La marraskuu 2016

Sympatiaa Marre! Mul ei oo ku yks vauva ja sen yhdenkin vauvan potkut ja möyrinnät alkaa välillä tuntumaa ikävältä.. vasemmalle kyljelle jos käyn ni pikkuneiti alkaa koputtelemaa ja sehä koputtaa nii pitkään et käännyn toisin päin.. toissa yönä en ilmeisesti heränny koputuksiin ku tuli nii kiukkunen ja kipakka potku/isku et iha heräsin siihe :D mut tosiaan,eipä ainakaa tarvi huolestua et miksei tuo vauva liiku!

Marre, voin uskoa, kun jo yksi pitää täällä välillä mahdotonta rumbaa. Vauhti on niin kova, että miettii että sähköiskunko se sai kun niin rummuttaa. Tuolla pitkään yrittäneiden ja onnistuneiden ketjussa oli syntynyt kaksoset rv. 34 ja nyt parin viikon kohdalla kotiutumassa (hienoo!)
Mutta onhan se ihana saada seurata pientä, ja olemme alkanut puhutella pientä etunimellä kotona :)

Ai niin, nimeä pitäisi alkaa varmaan poitsulle pähkäilemään, olen unohtanut koko asian. Eikä siitä todellakaan tule Urho Kalevaa, kuten mies vitsailee. :rolleyes: Varmaan pitää keksiä pari vaihtoehtoa ja kattoa sitten syntymän jälkeen kumpi istuu paremmin.

Mä kävin taas verikokeessa, josta sitten pitäisi selvitä sikiön veriryhmä. Mä aina pelkään, et pyörryn ennen verikokeen ottoa, mut sit se onkin jo ohi ennen kuin melkein ees tajuan. Ikävämpi tota teippiä repiä nahasta kuin itse verikokeen otto, mut jotenkin se vaan ajatuksena tuntuu kovin inhalta.

Kotimatkalla täytyi taas käydä tarkastamassa lastentarvikekirppiksen anti. Päätin pyhästi, et mitään vaatetta en osta ja yritän lähinnä metsästää kestovaippoja, rintapumppua ja mahdollisesti jotain kantoliinaa. No, mitään noista ei löytynyt, mut kotiin lähti 6 potkupukua. :facepalm: Noh, mut hinta vaan 6,50, tykästyin niihin niin kovin. :p

Hui kamala, huomenna jo syyskuu!!! :woot: Lokakuun alkupuoliskolla ois tarkotus mennä Hartwall areenalle mahan kanssa heilumaan. Muistan miten alkuraskaudessa mietin, et miten sitä sitten siellä keikalla mahtaa jaksaa, kun on ihan loppuraskaudessa. Muutenkin tekemistä riittää, remppa kesken, hyvä jos marraskuuhun mennessä saadaan paikat kuntoon. Vaatteiden pesut ja järjestämiset, viimeset pakolliset hankinnat ja toki nää isommatkin lapset vievät aimoannoksen ajasta ja huomiosta. Tällä hetkellä olen ihan onnellinen siitä, että ei ole töitä vielä tähän päälle, vaikka toki tuloihin vaikuttaakin. En jaksaisi mitään töiden ohella.

Mulla toi vatsaotus on melko maltillinen, siinä mielessä samanlainen kuin esikoinen. Nyt oli muutama päivä tosi hiljaista, et vähän alkoi jo huolettamaankin, mut tänään verikokeeseen jonottaessa sain ihailla taas vatsan heiluntaa ja nytkin siellä hieman pyöritään. Kipeitä potkuja ei juurikaan tule, ainoastaan joskus kun tökkäsee tonne virtsarakon suuntaan ni tuntuu vähän ikävältä.

Mulla on joku inhottava patti kainalossa, ottaa kipeää kun kättä liikuttaa :O onko muilla ollu tommosia? On mulla aijemminki ollu mut ei näin kivuliasta :/
Täällä vaavi yltää nyt jaloillaan kylkiluihin, ei tuo liikehdintä kipeää ota mutta tuntuu välillä kieltämättä vähän epämiellyttävältä :D

Jeanney 30+5

Nää vauvelit ovat olleet alusta lähtien tosi vilkkaita ja heittävät masussa kuperkeikkoja. Mahan muoto on välillä ihan kummallinen kun ovat poikittain ja ties missä asennossa.

