Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nukutatteko vauvanne päiväunille vaunuihin vai sisälle sänkyyn? Kun mä en ihan käsitä mikä siinä on niin hyvää että pitää nukkua ulkona. :rolleyes: Kaikki sitä aina suosittelevat ja mun paras ystäväkin koko ajan hokee että opeta se nukkumaan vaunuissa ulkona. Miksi? En minä itsekään nuku ulkona niin miksi vauvan pitäisi? o_O:grin Ehkä olen sitten laiska kun en viitsi alkaa pukemaan poikaa päikkäreitä varten ja mennä joko kävelemään tai heijaamaan takapihalle. :rolleyes: Varsinkin kun tulee talvi ja pitää niin paljon pukea että tarkenee nukkua siellä. En vaan kässää miksi se on niin "pakko"..

Nukutatteko vauvanne päiväunille vaunuihin vai sisälle sänkyyn? Kun mä en ihan käsitä mikä siinä on niin hyvää että pitää nukkua ulkona. :rolleyes: Kaikki sitä aina suosittelevat ja mun paras ystäväkin koko ajan hokee että opeta se nukkumaan vaunuissa ulkona. Miksi? En minä itsekään nuku ulkona niin miksi vauvan pitäisi? o_O:grin Ehkä olen sitten laiska kun en viitsi alkaa pukemaan poikaa päikkäreitä varten ja mennä joko kävelemään tai heijaamaan takapihalle. :rolleyes: Varsinkin kun tulee talvi ja pitää niin paljon pukea että tarkenee nukkua siellä. En vaan kässää miksi se on niin "pakko"..
Sekä että. :) Mun mielestä on tärkeintä, että tekee niin mikä itsestä tuntuu parhaalta, eikä liian raskaalta, jos vauva vaan jossain suostuu nukkuu. Oon ymmärtänyt, että moni vauva nukkuu hyvin raittiissa ilmassa, ja saahan siinä tosiaan ulkoilua samalla. Meidän esikoinen ei ollu mikään hirveä vaunufani - joskus liikkuvista vaunuissa nukkui, useimmiten ei. Kun päiväunet alkoi järkevöityyn, nukkui parhaiten omassa sängyssä tai meidän sängyssä. Nyt tämä toinen on osoittanut nukkuvansa - tällä hetkellä - melkein parhaiten vaunuissa ulkona tai vaunukopassa partsilla, niin oon ollut siitä iloinen, koska pystyn joko tekeen itse jotain - niinku just nyt :) - tai sit puistossa pääsen vähän leikkiinkin esikoisen kanssa, kun ei tarvii koko ajan heijata. Eli nukutan toistaiseksi niin, koska vauva nukkuu niin parhaiten ja se on myös mulle hyvä. Muualla unet on pikkupätkiä. Ja mä ajattelen niin, että jos ei sit jonain päivänä jaksa lähtee vaunulenkille, niin ei tuu morkkista, kun vauva on "ulkoillut" partsilla :)

Marituuli :) Saahan vauva ulkona eritavalla happea, että sen takia olisi hyvä:p ... mutta riippuu paikasta, mä en uskalla nukuttaa vauvaa terassilla, koska naapureilla on kissoja, jotka helposti hyppäävät kyytiin vaunuun nukkuun, eikä se vielä ole pahin, kun ilvekset, joita pyörii tässä, ne voi tehdä jotain pahempaakin vauvalle...Joskus tassuttelee tossa terassilla, yhdellä katilla painoa jotain 40-69kg... :dead::inpain: Että semmosta:sad001:shifty:

Tuskin kiellettyä. Mä en yhden kerran päässyt yhteen kylpylään (=Suomessa), koska oli muka vääränlainen uimapuku.. Sanottiin, että, jos on hametyylinen kokoasu uimapuku, niin pääsy kiellettty. Hahh, olin just ostanut hienon ja kalliin uima-asun, joten otin nokkiin ja häivyttiin pois...:angry4 Puolipaljaissa bikineissä olisi ilmeisesti päässyt hyvin sisälle..:hungover:
No tällä perusteella en siis pääsiskään yhteenkään uimahalliin vaikka haluisin. En omista muuta kuin hamemallisen kokouimapuvun ja muunlaisessa uikkarissa en ison perseeni kanssa suostu julkiselle paikalle menemään :bored::taunt005

Niin siis kyllä mäkin välillä nukutan vaunuihin mutta en joka päivä. Joskus poika rauhoittuu vaan vaunulenkillä joten on pakko. Mutta muuten tykkään nukuttaa makkariin koska poika usein herää jo puolen tunnin jälkeen joten pitää käydä nappaamassa kainaloon maitopullon kera että nukahtaa uudestaan. :grin Jos nukkuu vain noita puolen tunnin pätkiä niin on tosi kiukkuinen.. ja nukkuu siis vaunuissakin usein vain pienen pätkän.

