Esikoisen odottajat

Toi ainakin meille mielenrauhan monet kerrat ekassa raskaudessa, että suosittelisin kyllä.

Heips,

Löysin foorumille ja kiva kun on muitakin samassa tilanteessa olevia joiden kanssa voi jakaa oloja ja ajatuksia :)

Itse olen 27.v ja mies on samanikäinen. Mentiin naimisiin jo 4 vuotta sitten mutta häät pidettiin vasta heinäkuussa ja positiivinen yllätys on sieltä tuliainen :). Maanantaina olisi ollut lapsettomuustutkimuksiin aika mutta onnekseni sain sen perua :)) yritystä on ollut epäsäännöllisesti n.1,5 vuotta. jännittää ja huolestuttaa tämä odottelu kovasti, jotenkin tekisi mieli kovasti iloita ja jakaa uutusta kaikille mutta toisaalta pelkään, että jotain ikävää sattuu..

Nyt 3 pvää on ollu kivuliaita pistelyä alavatsalla ja välillä ihan vihlaisujakin. Järki sanoo ettei mitään hätää mutta jotenkin mieli on toista mieltä. Ehkä stressaan liikaa.. :D ja siis laskurin mukaan LA olisi 10.4.2017

Täällä ollaan vähän yllättyneitä!! Ikää on 35v., tärppäsi yhdestä ainoasta kierrosta ilman ovulaatiotestejä. Epätodellinen olo, voiko tässä iässä olla näin hyvä hedelmällisyys, ei aikaisempia yrityksiä tai raskauksia takana. Raskaus alkoi niin nopeasti niin en ehtinyt edes varautua foolihappolisää syömällä monta kuukautta aikaisemmin. Onneksi olen syönyt suht terveellisesti jo aiemmin.

Ikää kun jo on, niin mietityttää, että onkohan siellä oikeasti pikkuista oikealla paikalla ja meneekö kaikki hyvin. Mitä oireita tähän mennessä on ollut, vähän samoja kuin ennen kuukautisia aina. Rintojen kiristys ja kipu, nippailu kohdussa välillä, lievää etovaa oloa silloin tällöin, vähän väsymystä. LA huhtikuussa 2017 pääsiäisen tienoilla, siitä nimimerkkinikin vaikkei vauva nyt silloin varmaan juuri synnykään. :Heartpink

Mulla on kanssa erittäin epäuskoinen olo edelleen :) varasin juuri yksityiselle ultran 29.8. niin selviää sitten mahdollisimman pian jotain. Silloin pitäisi olla 7+1 menossa tai siellähän se sitten tarkemmin selvinnee. Jännittää! Vaikka oonkin menossa kahteen ultraan heti alussa niin mitään kotilaitteita ei olla ajateltu hankkia. Kunhan nyt saan lääkäreiltä mielenrauhan niin voin ruveta asennoitumaan vauvan tuloon.

Minulla ja miehelläni on tulossa esikoinen. ☺ Hiukan on tunteet pinnassa tällä hetkellä ja jännittynyt olo on . Laskettu aika mul on 26.4 ja raskausviikolla 5+3. Tuli raskaus aika yllätyksenä kummallekin mutta oli se meillä haaveissa . ☺ Mitä ny olo on tällä hetkellä niin pahoinvointia pitkin päivää ja kipuja alavatsassa.
Toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Täällä kanssa esikoista odotellaan, ikää mulla 31 v. ja miehellä 33 v. Kyseessä harkittu raskaus, yllätti vain miten nopeasti tärppäsi. Olin miehelle vuodattanut jo pari vuotta, että vauvaa saa varmaan tekemällä tehdä kuukausia, ellei vuosia, kun näin myöhäiseksi jätettiin. Sitten tärppäsikin melkein heti, niin jännitti vähän miehen ensireaktio. Hän kuulemma arvasi, ettei siinä kauan mene.

Minulla ja miehelläni on tulossa esikoinen. ☺ Hiukan on tunteet pinnassa tällä hetkellä ja jännittynyt olo on . Laskettu aika mul on 26.4 ja raskausviikolla 5+3. Tuli raskaus aika yllätyksenä kummallekin mutta oli se meillä haaveissa . ☺ Mitä ny olo on tällä hetkellä niin pahoinvointia pitkin päivää ja kipuja alavatsassa.
Toivottavasti kaikki menee hyvin :)
Mullakin tänään 5+3 mutta la laskurilla 24.4. Onko sulla sit normaalia pidempi kierto?

Täällä kanssa esikoista odotellaan, ikää mulla 31 v. ja miehellä 33 v. Kyseessä harkittu raskaus, yllätti vain miten nopeasti tärppäsi. Olin miehelle vuodattanut jo pari vuotta, että vauvaa saa varmaan tekemällä tehdä kuukausia, ellei vuosia, kun näin myöhäiseksi jätettiin. Sitten tärppäsikin melkein heti, niin jännitti vähän miehen ensireaktio. Hän kuulemma arvasi, ettei siinä kauan mene.

