Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muumimamma, täällä ollaan laitettu talouspaperia vaipan tilalle, jos kakkaa olisi tulossa lisää...Meillä on kyllä talouspaperin kulutus ollut huipussa viimeisen puolen vuoden aikana. Vaippojen lisäksi. Onko muumimamma teillä vielä käytössä newborn vaipat ? Tai mitä vaippoja käytät ?

Mä olen vain halunnut jakaa näitä omia puolen vuoden kokemuksiani ketjulaisille. En mä tiedä mitään vauvan hoidosta. Olen vain kertonut mitä olen itse tehnyt tai kuullut. Jokainen tehköön oman vauvansa kanssa niin kuin itse katsoo parhaaksi. Kokeneilla ihmisillä on tietty enemmän näkemystä vauvan hoitoon.

Maria75 :) Kiva, että avasit tämän ketjun :) Minusta on hienoa, että tänne saadaan osaamista ja tietoa.. Täällä on kaikilla mukava keskustella ja voidaan oikeasti saada tukea toisiltamme :) :notworthy

Tänään vauva sai tunnin ilmakylvyn pepulleen. Siinä ajassa tuli kolmet paskat ja kahdet pissat. Vittu sitä pyyhkeiden ja harsojen määrää...:woot: Kotin pitää pilin piilossa, mut samalla nivuset ja pallit ilmakylvyssä. Kaks kättä meinas olla liian vähän. Tuli pikkasen pyykkiä.

Nyt kun on toi ihottuma, ni vaihdetaan vaippaa heti ku rutisee. Nyt illalla, oli just laitettu uus isompi yökkäri päälle, ni rutisi taas. Menin vaihtaa, ni eiköhän rutissu yökkärille. Pyyhin pepun ja sit rutisi unipussillekin...:hilarious: Vittu ku nauroin jo kahelina... Äkkii vaippaa päälle. Vaihdettiin 2-liberoon, siel on vähä enempi tilaa, ni ei haudo niin paljon. Pesin tänää kaks koneellista pyykkiä, huomenna taas...

Alkuillasta vaihdoin pari vaippaa, joissa ei ollukaan kakkaa, et kai se paskominen nyt rauhottuu.

Vauvalla on vasen silmä punainen. Sotin nlaan ja sain ohjeet ja samalla sain tietää et se lekuri oli eilen konsultoinu lasten lääkäriä ja meille on tulossa lähete fysioterapiaan. Jaja, nla täti sanoi jotain ymmärrettävää ekaa kertaa tästä "ylijöntevyydestä": sanoi et "vauvaa jumpataan, niinet se osaa rentoutua". Ylijäntevyys on siis suomeksi ylijännittyneisyys. Eli sillä on lihakset liian jännittyneinä. Nyt huomaan sen itekin ja mietin et mahtaako tehdä kipeetä?

Just oon miettiny, et meillä ei oo terveyden kanssa ollu mtn kotiintulon jälkeen, ni nyt on vaikka ja mitä. :eek:

Sirpa :) Jäntevyys on ominaisuus, mä en osaa sanoa muutakuin, että jumpalla sen saa kuriin.. Lapsi ei ainakaan ole liika lihava!:wink Silmän punoitus voi olla merkki tulehduksesta..

Tänään vauva sai tunnin ilmakylvyn pepulleen. Siinä ajassa tuli kolmet paskat ja kahdet pissat. Vittu sitä pyyhkeiden ja harsojen määrää...:woot: Kotin pitää pilin piilossa, mut samalla nivuset ja pallit ilmakylvyssä. Kaks kättä meinas olla liian vähän. Tuli pikkasen pyykkiä.

Nyt kun on toi ihottuma, ni vaihdetaan vaippaa heti ku rutisee. Nyt illalla, oli just laitettu uus isompi yökkäri päälle, ni rutisi taas. Menin vaihtaa, ni eiköhän rutissu yökkärille. Pyyhin pepun ja sit rutisi unipussillekin...:hilarious: Vittu ku nauroin jo kahelina... Äkkii vaippaa päälle. Vaihdettiin 2-liberoon, siel on vähä enempi tilaa, ni ei haudo niin paljon. Pesin tänää kaks koneellista pyykkiä, huomenna taas...

Alkuillasta vaihdoin pari vaippaa, joissa ei ollukaan kakkaa, et kai se paskominen nyt rauhottuu.

