La marraskuu 2016

Missä yhteydessä tuo vauvan veriryhmä on testattu. Mä olen O+. Mutta en tiedä miten nuo tekijät mahtaa periytyä. Miehen veriryhmää just kyselin.

Voikukka9,mulla auttanut hartiakipuihin päivittäinen venyttely. Venyttelen kerralla koko kropan,aamuin illoin. Heti tulee hirveet päänsäryt,jos pääsee niskat jumiin.

Olisiko nunutin ollut kuitenkin niipäin että sinä olet negatiivinen? Koska tietääkseni vauvan veriryhmä selvitetään vain jos äiti on rh negatiivinen. Näin oli ainakin netissä, että jos äiti on negatiivinen, siihen liittyi jotain riskejä jos vauvan ja äidin veret sekoittuu..

Itekään en tiiä missä vaiheessa vauvan veriryhmä on katsottu, kun ei minulle siitä ole mitään mainittu. Vauva varmaan on sit plussa, kun ite oon O+. Kai ne ois jotain sanoneet jos typy onkin erimerkkinen.. Pitääkin kysäistä kolmen viikon päästä neuvolassa, jos vielä muistaa :grin
Mitään hajua ei oo isän veriryhmästä, ei itse isällä eikä sit tietenkään miullakaan. Hauska ois kyllä tietää onks tuo mies vaikka miinusmerkkinen.

Onks kellään ollut aiemmissa raskauksissa raskausmyrkytystä? Ite oon syntynyt 2vk ennen laskettua pahan raskausmyrkytyksen vuoksi sektiolla, joten mietin vaan, et onko raskausmyrkytykset miten yleisiä... tai periytyviä.. ei ne varmaan periydy. Googlettelin aiheesta, mut ilmeisesti raskausmyrkytykselle ei tarkkoja syitä oo ees tiedossa. Kai ne sit vois periaatteessa olla periytyviäkin juttuja..
Meillä äidillä ollut myös siskoni kanssa istukkaongelma, istukka irtosi kokonaan rv 36.. toivottavasti se ei ole mitään periytyvää.. näistä kun neuvolassa mainitsin ni kovasti minun tietoihini jotain kirjoitteli.. Ihan hyvä kyllä vaan että tietäävät sielläkin jo, että lähisuvussa on ongelmallisia synnytyksiä.

Mileim rv 25+1

Lukaisimpa juuri omakannasta että joudun KYSiin endokrinologin vastaanotolle :( Kilpirauhasarvojen siis ollessa TSH 0,48 ja T4V 9.4.. voi itku.

Tänään käyty rakenneultrassa, kaikki oli hyvin ja näyttää siltä että meille on tulossa tyttö!! Esikoinen on siis poika ja onhan se mukava saada molempaa sukupuolta. :) Kuinka monella teistä ultrauksen teki lääkäri ja kuinka monelle kätilö? Kun olin hiukan ihmeissään, että nyt sen teki kätilö ja esikoisen raskaudessa lääkäri? Ei saatu edes 4D-kuvia, vaikka sairaalassa on se käytössä. Tärkeintä, että kaikki on hyvin. Jäi vain sellainen epävarma olo tuosta käynnistä kuitenkin..

Varpahat, hieno juttu, että pääset. Olen itse pitkään toivonut, etenkin kun arvot oli rajoilla ja oireet vastasi t3 ongelmia, että pääsisin asiantuntijalle. Tiedän, että se tietysti tällä hetkellä tuntuu kurjalle, mutta voi helpottaa nopeammin kuntoon pääsyä. Tiedän miten persauksesta se on, kun kilppari on pahassa kunnossa. Itsehän en saanut lääkäriltä apua ongelmaan muutama vuosi takaperin, vaan jouduin itse ruokavaliolla kunnostamaan kilpirauhasen.

Surffaan täällä luurilla enkä aina muista nikkejä, että kenelle piti vastata. Mutta tosiaan mulla on lämpöpussi tärkein isojen lihasjumien avaamiseen. Piikkimatto kiellettyjen listalla monissa lähteissä raskaana oleville. Mutta itselle se ei ole aiheuttanut supistuksia. Piikkimatto avaa tehokkaasti jumit. Nytkin löhöän sohvasängyllä piikkimatto selän takana. Myös multa löytyy hierova istuin. Mies on ostanut mulle joululahjaksi myös jalkahierontalaitteen ja hierovan niskatyynyn. Mutta kaikista eniten mua on helpottanut jooga.

Mäkin olen toistaiseksi saanut pitää neuvolassa käydessä housut jalassa (hyvä, että edes silloin..), joten kohdunkaulasta ei ole käsitystäkään. Kai se siellä mukana roikkuu.. :happy:

Mulla katsotaan myös huomisen sokerirasituksen yhteydessä vauvan rh-merkkisyys, kun mulla todettiin silloin niissä alkuraskauden verikokeissa (ne, joissa tutki kaiken mahdollisen), että oon rh-negatiivinen, niin nyt sitten tarkistetaan tilanne ja suunnitellaan jatkotoimenpiteitä.

