Synnytyspelko, alatie synnytys vai keisarileikkaus?

Meillä myös oli tänään synnytystapa-arvio. Sektio on tasan kolmen viikon päästä. Pettymys, että aika on niin myöhään, muumuu! :grumpy: Jos synnytys käynnistyy sitä ennen, niin leikataan vaikka neljältä aamulla, sanoi lääkäri.
 
Mua ei niinkään pelota itse alatiesynnytys vaan jostain syystä oon alkanut pelkäämään synnytyksen jälkeistä aikaa ja kipua jos paikat menee ns. ihan tohjoksi ja on pahoja jälkisupistuksia jne... Ensimmäistä odotan että kokemusta näistä ei oo.
 
Mua ei niinkään pelota itse alatiesynnytys vaan jostain syystä oon alkanut pelkäämään synnytyksen jälkeistä aikaa ja kipua jos paikat menee ns. ihan tohjoksi ja on pahoja jälkisupistuksia jne... Ensimmäistä odotan että kokemusta näistä ei oo.

Mulla on sama juttu. Koen, että mulla on korkea kipukynnys, eikä mua pelota se itse synnytys. Mua pelottaa se mitä tapahtuu synnytyksen jälkeen. Aktiiviurheilijana pelottaa mm. sulkijalihaksen katkeaminen, virtsanpidätyskyvyn menetys sekä mm. mahdollinen joskin harvinainen häpyluiden murtuminen. Edellä mainituista on koitunut ongelmia ihan lähiperheessä.. Siitä syystä päädyin sektion valintaan. Siinä on omat riskinsä, mutta oman riskiarvion mukainen valinta on nyt tehty.
 
Täälläkin on nyt käyty synnytystapa-arviossa. Meidän minin synttäripäiväksi on sovittu nyt rv39+3. Jos lähtee aiemmin tulemaan niin sitten vaan suoraan leikkaukseen. Mini oli jo laskeutunut ja kiinnittynyt, supistuksiakin tulee joka päivä. Saa nähdä pysyykö toinen kyydissä suunniteltuun päivään asti (nyt rv35+6). :)
 
Itse pyysin myös lähetettä synnytystapa-arviointiin. Muuten en olisi huomannut sellaista pyytää mutta äitini "pelotteli" minua, että jos vauva ei mahdukaan ulos. Hänellä on kaikki lapset leikattu ulos, sillä ei olisi kuulemma anatomisesti mahtunut luonnollisesti synnyttämään :eek: Ja rauhoittaahan se muutenkin kovasti mieltä ennen synnytystä, kun kuulee minkä kokoista on puskemassa ulos ja miten päin =D Nyt viime päivien aikana mulla on vasta alkanut paniikkia iskemään :/ Nyt rv 36+2
 
Mitenköhän herkästi sitä voi lähteä synnärille, jos alkaa supistelemaan? En vielä tiedä mitä supparit on, joten toiveajattelua varmaan vaan, että synnytys käynnistyisi ennen sektioaikaa. :wink

Lasken minuutteja sektioon.. vaikka aikaa on vielä puolitoista viikkoa...
 
Mitenköhän herkästi sitä voi lähteä synnärille, jos alkaa supistelemaan? En vielä tiedä mitä supparit on, joten toiveajattelua varmaan vaan, että synnytys käynnistyisi ennen sektioaikaa. :wink

Lasken minuutteja sektioon.. vaikka aikaa on vielä puolitoista viikkoa...
Mä oon tänään joutunut miettimään samaa, että missä vaiheessa supisteluja tulee lähteä. Mä saan vasta 4.8 sektiopäivän mutta eilen ja tänään ollut ihan järkky huono olo ja supistellut kivuliaasti. Pelkään sitä, että synnytys käynnistyis ja eteniskin niin vauhdilla että sektioon ei aikaa enään olis.. Eikä tarttis kyllä vielä syntyä muutenkaan, kun kuitenkin ollaan vasta rv35+1. Soitin tänään kättärille ja neuvottiin panadolia, lämmintä suihkua ja lepoa. Jossei aamuun mennessä oo helpottanut niin käskivät soittaa uudelleen ja sit tulla näytille. :) Katotaan mihin tää kehittyy.
 
Mulla on menossa jo 39+6 ja nyt on ihan tosissaan alkanut pelottamaan että jos tää meneeki kauheasti yliaikaa niin sit tulee joku jättivauva joka repii mun alapään niin tohjoksi ettei siitä enää erota mikä se on. Myös pidätyskyvyn totaalinen menetys pelottaa tosi paljon koska lantionpohjanlihakset on esikoisen jäljiltäkin vielä huonossa kunnossa.. Ja jos rehellisiä ollaan niin en edes osaa niitä harjoittaa, kaikki sanoo että "kukaan ei edes huomaa kun harjoitat" Joo ei niin varmaan huomaa ku jännittyy vissiin polvesta ylöspäin koko kroppa. Pissasuihkuakaan en oo pystyny enää tässä raskausaikana pysäyttämään joten lantionpohjanlihakset on kadonnu jo totaalisesti :sad001
 
Mites mävaan edellisessä synnytyksessä, repesitkö sillon? Yleensähän seuraavissa ei enää niin helposti repeä.. Mulla eka vauva ollu pienin, sillon tuli pahat repeämät, kaks seuraavaa ollu selvästi isompia ja viimeisellä isoin pää, mut joka kerralla repeämä on ollu aina edellistä pienempi.. Viimeisellä kerralla tais tulla vaan joku pienen pieni nirhama. Toivossa on siis hyvä elää, et tällä neljännellä kerralla ei tulis enää edes sitä pientä..
 
Mites mävaan edellisessä synnytyksessä, repesitkö sillon? Yleensähän seuraavissa ei enää niin helposti repeä.. Mulla eka vauva ollu pienin, sillon tuli pahat repeämät, kaks seuraavaa ollu selvästi isompia ja viimeisellä isoin pää, mut joka kerralla repeämä on ollu aina edellistä pienempi.. Viimeisellä kerralla tais tulla vaan joku pienen pieni nirhama. Toivossa on siis hyvä elää, et tällä neljännellä kerralla ei tulis enää edes sitä pientä..


Mulla tuli ensimmäisessä synnytyksessä joku pieni repeämä johon vissiin kaksi tikkiä laitettiin. Tai kätilö sano että pieni, itsehän en uskaltanu omaa alapäätä tutkia että olisin itte nähny millanen repeämä tuli.

Noh toivotaan ettei tästä nyt hirveen isoa vauvaa sitten tuu.. Nythän olis jo 40+0 ku päiväki kerkes vaihtua :nailbiting:
 
Takaisin
Top