Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä voin niin kuvitella miltä teistä tuntuu Eclipse ja Sirpa. Tää raskaus ja tuleva vauvan hoivaus ei todellakaan oo mun juttu vaikka tietoisesti ja ihan omasta tahdosta tähän lähdinkin. Vauva-aika lähinnä hirvittää mua ja ootan niin aikaa että lapsi on jo vähän vähemmän riippuvainen musta ja sen kanssa voi kommunikoida ja tehdä juttuja. Jos mun mieskin vielä perseilis tai lipeis hommista tai ei vaan tukis mua niin en tiedä mitä tekisin. Repisin pelihousuni nyt ainakin. Mä ryhdyin tähän ainoastaan siks että tän piti olla yhteinen projekti ja sitä se saa myös luvan olla. Onneks toistaiseksi mies on ollut tosi ihana ja sen suhteen oon luottavaisempi kuin oman jaksamisen.

Mulla on kans se, että kaipaan seuraa ja vertaistukea mut sitä on tosi vaikee löytää oikeenlaista. Mun lisääntyneet kaverit on muuttuneet just sellasiks superäideiksi, joita en oikein kestä. Ja lapsettomia ei oo juurikaan jäljellä enää. Meidän perhevalmennuksen ryhmäkeskustelut ja paikalliset faceryhmät on ihan täyttä horroria. En tiedä pitäiskö mennä sit johonkin sellaseen perhekahvilaan tai mammaryhmään, tuskin koska mitkä mahdollisuudet että sieltä löytäis ketään ees etäisesti samanmielistä? Mä vihaan koko mamma-sanaa ja tekee mieli motata kaikkia jotka puhuu mun "mammalomasta".

Muakin huolestuttaa miten tää poissaolo vaikuttaa mun uraan. Oon aika tuulisella alalla tuulisessa yrityksessä eikä mun mahdollisuudet saada yhtä hyvää duunia jostain toisesta firmasta oo kovin hyvät. Nykyisessäkin joutuu myymään itsensä jatkuvasti uudestaan kun johto ja esimiehet ja organisaatio muuttuu koko ajan. Niin kauan kun oon ollut paikalla niin ne muistaa miten pätevä oon mut nyt on aika iso riski että ne kattoo ja vertaa mun hintalappua mun itäeurooppalaisen sijaisen hintalappuun ja se on sen lorun loppu.
Lettuhei, mä muistan et täst oli puhetta et sä olit tietoisesti ottanu riskin sun äijän kanssa. Mulle se ei tuottanu tulosta. Purin sen sopparin tän kuun alusta miehen kanssa. Mut joo, yhdessä mekin tätä on tehty ja oon hullu luottanu siihen. Ja vieläkin taistelen mun unelman eteen. Sanoin sille, et se on ainoa mies koko maailmassa, joka voi olla mulle mies ja vauvalle isä. Tän jälkeen tulevat miehet, ne voi olla mun miehiä mut vauvan isäksi mä en voi niitä velvoitaa. Tosiasia siten on, et se on ainoa mies koko maailmassa joka voi koskaan antaa mulle sen mitä mä oon halunnut: ydinperheen. Siks mä vieläkin täs kitisen...

Käytin tänään poikaa terveyskeskuksessa lääkärissä kun se rinnassa oleva ihottuma ei vain ole parantunut. Neuvolalääkärihän diagnosoi sen sieni-infektioksi ja käski käyttämään siihen Daktarin-voidetta. No melkein kaksi viikkoa sitä laitoin eikä auttanut. Pikemminkin paheni. Tkssa lääkäri sitten sanoi jo heti että aika epätodennäköistä että on sieni. Niin laajalla alueella ja sellaisella alueella että ei ole kosketuksissa kuin paitaan. Ja että tämänikäisten ihottumat on lähes aina atopiaa ja aina lähdetään ensin siitä oletuksesta. Antoi sitten hydrokortisonia ja hyvää perusrasvaa. Hydrokortisonia nyt aamuin illoin viikon ajan ja lisäksi kunnon rasvaukset perusrasvalla. 31.8 meillä on neuvola niin voin siellä sitten näyttää onko auttanut.

