La marraskuu 2016

On tää vaa nii hassua ku näi yllättäen tän hikisen ja tuskasen olon iski. On tää ku istuessakin hiki valuu.. Joo,masu alkaa pikkuhiljaa ahistaa ja painaa.. vauva myllää niin paljon ja tuntuu siltä et sisäelimetki on vaihtanu paikkaa/solmussa.

Ompas kiva olo ku ei mahaa kiristä...ties kuin monta päivää ollut aivan pinkee ja ei mikään mukava olo...viime yönä olin ko ennen 10ntä sängyssä mut nukkumaan pystyin vasta neljän jälkeen ku repi jalkoja...muksu heräs tunnin välein ja puolituntia väh per kerta nukutusta...mut onneksi oli hyvä kirja mitä luin...jaa mitähän sitä ens yönä lukis jos repii jalkoja...pitikö se lähtä kirjastoon ei vaan jaksas ku yli 20km matkaa...ei tarvinut ku 5 kerrosta peittoja jalkojen päälle et pysty nukkumaan:laughing021 ihmeen hyvin silti jaksaa muuan tunnin unilla...

Mulla on ollu tota hikoilua jo aika alusta lähtien! Ihan järkyttävää välillä ku meikkaatki tms niin kauhea hiki päällä ja kainalot ihan märät. :hilarious:

Influenssarokotuksesta. Mies kuuluu riskiryhmään, joten otan itse ja mieskin saa sen ottaa, mahdollisesti myös lapset. Näin suojaamme kaikki myös vauvaa, jolle rokotetta ei voi antaa (ei alle 6kk). Mullakin on pari kertaa ollut, ja kesti viikon ainakin, en halua samaa lapsille. Sikainfluenssarokote oli niin nopeasti valmistettu, ettei kausi-influenssarokotetta voi verrata siihen.

Uinti korkattu. :) Poitsulla alkoi tänään uimakoulu ja mä käytin ajan hyödyksi uimalla myös itse. Oikein hyvin sujui, mut sukeltaminen ei sujunutkaan niin sutjakkaasti kuin normaalisti. :grin Yritin sukeltaa sellasten radanjakajajuttujen ali toiselle radalle, mut enhän mä meinannut päästä kunnolla veden alle, olin kuin mikäkin ponttooni. :hilarious:

Mä odotan innolla tota "kaikkien lupaamaa" vauvapatterin aktivoitumista... :grin Nyt kun alkaa syksy tulla (ilmojen puolesta) eikä oikein enää mikään takki mene kiinni, ni oon ihan kestojäässä. Sisällä nyt vielä tarkenee eikä meillä oo patterit vielä päälläkään, mut koiraa lenkittäessä paleltaa kyllä pirusti...

Kylläpä mä nyt stressaan tuota enterorokon tarttumista, läheisiin on jo tarttunut (myös aikuisiin) ja odotan vain omaa vuoroani.. Enterorokkoa ja raskautta olen googletellut ja ei muuten lupaa hyvää; riskinä keskenmeno, ennenaikainen synnytys tai muut sikiön vauriot.

Onko muuallakin nyt vähintään jokatoisessa enterorokko?

Mä kuulun niihin alati kuumaverisiin. En hikoile juurikaan normaalisti, mutta mulla on aina kuuma! En pidä sukkia kuin juoksulenkillä ja yli 20 asteen pakkasella, hanskoja vaan jos kosken lumeen... Takki on talvellakin vaan tyyliin kaks hupparia päällekkäin. Mitään välihousuja, tai villasukkia en voi edes ajatella! Paistun hengiltä.

