Missä yhteydessä tuo vauvan veriryhmä on testattu. Mä olen O+. Mutta en tiedä miten nuo tekijät mahtaa periytyä. Miehen veriryhmää just kyselin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Retkipaikka ei tosin kovin eksoottinen ole, mutta eiköhän tuo kesäretkestä mene.
Tietääköhän raukka yhtään, mihin lupautui..? Varpahat, hieno juttu, että pääset. Olen itse pitkään toivonut, etenkin kun arvot oli rajoilla ja oireet vastasi t3 ongelmia, että pääsisin asiantuntijalle. Tiedän, että se tietysti tällä hetkellä tuntuu kurjalle, mutta voi helpottaa nopeammin kuntoon pääsyä. Tiedän miten persauksesta se on, kun kilppari on pahassa kunnossa. Itsehän en saanut lääkäriltä apua ongelmaan muutama vuosi takaperin, vaan jouduin itse ruokavaliolla kunnostamaan kilpirauhasen.
Surffaan täällä luurilla enkä aina muista nikkejä, että kenelle piti vastata. Mutta tosiaan mulla on lämpöpussi tärkein isojen lihasjumien avaamiseen. Piikkimatto kiellettyjen listalla monissa lähteissä raskaana oleville. Mutta itselle se ei ole aiheuttanut supistuksia. Piikkimatto avaa tehokkaasti jumit. Nytkin löhöän sohvasängyllä piikkimatto selän takana. Myös multa löytyy hierova istuin. Mies on ostanut mulle joululahjaksi myös jalkahierontalaitteen ja hierovan niskatyynyn. Mutta kaikista eniten mua on helpottanut jooga.
Mä alottaisin itse vaikka 1-2 krt viikossa ottamaan sen 25 mikrogrammaa lisää lääkettä jos lääkitys on. Pyydä tarvittaessa lähete neuvolasta äitipolille. Puolenvälin huitevissa mulle sanottiin, että niin tarkkaa ei enää äidin kilppariarvojen kanssa ole, kun vauva alkaa tuottaa itsekkin tyroksiinia. Itse en ole lääkäri, niin en osaa kysymykseen vastata täysin.Kauanko tässä uskaltaa odotella lääkityksen muuttamista, tai eniten pelottaa se miten nopeasti vauriot kehittyvät sikiölle, jos ei saa tarpeeksi äidiltä tyroksiinia? Ja en ole kuullutkaan että kilppariin voi vaikuttaa ruokavaliolla, miten tää on sulla toiminut?
Onnea kosinnasta! (meillä on perheessä kolme sukunimeä, vaikka olemme naimisissa. Kumpikaan ei halunnut vaihtaa nimeä ja lapsillani on isänsä nimi)Ai niin! Unohdin ihan mainita sellasen "pikkujutun", et mun mies ilmeisesti kosi mua eilen illalla! "Ilmeisesti".Mä en ole mikään "pakko päästä naimisiin" ja "haluan päivän morsiamena" tyyppi, mut kyllä sitä viime vuosina joskus aatellut, et ois sitä ehkä kiva joskus olla naimisissa jos sopiva sattuu kohdalle ja miehen kanssa siltä on tuntunut ihan alusta asti. Noh, mikään romanttisuuden huippu tää kosinta ei kyllä ollut: "Ootko sä aatellut, et pitäiskö meiän perheen sukunimiä vähän vähentää?" Meiän uusperheessä siis kolme eri sukunimeä. Mut vau, miten romanttista!
Mä olin ihan et "mitähän sä mahdat tarkoittaa?"
Ihan pelleilyksi ja vitsailuksi se meni, kumpaakin taisi kuitenkin hiukan hermostuttaa, mut lopulta totesin et eiköhän se passaa.
![]()
Kysyin eilen, lähtisikö isäntä katsomaan mun kanssa paikallisen kesäteatterin versiota Rocky Horror Showsta ja se pölö myöntyi. Ilman suostuttelua.Tietääköhän raukka yhtään, mihin lupautui..?
![]()
Mä alottaisin itse vaikka 1-2 krt viikossa ottamaan sen 25 mikrogrammaa lisää lääkettä jos lääkitys on. Pyydä tarvittaessa lähete neuvolasta äitipolille. Puolenvälin huitevissa mulle sanottiin, että niin tarkkaa ei enää äidin kilppariarvojen kanssa ole, kun vauva alkaa tuottaa itsekkin tyroksiinia. Itse en ole lääkäri, niin en osaa kysymykseen vastata täysin.
