ErykahB
Puuhakas puhuja
Meillä on aina ennen ollut jouluaaton vastaanotto ruokineen. Tänä vuonna ei ole. Jos vauva syntyisi laskettuna, niin olisi vasta kuukauden ja kun tietää mikä määrä kulkutauteja jyllää tuohon aikaan vuodesta, niin en ota taloa täyteen sukulaisia sen takia. Miehen vanhemmat tulevat varmaan kuitenkin käymään, kun melkein vieressä asuvat.
Mä teen joulun lapsille kyllä ja tykkään joulusta, mutta kun meillä ei syödä sikaa missään muodossa, niin mitään kinkkupeijaisia täällä ei oo koskaan ollut. Syödään hyvin, mutta lähinnä jokaisen suosikkiruokia, joihin noi joulusafkat ei oikein kuulu. Esikoinen oli ekana joulunaan 10 päivän ikäinen ja meillä oli niin paljon ihmeteltävää vauvassa, että jouluruoka oli pitseriasta tilattua ja kotiinkuljetettua pitsaa.
Joulussa ihaninta on yhdessäolo ja kiireettömyys. Lasten odottava ja jännittynyt rauhattomuus, joka on musta joka vuosi niin liikkistä. Ja miehen kanssa meillä on aina jonkinmoinen leffamaratooni suklaan ja punaviinin kera.
Mä teen joulun lapsille kyllä ja tykkään joulusta, mutta kun meillä ei syödä sikaa missään muodossa, niin mitään kinkkupeijaisia täällä ei oo koskaan ollut. Syödään hyvin, mutta lähinnä jokaisen suosikkiruokia, joihin noi joulusafkat ei oikein kuulu. Esikoinen oli ekana joulunaan 10 päivän ikäinen ja meillä oli niin paljon ihmeteltävää vauvassa, että jouluruoka oli pitseriasta tilattua ja kotiinkuljetettua pitsaa.

Joulussa ihaninta on yhdessäolo ja kiireettömyys. Lasten odottava ja jännittynyt rauhattomuus, joka on musta joka vuosi niin liikkistä. Ja miehen kanssa meillä on aina jonkinmoinen leffamaratooni suklaan ja punaviinin kera.
Yksin kun vauvaa odotan, niin kaikki muuttohässäkät joutuu nyt yksinään sumplimaan! Toisaalta onpahan vaan noi omat tavarat ja vauvalle jo hommatut tavarat pakattavana 
Hoitaja antoi jonkun A4-lapun, mikä täytyy yhdessa miehen kanssa täyttää ja se täytyy muistaa ottaa mukaan sinne. Laitoin kuvat siitä lapusta. Ilmeisesti tarkoituksena olisi, että keskustelua syntyisi lappua täytettäessä kotona. Mies on juuri sopivasti sillon aamuvuorossa, niin joudun kaikenlisäksi menemään yksin.
Itse jouluaatto on ollut melkoista häsellystä. Lapset ovat isiensä kanssa käyneet yleensä mummuloissa, mutta minä olen ollut kotona valmistelemassa jouluruokia loppuun. Kinkku toki jo aattoaamuna otetaan uunista yhdessä. Äitini on ollut meillä joulun jo aikalailla esikoisen 11 v syntymästä lähtien ja siskonikin ajoittain. Miehen vanhemmat ovat nykyään käyneet meillä aattoiltaisin ja heidän kanssaan olemme käyneet hautuumaalla kynttilät sytyttämässä. Eräs ystävämmekin on yleensä jouluaattoillan kanssamme. Jouluaattoon on siis kuulunut valmistelujen lisäksi sauna, joulupäivällinen, lahjat, kahvittelut ja hautuumaalla käynti. Ilta sitten suklaan syöntiä ja musiikkia jouluvalojen loisteessa