Vauvalla on vasen silmä punainen. Sotin nlaan ja sain ohjeet ja samalla sain tietää et se lekuri oli eilen konsultoinu lasten lääkäriä ja meille on tulossa lähete fysioterapiaan. Jaja, nla täti sanoi jotain ymmärrettävää ekaa kertaa tästä "ylijöntevyydestä": sanoi et "vauvaa jumpataan, niinet se osaa rentoutua". Ylijäntevyys on siis suomeksi ylijännittyneisyys. Eli sillä on lihakset liian jännittyneinä. Nyt huomaan sen itekin ja mietin et mahtaako tehdä kipeetä?

Just oon miettiny, et meillä ei oo terveyden kanssa ollu mtn kotiintulon jälkeen, ni nyt on vaikka ja mitä. :eek:
Tätä yritin siis suunnilleen selittää, kun puhuin kehon kohonneesta tonuksesta eli ikään kuin jännitystilasta, mutta olin ehkä vähän epäselvä, sorry... :) hyvä, kun pääsette fysioterapiaan, niin sunkaan ei tarvii huolehtia turhaan. Mulla on positiivinen kokemus ft:stä alle vuoden ikäisen kanssa.

Joo, tulehdus munkin mielestä. Nyt alkuun tosin vaan vedellä kostutetulla lapulla pyyhitään. On se vähän jo laantunu aamusta. Eikä vauva aivastellu tai yskiny sit aamun jälkeen. Pidin lämpimänä, koitin myös ilmakylvyn aikaan harsoilla pitää lämpimänä. Muuten, se ilmakylpyhän oli todella tehokas! Se puna hävisi ihan silmissä! Sen jälkeen mäkin latoin bebantenia, en tie miks sitä sinkkivoidetta täti suositteli.

Mut vauva on nukkunu tosi katkonaisesti koko päivän ja illan ollu kiukkunen. Vein sitä nyt neljättä kertaa sänkyyn, on heränny aina suoraan huutoon tässä pari tuntia. Oon antanu ruokaa, mut mun mielestä mahakin vaivaa. Tai sitte se lihasjännitys? Koitetaan rämpiä tää yö. Tuhisee nyt nukkuessaan, toivottavasti ei oo kauhhesti räkää. Mulla ei oo huomenna taas vaihteeksi autoakaan, et pääsis apteekkiin niit suolaliuosjuttuja ostaan. Nenäfriida on, mut onks jollain käyttöohjeet? Sain sen käytettynä ja kiehautin sen. Mut siinähän on ne kertakäyttösuodattimet mukana, et kai on ihan turvallista käyttää steriloinnin jälkeen?

Tätä yritin siis suunnilleen selittää, kun puhuin kehon kohonneesta tonuksesta eli ikään kuin jännitystilasta, mutta olin ehkä vähän epäselvä, sorry... :) hyvä, kun pääsette fysioterapiaan, niin sunkaan ei tarvii huolehtia turhaan. Mulla on positiivinen kokemus ft:stä alle vuoden ikäisen kanssa.
No hyvä! Mä tarkistan sulta sitte aina sen mitä siellä määrätään. Nyt ootankin et päästäis jo. Tekis heti mieli alkaa jumppaa sitä. Sillä välillä täräjää jalka ku koitan tunkea sitä housuun. Nyt tajusin mistä johtuu. Lihastonus onkin muuten tuttu termi, vanhana urheilun harrastajana sitä on ollu itelläkin.

Nyt illalla ku vauva ei oo halunnu nukkuu, ni huutaessaan jalat on ihan suorana ja kädet huitoo. Sitte haluu ruokaa kovin. Huomasin, et tissillä jalat alkaa rentoutuu. Fiksu vauva.

No hyvä! Mä tarkistan sulta sitte aina sen mitä siellä määrätään. Nyt ootankin et päästäis jo. Tekis heti mieli alkaa jumppaa sitä. Sillä välillä täräjää jalka ku koitan tunkea sitä housuun. Nyt tajusin mistä johtuu. Lihastonus onkin muuten tuttu termi, vanhana urheilun harrastajana sitä on ollu itelläkin.

Nyt illalla ku vauva ei oo halunnu nukkuu, ni huutaessaan jalat on ihan suorana ja kädet huitoo. Sitte haluu ruokaa kovin. Huomasin, et tissillä jalat alkaa rentoutuu. Fiksu vauva.
:grin Yritän olla luottamuksen arvoinen.

