Synnytyspelko, alatie synnytys vai keisarileikkaus?

Huoh, nyt sitte ressaan että mitä jos tää synnytys käynnistyyki ennen sitä leikkausta... :D jotenki ei oo vielä sisäistäny et ei oo enää ku muutama hassu viikko ja vauvan pitäis ollaa sylissä :eek:
 
Eilen äpkl lääkäri lupaili että ensi tiistaina katsellaan jos vauvan keuhkot kypsät ja muutoin kaikki hyvin niin alettais käynnistelemään.. vauvan painoarvio oli eilisessä ultrassa jo 3,1kg joten ehkä alkaa olla pian jo aiheellistakin, en halua yrittää ensisynnyttäjänä ja pienenä ihmisenä yli 4kg vauvaa.. jännittää kyllä aikas kovasti!
 
Anskimanski, ihan sama juttu, eilen laskin että 6vko enää siihen kun esikoinen syntyi (=39+2).. Viikkoa!! Tähän astin laskettu kuukausia :D :D Onneksi ensi viikon torstaina on sektion ajanvaraus, sen jälkeen en toivottavasti enää jännittä..
 
Siis mua on alkanut taas ihan älyttömästi ahistamaan, entä jos en saakkaan sektiota. Sype kätilö kyllä sitä siis lupaili ja lohdutti että ketään ei pakoteta alatiehen ja että voin olla loppuraskauden huolehtimatta siitä. Lääkäriaika on 4.8 jolloin tulee täyteen rv 36+0. Voiko se lääkäri oikeesti todeta, että mun syyt ja pelot eivät ole tarpeeksi pätevät että saisin sektion? Vai uskallanko oikeasti luottaa siihen, mitä kätilö sanoi. Kanta.fi:ssä lukee sype käynnin tiedoissa "toiveena elektiivinen sektio" mutta ei muuta merkintää siitä. Ihan järkyttävä ahdistus päällä... Sairaalana siis Naistenklinikka.
 
Huh, täällä tuli vielä viikko lisäaikaa ennen kuin käynnistellään ensi viikolla! Hyvä niin koska tänään tuli kamala paniikki että entäs jos en kestäkkään kipuja tai vain jaksa punnertaa vauvaa ulos.. :-/
 
Huhhui, mä olin ihan alatiesynnytyksen kannalla, kunnes tänään sit todettiin että lapsi on (edelleen) perätilassa. Nyt sit alkoi mietityttää että jos kääntöyritys ei onnistukaan, niin saanko sektion vai joudunko silti alateitse synnyttämään. Kammoan kyllä sektiotakin, mutta 4-kiloisen lapsen perätiesynnytyskään ei kyllä oikein houkuttele.
 
Meillä on ensi viikolla (vko 36) lääkäriaika, jossa määritellään sektiopäivä. Toivoisin, että beibi syntyisi viikolla 38. Jännittää se ajatus, että synnytys käynnistyisikin ennen suunniteltua sektiota. Taitaa kuitenkin olla toiveajattelua, vai onko jollain tietoa miten paljon aikaisemmin sektiot yleensä tehdään?
 
Meillä on ensi viikolla (vko 36) lääkäriaika, jossa määritellään sektiopäivä. Toivoisin, että beibi syntyisi viikolla 38. Jännittää se ajatus, että synnytys käynnistyisikin ennen suunniteltua sektiota. Taitaa kuitenkin olla toiveajattelua, vai onko jollain tietoa miten paljon aikaisemmin sektiot yleensä tehdään?
Mulle sype kätilö naistenklinikalla sanoi, että normaalisti tehdään suunnitellut sektiot noin viikko ennen laskettua aikaa, jossain siinä rv 38-39! :)
Muoks: Mulla 4.8 kans rv36 lääkärikäynti sektiopäivästä ja haluisin kans mielellään siihen rv38, ettei lähtis syntymään ittekseen. Katotaan kuin käy!
 
Huhhui, mä olin ihan alatiesynnytyksen kannalla, kunnes tänään sit todettiin että lapsi on (edelleen) perätilassa. Nyt sit alkoi mietityttää että jos kääntöyritys ei onnistukaan, niin saanko sektion vai joudunko silti alateitse synnyttämään. Kammoan kyllä sektiotakin, mutta 4-kiloisen lapsen perätiesynnytyskään ei kyllä oikein houkuttele.

Mun käsittääkseni perätila on aina pätevä sektion syy, koska siihen liittyy riskejä, samoin kääntämisen yrittämiseenkään ei oo pakko suostua :)
 
Tsemppiä kaikille jännittäjille. Mä kävin tänään vimpan sype-käynnin, nyt varattiin sektioaika viikolle 39+0. Tyksissä kai aina viikolle 39 varataan, ei aikaisemmin. Kehoitti herkästä tulemaan sitten näytille, jos tuntuu että supisteluja tulee aiemmin, että ehditään sitten vielä rauhassa sektioon ilman kiirettä. Taidan viimeisen viikon levätä laakereillani, ettei vain käynnistyisi itsekseen :D
 
Mun käsittääkseni perätila on aina pätevä sektion syy, koska siihen liittyy riskejä, samoin kääntämisen yrittämiseenkään ei oo pakko suostua :)
Toivotaan näin. TAYS on ilmeisesti vaan tunnettu näistä perätilasynnytyksistä, ja siellä pyritään aina alatiesynnytykseen myös perätilassa.
 
Toivotaan näin. TAYS on ilmeisesti vaan tunnettu näistä perätilasynnytyksistä, ja siellä pyritään aina alatiesynnytykseen myös perätilassa.

Synnyttäjällä on itsemääräämisoikeus, eli sairaalassa ne ei voi pakottaa sua synnyttämään alakautta perätilavauvaa, jos et sitä riskien vuoksi halua :)
 
Nonii, sektio päivä on nyt sitte 4.8 (la 6.8) ja oon jo sormelle auki ja lapivesikin oli vähäistä. Saapa nähä selvitäänkö yhtenä kappaleena tonne suunniteltuun asti :)
 
Antopa myöhäisen päivän! Mikä sairaala? Mulle sano kätilö naistenklinikalla, että vähintään viikkoa ennen laskettua aikaa tehdään suunnitellut sektiot :0
 
Jennyhannele näin mullekki edellisellä kerralla sanottii. Oulaskankaan sairaala tämä. Nyt perusteli että ku on radi taustalla ja vaikka mulla on ollukki hyvät arvot (ei yhtää ylitystä) nii sen takia pistää mahollisimman lähelle laskettua ku radi vauvojen keuhkot kuulemma kehittyy hitaammin. Ja oassilla on ilmeisesti leikkaus päivät yleensä to ja pe. Mää olin valmentautunu et leikataan joko kuun lopulla tai elokuun ekana päivänä :D
 
Hmph kurja juttu. Mutta pääasia, että saadaan terveet vauvat maailmaan :) mulla on just 4.8 lääkärin tapaaminen jossa sit saan sektioajan yms :)
 
Synnytystapa-arvio takana ja nyt voi huokaista helpotuksesta! Jäbä sai vielä 3 viikkoa kasvun aikaa, kun vaikuttaisi normaalikokoiselta, sekä paino että vyötärö keskikäyrällä.
Eli mitä todennäköisimmin pääsen synnyttämään alakautta sektion sijaan!! :smiley-bounce012

Uuden ajan sain 39+1, jolloin voi olla että aletaan käynnistelemään myös.
 
Takaisin
Top