Jäin miettimään vielä sitä että kun lääkäri sanoi ettei ole allergista, ei muka voi olla. Mutta joka paikassa lukee silti että nimenomaan jostain allergiasta voi puhjeta. (Tai sitten on vain sukuvika.) Että voisiko poika sitten olla kuitenkin tulla allergiseksi maidolle? Kun meidän korvike on maitopohjaista. Mutta kokeilen nyt ensin tuon rasvauksen ja sitten vaihdan korvikkeeseen joka ei ole maitopohjainen, jos se ei auta. Muuten en tiedä kumpi auttoi jos teen sen yhtä aikaa. Ehkä voisi sitten jo vaatia allergiatestitkin?

Poika on nyt ollut muutenkin levottomampi. Piereskelee, pulppailee ja röyhtäilee. Kakka on kuin aikuisen kakkaa jonka voi pudottas jo vaipasta pökäleenä pönttöön eli liian kovaa? Lisäksi soseet ei nyt sitten enää uppoakaan. Ennen oli halukkaasti aina suu auki kun tiesi lusikan tulevan. Nyt sulkee suunsa viiruksi tiukasti kiinni.. Mahavaivoja? Soseet? Maito? Vai d-vitamiini koska vaihdoin vitaminoituun Rela-dropsiin? Aiemminkin saanut tuota mutta ilman dtä ja dn toisena valmisteena. Nyt d on tuossa seassa. Vai se että lopetin Ditlafylin joku aika sitten? Nyt ostin sitä taas.

On tämä yhtä arvailua ja testaamista näiden vauvojen ongelmien kanssa kun nämä ei itse osaa sanoa mikä vaivaa! :facepalm:

Tässä vielä kuva toissapäivänä pojan ihottumasta.

View attachment 41694

Marituuli :) Minusta tuo on ihan kuin nokkosihottumaa

Lettuhei, mä muistan et täst oli puhetta et sä olit tietoisesti ottanu riskin sun äijän kanssa. Mulle se ei tuottanu tulosta. Purin sen sopparin tän kuun alusta miehen kanssa. Mut joo, yhdessä mekin tätä on tehty ja oon hullu luottanu siihen. Ja vieläkin taistelen mun unelman eteen. Sanoin sille, et se on ainoa mies koko maailmassa, joka voi olla mulle mies ja vauvalle isä. Tän jälkeen tulevat miehet, ne voi olla mun miehiä mut vauvan isäksi mä en voi niitä velvoitaa. Tosiasia siten on, et se on ainoa mies koko maailmassa joka voi koskaan antaa mulle sen mitä mä oon halunnut: ydinperheen. Siks mä vieläkin täs kitisen...

Joo, tää koko meidän kolmen vuoden suhde on ollut riski mulle mut se on kyllä kannattanut toistaseks. Lapsi ja avioliitto tietty vielä moninkertaisti mitä on menetettävänä, mut siinä vaiheessa mies oli jo parin vuoden ajan osoittanut olevansa luottamuksen arvoinen. Silti jos tää suhde kaatuis niin takkiin tulis monella rintamalla, myös taloudellisesti ehkä reippaastikin riippuen miten kusipääks toinen muuttuis. Mut etenkin tän lapsen myötä tuntuu että rahat olis siinä tilanteessa täysin toissijaisia. Mun kaikki munat on tässä korissa nyt. Ei varasuunnitelmaa.

Tosi paska juttu, että sun mies ei sit pitänyt omaa osuuttaan teidän sopparista. Sellanen kyl syö suhdetta aika rankasti. Mut ehkä on kumminkin jossain mielessä hyvä että että yritit? Ainakin tiedät missä mennään ja että sä olit valmis panostamaan tohon. Että jos se kumminkin kariutuu niin ei jääny ainakaan susta kiinni. Mut toivottavasti noi asiat vielä lutviutuu ja ydinperhe pysyy, tai ainakin saatte ajan kanssa kehitettyä toimivan systeemin. Se nyt ainakin on positiivista että se osallistuu vauvan hoitoon niin saat säkin vähän lepoa ja vapaata.

Käytin tänään poikaa terveyskeskuksessa lääkärissä kun se rinnassa oleva ihottuma ei vain ole parantunut. Neuvolalääkärihän diagnosoi sen sieni-infektioksi ja käski käyttämään siihen Daktarin-voidetta. No melkein kaksi viikkoa sitä laitoin eikä auttanut. Pikemminkin paheni. Tkssa lääkäri sitten sanoi jo heti että aika epätodennäköistä että on sieni. Niin laajalla alueella ja sellaisella alueella että ei ole kosketuksissa kuin paitaan. Ja että tämänikäisten ihottumat on lähes aina atopiaa ja aina lähdetään ensin siitä oletuksesta. Antoi sitten hydrokortisonia ja hyvää perusrasvaa. Hydrokortisonia nyt aamuin illoin viikon ajan ja lisäksi kunnon rasvaukset perusrasvalla. 31.8 meillä on neuvola niin voin siellä sitten näyttää onko auttanut.

