Kertominen

Meillä suhtaudutaan kans hyvin varmasti. Anoppi ainaki on jo usean kuukauden kyselly että jokos olis pikkusisarus tulos
 
Meillä on tulossa kaveriporukan yhteinen reissu nyt kesällä ennen ensimmäistä ultraa. Haluaisin, että raskaus pysyisi salassa, joten joudun kertomaan parille kaverille, jotta voivat diilata kuoharit ja viinit minulle omissa pulloissa, jossa on muuta täytettä :p Muille kerrotaan sitten kesälomien jälkeen, alkuraskauden ultran jälkeen.
 
Mun anoppi on semmonen hyysääjä että toivoisin ettei hän sais tietää raskaudesta vielä pitkäänpitkään aikaan :D
 
5830 meillä kans ja mun äitee yhtä paha joten en haluaasi kertoa ennenku synnärillä vasta mutta ei oo mahdollista :D esikoisesta kerrottii rv15. Meidän äitee oli jo arvannu kyllä paljo aiemmin..
 
Hyvin varmasti suhtaudutaan, kaverit tietää et toista toivotaan ja anoppiki yritti jo vihjailla et eikö toinen olis kiva :facepalm: kyl mun vanhemmatki varmaan jännäilee et kuka pyöräyttää lisää serkuksia seuraavaksi mut mun puolelta näit on jo useempi ni pahin mummukuume laantunu :p toki varmaa vähä hätäilevät kuin pärjätään ku mies ollu nyt työttömänä ja kerkeen ite niin vähä aikaa käydä täs välissä töissä et vähä tiukkaa tulee olemaan o_O muuttoaki pitää varmaan miettiä ku varsinki mun äiti jaksaa kooko ajan jankuttaa kuin mahutaan.. ohan meil tiivis tunnelma, 60m2 mut asumiskustannukset on nyt niin pienet et on iso kynnys muuttaa ku rahat saa nytteki tarkkaan laskea :banghead:
 
Muokattu viimeksi:
Täällä kanssa yksi jonka tekis mieli pimittää tietoa. Tietysti lähimmäisille haluaa mutta muiden reaktiot jännittää. Meidän tilanne on hieman epätavallinen. miehen kanssa seurusteltu vasta muutama kuukausi ja ehkäisy petti eikä jälkiehkäsy ottanut toimiakseen. Molemmat ovat tahollaan kyllä valmiita lapsen tuloon ja kuumeillut ollaan kumpikin. Suhteen kannalta oltais haluttu hetki odottaa. Yksi kaverini ja äitini tietää. Reaktiot jännittää
 
Teillä on Esikoinen sitten sinnikäs kaveri siellä :) Ehkä se onkin nyt tarkoitettu just näin! Muistan että jossain lehtijutussa muutama vuosi sitten oli verrattu parisuhteita joissa vauva oli tullut pitkän yhdessäolon jälkeen ja lyhyen yhdessäolon jälkeen. Lyhyt yhdessäolo ennen vauvaa oli monesti ollut jopa positiivinen juttu, pariskunta ei ollut viettänyt vuosia kahdestaan jolloin järkytys siitä että vauva vei pois yhteistä aikaa ei tullut niin suurena. Lisäksi tuoreempi pariskunta saattoi elää edelleen parisuhteen huumavaihetta jolloin toinen tuli otettua paljon paremmin huomioon, vastarakastuneiden tapaan oli enemmän läheisyyttä ja seksiä mikä saattoi pidempään yhdessä olleilta jäädä vauva-arjen jalkoihin herkemmin :) Puolensa ja puolensa!
Mutta voin kyllä kuvitella että reaktiot jännittää. Uutiset tulevat kuitenkin varmaan isona yllärinä läheisillekin :) Toivotaan että ymmärtävät olla tukena ja iloita teidän kanssa!
 
Vihdoin sain kerrottua kahdelle parhaalle kaverille, jonka takia mieskin halus kertoa yhdelle kaverille, joka tokaski että jos hyvin käy heilläki olis sama tilanne :grin. Kummankaan vanhemmille ei kerrota ihan vielä, ehkä kumminkin omalle perheelle tulee juhannuksena paljastettua, kun lähdetään yhdessä mökille. Enkä malttaiskaan varmaan salailla sen kauempaa. :happy: Lopuille varmasti heinäkuussa sitä mukaan kun nähdään naamatusten.
 
