Vauvavakuutus

OP:n terveysselvityksessä muuten sanotaan ihan selvästi, että Radia ei tarvitse ilmoittaa, eli se ei voi olla peruste hylkyyn.

Tiedän. Mutta meidän neuvolassa käskettiin varautua siihen, sillä se on joskus ollut syy vakuutuksen saamiselle. Itselläni on 6 sairautta, joiden vuoksi itse pelkäsin etten saa vakuutusta. Plus tietysti tuo radi päälle.. Olin lähes varma että vakuutus jää saamatta..
 
Katoin noita papereita tarkemmin ja siinä on kaikkia tietoja, mutta yläkulmassa lukee että "tarjous". Muistan kyllä kun konttorista sanottiin että käyt tekemässä terveysselvityksen netissä niin heille tulee tieto hyväksyykö op sen. Mutta kun menen sinne nettisivuille niin siellähän pitää klikkailla niitä kohtia mitä haluaa vakuutukseen, ja loppusummaksi tulee monta sataa euroa. Jos teen vakuutuksen loppuun noilla summilla niin mitätöikö oma op sen laskun? Tosi sekavaa.
Sen tarjouksen yhteydessä tai erillisellä linkillä olisi pitänyt tulla se terveysselvitys sulle. Hos ei ole tullut, laita viestiä, niin saat sen. Silloin se linkittyy oikein tuohon tarjoukseen. Enää ei yarvitse klikkailla mitä haluaa, kun on jo sovittu tuo kampanjan mukainen vakuutus, joka pitää sisällään kaiken. Jos tekee uuden, on kaksi päällekkäin.
 
Tiedän. Mutta meidän neuvolassa käskettiin varautua siihen, sillä se on joskus ollut syy vakuutuksen saamiselle. Itselläni on 6 sairautta, joiden vuoksi itse pelkäsin etten saa vakuutusta. Plus tietysti tuo radi päälle.. Olin lähes varma että vakuutus jää saamatta..
Aika erikoista. Pääasia, että sinun kohdallasi meni oikein!
 
Mä taas en ole vieläkään saanut vahvistusta op:n vauvavakuutuksen voimassaolosta, eikä se näy netissä muiden vakuutusten lisänä, vaikka vakuutus haettiin konttorissa jo heinäkuun alussa. Ja samana päivänä tein terveyskyselyn netissä, jossa ei kysytty mitään mun sairauksia. Vain rastia ruutuun, onko käyty rakenneultrassa ja oliko kaikki ok. Mies kysyi viikon-kahden päästä, niin vauvavakuutus oli kuulemma jo voimassa, kun terveysselvitys oli tehty. Miksiköhän ei vieläkään ole tullut vahvistusta, eikä vakuutusta näy netissä? Kellään samaa tilannetta?
 
Mä taas en ole vieläkään saanut vahvistusta op:n vauvavakuutuksen voimassaolosta, eikä se näy netissä muiden vakuutusten lisänä, vaikka vakuutus haettiin konttorissa jo heinäkuun alussa. Ja samana päivänä tein terveyskyselyn netissä, jossa ei kysytty mitään mun sairauksia. Vain rastia ruutuun, onko käyty rakenneultrassa ja oliko kaikki ok. Mies kysyi viikon-kahden päästä, niin vauvavakuutus oli kuulemma jo voimassa, kun terveysselvitys oli tehty. Miksiköhän ei vieläkään ole tullut vahvistusta, eikä vakuutusta näy netissä? Kellään samaa tilannetta?
Kannattaa laittaa viestiä, niin saat mustaa valkoiselle, kun vastaavat vakuutuksen olevan voimassa. Mulle tuli päätös 3 pvässä. Mulla oli esitäytetty terveysselvitys, niin ei tarvinnut täyttää kun nuo osiot, muutenhan (ekalla kerralla) siellä on ne muutkin osiot, sairaudet ja lääkitykset, kun skrollaa eteenpäin.
 
Mä laitoin jo muutama viikko sitten viestiä suoraan sille virkailijalle, mutta ei ole vastannut.
Mulla kyllä se terveyskysely näytti loppuvan noihin rastituksiin. Tosin meillä on tapaturma- ja henkivakuutukset op:ssa, joten jospa eivät tarvinneet enempää tietoja? Ja miehelle vastattiin, että se on voimassa.
 
Eli te saitte jonkun linkin tms op:sta millä saitte tehtyä sen terveyskyselyn?
 
Menipäs tämä nyt vaikeaksi kun eihän mulla ole tunnuksia koko op pankkiin..

Nyt en muista ulkoa mitä siellä oli. Mutta saat op:a ohjeistuksen miten kirjautua sisälle, kunhan oot siellä paikanpäällä sopinut asiasta. Sinne op:n sivuille mennään vierailijana. Mä itse en omista osuuspankin tiliä, vaan mies. Siellä sivulla on semmoinen kohta jossa vierailija täyttää sen terveyslomakkeen. Enkä muista nyt sitäkään mitä siihen kohtaan kirjoitettiin, mutta soita pankkiin ja kysy.
 
Sinne op:n sivuille voi muistaakseni kirjautua minkä vaan pankin tunnuksilla ja sieltä sitten löytyy se terveysselvitys. Mulla on op, niin sujui helposti. Kävin konttorissa hakemassa tarjouksen, sitten menin kotiin ja täytin netissä terveysselvityksen, noin viikon kuluttua virkailija soitti, että hyväksytty ja vakuutus voimassa. Näin se siis kai ihannetilanteessa menisi.
 