Jäin miettimään vielä sitä että kun lääkäri sanoi ettei ole allergista, ei muka voi olla. Mutta joka paikassa lukee silti että nimenomaan jostain allergiasta voi puhjeta. (Tai sitten on vain sukuvika.) Että voisiko poika sitten olla kuitenkin tulla allergiseksi maidolle? Kun meidän korvike on maitopohjaista. Mutta kokeilen nyt ensin tuon rasvauksen ja sitten vaihdan korvikkeeseen joka ei ole maitopohjainen, jos se ei auta. Muuten en tiedä kumpi auttoi jos teen sen yhtä aikaa. Ehkä voisi sitten jo vaatia allergiatestitkin?

Poika on nyt ollut muutenkin levottomampi. Piereskelee, pulppailee ja röyhtäilee. Kakka on kuin aikuisen kakkaa jonka voi pudottas jo vaipasta pökäleenä pönttöön eli liian kovaa? Lisäksi soseet ei nyt sitten enää uppoakaan. Ennen oli halukkaasti aina suu auki kun tiesi lusikan tulevan. Nyt sulkee suunsa viiruksi tiukasti kiinni.. Mahavaivoja? Soseet? Maito? Vai d-vitamiini koska vaihdoin vitaminoituun Rela-dropsiin? Aiemminkin saanut tuota mutta ilman dtä ja dn toisena valmisteena. Nyt d on tuossa seassa. Vai se että lopetin Ditlafylin joku aika sitten? Nyt ostin sitä taas.

On tämä yhtä arvailua ja testaamista näiden vauvojen ongelmien kanssa kun nämä ei itse osaa sanoa mikä vaivaa! :facepalm:

View attachment 41694
Ihan mojovan näkönen ihottuma näköjään pojalla. Jos ei kortisoni ja perusrasva auta niin veisin joko ihotautilääkärille tai lastenlääkärille seuraavaks. Iho-ongelmat voi olla tosi toistensa näköisiä ja sen takia vaikeasti diagnosoitavia. Mutta jos tuo on ruokaperäistä niin aika outoa että olis pelkästään rintakehässä. Mulla ruoka-aineista tulevat ihottumat tulee ympäri kroppaa. Tosin niin että tietyissä paikoissa on voimakkaampana. Mulla esim lääkkeistä tai ruoka-aineista tuleva nokkosihottuma tärähtää ensin reisiin ja leviää sitten siitä muuallekin. Mitä pesuaineita teillä käytetään? Noin laaja ihottuma voi myös olla pesuaineista tai vaatteiden materiaalista johtuvaa. Tai sitten kaikki johtuu jostain mikä ei ees tulis mieleen vaikka kuinka ihmettelis. Sen oon allergioista oppinu tässä elämässä :) Masuvaivoista sen verran ettö ootko antanu esim luumusosetta joka päivä et sais mahaa vähän löysemmäks? Jostain luin et perunaa ei pitäs antaa joka päivä kun voi vetää vattan kovaks.

Pitää vielä lisätä omiin kitinöihin positiivisena asiana se että silloin kun mies on kotona niin hoitaa kyllä vauvaa mielellään. Vähän kaikesta pitää tosin neuvoa ja selittää mitä tehdä kun ei kuitenkaan viitsi ottaa asioista selvää itse. Tarkotan tällä sitä että ei viitsi lukea mitään lapsen hoito tai kehitysoppaita vaan jättää sen urakan yksin mulle. Meistä ei siis kumpikaan tiennyt yhtään mitään lastenhoidosta ennen tytön syntymää. Mutta muuten siis vaihtaa vaippaa, kylvettää jne mun ohjeistuksen mukaan. Jatkuva kännykän räplääminen tai tv:n tuijottaminen tosin välillä ärsyttää kun pitäisi esim keskittyä sylissä olevaan tyttöön ja ihmettelee miksi ipana alkaa kitistä tai huutaa. Tyttö on siinä iässä että vaatii jo paljon huomiota eikä pelkkä sylissä makaaminen enää riitä. Mutta eiköhän tuo koko ajan opi. Mä vaan stressaan siitä että oon yksinään päävastuussa asioiden selvittämisestä ja järkkäämisestä. En siis aio kasvattaa ipanaa kirjojen mukaan mutta kun tietämys lapsen hoitamisesta oli tasan nolla ennen tytön syntymää niin pakko se on jostain ees perustiedot opetella. Synnärillä esim vaihdoin elämäni ensimmäisen kerran vaipan. Se meni kyllä nauramiseksi kun ihmettelin miten hitossa se härveli teipataan kiinni.