Mä en koskaan nukuta tyttöä mihinkään tiettyyn aikaan minnekään. Tytsy kyllä nukahtaa sitten kun nukuttaa sinne missä milloinkin ollaan. Päivisin/iltaisin nukahtaa useimmiten mun viereen sohvalle kun tissitellään tai sitten kaukaloon/vaunuihin jos ollaan liikenteessä. Iltasin tissitellään sohvalla niin paljon kun vaan haluaa. Sillon kyllä katson että kun alkaa jossain 23 aikoihin näyttää uniselta, niin nukutan tissille sohvalla ja kannan sitten siitä omaan sänkyyn yöunille. Seuraavan kerran herää sitten noin 9ltä aamulla.
Taisi olla Arvo Ylppö joka aikoinaan suositteli vauvojen nukuttamista ulkona pakkasellakin ja siitä tavasta on siitä asti pidetty kiinni vaikka pakolla. Mä en sitä ymmärrä, enkä aio tehdä. Tietenkin joka päivä, jos sää vaan sallii, niin ulkoillaan, mutta ei siellä tartte nukkua.

Marituuli, mä luulen, et ulkona nukuttamisessa ei ole muuta "taikaa" kuin se, että vauvat saattaa vaan nukkua paremmin tai pidempään ulkona. Mut jos oma vauva esim.ei nuku sen pidempää pätkää ulkona, on vaan työläämpää tosiaan pukea sinne ja sitten puolen tunnin päästä taas sisälle. Meillä vauva on nukkunut hyvin ulkona ja siksi hommasinkin erikseen vielä parvekkeelle toiset vaunut. Kotonakin on kaikenlaista hommaa tai sitten tarve itsekin levätä, niin aina en voi lähteä vaunuilla kodin ulkopuolelle liikenteeseen. Monesti nukkuu kyllä sisälläkin eli mitään pakkoa en tosta ulkonukuttamisesta tee.

Marituuli :) Saahan vauva ulkona eritavalla happea, että sen takia olisi hyvä:p ... mutta riippuu paikasta, mä en uskalla nukuttaa vauvaa terassilla, koska naapureilla on kissoja, jotka helposti hyppäävät kyytiin vaunuun nukkuun, eikä se vielä ole pahin, kun ilvekset, joita pyörii tässä, ne voi tehdä jotain pahempaakin vauvalle...Joskus tassuttelee tossa terassilla, yhdellä katilla painoa jotain 40-69kg... :dead::inpain: Että semmosta:sad001:shifty:

Tähti -73, ois kiinnostavaa kuulla miss päin asutte, kun teillä ilveksiä. Jos uskallat paljastaa?
Mä en ole ikinä nähnyt ilvestä livenä (ellen sit eläintarhassa) etelä -Suomessa kun asutaan.

Miten täällä kummit? Käykö usein?:rolleyes:
Meillä kummitäti tulossa huomenna!:Heartred

Last edited by a moderator:
Tähti -73, ois kiinnostavaa kuulla miss päin asutte, kun teillä ilveksiä. Jos uskallat paljastaa?
Mä en ole ikinä nähnyt ilvestä livenä (ellen sit eläintarhassa) etelä -Suomessa kun asutaan.

Catlin :) En paljasta, mutta etelä-Suomessa :) ( Laita mulle yksityisviesti niin vastaan ) ... Täällä hyppii tosiaan ilveksiä ihan riesaksi asti..

Täällä meidän nykyisessä maassa ei kukaan nukuta lastaan ulkona ilman kokoaikaista valvontaa, koska pelko, että joku vie lapsen on todella suuri ja todellinen. Pelkkä ajatus vauvoista nukkumassa kylmässä saati pakkasessa kauhistuttaa vanhempia täällä päin maailmaao_O.

