Kertominen

Heihel

Näppärä viestien naputtelija
Helmimammat 2017
Tietääkö muut jo teidän odotuksesta? Milloin aiotte kertoa läheisille? Tai töihin? Aiotteko kertoa jollain erityisemmällä tavalla?





Me odotettiin esikoisen kanssa suht pitkään ennenkuin kerrottiin kenellekään. Osa tutuista jo arvaili ja ehkä tiesikin ennen kuin kerrottiin. Suurimmalle osalle läheisistä kerrottiin np-ultran jälkeen, vain yhdelle hieman ennen sitä. Nyt tässä raskaudessa yhdelle ystävälle olen jo kertonut ja tosi paljon tekisi mieli kertoa omalle perheelle sekä muutamalle muulle ystävälle. Ajattelen vähän niin että näille ihmisille kertoisin joka tapauksessa vaikka tämä nyt menisi kesken.. Mutta silti on vähän sellainen olo että ei tätä vielä uskalla kertoa. :nailbiting:
 
Pakko oli saada omille vanhemmille tänään kertoa. En vaan jaksanut asiaa pitää sisälläni :D muille tutuille sitten kerrotaan varmaankin ekan ultran jälkeen. Vaikka kyllä tämä vieläkin uskomattomalta tuntuu, että onko varmasti totta :D
 
Ensi viikolla lähden naisten reissuun viikonlopuksi ja luulen että siellä asia paljastuu reissukavereille. Sitä ennen varmaan kerron äidilleni ja kahdelle siskolleni, muiden lähimpien (miehen vanhemmat ja sisarukset ja mun isän perhe) kohdalla varmaan odotellaan vielä muutama viikko :) Sinne ekaan neuvolaan tai varhaisraskauden ultraan asti ainakin. Sitte joskus Np-ultran jälkeen sitten omille isovanhemmille ja ystäville, muille sitten paljastuu kun paljastuu.

Esikoisen kohdalla esim Facebookissa "ilmoitin" vasta rakenneultran jälkeen. Siihen mennessä tiesi vain lähimmät sukulaiset ja ystävät ja työkaverit. Vähän samalla kaavalla varmaan nytkin. Toki voi olla että maha tulee nyt ennemmin näkyviin eikä voi enää peittää :D
 
Edellisessä raskaudessa jouduttiin paljastamaan ihan alkumetreillä (pari päivää plussauksen jälkeen) mun äidille ja siskolle. Oltiin samassa maassa reissussa (jossa tehtiin plussatestit) ja tavattiin siellä heidät, heti aluksi tietysti viinitilalla viininmaistelun merkeissä. :P Maisteluiden ajan onnistuttiin pimittämään tieto ja mies joi mun viinit salaa, mutta päivällispöydässä kerrottiin. Olisivat kuitenkin arvanneet, jos en viineihin koko reissussa olisi koskenut. Töissä piti paljastaa myös alussa, sillä viikoilla 5-6 alkoi voimakas pahoinvointi ja olinkin 2kk pois työstä. Alkoi sopivasti Vappuna ja oli vähän noloa jäädä silloin saikulle. PItkään se mun Vappukrapula kyllä kesti.... :D
Tällä kerralla olisi ihanaa saada itse valita koska kertoo ja kenelle, mutta jos pahoinvointi iskee yhtä voimakkaasti kuin viimeksi, niin asia paljastunee pian.
 
Vanhemmille kerrotaan ultraan jälkeen jos kaikki ok :) eli juhannuksena. Muuten asia julkaistaan vasta nt-ultran jälkeen :p
 
Mun kolme kaveria tietää jo.. Tiesivät yrityksestäkin.

Vanhemmille ja mun sisaruksille kerrotaan aikaisintaan ar-ultran jälkeen.

Töissä pidän salassa mahdollisimman pitkään, katsotaan miten onnistuu. Nt-ultran jälkeen voisi lähimmille työkavereille kertoa.
 
Jos ei aiemmin tuu esille niin vasta nt-ultran jälkeen kerron omalle perheelle. Töissä paljastunee varmaan kesäloman jälkeen kun vatsa kuitenkin tulee esiin aika nopsaan (näkyi jo rv10 viimeisessä raskaudessa, joka tosin meni kesken just ennen nt-ulraa). En halua kertoa facebookissa ollenkaan asiaa. Itsestä tuntuu oudolta postaukset plussatikuista tai kuva-arvoitukset joissa kolme erikokoista klemmaria tai hakaneulaa jne. sekä ultrakuvat. Tämä siis koska mulla on niin paljon sellaisia fb-kavereita, joita en juuri muuten tapaa esim. vanhat koulukaverit ja työkaverit, joille en muutenkaan kertoisi lapsen tulosta. Mutta kukin tyylillään...
 