Ihan mojovan näkönen ihottuma näköjään pojalla. Jos ei kortisoni ja perusrasva auta niin veisin joko ihotautilääkärille tai lastenlääkärille seuraavaks. Iho-ongelmat voi olla tosi toistensa näköisiä ja sen takia vaikeasti diagnosoitavia. Mutta jos tuo on ruokaperäistä niin aika outoa että olis pelkästään rintakehässä. Mulla ruoka-aineista tulevat ihottumat tulee ympäri kroppaa. Tosin niin että tietyissä paikoissa on voimakkaampana. Mulla esim lääkkeistä tai ruoka-aineista tuleva nokkosihottuma tärähtää ensin reisiin ja leviää sitten siitä muuallekin. Mitä pesuaineita teillä käytetään? Noin laaja ihottuma voi myös olla pesuaineista tai vaatteiden materiaalista johtuvaa. Tai sitten kaikki johtuu jostain mikä ei ees tulis mieleen vaikka kuinka ihmettelis. Sen oon allergioista oppinu tässä elämässä :) Masuvaivoista sen verran ettö ootko antanu esim luumusosetta joka päivä et sais mahaa vähän löysemmäks? Jostain luin et perunaa ei pitäs antaa joka päivä kun voi vetää vattan kovaks.

En jotenkin usko pesuaineistakaan johtuvan kun sitä on vain rintakehässä/mahassa. Luulisi sitten olevan muuallakin? Tuo on niin kummallinen kohta atooppiselle ihottumallekin..

Aloin nyt antamaan luumua eilen pojalle. Sen verran kuin suostuu syömään.. kun tosiaan syö nyt niin huonosti. Perunaa ei ole juurikaan saanut nyt. Lähinnä kukkakaalia, kesäkurpitsaa ja bataattia ja hedelmäsoseita. Kovettaako bataatti myös?

Bataatista en tiiä. Banaanihan on myös niitä jotka vetää vattan kovaks ja voisko toi kukkakaali aiheuttaa ilmavaivoja(?). Kaalit kun aiheuttaa aikuisillekin ilmaa vattaan. Ootko kokeillu antaa porkkanaa tai talvikurpitsaa? Ne oli myös alotusvihannesten joukossa.

Sori kun huutelen. Kaverin vauvalla on samanlaista ihottumaa, on allerginen tietyille ruoka-aineille, joita äitinsä syö mm. pähkinä ja maito. Kannattaa pitää vähän ruokapäiväkirjaa, niin huomaat mikä lehahduksen aiheuttaa. Ja katso, että pesuaineiden ph on 5,5. Muut voi aiheuttaa atopiaa herkkäihoisille.

Ihottuma alkoi jo ennen kuin poika alkoi saamaan kiinteitä. Eli on ollut jo yli kuukauden eikä lähde minnekään. Musta siksi ei ole kyse nokkosihottumasta. Se ei lehahda ja mene taas pois vaan on tuossa koko ajan. Luin että nokkosihottuman pitäisi välillä häipyä? Ja sitten lehahtaa taas kun aiheuttaja ärsyttää taas?

Ja minä en imetä. Poika saa korviketta. On saanut koko ikänsä samaa korviketta.

Saa välillä toki myös perunaa ja porkkanaa. Banaania on vasta vähän maistellut. Mutta kohtuudella koska aiemmin epäilin porkkanaa aiheuttajaksi ja laitoin sen tauolle. Mutta tosiaan, tuo ihottuma tuli jo ennen soseiden aloitusta. Voi olla että samaan aikaan kun kokeilin 3,5 kuukautisena velliä. Mutta sekin oli vain pieni määrä ja tauotin sen pois varmuudeksi. Ihottuma jäi silti. Ainoa minkä ymmärrän olisi siis tuo korvike. Mutta sitäkin oli samaa juonut siis jo monta kuukautta. Voiko tulla noin pitkän ajan jälkeen sitten allergiseksi?