Toisen nimestä ei olla vieläkään päästy yhteisymmärrykseen. Mies ei jaksa edes kunnolla keskittyä miettimään nimiä ja tyrmää mun ehdotukset.

Mulla alkoi maanantaina virallisesti kesäloma :) Tosin ei oikein tunnu kesälomalta, koska olen 2kk ollut jo sairaslomalla.
Ihania aurinkoisia päiviä ollut nyt. Harmittaa tosi paljon kun ei kykene tekemään minkäänlaisia kävelylenkkejä tai touhuamaan pihahommia. :meh:

^^kannattaa tuo patti tarkastuttaa lääkärillä varoiksi. Mutta mulla oli tuommoinen turvonnut maitorauhanen. Sanoisin, että hyvin isolla todennäköisyydella kyse on samasta. Mutta kainalopatit täytyy aina tarkastuttaa ettei kyse ole kasvaimesta.

Eilen olin kuumeinen kevyesti. Tänään jo parempi. Ei lämpöä tunnu, veto on vähän pois. Tää päivä mennyt neuloessa, lukiessa ja meditoidessa. Masu-tytön toinen villasukka on kohta valmis. Mennään jo kantalapussa ja pitkävartinen sukka siis kyseessä.

Oma vointi on suht hyvä lenssua lukuunottamatta. Mulla meni prode-jauheet loppuun, toivon että ne tulis ennen viikonloppua tai muuten joudutaan lidlistä hakemaan pusseja. Nyt on aamiaiset olleet mitä sattuu, kun en osaa aamua oikein muulla alottaa kun smoothiella.

Meillä muuten on tosiaan sellainen ruokavalio, että yleensä influenssatkin tulee lievempinä. Meillä on koko ajan ravinnetiheää ruokaa ja jatkuvasti ruokavaliossa on luonnon omia antibiootteja ja maitohappobakteereja menee sekä ruuassa että purkista. Syys-lokakuulla alotellaan ottamaan kuureina monivitamiinia ja muutenkin vitamiinit on kohdillaan ympäri vuoden :) . "Oivariinkin" on kotona tehtyä. Jälkitaudit ennaltaehkäistää. Mulla on taipumus poskiontelontulehduksiin ja tytöllä taas korvatulehduksiin. Viimeksi ab-kuuri syöty meidän talossa 2012. Ja tästä huolimatta meillä syödään todella nauttien ruuasta. Tuore ruoka aidoista aineista maistuu oikeasti hyvälle.

Katoin Orgasmic Birth videon ja olen lueskellut videoon liittyvää kirjaa. Ja muutenkin synnytyskirjoja. Eilen tein ekan hypnobirth harjoituksen, mutta kuumeen takia nukahdin kesken :D . No tänään paremmalla onnella...

Uusperheellinen 29+0

Jeanney, eihän sulla ole kaarituelliset liivit? Ja teetkö lisäksi töitä tietokoneella? Jos hiirikäden puolella patti, niin voi olla kahden edellä olleen syytä. Eli kaarituki painuu jonnekin sinne kudokseen ja kainalon imusolmuke voi ärtyä ja tulehtua. Näitä on aika usein toimistotyötä tekevillä naisilla...

Enterorokkoa on täälläkin! :eek: Esikoinen leikki lauantaina lapsen kanssa joka sunnuntaina alkoi oireilla.. Nyt pelkään myös kuollakseni rokkoa.. Vaikka todennäköisemmin ei tartu aikuiseen..mutta silti.. Eilen jo mietin, että eristäydytään kotikuplaan viimeiseksi 3kk :rolleyes::grin
Syys/Talvivauvojen pahin on just tämä pöpökausi.. Millä niistä selviää..käsihygenialla ja tuurilla..o_O

voi phyih, minulla on huomenna sokerirasitus..olen sitä siirtänyt ja siirtänyt..nyt on pakko.. Yöööökh.. :wtf:

27+0

Kun odotin kolmatta, niin lasten kaikissa harrastuksissa, kerhoissa ja koulussa jylläs vesirokko. En ensin edes ajatellut, että se mitään haittaisi, kunnes neuvolatätsy sanoi, että jos se rantautuu meille kun vauva syntyy, niin vauva ei pääse sairaalasta kotiin ennenkuin se on sisaruksilla sairastettu ja koti suunnilleen desinfioitu. Ei sit menneet lapset kerhoihin ja harrastuksiin loppuvuodesta, kouluun oli esikoinen pakko päästää. :nailbiting:

