La marraskuu 2016

Mullaki varpahat ollu samanlaista nyt flunssan aikana, sit huomaan et jos vauva on poikittain mahassa rupee vielä sydän takoo kovaa, tulee rytmihäiriöitä ja oksettaa.. seuraa hetki ja pyörittele hartioita :)

Mitä tämä on? Yöllä jo huomasin kun käänsin kylkeä että vähän huippasi päässä, vaikka makuultaan olinkin. Nyt aamulla kun heräsin niin piti keräillä voimia nousta sängynreunalta, sillä maailma pyöri silmissä ja kävely on todella horjuvaa. Flunssa on päällä ja antibioottikuuri, kuumetta ei ole. Mietin vain että makaanko täällä ihan rauhassa vai pitääkö soitella jonnekin? Hävettäisi jos kyse olisi vain jumiutuneista niskoista. Oon vaan niin paniikkiin taipuvainen että pelkään pyörtymistä.

Rv 30+2
Mulla oli sen korvakivun jälkeen huimausta jos katsoi ylös tai alas,myös makuulla ollessa. Ja luulen että itsellä se johtui kun korvat oli ihan tukossa ja varmaan jotain sakkaa oli siellä. Nyt on helpottanut,mutta varmaan viikon kesti ja päässä siis ihan pyöri jos vähäkään katsoi ylöspäin. Toivottavasti pian helpottaa.

Meillä oli polikäynti, ja täällä ei harjoitussupistukset ole vaikuttaneet kohdunsuuhun toistaiseksi. Mitaksi tuli 3,9 cm ja ihan normaali tilanne. Huojentavaa!
Vauva on 2 viikkoa edellä kasvussa, 1900g eli päästään kasvukontrolliin 3 viikon kuluttua. Lapsivettä oli reilusti joten pitänee sitä vähän seurailla.
Aika tarkka on neuvolan kätilö, viime ma käsin kopeloiden painoennuste 1800g
Katjusha rv. 30+4

Täällä istuskellaan neuvolassa ja odotellaan omaa vuoroa. Joudun viemään labraan näytteen, kun itse tehdyllä liuskatestillä näytti, että proteiinit ois koholla hippasen. Ja silmässä tuo verenpurkaumahan ois voinut johtua kohonneesta verenpaineesta. Kohtahan tuo selvinnee onko paineet normaalit.

Mulla oli sen korvakivun jälkeen huimausta jos katsoi ylös tai alas,myös makuulla ollessa. Ja luulen että itsellä se johtui kun korvat oli ihan tukossa ja varmaan jotain sakkaa oli siellä. Nyt on helpottanut,mutta varmaan viikon kesti ja päässä siis ihan pyöri jos vähäkään katsoi ylöspäin. Toivottavasti pian helpottaa.

Totta muuten, mun korva tuntuukin siltä että se olisi ihan tukossa ja kauhea paine päässä kun poskiontelot on ollut kans kovilla.

Hyvä etten jo ole alkanut pakkaamaan sairaalakassia siltä varalta että synnytys käynnistettäisiin!! Ja mua tosiaan "vaan" huimaa..

Mä täällä pakkaan Sairaalakassia ja laitoin miehelle ostoslistan mitä sinne pitää tuoda :) Ollu taas supistuksia koko päivän ja ottanu lääkettä ni makaan vaan ja välillä sit vessareissun yhteydessä pakkaan tota kassia .. On se musta mut hyvä olla valmiina tässä meijän tilanteessa :)

Vaikka en mä alunperin ihan näin aikaisessa meinannu olla.. Mut samalla toi Kassi tulee mukana jos joutuu vaikka osastolle seurantaan tai sit tosiaan jos tulee ennenaikainen synnytys tai tapahtuu jotain ( ni on sitten omat shampoot , rasvat, imetysliivit ym )

Lakritsi 28+ 4

Mää aattelin kanssa ennen torstain muuttoa pakata jonkun kassin valmiiksi, silleen että osaa tuleva mummu ostaa loput sit sinne jos hätä tulee. Jotenkin pelottaa se muuttopäivä, kun tiiän etten voi vaan paikallani komennella muita kantamaan ja siivoamaan :oops: pelkästään tää pakkaus ottaa jo koville ja pakko istahtaa huilimaan välillä.. Mutta ei siis oo tyhmää mun mielestä pakata jo nyt sairaalakassia..päinvastoin on hyvä jo alkaa varautumaan tulevaan!

Willa, meillä on myös muutto torstaina. En kyllä pysty yhtään mitään kantamaan! Saan pakattua noin yhden laatikon päivässä, jos ei tarvitse kurkotella eikä kumarrella. Supistaa heti, jos yritän nostaa jotain painavampaa kuin maitotökkki. Työnjohtajana selviän, jos saan istua.