"Tärinä" voi liittyä siihen tonukseen, mutta jotain värinöitä voi olla normistikin. Meillä muuten molemmilla lapsilla väsyessä suu alkoi "värisemään", siitä tietää, että uni on tulossa, kun tutti tärisee suussa. :)

Me siis käytiin ft:ssä, kun esikoinen ei lähtenyt kunnolla liikkeelle eteenpäin. Mutta sieltä saadut harjoitteet olikin sitten tosi loogisia (ja tehokkaita ja hauskoja), että tosiaan, näinhän se menee. Ja tänä päivänä tuo on muisto vain... Nimim. "Jokainen huonekalu käy kiipeämiseen ja juoksu on ainoa tapa liikkua..."

Miiuli77 :) Kuullostaa toimivalta. Teillä on selvästi hyvä parisuhde :)

Kyllä mä sanoisin et meillä on hyvä ja tasapuolinen parisuhde jossa on kaikki hyvin. Ollaan alusta saakka heti puhuttu asiat selviks ja sit ku ne on käsitelty, niitä ei enää oteta puheeksi. Mies ymmärtää tosi hyvin et tarvitsen sitä unta, jotta pystyn toimimaan ja ymmärtää myös et hänen panoksensa on nyt tosi tärkeää kun oma toiminta on rajoittunutta sektion takia. Ja mies on niin luonnollinen tossa isän roolissa, koen et itsellä vielä hieman hakusessa eikä lähde ihan niin luonnostaan tää vanhemmuus kuin taas mieheltä tulee jostain selkärangasta.

Mutta kyllä on kuulkaa sellaisiakin päiviä et voisin ampua koko ukon kuuta kiertävälle radalle :p

Joskus ihan mietin, et mitä mä oon tehnyt oikein et niin upea ja ihana mies on tullu mun elämään ja se on antanut mulle vielä ton ihanan lapsen..

No niin, mukula tainnutettu taas yöpuulle. :dummy1: Aika tasan klo 24 nukahtaa. Eli nyt sitten alkaa taas tän äidin oma aika.
Tällä viikolla on harrastettu iltahulinoita ekaa kertaa. Vaikka olisi päivällä saanut nukuttua riittävästi, tosin lyhyissä pätkissä, niin tuntuu et silti vähän kiukuttaa. En ollu vähään aikaan kokeillu antaa tuttia, kun ei sitä oo huolinu tätä ennen. Tänään sitten kokeilin ja imuttelikin tuttia n. 15 min. :gen014 Rauhoittui myös samalla ja irtosi pari hymyäkin. Imee ihan raivohulluna välillä käsiään joten olis ihan kiva että alkais tutti kelvata. Illalla haluaa asua tissillä joten luulen 3kk kasvukauden alkaneen.

Huomenna olis tarkoitus siivouspäivän päätteeksi kasata leikkikehä. Sinne saa sitten leikimaton, mobilen ja muut lelunsa olkkarin lattialle. Nyt leikkimatto on ollu lastenhuoneessa olevan vierassängyn päällä mutta sitä ei tule käytettyä paljoakaan. Me kuitenkin vietetään eniten aikaa olohuoneessa niin siellä noi rojut on hyvä olla. Meillä tulee kaikki puisen leikkikehän sisään sen takia, kun meillä on iso koira. Ei sitten tarvitse koko ajan vahtia tyttöä jos on lattialla. Tarkotan tällä sitä että voi kävästä esim vessassa kaikessa rauhassa. Tajusin nimittäin tänään että en varmaan ole pitänyt tyttöä riittävästi mahallaan "kovalla" alustalla. Katotaan tuleeko ens maanantain 3kk neuvolassa sanomista siitä hyvästä. Tyttö kyllä ottaa hyvin esineistä kiinni, nauraa, juttelee jne joten pitäisi kyllä olla kehittynyt niin kuin pitää. o_O

Vaunuttelusta ei pidä edelleenkään joten oli ihan hyvä ettei tullu ostettua mitään kalliita yhdistelmiä. Viihtyy matkamobilen kanssa vaunuissa max 10 min ja sitten alkaa parku. Ei suostu nukahtamaan vauhuihin. Mua se ei sinänsä harmita kun en niin mistään vaunutteluista välitäkään tai en kyllä pystykkään pitkiä lenkkejä tekemään kipeän jalan takia. Tietty vaunuissa nukkumista kehutaan terveelliseksi mutta eiköhän tuosta tule ihan normi mukula vaikka torkkuisikin päiväunensa sisällä. :confused005