Reipaat kaks ja puol tuntia aikaa tankata, mä ostin jo eväätkin huomiselle valmiiks. :hilarious: Retkipaikka ei tosin kovin eksoottinen ole, mutta eiköhän tuo kesäretkestä mene.

Kysyin eilen, lähtisikö isäntä katsomaan mun kanssa paikallisen kesäteatterin versiota Rocky Horror Showsta ja se pölö myöntyi. Ilman suostuttelua. :bored:Tietääköhän raukka yhtään, mihin lupautui..? :grin

Varpahat, hieno juttu, että pääset. Olen itse pitkään toivonut, etenkin kun arvot oli rajoilla ja oireet vastasi t3 ongelmia, että pääsisin asiantuntijalle. Tiedän, että se tietysti tällä hetkellä tuntuu kurjalle, mutta voi helpottaa nopeammin kuntoon pääsyä. Tiedän miten persauksesta se on, kun kilppari on pahassa kunnossa. Itsehän en saanut lääkäriltä apua ongelmaan muutama vuosi takaperin, vaan jouduin itse ruokavaliolla kunnostamaan kilpirauhasen.

Surffaan täällä luurilla enkä aina muista nikkejä, että kenelle piti vastata. Mutta tosiaan mulla on lämpöpussi tärkein isojen lihasjumien avaamiseen. Piikkimatto kiellettyjen listalla monissa lähteissä raskaana oleville. Mutta itselle se ei ole aiheuttanut supistuksia. Piikkimatto avaa tehokkaasti jumit. Nytkin löhöän sohvasängyllä piikkimatto selän takana. Myös multa löytyy hierova istuin. Mies on ostanut mulle joululahjaksi myös jalkahierontalaitteen ja hierovan niskatyynyn. Mutta kaikista eniten mua on helpottanut jooga.

Kauanko tässä uskaltaa odotella lääkityksen muuttamista, tai eniten pelottaa se miten nopeasti vauriot kehittyvät sikiölle, jos ei saa tarpeeksi äidiltä tyroksiinia? Ja en ole kuullutkaan että kilppariin voi vaikuttaa ruokavaliolla, miten tää on sulla toiminut?

Kauanko tässä uskaltaa odotella lääkityksen muuttamista, tai eniten pelottaa se miten nopeasti vauriot kehittyvät sikiölle, jos ei saa tarpeeksi äidiltä tyroksiinia? Ja en ole kuullutkaan että kilppariin voi vaikuttaa ruokavaliolla, miten tää on sulla toiminut?
Mä alottaisin itse vaikka 1-2 krt viikossa ottamaan sen 25 mikrogrammaa lisää lääkettä jos lääkitys on. Pyydä tarvittaessa lähete neuvolasta äitipolille. Puolenvälin huitevissa mulle sanottiin, että niin tarkkaa ei enää äidin kilppariarvojen kanssa ole, kun vauva alkaa tuottaa itsekkin tyroksiinia. Itse en ole lääkäri, niin en osaa kysymykseen vastata täysin.

Itse kuntoutin oman kilpparin paleo-ruokavaliolla ja ravintolisillä siis ihan vitamiineilla ja mineraaleilla. Nuo Kaisa Jaakkolan kirjat oli mulle avainasemassa siihen, että pääsin kuntoon. Nyt olen jatkanut edelleen mm jodin ja b12 vitamiinin ottamista ja arvot ja olot on huippuluokkaa. Raskausaikana detoxata ei saa, enkä kovasti kilpparivajeiselle sitä suosittelisi, mutta on enemmän kuin hyväksi lisätä vihreää ruokavalioon. Monella helpottaa autoimmuuni-oireita, kun jättää vähäksi aikaa erityisesti vehnän ja muutenkin rajoittaa gluteiinia. Ikinä kilppariongelmaa jos arvot on pahat, ei saa jättää hoitamatta lääkärillä. Mutta kukaan ei kiellä puhdistamasta ruokavaliota. En viitsi ihan romaania kirjoittaa aiheesta, mutta tosiaan hormonitasapainossa on kyse tasapainosta. Saattaa joutua useampia palikoita korjaamaan. Itse jouduin korjaamaan sekä kortisoli-ongelmia että myös kilpirauhasongelmia.