Pesuaineen vaihtamista ehkä kokeilen vielä myös. Meillä on mun mielestä ollut sekin kyllä sama koko ajan syntymästä asti.

Voiko olla saanut jotain kirpparivaatteista? En kai ole muistanut kaikkia aina pestä.. Luulisi silti häviävän kun ne pestään sitten käytön jälkeen?

Muokattu viimeksi:
Vastaan itselleni. Luin että maitoallergia alkaa yleensä 2-6 kuukauden iässä kun altistusta on ollut tarpeeksi kauan.

http://www.vauva.fi/artikkeli/vauva_ja_taapero/vauvan_maitoallergia

Mahdollista siis meidän pojalla. :( Se typerä lääkäri sanoi vain ettei voi olla allergiaa. :inpain: Nyt en tiedä odotanko että auttaako rasva vai vaihdanko maidonkin saman tien..?

Mun tyttärellähän epäiltiin vauvana myös maitoallergiaa kun oli niin kovalla ja toisaalta pulppaili paljon. Lopetti myös kasvamisen. Mutta sitä ei varmasti testeissä löydetty. Maito lopetettiin silti joksikin aikaa ja se kai auttoi. Tästä on jo 10 vuotta ja tämä väsynyt äiti ei nyt oikein muista..

Muokattu viimeksi:
Vastaan itselleni. Luin että maitoallergia alkaa yleensä 2-6 kuukauden iässä kun altistusta on ollut tarpeeksi kauan.

http://www.vauva.fi/artikkeli/vauva_ja_taapero/vauvan_maitoallergia

Mahdollista siis meidän pojalla. :( Se typerä lääkäri sanoi vain ettei voi olla allergiaa. :inpain: Nyt en tiedä odotanko että auttaako rasva vai vaihdanko maidonkin saman tien..?

Mun tyttärellähän epäiltiin vauvana myös maitoallergiaa kun oli niin kovalla ja toisaalta pulppaili paljon. Lopetti myös kasvamisen. Mutta sitä ei varmasti testeissä löydetty. Maito lopetettiin silti joksikin aikaa ja se kai auttoi. Tästä on jo 10 vuotta ja tämä väsynyt äiti ei nyt oikein muista..

http://duodecimlehti.fi/web/guest/a...lehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=
Tässä myös hyvä artikkeli maitoallergiasta.
En myöskään usko että pojalla on nokkosihottumaa. Se on tosiaankin vaihtelevaa eikä ole tuollainen pysyvä ihottuma. Itse siis kärsin nokkosihottuman eri muodoista milloin minkäkin asian takia niin on tuttua parilta vuosikymmeneltä.

View attachment 41694

Marituuli, meiän pojalla oli atooppista ihottumaa ympäri kehoa. Mekin saatiin perusrasvaa ja kortisoonia hoito-ohjeeksi. Meiän pojallakin oli rinnassa laikkuja, mutta ne on nyt lähteneet pois rasvauksella. Ilmeisesti meiän pojalla iho kuivunut liiallisesta pesemisestä helteillä. Kävimme lastenlääkärillä ja allergioihin erikoistuneella sellaisella. Hän sanoi, että ei pidä vältellä mitään ruoka-aineita. Vehnää en siltikään ole uskaltanut enää antaa. Nyt rasvauksella iho on parantunut. Ainoastaan jaloissa on vielä kuivia länttejä. Jos asia vaivaa suosittelisin viemään pojan ihan lastenlääkärille, joka on erikoistunut allergioihin. Kortisooniakin saimme, mutta sitä en ole vielä käyttänyt pojan ihottumaan.

Kun mä täs lueskelen näitä teidän haastavia parisuhde kiemuroita, ihan hävettää kertoa miten hyvin mun mies on tähän saakka hoitanut hommat. Eilen otti pojan ja meni pariks tuntia porukoilleen et saan nukkuu. Teki erittäin hyvää. Yösyötöt ja valvomiset ollaan hoidettu kimpassa, mut viime yön se valvo et mä sain nukkua ja vetäsin melki 6h unta ennenku heräsin 4 syöttämään vauvaa ja vaihtamaan vaippaa..sain sit sen jälkeen vielä nukkuu 3h..nyt mies ja vauva nukkuu ja mä ehdin jo käydä koiralenkillä ekaa krt synnytyksen jälkeen. Teki erittäin hyvää olla yksin tuolla aamuauringossa.