Asia jota oon taas viime aikoina miettinyt niin on aamuvirkut ja iltakukkuvat ihmiset. Ite kuulun iltaihmisiin eli vähemmistöön. Mies on myös ja näköjään tyttö ainakin toistaiseksi. Tässä maassa on kaikki vauva ja lapsijutut järjestetty aamuvirkkujen ihmisten mukaan joten meiltä jää automaattisesti kaikki väliin. Tosin mulla ei ole mitään hinkua mennä vauvauintiin tai mihinkään mammakerhoon, mutta pointtina siis se, että jos haluisin, niin en myöskään pääsisi. Mitään juttuja ei ainakaan täällä ole iltapäivisin. :shifty:
Oon lukenu pari lääkärien kirjottamaa artikkelia aamu ja iltaihmisistä. Ilmeisesti se on ihan geeneissä ja on tietenkin ollu aikoinaan tarpeellista koko ihmisten selviämisen kannalta. Nyky yhteiskunnassa sitä ei sitten osata enää hyödyntää. Muutenkin suomessa alkaa koulut ja monet työt aikaisin aamulla esim klo 7 tai 8 vaikka samat asiat saataisiin hoidettua vaikka ne alkaisivat klo 8 ja 9. Muistaakseni viime vuosina on ollu useampiakin kirjoituksia siitä että koulujen pitäisi alkaa aikaisintaan klo 9 niin mukulat olis paljon virkeämpiä oppimaan. Ja sitten saat aina lukea näitä juttuja että olet paska äiti jos lapsi ei ole ylhäällä, klo 7, leikkipuistossa klo 9, lounas klo 11 jne jne, No meillä herätään vasta klo 10-11 ja luulen et niin tulee menemään siihen asti kunnes on alettava pakkoherättämään tarhaan ja tietenkin myös ittensä töihin. :sorry: Mitähän niistäkin aamuista tulee kun oon tottunu heräämään töihin niin että ruokin eläimet, päästän koiran ulos ja puen päälle. koira sisään ja töihin. tähän on menny n. 20 min aikaa eli kun oon menny klo 9 töihin niin oon heränny 8:15. No, ei onnistu enää :wideyed:

Sirpa, jos vaippaihottuma ei hellitä näillä jo annetuilla vinkeillä, niin vaippamerkin vaihto voi auttaa. Nykyisistä vaipoista en osaa suositella ihoystävällisintä. Ennen muumit olivat herkille parhaita.

Sirpa, jos vaippaihottuma ei hellitä näillä jo annetuilla vinkeillä, niin vaippamerkin vaihto voi auttaa. Nykyisistä vaipoista en osaa suositella ihoystävällisintä. Ennen muumit olivat herkille parhaita.
Mietin tätäkin, mut meillon 6vkoo ollu liberot, et voiks ne yhtäkkiä olla epäsopivia? Taisin kyl koittaa newborn 2, ku toi ihottuma tuli. Mut onko1 ja 2 sit eroja?

Tänään testattu ekaa kertaa pullosta syömistä. Pumppasin n.100ml aamulla ja mies syötti sen. Hyvin meni. Ei poika ihmetellyt juuri yhtään, miten se maito nyt tulee. Pumppailin sit vielä lisää ja olin sitten illalla esikoisen vanhempainillassa ja poika isänsä mukana toisen lapsen harrastuksessa. Ei ollut siellä sitten syönyt, kun olivat kantoreppulenkillä mut söi ton 160ml osittain sitten myöhemmin ihan testaamisen vuoksi. Ei näyttänyt olevan ongelmaa. Vähän katteli kummissaan isää, joka "imettää" :dead:
Sitä en nyt vielä hahmota, että kuinka paljon tota maitoa pitäs jättää koko illan poissaoloon?
Vauvan tarve tais olla 30ml/h. Imetyksen tuki mulle vastas nii kun kysyin 3h poissaololle. Kuinka vanha Catlin teidän on? Tarve kasvaa jossai iässä