Onneksi ei sit tullu... Se olis voinu olla vauvalle jopa 4-6 viikkoa sairaalassa eristyksissä! :eek:

Enterorokkoa on täälläkin! :eek: Esikoinen leikki lauantaina lapsen kanssa joka sunnuntaina alkoi oireilla.. Nyt pelkään myös kuollakseni rokkoa.. Vaikka todennäköisemmin ei tartu aikuiseen..mutta silti.. Eilen jo mietin, että eristäydytään kotikuplaan viimeiseksi 3kk :rolleyes::grin
Syys/Talvivauvojen pahin on just tämä pöpökausi.. Millä niistä selviää..käsihygenialla ja tuurilla..o_O

voi phyih, minulla on huomenna sokerirasitus..olen sitä siirtänyt ja siirtänyt..nyt on pakko.. Yöööökh.. :wtf:

27+0

Minäkin olen yrittänyt pestä paljon käsiä ja joka aamu olen ihan varma että nyt se rokko on iskenyt.

Muutaman päivän aikana on tullut inhottavia vihlomisia alavatsaan, toivottavasti vain asiaan kuuluvia kipuja..

Mä olen nyt 3 vuotta peräkkäin ottanut itselle ja pojalle influenssarokotteen, koska kuulutaan riskiryhmään. Nyt ajattelin myös ottaa. Täällä päin annetaan ne vasta marras-joulukuussa. Olen kerennyt synnyttämään ennen kuin saan sen.

Maha on koko ajan tosi pinkeä ja kova. Nyt olen muutamana yönä herännyt supistuksiin. Nukkuminen on tosi hankalaa. Kauan en voi samassa asennossa nukkua ja kylkeä pitää kääntää vähän väliä. Tän mahan kanssa on vaan tosi tuskallista kääntyä, koska mahaan sattuu joka kerta ja se tuntuu niin raskaalta. Eikä vauvat tykkää yhtään jos menen kyljelle maate. Kauhea liikehdintä alkaa heti. Kahden vauvan potkut ei oikein tunnu kivoilta. Tietääpähän ainakin että ovat hengissä siellä :)

Mua paleltaa kesät talvet. Aina pitää olla kauhea vaatekerrasto päällä että tarkenee. Nyt on ihanaa kun on ollut raskauden aikana just sopiva olo. Ei palella eikä ole kuuma.

rv 30+5

Oispa kiva Marre nähdä kuva sun tuplamasusta:smiley-angelic006 kehtaisitko laittaa?

Rv 31+2

Mulla on nyt parin kuukauden sisään syntynyt tosi paljon vauvoja lähipiiriin ja tuntuu jotenkin niin hurjalta ajatella että tuommonen pieni paketti se minunkin mahasta tulee :p oonhan siis tiennyt tähänki asti että juu ihan ihminen sieltä tulee mutta kuitenkin ajatus on ollut jotenkin abstrakti, nyt alkaa konkretisoitua kun on nähnyt pienet kasvot ja kymmenet sormet sekä varpaat, että tosissaan pieni ihmisenalkuhan se on <3 joka toinen päivä oon tosi malttamaton vauvan syntymän suhteen ja joka toinen täydessä paniikissa siitä kuinka se voi kohta syntyä :oops:

Pikkumyy 30+4

Siis sanottiinko labrasta että puhelinta ei saisi näprätä :O

Kyllä sanottiin :happy119 Mut eipä se mun puhelimen käyttöä estänyt kun ei siellä riittäny lehtiäkään luettavaksi. Kysyin myös et voinko mennä autoo istumaan kun auto oli ihan oven edessä ja siellä voi kuunnella edes radiota, mutta ei kun aulassa vaan olis pitänyt istua eikä saa tehdä mitään eikä myöskään nukkua. Käytin omaa harkintaa, käytin puhelinta ja osan ajasta istuin autossakin kun kuuntelin aamulypsyä :laughing002 Saa nähdä mitä testi huomenna kertoo..