Mutta kyllä täälläkin on vaikeeta ollut, vaikka meillä on suhde kunnossa ja ei mitn suurempia probleemia oo ollu, mut kyl mä ajoittain raskaana ollessani tunsin et tämä on virhe ja mä en ehkä halua tätä. Vaikka yhdessä tehtiin päätös, et jätän pillerit pois niin en rehellisesti uskonut et jään niin nopeesti raskaaksi ja se oli kieltämättä vähän shokki. Mies nyt oli ihan jaffat korvilla. Itki kun kerroin et kesän lopussa meitä on kolme.

Monet vitutukset koin raskaana ollessani ku frendit, ne muutamat mitä jäi meni milloin mihinkin keikalle, lopuille oli ihan liikaa et minä joka olin aina suureen ääneen vannonut et en vittu tee lapsia niin yhtäkkiä olinkin raskaana. Joukossa muutama tosi pitkäikänen frendi, sääli sinänsä mut ei voi mitn.

Mulla on kans muutama kaveri joilla on lapsia, mut niistä oon täysin vieraantunut, koska ne edustaa just sitä sarjaa joilla kaikki lauseet alkaa mammailulla. Ihan täyttä helvettiä. Mä vihaan kaikkia vitun mammakerho ja salaseuroja ja en todellakaan pysty näkemään itseäni jossain mammavitunringissä istumassa ja hehkumassa onnesta kaikkien pikku Erkkien ja Lissujen keskellä.Aargh! Saan Saatana slaagin jo pelkästä mielikuvasta. En oo koskaan tuntenut ittelleni näin yksinäiseksi kun tän raskauden aikaan. Onneks mun välit ex-mieheen on lämpimät ja hyvät, oon saanu sille purkaa pahaa mieltä kun en oo tälle nykyiselle viittiny koko aikaa ns.valittaa kun se on niin nauttinut mun raskaudesta ja odottanut vauvaa kun kuuta nousevaa. Melko surullista et mun bff on ollu mun ex aviomies :-) Oon vaan kiitellyt siitä, että vaikka suhde meidän välillä päättyi niin ystävyys jäi. Ja myös mun nykyinen mies on hyvissä väleissä mun exän kanssa, joten siitäkin täytyy olla tyytyväinen.

Tästä ryhmästä on ainakin mulle ollu suuri tuki, vaikka mä oon muuten semmonen teeseitse-tyyppinen ihminen, ei tää vauva ja odotus juttu ois onnistunu mitenkään ilman teitä. Kiitos naiset, me ollaan kaikki ihan mahtavia naisia ja äitejä!

Muokattu viimeksi:

View attachment 41694
Mä oon käsittäny et atooppinen iho on myös loppujen lopuksi tulos jostain allergiasta? Mun eräs ex-kollega kärsi vuosikymmenet atooppisesta ihottumasta. Talvisin se kutisi niin et raapi ihon rikki. Sit joskus 6-kympin korvilla selvis et sillä on keliakia! Vittu! Samantien loppui iho-ongelmat.

Mulla alkaa iho kutisee, jostain pesuaineista. En oo sen tarkemmin tutkinu mistä, ja tuleeko huuhtelusta vai pesusta. Vaihdoin vaan hajusteettomiin eikä sen jälkeen oo ollu mtn. Ja tää oire tuli vasta joku 10v.sitte.

Mä en myös ennen lapsia voinut ymmärtää mamma kerhoja yms ja se pelkistä lapsista puhuminen oli tylsää..
Mutta nyt olen huomannut, että lapsen "harrastuksista" (muskari, tanssi tunnit ym) voi löytää uusia kavereita, aluksi puheet pyöri tietysti aika paljon lapsissa kun se on helppo aihe mutta kun päästiin tutustumaan paremmin alkoi keskustelun aiheetkin olla ihan kaikkea muuta ja olenkin saanut elämääni uusia ihania naisia lapsineen noista kerhoista.:)