Asia jota oon taas viime aikoina miettinyt niin on aamuvirkut ja iltakukkuvat ihmiset. Ite kuulun iltaihmisiin eli vähemmistöön. Mies on myös ja näköjään tyttö ainakin toistaiseksi. Tässä maassa on kaikki vauva ja lapsijutut järjestetty aamuvirkkujen ihmisten mukaan joten meiltä jää automaattisesti kaikki väliin. Tosin mulla ei ole mitään hinkua mennä vauvauintiin tai mihinkään mammakerhoon, mutta pointtina siis se, että jos haluisin, niin en myöskään pääsisi. Mitään juttuja ei ainakaan täällä ole iltapäivisin. :shifty:
Oon lukenu pari lääkärien kirjottamaa artikkelia aamu ja iltaihmisistä. Ilmeisesti se on ihan geeneissä ja on tietenkin ollu aikoinaan tarpeellista koko ihmisten selviämisen kannalta. Nyky yhteiskunnassa sitä ei sitten osata enää hyödyntää. Muutenkin suomessa alkaa koulut ja monet työt aikaisin aamulla esim klo 7 tai 8 vaikka samat asiat saataisiin hoidettua vaikka ne alkaisivat klo 8 ja 9. Muistaakseni viime vuosina on ollu useampiakin kirjoituksia siitä että koulujen pitäisi alkaa aikaisintaan klo 9 niin mukulat olis paljon virkeämpiä oppimaan. Ja sitten saat aina lukea näitä juttuja että olet paska äiti jos lapsi ei ole ylhäällä, klo 7, leikkipuistossa klo 9, lounas klo 11 jne jne, No meillä herätään vasta klo 10-11 ja luulen et niin tulee menemään siihen asti kunnes on alettava pakkoherättämään tarhaan ja tietenkin myös ittensä töihin. :sorry: Mitähän niistäkin aamuista tulee kun oon tottunu heräämään töihin niin että ruokin eläimet, päästän koiran ulos ja puen päälle. koira sisään ja töihin. tähän on menny n. 20 min aikaa eli kun oon menny klo 9 töihin niin oon heränny 8:15. No, ei onnistu enää :wideyed:
Eclipse, mullon sama "ongelma" ton aamuheräämisen kanssa. Kaiken lisäksi, mullahan ei mtn työaikoja ole, joten ku vauva menee hoitoon, ni me edelleenkin tod.näk. herätään ysiltä... :woot: Vauvalle tulee ongelma sitte ku menee kouluun...:nailbiting: Tai voihan olla et tää onki aamuvirkku, tällä vkolla on heränny klo 6, mikä on ihan vitun ärstyttävää. Isänsä ruokkii siinä klo 4 melki 100ml, ni silti vaatii sapuskaa klo 6. Mä otan vauvan viereen tissille ja koitan harjoitella nukkumista siinä... Tänää noustiin 9.20 ku vauva kitisi eikä huolinu tissiäkään --> vaipanvaihtoon.

Ja äijähän yritti et mä menisin nukkuu kl 22 ja ylös klo 7. Se ei itekään tee niin koskaan. Enkä mä, ku oon 20v tehny ihan toisin. Mä muistan opiskeluaikana, mun oli ihan turha mihkään aamuluennoille osallistua, mä olin kampuksella aikaisintaan klo 11. Talvisin en pääse ylös pimeän aikaan, et ihan sysitalvella mä herään vast siin 10...:chicken: En voi käsittää miks yöllä pitäis herätä...:wink

MS74, vieläkö typyherää 2h välein yöllä syömään? Miten teil muuten menee?

Kivaku ristiäiset meni hyvin! Viivi on hauska nimi :cat:!

Lähetitkö oikeen kutsut ristiäisiin? Mulla olis tarkoitus lähettää. Pitäis tänää tehdä...

MS74, vieläkö typyherää 2h välein yöllä syömään? Miten teil muuten menee?

Kivaku ristiäiset meni hyvin! Viivi on hauska nimi :cat:!

Lähetitkö oikeen kutsut ristiäisiin? Mulla olis tarkoitus lähettää. Pitäis tänää tehdä...
Typy herää 2-4h välein mut mulla on meijeri valmiina sen lähellä kun nukkuu vieressä. Haettii eilen nää matkarattaat ja vaunukoppa mahtu niihi ni koitan parvekkeella nukuttaa näihi. Tää typy on ny oppinu että päikkärit nukutaan ulkona vauhdissa...ei ois kannattanu opettaa. Mä oon loppuviikon lirissä kun mies reissussa ja koira pitäs vauvan kans pissittää....

Laitettiin ristiäiskutsut tekstarilla. Kiitoskortti annettiin paikan päällä: kuva Viivistä Ikean pikkukehyksissä ja nimi ja kiitokset takana. Ei tarvinnu lähettää.

