta ja seuraavaksi kun ryhtyi hamuamaan tissiä takaisin suuhun annoinkin pullon ja siitä ihan suullisen maitoa ja sit tauko, niin hän vihdoin hoksasi, että näinkin voi ruokailla. Mies syötti päivä kolmannen pullollisen ja hienosti upposi.

Meillä ei 5 kuukautisena otettu kolmatta rotaa ollenkaan. Vain nuo piikit. Silti poika huusi illalla kuin syötävä. Eli teilläkin reaktio saattoi tulla niistä rokotteista eikä rotasta. Auttaako mahakipuun edes lääke? Mun mielestä ei. Ainakin isommille lapsille aina on sanottu että särkylääke ei auta mahavaivoihin.

Meillä sanoi viimeksi rokotteita antaessa että ei särkylääkettä ellei nouse kuume yli 38 astetta. Kuulemma heikentää rokotteiden tehoa. No.. mä olin myös antanut lääkettä jo etukäteen :rolleyes: ja toki annoin myös illalla kun poika huusi kipuaan.

Marituuli :) Sanottiin, ettei mitään tarvi, ellei tule kuumetta - Hähh? Kuka kuuntelee lapsen itkua kuin palosireenistä yli kaksi tuntia, ellei anna kipulääkettä???

Heti auttoi peräpuikko lääke ja poika nukkuu rauhallisesti :) :)

Last edited by a moderator:
Täällä odotellaan yötä kauhulla- :singing:

No, sitten saa lisää panadolia.. Voin sanoo, ettei meidän poika oo koskaan ollut näin kipeä ikinä, ja tuli kipu sitten Rotasta tai muusta:singing::singing::singing: Jommasta kummasta tuli.

Kuumetta vielä ei ole ollut, mutta kovat vatsakivut:sad001:sad001:sad001

Pientä sattuu:Heartred

Meilläkin rota siirrettiin ja kysyn huome jos vois vielä kuukaudella siirtää. Haluaisin nyt nauttia hetken tytön paremmasta voinnista.

MS74 :) Hyvä niin :) Mutta onko tietoa missä aikataulussa se on viimeistään annettava?

Meillä nyt kaikki saatu ja poika "tainnutettu" panadolilla. Niin sydäntäsärkevän kipeä hän on tänään saamistaan rokotteista <3

Wtf! Piltin kaurapuurojauheessa on rasvatonta maitojauhetta!?!? :wideyed: Katsoin vaan kaupassa että se on alkaen 5 kk (-15 kk) ja luotin et on sitten ok. Mutta tarkoittaako tuo rasvaton maitojauhe siis ihan tavallista maitojauhetta? Eihän sitä vielä 6,5 kuukautiselle saa antaa! :eek: Ymmärränkö mä nyt jotain väärin? Olen ihmetellyt myös noita 5 kk jogurttipohjaisia marjasoseita.. eikö niissäkin ole maitoa sekä vielä sokeriakin?! En suostu sellaisia näin pienelle antamaan, en! :stop:

Marituuli :) Sanottiin, ettei mitään tarvi, ellei tule kuumetta - Hähh? Kuka kuuntelee lapsen itkua kuin palosireenistä yli kaksi tuntia, ellei anna kipulääkettä???

Heti auttoi peräpuikko lääke ja poika nukkuu rauhallisesti :) :)

Juu.. no sitä minäkin ihmettelin.. en todellakaan katso kun lapsi huutaa ja kärsii.. sen takia että rokotteen teho voi särkylääkkeestä ehkä heiketä. :rolleyes:

Takaisin