Mulla on joku inhottava patti kainalossa, ottaa kipeää kun kättä liikuttaa :O onko muilla ollu tommosia? On mulla aijemminki ollu mut ei näin kivuliasta :/
Täällä vaavi yltää nyt jaloillaan kylkiluihin, ei tuo liikehdintä kipeää ota mutta tuntuu välillä kieltämättä vähän epämiellyttävältä :D

Jeanney 30+5

Jeanney
En halua pelotella, mutta varaa ihmeessä aika terkkarille/lääkäriin, jos patti oikeesti näyttää siltä, ettei kyse pelkästään karvatupen vaivasta, vaan nimenomaan turvonneesta imusolmukkeesta.
Tai käy näyttämässä vaikka neuvolassa??
Itelläkin oli kerran kainalossa rauhaset turvonnut ja jouduin kiireellisesti tutkimuksiin.
Ei onneksi ollut mitään vakavaa.
Mutta kasvaimia minulla on edelleen ja niitä seurataan nyt nimenomaan raskauden aikasten hormonaalisten vaikutusten vuoksi enemmän.
Kun saattavat villiintyä...

Jeanney, eihän sulla ole kaarituelliset liivit? Ja teetkö lisäksi töitä tietokoneella? Jos hiirikäden puolella patti, niin voi olla kahden edellä olleen syytä. Eli kaarituki painuu jonnekin sinne kudokseen ja kainalon imusolmuke voi ärtyä ja tulehtua. Näitä on aika usein toimistotyötä tekevillä naisilla...

On mulla kaarituelliset liivit jotka on kyllä nyt alkanut painaa, oon miettiny hommaavani sen jatkokappaleen et sais löysemmälle ton ympärystän :o mut tietsikalla en tee juurikaan töitä ja vasemmalla puolella tää..

Jeanney
En halua pelotella, mutta varaa ihmeessä aika terkkarille/lääkäriin, jos patti oikeesti näyttää siltä, ettei kyse pelkästään karvatupen vaivasta, vaan nimenomaan turvonneesta imusolmukkeesta.
Tai käy näyttämässä vaikka neuvolassa??
Itelläkin oli kerran kainalossa rauhaset turvonnut ja jouduin kiireellisesti tutkimuksiin.
Ei onneksi ollut mitään vakavaa.
Mutta kasvaimia minulla on edelleen ja niitä seurataan nyt nimenomaan raskauden aikasten hormonaalisten vaikutusten vuoksi enemmän.
Kun saattavat villiintyä...

Hui :o pitääpä soitella neuvolaan ensi viikolla, nyt en ole lähelläkään kotia ennen lauantaita...

Voi jestas kui kipuileva yö oli.. :( ehkä supisteli? Alavatsalla välil hirveen kipeetä,varsinki jos kylkee kääns.. paine alakerrassa on välil iha julmettu.. nivuset kipuilee.. ehdin jo huolestuu et josko vauvalla on joku huonosti mut kyllä se tuola myllää entiseen malliin :) ja tää kaikki alko jo eilisiltana ku tuntu et pohkeet repiää vaikkei näkyvää turvotusta olekaa.. ei taas tykänny kroppa jaloilla olosta ja autossa istumisesta...
29+0

Voi jestas kui kipuileva yö oli.. :( ehkä supisteli? Alavatsalla välil hirveen kipeetä,varsinki jos kylkee kääns.. paine alakerrassa on välil iha julmettu.. nivuset kipuilee.. ehdin jo huolestuu et josko vauvalla on joku huonosti mut kyllä se tuola myllää entiseen malliin :) ja tää kaikki alko jo eilisiltana ku tuntu et pohkeet repiää vaikkei näkyvää turvotusta olekaa.. ei taas tykänny kroppa jaloilla olosta ja autossa istumisesta...
29+0

Mulla on melkein joka yö tuota että kun kylkeä kääntää niin vatsaan sattuu kovasti. Ja voi että mua koski myös eilen jalkoihin! Ihankuin olisi ollut jotain lapsuuden kasvukipuja. Voi voi näitä kolotuksia..

Rv 28+5

Mulla on melkein joka yö tuota että kun kylkeä kääntää niin vatsaan sattuu kovasti. Ja voi että mua koski myös eilen jalkoihin! Ihankuin olisi ollut jotain lapsuuden kasvukipuja. Voi voi näitä kolotuksia..

Rv 28+5
Joo,toi jalkojen kosku.. jotai iha hirveetä.. sit ku sattuu ni ainenki mulle iskee ns.levottomat jalat ku koittaa löytää paremman asennon jaloille.. villasukat on parhaat,mut ei nekää auta pohkeisiin asti :(

Takaisin