Täällä liikkeellä parvorokkoa.. tosin ei pitäs olla enää riski ku rv yli 24, näin sano ainaki neuvolasta ku soittelin :)

Mä olen normaalisti vilukissa ja villasukat jalassa kesät talvet. Nyt ollutkin ihanaa, kun on kerrankin lämmintä. Uimahalleissa en normaalisti oikein tykkää olla, muuta kuin saunassa juuri siksi, et aina siellä saa sinisenä täristä, mut nyt siellä oli kerrankin sellaista mukavan viileää. Miehen kanssa näkemykset kuluneesta kesästä poikkeaa radikaalisti, miehen mielestä kesä on ollut kylmä ja sateinen ja musta taas lämmin ja aurinkoinen. :grin

Täällä oli muutama muukin menossa kättärille synnyttämään marraskuun lopussa. Onko tietoa, että minkälaiset vierailusäännöt siellä nykyään on?

2009 olin siellä ja silloin vieraat sai rampata huoneissa tiettynä aikana. Vaikka en ollut kuin hetken jonkun toisen kanssa samassa huoneessa niin aika rasittavaa oli yrittää levätä kun toisella ravaa puoli sukua ja kulkee edes takasin. Onneksi saatiin silloin perhehuone, mutta nyt en ajatellut sellasta ottaa vaan mahdollisimman pian kotiin :)

Mango16, oma kokemus on parin vuoden takaa Kättäriltä. Silloin oli tunnin vierailuaika olikohan 18-19. Sinne aion nytkin :)

Mango16, oma kokemus on parin vuoden takaa Kättäriltä. Silloin oli tunnin vierailuaika olikohan 18-19. Sinne aion nytkin :)

Jostain olin kuulevinani, että huoneissa ei enää saisi ottaa vieraita vastaan vaan yhteisissä tiloissa ja musta toi oliskin hyvä niin. Saa toiset levätä ja olla omassa rauhassa eikä niin, että vieraat ramppaa edes takasin. Tosin aika lyhyt aikahan toi tunti on.. Ehkä se jossain vaiheessa selviää ;)

Just labrassa istun ja odottelen.. Ensimmäinen verikoe ja juoma takana. Olisinpa ottanu kirjan tai kuulokkeet mukaan ni olis voinu edes radiota kuunnella. Ei sais edes puhelinta naputella :o

Just labrassa istun ja odottelen.. Ensimmäinen verikoe ja juoma takana. Olisinpa ottanu kirjan tai kuulokkeet mukaan ni olis voinu edes radiota kuunnella. Ei sais edes puhelinta naputella :o

Siis sanottiinko labrasta että puhelinta ei saisi näprätä :O

Haha, mulla tais olla työläppäri siinä käytössä, ja käytin sitä kännykän verkolla - viihdytin itseäni sokerirasituksessa :)

Mä ainakin ihan tyynesti näpräsin puhelinta ja luin kirjaa ja kirjottin käsin. Lähdin myös ulos istumaan, kun tuli vähän huono olo enkä halunnut maata keskellä käytävää sängyssä kaikkien katseiden alla.

Mä olen nyt 3 vuotta peräkkäin ottanut itselle ja pojalle influenssarokotteen, koska kuulutaan riskiryhmään. Nyt ajattelin myös ottaa. Täällä päin annetaan ne vasta marras-joulukuussa. Olen kerennyt synnyttämään ennen kuin saan sen.

Maha on koko ajan tosi pinkeä ja kova. Nyt olen muutamana yönä herännyt supistuksiin. Nukkuminen on tosi hankalaa. Kauan en voi samassa asennossa nukkua ja kylkeä pitää kääntää vähän väliä. Tän mahan kanssa on vaan tosi tuskallista kääntyä, koska mahaan sattuu joka kerta ja se tuntuu niin raskaalta. Eikä vauvat tykkää yhtään jos menen kyljelle maate. Kauhea liikehdintä alkaa heti. Kahden vauvan potkut ei oikein tunnu kivoilta. Tietääpähän ainakin että ovat hengissä siellä :)

Mua paleltaa kesät talvet. Aina pitää olla kauhea vaatekerrasto päällä että tarkenee. Nyt on ihanaa kun on ollut raskauden aikana just sopiva olo. Ei palella eikä ole kuuma.

rv 30+5

Takaisin