Mä olen kertonut yhdelle ystävälle, ja täällä foorumilla esikoisen salaisten ryhmään tietysti :grin luultavasti muutama muukin tyttökaveri saa tietää aika pian, yritetään ehkä muilta salata se ekaan ultraan. Ollaan kyllä vähän huonoja salailijoita, joten eiköhän se ilmi tuu turhankin pian :)
 
Me on kerrottu omille perheillemme ja aion kertoa tulevalle kummille juhannuksena, kun nähdään pitkästä aikaa livenä :)

Muutoin kerrotaan varmaan vasta nt-ultran jälkeen. Jotenkin on semmonen elämäntilanne ollut muutoin että haluan pitää tämän meidän tietona ja nautiskella ja valmistautua tulevaan
 
Mä oon kertony yhdelle kaverille. Miehellekkää en oo viä uskaltanu. Yritetään pitää salas mahdollisimman pitkään, esikoisesta kerrottiin äitienpäivänä vanhemmille ku oli rv15. Äitee oli kyllä jo ennemmim arvannu. Ja ku poika oli päivän vanha kerrottii faces. Parille kaverille varmaan joutuu kertoa täs piakkoin ku on juhlia tulos että miks en juo mutta muuten koitetaan pitää mahdollisimman pitkään salas, haaveilen että sais vasta 1v synttäreillä kertoa :'D mutta vähintään rakenneultraan ootetaan.
 
Kukaan ei vielä tiedä mun ja miehen lisäksi. Ja toivottavasti maha ei paljasta ennen ultraa :happy:
 
Mä kerroin parhaalle ystävälleni. Tuntuu vähän helpommalta kun voi puhumalla yrittää päästä itsekin kärrylle siitä mitä on tapahtunut ja tulee tapahtumaan :grin
Miehellä on tässä yllätyksessä ehkä tavallaan vielä enemmän prosessoitavaa kuin minulla, ja haluan aluksi antaa hänelle aikaa sulatella asiaa omaan tapaansa rauhassa ennen kun alan kaikesta jatkuvasti intoilla :grin
 
Meillä tosiaan tietää nyt mun pieni läheisten ystävien porukka, muuten vielä salassa. Kauheesti tekis mieli kertoo, sekä mun että miehen :) ollaan niin innoissamme! yritetään nyt vielä salata mutta vaikeeta on... :D
 
Meillä tietää nyt jo mies :smiley-bounce022 en siis ekasta haaleasta plussasta kertonu ees sille.. vahvasta vasta. Varmaan kesällä ku käydään miehen perheen tykönä niiden hääpäivää juhlimassa kerrotaan niille jos ar ultrassa kaikki hyvin, sillo n.rv 10. Esikosta kerrottiin virallisesti nt-ultran jälkeen mut mun äiti ehti anopilleki jo juoruta joskus rv 9 et jälkikasvua tulos vaik en sillekään ollu mitään kertonu et omalle äitille ei tarvi vissiin virallisesti kertoa ku "tietää" kuitenki :bored::facepalm: osa kavereista arvas viimeks joskus rv 9 ku olin juomatta juhlissa ja ei kehannu kieltääkään, joten varmaan vähä tilanteen mukaan mennään taas. Ar ultrassa aion käydä joskus rv 7+ tarkistaan viikot ku kierto ollu niin pitkä ni sen jälkeen sit voi kertoo jos kaikki ok ja sopiva tilanne tulee :rolleyes: vaan ohan nää viikot niiiiin pitkiä.. yhelle kaverille jo melkeen lipsautin ku lomareissua suunniteltiin heinäkuulle et "toivottavasti ei pahoinvointi iske".. nielasin sit viimehetkellä.. reissu olis just sillo ku viimeks jouduin 1.kerran tiputukseen :smiley-angelic006
 
Meillä ei tiedä vielä kukaan mun ja miehen lisäksi. Ekassa raskaudessa kerroimme parille ystävälle ja omille vanhemmille melkein heti positiivisen testin jälkeen. Tällä kertaa ajateltiin pitää asia mahdollisimman pitkään salassa :) ehkä siksikin että saa ite rauhassa sopeutua ajatukseen kahdesta lapsesta. Toivottavasti ei kovin hirveät pahoinvoinnit iske. :D
 
Meillä miehen työpaikalla on joku saanu joko tietää tai muuten vaan päähänsä että oon raskaana ja nyt koko sen työpaikka helisee asiasta. Mies on kieltäny kaikille ku ei halua että näon ajois kukaa tietää. Ite oon 3lle kaverille sanonu. Vanhemmille en tiä kerrotaanko kuinka.
 
Miten muuten luulette että raskausuutiseenne suhtaudutaan? Vanhemmat? Kaverit?
 
Meillä uutiseen suhtaudutaan varmasti hyvällä, ehkä 2lasta vuoden sisään saattaa ihmetyttää. Olihan se itsellekin melkoinen pommi!
 
Takaisin
Top