Kertominen

Siskolleni kerroin heti plussattuani, hän odottaa myös parhaillaan esikoistaan. Siskon lisäksi ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja minun isovanhemmille. Muille kerrotaan vasta sitten seuraavan ultran jälkeen jos kaikki on edelleen hyvin.
 
Mä kerroin tällä viikolla työkaverille, jotta voi ottaa huomioon työvuoroja tehdessä minun neuvola-ajat. Vielä kun pääsisi 15.8 asti niin voisi kertoa sit yleisesti :) meidän äiti oli kertonut kyllä tädilleni, mutta lupasivat onneksi olla hiljaa asiasta. Ja kaverille joudun kertoo ekan neuvolan jälkeen heinäkuun lopussa, ku se aikoo viedä mut salille elokuussa ja laittaa kunnon treenit. Pitää ehkä skipata se treeni :eek: :D
 
Täällä festariviikonloppu takana ja parhaalle ystävälle kerroin että olis vähän juonessa mukana :) luulenpa että muut eivät epäilleet tai ainakaan kehdanneet ääneen spekuloida :joyful: hauskaa oli! :smug: kourallinen ihmisiä siis tietää ja hyvä näin :)
 
Me nyt ootellaan et miehen veli ja sen muija synnyttää kun ihan täs parin päivän sisäl ja ens viikol meil on ultra sillo rv 13 ni josko sit uskallettais jo kertoa muille
 
Mä kans viimein kerroin omille vanhemmilleni eilen. Ja serkulle ja yhdelle kaverille.
 
Me olemme pitäneet visusti salaisuutena vielä. Odotetaan ekaa ultraa ja josko sen jälkeen paljastellaan salaisuutta. Välillä tuntuu, et ku olot vaivaa ni olis vaa helpompi sanoa ihmisille, et mikä tilanne on, eikä joutuis skarppaamaan niin hirveästi.
 
Mulla vaan jotenkin puheessa tuntuu kaikille lipsahtelevan... ainut kelle en ole mitenkään uskaltanut mainita on oma isäni, ehkä ekan ultran jälkeen ois jo aika
 
Mä en ole oikein osannut pitää tätä raskautta salassa. Olen ollut liian innoissani! :) Jälkeenpäin ajateltuna olisi varmaan kannattanut odottaa, että ns. "kriittisimmät viikot" ovat ohi.

Töissä oli tarkoitus kertoa vasta kesäloman jälkeen. Olin kuitenkin huonovointinen ennen lomalle jäämistä, että töissä saivat tietää jo hyvin alussa. Toisaalta työporukka on niin ihana, että heille olisi voinut kertoa myös, jos raskaus menee kesken.
 
Selmer: hahah aivan sama vika että ei vaan kertomatta kykene olemaan :D oon tosi huono pitämään omia salaisuuksiani
 
Huh, nyt se on tehty. Sain äidilleni kerrottua kun en oo uskaltanut aiemmin. Laitoin netistä löydetyn runon viestinä ku en uskaltanut naamatusten sanoo kun on aika kärkevä mielipiteineen ja on jo pari vuotta aina muistuttanut et enempää et sitten tee lapsia mut ei se tyrmännytkään asiaa ja otti sen ihan hyvin. Laittoi vielä viestiin et eikö oo kukaan opettanut ehkäisystä ja nauruhymiön perään eli vitsailulla päästään tästä jee, nyt on hyvä fiilis
 
Me kerrottiin isovanhemmille antamalla lahjapaketeissa kirjat, isoisälle ja isoäidille tarkoitetut. :) Oli hauska tapa kertoa. Muutenkin lähipiiri tietää aika laajasti jo, muutama ystäväkin. Ei ole jotenkin pystynyt pitämään salassa, kun on ultrassa jo pienen nähnyt.. Nyt siis viikot 10+4.
 
Huh, nyt se on tehty. Sain äidilleni kerrottua
Tunnistan tuon tunteen, miten omille vanhemmille kertominen jännittää! Se on jokseenkin kummallista koska omaa itsenäistä elämää tässä on jo edetty ties kuinka pitkään.
Tällä kertaa ratkaisin asian kertomalla aikalailla heti-jää noillekin enemmän aikaa sulatella asiaa:p!
Olen itse kaksilapsisesta perheestä, ja huomasin että se kolmannen raskauden uutinen oli ehkä kovin paikka omalle äidille-ei selkeästi käsittänyt miksi kaksi ei riittänyt. Sittemmin ovat ikään kuin helpottuneet nämä vastaanotot, kyllähän nuo fiksuina ihmisinä käsittävät ettei se heiltä ainakaan pois ole:happy119.
 
Mulla nyt viikot 15+1 ja maha toisen raskauden vuoksi jo aika iso/turvotusta on selkeesti. Joudun ehkä huomenna paljastamaan kun nään muutaman kaverin pitkästä aikaa. Mä kun en normaalisti omaa juuri mahaa niin he kyllä huomaa...paitsi jos keksin jonkun sopivan kaavun päälle mikä peittäis masun.
 
Mulla tutut huomaa että maha kasvanu mutta tuntemattomat tai puolitutut ei kehtaa kysyä varmaan nii ei oo puhunu mitää. Esim. töis kukaa ei oo viä kyselly enkä kerrokkaa ellei kysytä.
Mummalle soitin eilen ja kerroin uutisen ja se oli tosi ilonen, totes että samana syssyyn ne onki hyvä tehdä :D viä pitäis yhdelle tädille kertoa nii kaikki tärkeät tietäis. Sitte ei nii haittaa vaikka äitiltä lipsuis asia muille.
 
3.jpg

Me uskallettiin nyt nt-ultran jälkeen kertoa jo vähän muillekin kuin vanhemmille ja parille lähimmälle ystävälle. Pikkuveljille ja kavereille kerrottiin lähettämällä tuo mun tuunaama ultrakuva, oli hauska odotella reaktioita ja että kuka tajuaa ja kauanko kestää että välähtää.. :grin Ollaan miehen kanssa molemmat aikamoisia pelinörttejä joten kolmatta pelaajaa odotellessa :cool:
 
Esikoista odottaessa en kyllä salaillu yhtään. Keskenmenosta tukin vähän varovaisemmaksi ja tästä raskaudesta ei tiedä kuin ihan lähimmät sukulaiset vasta ja mun paras ystävä. Mutta enpä oo kieltänyt ketään kertomasta. Kai tää alkaa pian näkyäkin. Tai sit porukka vaan luulee, että oon taas lihonut. :D
 
Takaisin
Top