Ai niin! Unohdin ihan mainita sellasen "pikkujutun", et mun mies ilmeisesti kosi mua eilen illalla! "Ilmeisesti". :grin Mä en ole mikään "pakko päästä naimisiin" ja "haluan päivän morsiamena" tyyppi, mut kyllä sitä viime vuosina joskus aatellut, et ois sitä ehkä kiva joskus olla naimisissa jos sopiva sattuu kohdalle ja miehen kanssa siltä on tuntunut ihan alusta asti. Noh, mikään romanttisuuden huippu tää kosinta ei kyllä ollut: "Ootko sä aatellut, et pitäiskö meiän perheen sukunimiä vähän vähentää?" Meiän uusperheessä siis kolme eri sukunimeä. Mut vau, miten romanttista! :grin:Heartred Mä olin ihan et "mitähän sä mahdat tarkoittaa?" :grin:grin Ihan pelleilyksi ja vitsailuksi se meni, kumpaakin taisi kuitenkin hiukan hermostuttaa, mut lopulta totesin et eiköhän se passaa. :joyful::joyful::joyful:
Onnea kosinnasta! (meillä on perheessä kolme sukunimeä, vaikka olemme naimisissa. Kumpikaan ei halunnut vaihtaa nimeä ja lapsillani on isänsä nimi)

Kysyin eilen, lähtisikö isäntä katsomaan mun kanssa paikallisen kesäteatterin versiota Rocky Horror Showsta ja se pölö myöntyi. Ilman suostuttelua. :bored:Tietääköhän raukka yhtään, mihin lupautui..? :grin

Vähänkö oon kade RHPstä, just kuuntelin ko. leffan soundtrackia ja lauloin täysiä :D Miestäs oottaa aikamoinen kokemus...

Mä alottaisin itse vaikka 1-2 krt viikossa ottamaan sen 25 mikrogrammaa lisää lääkettä jos lääkitys on. Pyydä tarvittaessa lähete neuvolasta äitipolille. Puolenvälin huitevissa mulle sanottiin, että niin tarkkaa ei enää äidin kilppariarvojen kanssa ole, kun vauva alkaa tuottaa itsekkin tyroksiinia. Itse en ole lääkäri, niin en osaa kysymykseen vastata täysin.

Itse kuntoutin oman kilpparin paleo-ruokavaliolla ja ravintolisillä siis ihan vitamiineilla ja mineraaleilla. Nuo Kaisa Jaakkolan kirjat oli mulle avainasemassa siihen, että pääsin kuntoon. Nyt olen jatkanut edelleen mm jodin ja b12 vitamiinin ottamista ja arvot ja olot on huippuluokkaa. Raskausaikana detoxata ei saa, enkä kovasti kilpparivajeiselle sitä suosittelisi, mutta on enemmän kuin hyväksi lisätä vihreää ruokavalioon. Monella helpottaa autoimmuuni-oireita, kun jättää vähäksi aikaa erityisesti vehnän ja muutenkin rajoittaa gluteiinia. Ikinä kilppariongelmaa jos arvot on pahat, ei saa jättää hoitamatta lääkärillä. Mutta kukaan ei kiellä puhdistamasta ruokavaliota. En viitsi ihan romaania kirjoittaa aiheesta, mutta tosiaan hormonitasapainossa on kyse tasapainosta. Saattaa joutua useampia palikoita korjaamaan. Itse jouduin korjaamaan sekä kortisoli-ongelmia että myös kilpirauhasongelmia.

Mulle tuo ruokavalion muuttaminen sun muut siihen liittyvät jutut on jotenkin aina olleet tosi hankalia, oon tottunut siihen että aamu- ja iltapalaksi leipää, ehkä jopa välipalaksikin. Nytkin keittoruuan aikana syön myös leipää. Jotenkin tuntuu etten osaa luoda sellaista ruokavaliota, mikä täyttäisi ja pitäisi nälkää pois. En kuitenkaan syö eineksiä ja perusterveellistä kotiruokaa teen.

Aamulla taidan soittaa neuvolaan ja kysyä mitä jos nostaisin jo annosta ennen erikoislääkärille pääsyä.

Mulle tuo ruokavalion muuttaminen sun muut siihen liittyvät jutut on jotenkin aina olleet tosi hankalia, oon tottunut siihen että aamu- ja iltapalaksi leipää, ehkä jopa välipalaksikin. Nytkin keittoruuan aikana syön myös leipää. Jotenkin tuntuu etten osaa luoda sellaista ruokavaliota, mikä täyttäisi ja pitäisi nälkää pois. En kuitenkaan syö eineksiä ja perusterveellistä kotiruokaa teen.
Tuolla Optimal Performancen valmennuksissa on ollut paljon tyytyväisiä asiakkaita. En ole itse mitenkään kytköksissä ko firmaan enkä työskentele siellä. Valmennuksissa ei ole tiukkaa ruokavaliota, vaan ideoita ja suuntaviivoja. Siksi näen että ne sopii raskaana olevillekkin. Muutos ei tapahdu hetkessä tai heti. Mutta esim itse olen huomannut, että omalle kilpparille se leipä on pahin. Runsas leivän ja hiilihydraatin syöminen ilman riittävää proteiinin ja rasvan saantia syöksee kehon verensokerivuoristorataan. Toki kaikkien kohdalla ei näin ole. Elämäntapojen muuttaminen ei käy sormia napsauttamalla. Esim Taikinasta Teräkseksi on hyvä opas hitaaseen ja pysyvään elämäntapamuutokseen. Eli ei kaikkea välttämättä pysty muuttamaan heti, mutta jos opettelee yhden elämäntapamuutoksen kerralla, niin se auttaa paljon. Hyvä korvaaja leivälle omassa arjessa on ollut smoothiet.