No, kaikki muuten hyvin, mut vietävä se näyte labraan huomenna aamulla. Paineet ok, vauva raivotarjonnassa, sykkeet huiteli 158. Juteltiin sairaalaan lähdöstä ja imetyksestä. Mukava käynti pitkästä aikaa. :)

Mileim rv 32+0

Mulla stressikäyrä nous eilen taivaisiin, haettiin toissapäivänä se auto ja pistin aikalailla kaikki säästöt siihe ja sit se ei aamulla startannukka, mies joutu lähtee iltaan ja mä jäin sit selvittelee sen veljen ja kaverin kaa autoo mut ei saatu toimii. Nyt äsken myyjä kävi hakee auton tosta ja selvittää onko käynnistyksenesto menny päälle ku vaihto uuden radion siihen. Olin niin loppu henkisesti eilen että huhhuh! Nyt toivotaan et se olis siitä kiinni ja helpolla saatais se korjattua! Tänään yritän ottaa vähä rauhallisemmin mielin :)

Tänää poks 30+0 :Heartred

Mulla stressikäyrä nous eilen taivaisiin, haettiin toissapäivänä se auto ja pistin aikalailla kaikki säästöt siihe ja sit se ei aamulla startannukka, mies joutu lähtee iltaan ja mä jäin sit selvittelee sen veljen ja kaverin kaa autoo mut ei saatu toimii. Nyt äsken myyjä kävi hakee auton tosta ja selvittää onko käynnistyksenesto menny päälle ku vaihto uuden radion siihen. Olin niin loppu henkisesti eilen että huhhuh! Nyt toivotaan et se olis siitä kiinni ja helpolla saatais se korjattua! Tänään yritän ottaa vähä rauhallisemmin mielin :)

Tänää poks 30+0 :Heartred

En uskalla edes ajatella!! Me haetaan kans tällä viikolla auto (iso satsaus kun on ihan uusi) ja siihen menee omat säästöt+vuosien laina päälle. Voi elämä jos siihen kumminkin tulisi jotain vikaa! Oon muutenkin niin pihi niin kylläpä stressaisi..

Meillä vaihettii autoo jo keväällä,pari viikkoo plussan jälkeen.. miehen piti saaha diesel-auto koska"se säästää rahaa".. en oo vielä nähny niitä säästyneitä rahoja,koska sitä autoo on saanu koko ajan korjata..aina ku yhen vian sai pois ni tuli kaks tilalle.. on vaihettu kytkin(n.1300€), ja kaikkee muuta pienempää.. siinä ei oo kohta enää yhtää semmosta osaa joka siinä oli kiinni ku se ostettiin.. nyt jännätää ku se tiputtaa öljyä johku väärään paikkaan,et saattaa pian räjähtää koko auto..

Aina jos jostai saa ylimäärästä ni ei mietitä et vois ostaa vauvalle(tai vaikka äitille!!!) jotain vaa aina mietitää et "nyt saahaa tää osa ostettua autoon"... voin kertoa et hieman stressaa täälläkin tuo auto! Jos ei muute ni auton takia saa harmaita hiuksia..

Mää voin niin nepsu87 samaistua tuohon sun tekstiin! Me laitettiin vuosi sitten uudempi auto ihan liikkeestä ja sitä tässä ollaan makseltu sitten erissä. Ennen sitä oltiin puhuttu että uusi auto osarilla on typerin sijoitus ikinä kun arvo laskee saman tien kun lähdet liikkeestä ulos. Mutta! Sitten kun mietittiin että kuinka paljon ollaan laitettu näihin 1000- 2000 euron autoihin rahaa vuosien varrella kun aina on ollut jotain laittoa niin niillä rahoilla olisi helposti jo maksanut uudemmankin auton! Ja hetkiäkään en oo katunut sitä vaikka joka kuukausi sitten tietenkin maksetaan autoa pois, mutta mielestäni se on sen väärti että saa huolettomana ajella eikä tarvi aina pidempää matkaa ennen puntaroida että jättääköhän auto välille :D olis niin helppoa jos pärjäis vaan ilman autoa, mutta kun se on meidän tilanteessa pakollinen ja kilometrejä tulee paljon niin siihen sitten kannattaa satsatakkin.