Eilen alko vauvamuskari ja tykättiin molemmat. Ja ilmottauduin äiti-vauvajoogaan mut en tiä tykkääkö Viivi jollei soi musiikki. Sitä pitäs olla kokoajan.

Sirpa, jos on joku allerginen reaktio, niin se voi tulla koska tahansa. Itselläni on paljon tuotteita, joita en voi käyttää. Jonkun 15 vuotta käytin libressen siteitä ja sitten tulin allergiseksi. Ripsiväriä täysin samasta putkilosta olin käyttänyt useita kertoja ja sitten alkoi turvota silmät. Joskus reaktio tulee yhdestä kerrasta, mutta useimmiten vasta muutaman kerran jälkeen. Omilla lapsillani on samanlaista kokemusta.

Meidän poika tykkää kaulan ja kainaloiden puhdistuksesta ihan sairaasti, voi sitä naurun ja kikatuksen määrää:laughing025:love017

Viimeyönä hän nukkui ensimmäisen kerran 5tuntia putkeen, alkaako yö syöntivälit nyt sitten harveta 3,5kk iässä?

Sirpa, jos on joku allerginen reaktio, niin se voi tulla koska tahansa. Itselläni on paljon tuotteita, joita en voi käyttää. Jonkun 15 vuotta käytin libressen siteitä ja sitten tulin allergiseksi. Ripsiväriä täysin samasta putkilosta olin käyttänyt useita kertoja ja sitten alkoi turvota silmät. Joskus reaktio tulee yhdestä kerrasta, mutta useimmiten vasta muutaman kerran jälkeen. Omilla lapsillani on samanlaista kokemusta.

Mä olen myös allerginen Lanolin ( = lampaanrasvaa) aineelle, sitä on monessa käsirasvassa ja ripsiväreissä jne... Silmät turpoo heti. On ostettava aina hypoallergisia tuotteita :)

Vauvan tarve tais olla 30ml/h. Imetyksen tuki mulle vastas nii kun kysyin 3h poissaololle. Kuinka vanha Catlin teidän on? Tarve kasvaa jossai iässä

Vähän yli 3,5kk. Isokoinen vauva. Imee aika tehokkaasti. Yhdellä syöttäkerralla yhdestä rinnasta, joka tuntuu, ettei edes ihan tyhjäksi asti. Ei päivisin syö kovin tiheesti, ehkä 4 tunnin välein. En tiedä, onko maidon koostumustakin monenlaista, nla sanoi et mun maito vissiin rasvasta. Vai onko vaan sanonta, jos vauva kasvaa hyvin ja on tuhti? Varmaan vaan tarkotettu kannustavaksi äidille, että hyvin menee.

Meidän pojalla on ollut jo synnäriltä lähtien semmoinen tapa, että turauttaa kakat tai pissat aina hoitopöydälle siinä vaiheessa, kun on käyty pesemässä edelliset pois ja ollaan asetettu uusi vaippa alle, mutta ei vielä välttämättä ehditty ees teippejä laittaa kiinni. Parhaimmillaan siinä souvissa menee 2-3vaippaa ja pyykkiä tulee pirusti, eikä auta harsot tai pyyhkeet pippelin päällä, sitä tavaraa vaan tulee sille puhtaalle vaipalle joka tapauksessa jossain välissä..;)! Iskä kantaa kaupasta vaippoja selkä vääränä, kun mähän olen nyt kauppakassien kanto kiellossakin seuraavat 3kk..;)! :) Meillä on myös aika jäntevä poika ja voimaa tuntuu olevan aika lailla jaloissa ja käsissä, kun kiepauttaa itseensä hoitopöydällä tai sängyllä kyljeltä selälleen. Lisäksi on kova viuhtomaan käsillään ja yrittää imemisvimmassaan aina työntää tumppujaan suuhun ja lussuttaa niitä, sillä tuttikaan ei enää aina kelpaa. :) On nää ihmisen taimet vaan niin mainioita pakkauksia ja erilaiset temperamentit korostuu jo näin pienestä lähtien. :)

Muumimamma-74 :) Onko niin, ettei teidänkään vauvalle ole koskaan tutti kelvannut?

Meillä aina sylkenyt sen pois, mutta omaa peukaloaan tykkää lussuttaa :) Jopa molempia yhtäaikaa:laughing002

Takaisin