Mä ainakin tosiaan sain ihan erillisen lähetteen verikokeeseen, koska olen rh-negatiivinen ja tutkitaan vauvan veriryhmä sekä ne vasta-aineet multa verestä. Mulla on siis jo ennestään kaksi rh-positiivista lasta, mutta aiemmin olen saanut sen pistoksen vain synnytyksen jälkeen. On tuon tokan lapsen syntymän jälkeen muuttunut niin, että vauvan veriryhmä selvitetään jo raskausaikana. Ja jos äiti on rh- ja lapsi rh+ niin pistoksen saa raskausaikana jo. Mä kävin siinä verikokeessa viikko sitten, ei ole ainakaan mitään soittoa vielä tullut. Ensi viikolla on neuvola niin täytyy siellä kysellä tuloksista tarkemmin.

Täytyy nyt yrittää keskittyä tuohon ruokavalioon enemmän, vaikka jopa tähänkin pisteeseen saapuminen on ollut pitkän työn takana. Hassua miten sitä luulee syövänsä terveellisesti, mutta ei kuitenkaan syö!

Täytyy nyt yrittää keskittyä tuohon ruokavalioon enemmän, vaikka jopa tähänkin pisteeseen saapuminen on ollut pitkän työn takana. Hassua miten sitä luulee syövänsä terveellisesti, mutta ei kuitenkaan syö!
Tiedän tunteen. Olen ollut aina oikea hiiri ruokailutottumuksilta. Kuvittelin syöväni hyvin. Kun aloitin ekan kerran syömään ruokavaliolla, oli ne määrät mahdottoman tuntuisia. Kuitenkin sekin ruokavalio oli noin 1000kcal pielessä silloiseen kulutukseen nähden (imetin ja harrastin kahta lajia tavoitteellisesti). Sitten aloin mättämään leipää ja tein itselleni liian tiukan treeniohjelman, vaikka tiesin riskit. Huomasin vasta liian myöhään, että olen todella pahassa ylikunnossa ja sen seurauksena t3 meni ilmeisesti sekaisin. Lihoin seuraavan syksyn ja talven aikana 10kg muutamassa kuukaudessa. Pudotin kilot järkevästi ja pääsin lopulta ruokavalio-kuntoutuksen myötä oikeasti treenaamaan kunnes stressin takia jouduin himmailemaan. Syksy meni stressin takia vain kehonpainotreeniä tehden ja paino putosi stressin seurauksena noin 48kg:n. Sain onneksi joulun kynnyksellä oman painon takaisin ja nyt olen tiukkaan varjellut elämäntapoja. Tämä vauva on uskomaton motivaattori.

Harva nainen syö liikaa. Useimmilla keho on pahalla säästöliekillä. Ja syödään liikaa hiilihydraattia ja pelätään rasvaa. Vaikka olen hyvinvoinnin ja liikunnan ammattilainen ja tiedän tasan mitä tehdä ja miten oma keho toimii, niin tämä on minullekkin vaikeaa ajoittain. Muutama autoimmuuniin liittyvä perussairaus löytyy ja omien elämäntapojeni takia olen saanut rytmihäiriöt ja kofeiiniherkkyyden. Ja myös tuo ylikunto uusii helposti uudelleen. Joudun seuraamaan omaa vointiani jatkuvasti. Toivottavasti tämä sepustus auttaa edes jonkun verran. Voin kertoa, että todellisesta fyysisestä h*lvetistä voi nousta. Ja vieläpä monta kertaa.

Uusperheellinen-84, monta kertaa sun tekstejä lukiessa on käynyt mielessä että mitä teet työksesi, haluatko kertoa? :)

Hitto, ampiainen pisti mua niskaan. Eka kerta elämässä, kylläpä tekee kipeää. Onko muita pistänyt? Täytyisikö tässä olla jotenkin huolissaan että vauvalla kaikki kunnossa. Itse en näköjään ole allerginen. Aika hyvin turvotus laskenut mutta pistokohtaa särkee.

Takaisin