Pikkumyy 32+3

Mää voin niin nepsu87 samaistua tuohon sun tekstiin! Me laitettiin vuosi sitten uudempi auto ihan liikkeestä ja sitä tässä ollaan makseltu sitten erissä. Ennen sitä oltiin puhuttu että uusi auto osarilla on typerin sijoitus ikinä kun arvo laskee saman tien kun lähdet liikkeestä ulos. Mutta! Sitten kun mietittiin että kuinka paljon ollaan laitettu näihin 1000- 2000 euron autoihin rahaa vuosien varrella kun aina on ollut jotain laittoa niin niillä rahoilla olisi helposti jo maksanut uudemmankin auton! Ja hetkiäkään en oo katunut sitä vaikka joka kuukausi sitten tietenkin maksetaan autoa pois, mutta mielestäni se on sen väärti että saa huolettomana ajella eikä tarvi aina pidempää matkaa ennen puntaroida että jättääköhän auto välille :D olis niin helppoa jos pärjäis vaan ilman autoa, mutta kun se on meidän tilanteessa pakollinen ja kilometrejä tulee paljon niin siihen sitten kannattaa satsatakkin.

Pikkumyy 32+3

Sama juttu :)

Heippa pitkästä aikaa! Mä oon elänyt aika rankat pari viikkoa mm. muuton ja flunssan sekä koko ajan puutuneiden käsien kanssa.
Nyt näyttää vähän valoisammalta, kun ollaan saatu jo muutama huone asuinkäyttöön ja lähes kaikki laatikot purettua. Mutta voin sanoa, että pikkuisen liikaa on tullut rehkittyä, kannettua, nosteltua ja stressattua. Oon yskinyt melkein pissat housussa keuhkoja pihalle ja itkenyt öisin puutumisesta särkeviä käsiä, rannetta ja kyynärpäätä jne. Kävin neuvolassa, paino oli laskenut takaisin lähtöpainoon, ei edelleen mun kohdalla ei mitään haittaa, mutta kertonee vähän tilanteesta.
Verenpaineet täsmälleen samassa kuin aiemmin, eli jotain 119/69 ja hemoglobiini 132. Eli siis paperilla näyttää erittäin hyvältä.
Anoppilassa kävin pesemässä vihdoinkin pienimmät vauvan vaatteet, vaipat, harsot jne. Kun tuolla meidän sauna- ja kodinhoito-osastolla ei ole koko remppa edes alkanut. Betonia ja rakennuspölyä sekä työkaluja. Kyllä rassaa, mutta yritän ajatella positiivisesti ja rauhoittua ja nauttia esimerkiksi vastaremontoidusta keittiöstä sen sijaan.
Mua on vaivannut kans huimaukset ja huono olo, varsinkin pahimman flunssan aikana. Supistuksia tulee vain, jos teen fyysisesti rasittavia juttuja. Esimerkiksi tänään jouduin ajamaan pienen matkan pyörällä ja eilen kannoin yläkertaan tavaraa ja tuli ravattua rappuja vähän liikaa. Mutta ei mitään merkkejä muuten siitä, että vois olla synnytys jotenkin ihan lähellä. Vaikka mulla siis LA jo 30.10.
Mutta onneksi ei! En ole valmis, eikä ole kotikaan, joten nyt vaan odotellaan ihan rauhassa ja koitetaan päivä kerrallaan edetä täällä kotona pikkuhiljaa. Ei paljon jotkut listojen puuttumiset haittaa, mutta olis kiva, että seinistä ei roikkuisi sähköjohtoja tai että joka huoneeseen tulis sähköä. Ja se pesukone olis kans oikein kiva!
Nasupossu muistaakseni 33+1

Mä olen alkanut vauhdittaa kahvin lopettamista jos se auttais osaltaan suppareihin.

Ketuttaa niin, ettei veri meinaa kiertää tää liikkumattomuus. Mutta koitan elää hetki kerralla. Ja miehen kainalo auttaa paljon <3 . Mä myös jumiudun ihan älyttömän helposti levossa ja migreeni näyttää olevan säännöllinen vieras.

Tänään tuli kaksi pientä kestovaippaa postissa ja pari imua. Niin ja mulle mammajoogakirja <3 . Viime yönä näin painajaisia, heräsin monta kertaa hiestä märkänä. Torkuin sitten kun oltiin tyttö saatu eskariin ja olin hetken touhunnut pienimmän pojan kanssa. Poitsu katteli mun lähellä piirrettyä.

Vanhempi koira ei meinaa päästää mua silmistä. Jo kun kävin suihkussa, niin mies joutu raottamaan ovea koiralle ja näyttämään missä olen, kun oli ettinyt mua. Kai se jotain vaistoaa.

Uusperheellinen 30+5

Mulla oli tänään viimeinen työpäivä ja olipa hyvä lopettaa tänään työt. Viikonloppuna oli jo alapäässä ja takapuolessa ärsyttävää paineentunnetta ja tänään vaan jatkuu sekä päivällä töissä tuli napakoita harkkasuppareita; hyvä että pääsin lyllertämään eteenpäin. No neuvolan ohjeen mukaan nyt vaan lepoa ja en saa nostella mitään. Jos ei ala helpottaa niin kätilöpäivystykseen näytille (synnyttäähän omalla paikkakunnalla ei enää voi).