Itse kuntoutin oman kilpparin paleo-ruokavaliolla ja ravintolisillä siis ihan vitamiineilla ja mineraaleilla. Nuo Kaisa Jaakkolan kirjat oli mulle avainasemassa siihen, että pääsin kuntoon. Nyt olen jatkanut edelleen mm jodin ja b12 vitamiinin ottamista ja arvot ja olot on huippuluokkaa. Raskausaikana detoxata ei saa, enkä kovasti kilpparivajeiselle sitä suosittelisi, mutta on enemmän kuin hyväksi lisätä vihreää ruokavalioon. Monella helpottaa autoimmuuni-oireita, kun jättää vähäksi aikaa erityisesti vehnän ja muutenkin rajoittaa gluteiinia. Ikinä kilppariongelmaa jos arvot on pahat, ei saa jättää hoitamatta lääkärillä. Mutta kukaan ei kiellä puhdistamasta ruokavaliota. En viitsi ihan romaania kirjoittaa aiheesta, mutta tosiaan hormonitasapainossa on kyse tasapainosta. Saattaa joutua useampia palikoita korjaamaan. Itse jouduin korjaamaan sekä kortisoli-ongelmia että myös kilpirauhasongelmia.
Tuolla Optimal Performancen valmennuksissa on ollut paljon tyytyväisiä asiakkaita. En ole itse mitenkään kytköksissä ko firmaan enkä työskentele siellä. Valmennuksissa ei ole tiukkaa ruokavaliota, vaan ideoita ja suuntaviivoja. Siksi näen että ne sopii raskaana olevillekkin. Muutos ei tapahdu hetkessä tai heti. Mutta esim itse olen huomannut, että omalle kilpparille se leipä on pahin. Runsas leivän ja hiilihydraatin syöminen ilman riittävää proteiinin ja rasvan saantia syöksee kehon verensokerivuoristorataan. Toki kaikkien kohdalla ei näin ole. Elämäntapojen muuttaminen ei käy sormia napsauttamalla. Esim Taikinasta Teräkseksi on hyvä opas hitaaseen ja pysyvään elämäntapamuutokseen. Eli ei kaikkea välttämättä pysty muuttamaan heti, mutta jos opettelee yhden elämäntapamuutoksen kerralla, niin se auttaa paljon. Hyvä korvaaja leivälle omassa arjessa on ollut smoothiet.Mulle tuo ruokavalion muuttaminen sun muut siihen liittyvät jutut on jotenkin aina olleet tosi hankalia, oon tottunut siihen että aamu- ja iltapalaksi leipää, ehkä jopa välipalaksikin. Nytkin keittoruuan aikana syön myös leipää. Jotenkin tuntuu etten osaa luoda sellaista ruokavaliota, mikä täyttäisi ja pitäisi nälkää pois. En kuitenkaan syö eineksiä ja perusterveellistä kotiruokaa teen.
Tiedän tunteen. Olen ollut aina oikea hiiri ruokailutottumuksilta. Kuvittelin syöväni hyvin. Kun aloitin ekan kerran syömään ruokavaliolla, oli ne määrät mahdottoman tuntuisia. Kuitenkin sekin ruokavalio oli noin 1000kcal pielessä silloiseen kulutukseen nähden (imetin ja harrastin kahta lajia tavoitteellisesti). Sitten aloin mättämään leipää ja tein itselleni liian tiukan treeniohjelman, vaikka tiesin riskit. Huomasin vasta liian myöhään, että olen todella pahassa ylikunnossa ja sen seurauksena t3 meni ilmeisesti sekaisin. Lihoin seuraavan syksyn ja talven aikana 10kg muutamassa kuukaudessa. Pudotin kilot järkevästi ja pääsin lopulta ruokavalio-kuntoutuksen myötä oikeasti treenaamaan kunnes stressin takia jouduin himmailemaan. Syksy meni stressin takia vain kehonpainotreeniä tehden ja paino putosi stressin seurauksena noin 48kg:n. Sain onneksi joulun kynnyksellä oman painon takaisin ja nyt olen tiukkaan varjellut elämäntapoja. Tämä vauva on uskomaton motivaattori.Täytyy nyt yrittää keskittyä tuohon ruokavalioon enemmän, vaikka jopa tähänkin pisteeseen saapuminen on ollut pitkän työn takana. Hassua miten sitä luulee syövänsä terveellisesti, mutta ei kuitenkaan syö!
Kuultaa varmaan teksteistä aika hyvin läpi, olen personal trainer :) .Uusperheellinen-84, monta kertaa sun tekstejä lukiessa on käynyt mielessä että mitä teet työksesi, haluatko kertoa? :)