Kuulostaa tutulta, täälläkin tärppäsi nopeasti, ihan heti ekasta kierrosta kun yritti, tai no voin sanoa, ettei kyllä edes yritetty siinä vaiheessa vaan lähinnä tulee jos tulee - asenne. Oikeastaan jopa toivoi, ettei heti tärppäis niin saisi keskittyä yrittämisen iloihin pidempään. :)

Minun mieskin arveli, että tulen muutamassa kuukaudessa raskaaksi, mutta en uskonut. Eipä hänkään uskonut, että ekasta kierrosta. Elämä on joskus täynnä yllätyksiä!

No on todella. Onnea teillekin nopeasta onnistumisesta! :) Mulla on tuttavapiirissä aika monta hedelmöityshoitoja läpikäynyttä, joten sitä sietämätöntä odottelua ja pettymystäkin olen sivusta myötäelänyt ja siksi ehkä vielä korostetusti hämmästyin omaa nopeaa onnistumista.

Ihanalta, jännittävältä ja vähän pelottavaltakin tämä alkuraskaus nyt sitten tuntuu. :)

Ilmoittaudunpa minäkin mukaan tänne. Eli olen 39-vuotias esikoista odottava, taidankin olla tämän porukan vanhin. :) Toisella yrittämällä tulin raskaaksi ja sehän oli positiivinen yllätys. Tällä hetkellä päiviä 5+6 ja kaikki on mennyt "hyvin" tai oikeastaan oireet ovat olleet vähäiset, mikä tietysti herättää myös epäilyjä siitä, onko kaikki hyvin. Rinnat ovat aristaneet pari viikkoa ja uni on ollut kevyempää kuin aikaisemmin, mutta mitään pahoinvointiin viittaavaakaan ei ole ollut eikä liioin turvotustakaan. Ensi viikolla on ensimmäinen neuvola-aika ja tässä pohdin, kävisinkö varhaisultrassa yksityisellä, jotta saisin paremman käsityksen siitä, missä mennään. Tästä se etenee! :)

Ompas kiva, tänne tullut monta uutta mukaan :) mites nyt, kun viikkoja kertyy ropisemalla, joko ootte alkanu hankkimaan tavaraa tulokkaalle. Eilen mietin just meidän lastenhuonetta ite, pitää vähän alkaa muokkailee sitä.

Voi älä ees puhu mistää lastenhuoneesta. Meillä tekee tiukkaa ees tunkee pinnasänky tonne makkariin tv saaki väistyä. Isäntä tykkää

Heh ei meilläkään mitään lastenhuonetta oo :D Kaksiossa asutaan toistaiseksi. Pitää varmaan parin vuoden päästä katella isompaa asuntoa jos kaikki menee hyvin. :)

Meilläkään pinnis ei mahdu makkariin, ellei ota toista yöpöytää pois. Pitää mittailla jos nukkuis alkuun äitiyspakkauksen laatikossa että mahtuuko se...

Me asutaan miehen kanssa paritalokolmiossa mutta en kyllä suostu muuttamaan toista makkaria lastenhuoneeksi. Se on mun privaatti kuntosali/kynsistudio sekä meidän koiran huone. Vaavi valtaa kuitenkin koko muun kämpän. Makkariin ei varmaan pinnasänky mahdu, saapa nähdä minkälainen järjestely pitää tehdä. Lapsi saa sitten oman huoneen kun rakennetaan talo jonkun vuoden päästä.. :D tontti meillä onkin jo valmiina järven rannalla. <3

Muokattu viimeksi:
Täällä kanssa esikoista odottava!
Tuli kyllä tosi yllärinä, syön (tai söin) e-pillereitä ja sen lisäks mulla on PCO, että shokissa olin muutaman viikon...
Itse oon 33v ja mies täytti just 37.
Nyt olen rv 7+1 ja LA 16.4.
Tein 7 raskaustestiä ja kävin yksityisessä ultrassa ennen kun uskoin :happy090
Mutta siellä se pikkunen oli, ja hirmu kova syke! Sen jälkeen oli pakko uskoa :Heartred
Maha jo pullahtanu kunnolla ulos, ei tätä oikein voi enää piilotella... läheiset tietää, jos joku muu kysyy niin en meinaa valehdella!
Mitään en oo vielä hommannu, enkä varmaan hommaakkaan vähään aikaan :happy:
Siskolta sain mamma farkut ja ne on niiiiiiiin ihanat jalassa, että en laita enää normi farkkuja :cool14
Kiva kun täällä on tällänen ryhmä!! :love2

Muokattu viimeksi:
Täällä rv 8+6 tänään. En oo hommannut vielä mitään, ajattelin oottaa johonkin rv20 asti ainakin malttaa olla ostelematta :-)
Nyt asutaan pienessä kaksiossa ja etsitään vähän isompaa kaksioo :-)

Onko teille jo tullu sukupuoli haaveita tai onko teillä jo semmone vahva tyttö/poika olo? :-D
Mulla on aina ollu ennenkuin edes raskauduin niin semmonen vahva tunne et mun ensimmäinen lapsi tulee olemaan tyttö. ☺ Saa nähdä osuuko oikeaan, pääasia kuitenkin että on terve :-)

Poika-fiilikset vahvana! Jos oon nähny unia, missä mulla on vauva, on se aina ollu poika, joten se on kait siitä iskostunut :)

Takaisin