Itse kerroin ekana testin jälkeen parhaalle ystävälleni... Sit isosiskolleni ja äiti tossa arvas, ja ihan suoraan kysyi. :happy: muille en uskalla vielä kertoa, kun oli se keskenmeno pari kuukautta sitten ja silloin ehti ehkä liikaakin sitä jakamaan, tosin saatiin kyllä todella paljon lapsenhoitoapua, kun km tuli ja ihmiset oli tosi ymmärtäväisiä.
 
Juhannuksena on kyl kuumat paikat .. sillon kai viimeistään käryää kavereille. Vähän liian aikasin mun mielestä ku sillo lähestytään kaheksaa viikkoa vasta..
 
Kiitos Heihel tsempeistä! :Heartred Toivottavasti meidän kohdallamme käy niin että tämä vaan meitä vahvistaa, yritys on ainakin kova. :happy: juhannuksena saa tietää isäni sekä veljeni, apua! :sorry:
 
Mä kerroin yhdelle kaverille, kun plussasin ja varhaisultran jälkeen toiselle. :) Vanhemmille kerrotaan sitten varmaaan np-ultran jälkeen! Mies ei ole vielä kertonut kenellekkään, mutta ilmeisesti tulevalle kummisedälle aikoo :D Toki nyt on vasta 6+2 ja vaikka mitä voi sattua :eek:
 
Esikoinen 2/2017 meillä on erittäin samanlainen tilanne !! Ollaan oltu vasta muutama hassu kuukausi yhdessä ja ehkäisyrenkaasta huolimatta tässä nyt ollaan. :D Siksi myös jännittää ihmisten reaktiot ylipäätään, mutta noh :3
 
Mä oon ehtinyt kertoa varmaan viidelle kaverille jo, mut kaikki semmosia joille voi sanoa vaikkei asiat meniskään hyvin.

Vanhemmille kertominen on isompi juttu, silloin haluaa olla turvallisemmalla maaperällä tämän kanssa. Ultrakuvalla olisi kiva kertoa tällä kertaa vanhemmille uudesta lapsenlapsesta.
 
Mäkin olisin isälle ja hänen äitilleen halunnut kertoa ultrakuvan kera, mutta velipoikapa päätti ottaa ohjat omiin käsiinsä ja lörpötellä heille ennen aikojaan... "Vähän" ketuttaa :arghh:
 
Yhdelle kaverille olen jo kertonut. Mun työn takia joudun kertomaan heti ens viikolla töissä, muuten en kertois kyllä pitkään aikaan. Isovanhemmat saa varmaan tietää kunhan neuvolassa on käyty tai oon varannu ajan..
 
Toi on kurjaa,jos joku muu menee möläyttämään! Meidän luultavasti pitää kertoa olosuhteiden pakosta osalle lähipiiriä, sillä asutaan paritalossa appivanhempien kanssa. Sisko on haaveillut vauvasta jo ennen meidän esikoisen syntymää ja hänelle tämä raskausuutinen tulee olemaan kova paikka. Hänen haluaisin kuulevan vasta nt-ultran jälkeen, enkä siksi uskalla kertoa isälle ja tämän vaimollekaan. :/
 
Mä oon kertonut vaan yhdelle kaverille. Kerrotaan varmaan perheelle sitten ar-ultran jälkeen... Muutaman kerran kyllä meinannut jo lipsahtaa, kun itse on jo niin tottunut ajatukseen. :)
 
Mä oon ajatellut odottaa 12 viikon kohdille kun pahin riskiaika on ohi. Mun äiti ei varmaan ota hyvällä ku aina vitsailee et nyt on sit riittävästi lapsia muutenkin tätä tehtiin 10kk ennen ku tärppäs niin haluan ensin itekin nähdä ultrassa et on oikeesti joku siellä ettei oo mikää kohdun ulkopuolinen tai tuulimunaraskaus tms ku ei oo oireita eikä mitään niin aika epätodelliselta tuntuu vielä. Parille läheisimmille ystäville oon kertonut ja kiinni tästä jää muutamassa kuukaudessa varmaa ku ei juo enää ollenkaan ja on juhannukset ym tulossa..
 
Takaisin
Top