Ellukkainen rv32+1

Poksis 33+0 pärähti mittariin aamulla:p

Vaikka mä oon voinu oikein hyvin moneen muuhun verrattuna niin nyt se sit vähä jo muaki vaivas tää raskaus viime yönä. Tuntu et pissalla ramppasin noin 1-2h välein ja ikävästi oikein pakotti ihan alamahaa. Huh! Nyt aamullaki varoen sai kävellä töissä.

Mut ei oo enää ku tää +9 työaamua :gen014:dance008 ne menee vaik pää kainalossa (sit ei ois yhtään saikkupäivää raskauden aikana... et vähän oon joutunu kokee mitää kipua tai poikkeavaa).

Siltikin kaikille isot tsempit joilla oikeasti kipuja tai muita "vaikeuksia ":Heartred ja on

Täällä kanssa olo ihan jees. Helpotti kovasti, kun toi alakerran tilanne tutkittiin niin ei tarvitse elää epävarmuudessa. Oman voinnin mukaan saa touhuta. Koko viikonloppu meni pientä pyykkiä pestessä ja lajitessa. Lauantaina puhkuin vielä intoa, mut eilen alkoi jo vauhti hyytyä. Vielä olisi jotain pientä pestävää, mut nyt on jotenkin jo niin uuvahtanut olo, et antaapi olla toistaiseksi.

Mä olen tilaillut viime viikot niin ahkeraan erilaisia vauvan juttuja ja tehnyt kirppislöytöjä netistä, että en enää pysy mukana mitä oikein olen ostellut. :rolleyes: Tänään postissa oli yhdet kuorivaipat ja näpsyjä. Tuntuu, et harva se päivä on "synttärit", kun on joku paketti postilaatikossa tai täytyy hakea postista. Kuitenkin enimmäkseen kirppariostoja tullut tehtyä ja muutama edullinen uusi, ettei ihan vararikossa pitäisi olla näistä mun shoppailuista, toivottavasti. :p

Remppa etenee vihdoin ripeätä tahtia. Esikoisen huone saadaan valmiiksi varmaan keskiviikkona ja pääsee kantamaan esikoisen vaatteet ja tavarat takaisin omaan huoneeseensa. Kyllä siinä pinot kummasti jo vähenee olkkarista. Vauvelin huone tullaan kanssa saamaan valmiiksi viimeistään ensi viikolla. Ihanaa, ihanaa, ihanaa! Sit onkin vaan tavaroiden paikoilleen laittelua ja pienempää sisustushommaa.

Täällä suurimmat vaivat on oikeastaan toi alituinen vessassa ramppaamisen tarve. Ennen kaupoille lähtöä käytävä monta kertaa vessassa ja silti ei meinaa selviytyä kauppareissusta ilman hirveää vessahätää. Öisin lonkat kipeytyy tyynyistä huolimatta ja vessassa saa tosiaan juosta lähes tunnein välein. Samaten toi inha paineen tunne. Vauvelikin on viime päivät taas keskittynyt punkemaan ja kaivelemaan virtsarakkoon päin. :confused:

Tsemppiä taas kovasti kaikille oli vaiva sitten pienempää taikka suurempaa! :Heartred Jospa pikkuiset jaksaisivat vielä edes ihan vähän sinnitellä. Aina päivä lisää on plussaa.

Mä soitin tänään neuvolaan ja kysyin saikkuasioista. Terkkari neuvo joko keskustelemaan esimiehen kanssa osapäivätyöstä tai sitten harkitsemaan vakavasti ihan oikeeta sairauslomaa työterveyshuollon kautta. Noh. Puhuin esimiehen (mies) kanssa osa-aikakuvioista ja sen mielestä just hyvä. Lupas selvittää käytännön asioita. Sitte puhuin toisen esimiehen (nainen, ei suoraan mun esimies, mutta käytännössä teen sen kanssa tosi paljon) kanssa samasta asiasta, ja ja se neuvo menemään huomenna heti aamulla työterveyteen itkemään (onnistuu kyllä kyyneliä myöten!) että en oo työkykynen kun oon iltapäivisin niin törkeen väsynyt. Kun saikkuvaihtoehdossa ei oo sitä palkanmenetystä. Toki mun työsuhde oli kesällä katkolla ja nyt niin tuore, että voin saada vaan 2 viikkoa palkallista saikkua (äippäloma siintää 3 viikon päässä), mutta ei ne kuulemma kolmea viikkoa kirjotakaan. Voi olla että tulee vaan viikko.

Eli aamulla vaan kinumaan vastaanottoaikaa lääkärille. Joskos se hoitaja päästäis. Oon niin huono sanomaan sille vastaan.

Takaisin