Meillä on molemmilla lapsilla kolme kummia ja tytön kaikki kolme ovat todella aktiivisesti mukana elämässä, samoin kuin pojan kaksi kummia.
Pojan (nyt 1v8kk) kolmas kummi on miehen veli ja täysi urpo, en olisi millään halunnut häntä kummiksi mutta miehen perheessä on "tapana" pyytää sisaruksia esikoisen kummiksi ja en vaan jaksanut taistella tarpeeksi vastaan, mikä harmittaa nyt:mad:. Kummisetä on työtön alkoholisti, joka elää naisystävänsä kustannuksella ja on nähnyt pojan ehkä viisi kertaa tämän 20kk aikana, taitaa just ja just muistaa mikä on kummilapsensa ja veljensä pojan nimi.. Noh, onneksi kaikki muut kummit ovat aivan huippu tyyppejä ja heitä on aina yhtä mukava tavata!!:)

Meillä ei mieheni kanssa ole uskonnollista vakaumusta niin tytöllä ei ole kummeja. On meillä läheisiä ystäviä ja mun veli jotka sitten on mukana tytön elämässä. He käyvät kun kiireiltään ehtivät silloin tällöin.

Meillä ei kanssa ole kummeja..muutama ystävä on itse kysynyt saako olla vähän niinkuin kummi, ollaan vastattu että jos haluaa olla vauvan elämässä mukana, niin ilman muuta..

Täällä meidän nykyisessä maassa ei kukaan nukuta lastaan ulkona ilman kokoaikaista valvontaa, koska pelko, että joku vie lapsen on todella suuri ja todellinen. Pelkkä ajatus vauvoista nukkumassa kylmässä saati pakkasessa kauhistuttaa vanhempia täällä päin maailmaao_O.

Minusta on outoa laittaa lapsi ulos... No, jos asuisi jossain maalla, missä ei ketään lähimaillakaan, niin voisin sen ehkä tehdä... Mutta täällä, kun on naapureita, sekä ilveksiä....Niin ei missään nimessä uskalla jättää ulos :inpain:

Minusta on outoa laittaa lapsi ulos... No, jos asuisi jossain maalla, missä ei ketään lähimaillakaan, niin voisin sen ehkä tehdä... Mutta täällä, kun on naapureita, sekä ilveksiä....Niin ei missään nimessä uskalla jättää ulos :inpain:

Joo, en mä myöskään jättäisi ulos lasta, paitsi viime talvena laitoin esikoisen partsille nukkumaan kärryissä päikkärit loppuun, jos sattui vaunuihin nukahtamaan, ettei tule kuuma mutta muutoin nukutan aina sisällä sänkyyn tai ulkona ollessamme saattavat lapsukaiset nukkua tietty kärryissä,

Meillä ei mieheni kanssa ole uskonnollista vakaumusta niin tytöllä ei ole kummeja. On meillä läheisiä ystäviä ja mun veli jotka sitten on mukana tytön elämässä. He käyvät kun kiireiltään ehtivät silloin tällöin.

Sama täällä. Ei oo kummeja. Ollaan sovittu tiettyjen ystävien kesken, että aina saa lapset apua tarvitessaan (lähinnä ehkä teini-ikää miettien) - ihan niinku itekin tietty nyt vauvan kanssa tai muutenkin, jos ois tarve.

Siis en mä Suomessakaan uskaltais jättää mihinkään ulos, ellen näkisi koko ajan... Ja kerrostalossa kun asutaan, niin parveke onkin ollut vaunulenkin ohella se ainoa vaihtoehto. :)

Meillä osa kummeista asuu muutaman sadan kilometrin päässä ja osa täällä lähettyvillä. Kaikkia kyllä tavataan satunnaisen säännöllisesti, joskaan ei hirvittävän usein, enemmänkin voisi. Mutta yhteydessä ollaan säännöllisesti ja toivonkin, että lapset oppivat kaikki hyvin tuntemaan. <3 Hahaa! Meilläkään ei kyllä uskonnollisesta vakaumuksesta voi puhua, vaikka kirkkoon kuulutaan... :) Ensi sijassa kummit ovat ystäviä ja läheisiä, tärkeitä ihmisiä, jotka toivoimme myös lastemme elämään.

Takaisin