Mä en myös ennen lapsia voinut ymmärtää mamma kerhoja yms ja se pelkistä lapsista puhuminen oli tylsää..
Mutta nyt olen huomannut, että lapsen "harrastuksista" (muskari, tanssi tunnit ym) voi löytää uusia kavereita, aluksi puheet pyöri tietysti aika paljon lapsissa kun se on helppo aihe mutta kun päästiin tutustumaan paremmin alkoi keskustelun aiheetkin olla ihan kaikkea muuta ja olenkin saanut elämääni uusia ihania naisia lapsineen noista kerhoista.:)

Varmaan monelle käy juuri kuten sinulle, et löytää uusia kavereita/ystäviä mut mä en oo sen luonteinen et olisin edes kiinnostunut luomaan mitn suhteita jotka perustuu lapsiin..tai sitten mulla on vaan täysin vääristynyt mielikuva siellä käyvistä ihmisistä. Mulla on kuitenkin suurin osa frendeistä miehiä, kertoo aika paljon jo sekin et ne on olleet kaikki tosi kannustavia ja eivät oo kääntäneet selkää mulle, toisin kuin ne pari naispuolista...

Mä en vaan usko et mulla löytyy hirveesti mitn yhteistä puheenaihetta jonkun äitylin kanssa jossain lapsiin liittyvissä kerhoissa, mutta ainahan sitä voi yllättyä..Mun kokemus on vaan se, et ne ihmiset on aivan eri planeetalta ja mä koen et mua kiinnostaa ihan samat asiat edelleen kuin ennen lasta ja ne kiinnostuksen kohteet on yhtä kaukana lapsista kuin mars maasta..

Kysymys,

Koska pitää huolestua kun vauva ei kakkaa? Meillä siis mennään suurin osa korvikkeella, koska mulla ei ihan hirveesti tuu vielä maitoa. Aamulla sain pumpattua 50ml ja sit loppu.

Kakannut varmuudella to kunnon köntsät, tai siis sinappikakat..selkeästi on vatsan väänteitä, pieree hurjasti. Syö ihan samaan tahtiin kuin ennenkin paitsi et nyt on alkanut pulauttelemaan melkein kaikki pois pian ruokailun jälkeen. Ja on ärtyisä.

Meillä kakataan joka neljäs päivä mutta ensimmäiset viikot oli kyllä sinappikone joka päivä vauhdissa. Kuullostaa kyllä vatsavaivoilta. Mitä korviketta annat? Mä sillon synnäriltä tullessa annoin NAN HA:ta joka on se allergiaversio ja vissiin parhaiten siedetty aluksi. Noin kk ikäsenä vaihdettiin Tuutiin kun on kotimainen ja maha oli jo siinä vaiheessa tottunu kaikkeen. Tosin saa sitä vaan kauppa/kyläilyreissuilla kun mulla maitoa nykyään riittää. Voisit kokeilla Rela tippoja tai muita maitohappobakteeritippoja. Mä annoin heti kun sektiovauvoilla jää saamatta pöpöt ulostullessaan niin niillä on useemmin sit vatsavaivoja kun ei oo oikeenlaisia pöpöjä suolistossa. Ja jos on paljon ilmaa niin Disflatylia suosittelen.

Meillä kakataan joka neljäs päivä mutta ensimmäiset viikot oli kyllä sinappikone joka päivä vauhdissa. Kuullostaa kyllä vatsavaivoilta. Mitä korviketta annat? Mä sillon synnäriltä tullessa annoin NAN HA:ta joka on se allergiaversio ja vissiin parhaiten siedetty aluksi. Noin kk ikäsenä vaihdettiin Tuutiin kun on kotimainen ja maha oli jo siinä vaiheessa tottunu kaikkeen. Tosin saa sitä vaan kauppa/kyläilyreissuilla kun mulla maitoa nykyään riittää. Voisit kokeilla Rela tippoja tai muita maitohappobakteeritippoja. Mä annoin heti kun sektiovauvoilla jää saamatta pöpöt ulostullessaan niin niillä on useemmin sit vatsavaivoja kun ei oo oikeenlaisia pöpöjä suolistossa. Ja jos on paljon ilmaa niin Disflatylia suosittelen.

Relatabs menee jo ja on jo tänään saanut. Korvikkeena sama kuin sairaalassa Nan Pro 1. Musta on kuitenkin hyvä et piereskelee paljon, eipä jää ilma kuleksimaan suoleen.

Täytyy hakea tota Disflatylia varmuudeksi apoteekista.

Takaisin