Sinne op:n sivuille voi muistaakseni kirjautua minkä vaan pankin tunnuksilla ja sieltä sitten löytyy se terveysselvitys. Mulla on op, niin sujui helposti. Kävin konttorissa hakemassa tarjouksen, sitten menin kotiin ja täytin netissä terveysselvityksen, noin viikon kuluttua virkailija soitti, että hyväksytty ja vakuutus voimassa. Näin se siis kai ihannetilanteessa menisi.

KIITOS AVUSTA! Nyt sain terveysselvityksen tehtyä, huh!
 
Että oli nolo puhelu... :D OPn vauvavakuutusta kyselin ja samalla tarjousta siirtää kaikki muutkin perheen vakuutukset heille. Heti alkuun virkailija kysyi onko meillä vakuutuksia heillä ja vastasin ei. No, hän etti nimelläni koneelta ja löytyihän sieltä kuopuksen vauvavakuutus! :D Mä olen sen kyllä ite hakenut mutta mies maksaa vakuutuslaskut niin en edes muistanut tuota kun kaikki muut vakuutukset on IFillä. Ja siihen ei oltu edes muutettu hänen syntymäaikaansa oikeaksi vaan siellä oli edelleen la. Ja kun piti lisätä hetun loppuosa iski blackout enkä muistanut kuopuksen loppuosaa ja miehellä on Kelakortti... Neuvolakortista onneks löyty. :D Autovakuutusta varten en muistanut auton rekkarin numeroita... Kaivelin vanhoista laskuista ja löyty onneks sekin. Hoh hoijaa... Nyt pitää vaan äkkiä täyttää se terveysselvitys tänään. Mulle virkailija sanoi että tuo selvitys on lähinnä muodollisuus, menee useimmiten läpi ja vakuutus on voimassa siitä päivästä lähtien kun olen sen selvityksen täyttänyt, vaikka päätös tulisikin jälkikäteen. Ja hän sanoi myös että vakuutuspaperit lähetetään aina ensin tarjous-muodossa vaikka onkin siis jo voimassa.
 
Meni näköjään terveysselvityskin läpi ja saatiin se vauvavakuutus. Mutta... Netin vakuutusselostuksessa lukee voimassaoloaikana 5.9.2016-2.11.2016?!? Siis vaan kaksi kuukautta vaiks sen pitäis olla vuodeksi! Laiton heti viestiä että miksi tuollainen päättymispäivämäärä. Aikamoinen tarjous kyllä tuo vuoden ilmaisuus kun arviona oli yli 700€!
 
Mä totesin et paskalaitos koko op. Vitutti suoraan sanottuna toi niiden hylky päätös niin paljon kun ei edes syytä kerrottu. Taidan veemäisyyttäni vaihtaa kaikki pois siitä pankista :mad:
 
Mä totesin et paskalaitos koko op. Vitutti suoraan sanottuna toi niiden hylky päätös niin paljon kun ei edes syytä kerrottu. Taidan veemäisyyttäni vaihtaa kaikki pois siitä pankista :mad:
Sulla saattaa olla virhenäppäys jossain kohtaa terveysselvitystä. Meillä oli esikoisen kohdalla siinä vaiheessa, kun vaihdettin ekan vuoden jälkeen ehtoja, oli laitettu, että olisi putkitettu vaikkei yhtään korvatulehdusta ollut tytyllä ollut. Ekasta korvalääkärikäynnistä tuli hylky ja asia selvisi, kun soitin perään. Riitti selitys ja se, että lääkärin tekstissä luki "ensimmäinen korvatulehdusepäily". Virhe poistettiin selvityksestä ja korvaus tuli normaalisti. Kantsii soittaa ja kysyä missä vika!
 
Sulla saattaa olla virhenäppäys jossain kohtaa terveysselvitystä. Meillä oli esikoisen kohdalla siinä vaiheessa, kun vaihdettin ekan vuoden jälkeen ehtoja, oli laitettu, että olisi putkitettu vaikkei yhtään korvatulehdusta ollut tytyllä ollut. Ekasta korvalääkärikäynnistä tuli hylky ja asia selvisi, kun soitin perään. Riitti selitys ja se, että lääkärin tekstissä luki "ensimmäinen korvatulehdusepäily". Virhe poistettiin selvityksestä ja korvaus tuli normaalisti. Kantsii soittaa ja kysyä missä vika!
Mä oon kyllä melko varma ettei mulla tullut mitään virhettä, sen verta ajatuksella ja tarkkaan täyttelin sitä, mutta joo täytyy soittaa ja kysyä silti, JOS vaikka sattumalta olis käyny näin mutta epäilen...
 
Millaiset ehdot OP:n vauvavakuutuksessa on? Esimerkiksi omavastuu sairasteluiden osalta? Entä kattaako vakuutus, jos synnytyksessä tulee jotakin ja osastolla oloaika on normaalia pidempi? :)
 
Millaiset ehdot OP:n vauvavakuutuksessa on? Esimerkiksi omavastuu sairasteluiden osalta? Entä kattaako vakuutus, jos synnytyksessä tulee jotakin ja osastolla oloaika on normaalia pidempi? :)

Kyllä vakuutus kattaa synnytyksessä tulleita komplikaatioita ja hoitokuluja (eli käsittääkseni myös osastomaksuja ym.), kun synnytys käynnistyy vkon 32 jälkeen. Ja omavastuu vain 100€/vuosi, kuten Hilpi vastasi. Tuo synnytyksen arvaamattomuus on syy siihen, miks mä halusin vauvavakuutuksen. Tarkemmat ehdot saat Op:lta. Siellähän on paljon pientä pränttiä, mut kyl tuo Op:n vakuutus on varmasti yksi parhaista!
 
Takaisin
Top