Oireet

Saamattomuutta on havaittavissa täälläkin. Tosin nyt ei ole enää pakko saada aikaiseksi muuta kuin peruspyykkäystä ja siivousta. Siihen juuri ja juuri vielä kykenen. :)
 
Täällä kans yks saamaton. Ei tuu oikeestaan muuta tehtyä, kun oltua päivisin 2h ulkona koiran kaa ja illasta sitten toiset 2h. Loppu aika menee melkein makailuun ja hommat seisoo, mitä nyt mies yrittää pitää kotia järjestyksessä. Hirveen syyllinen olo, kun tuntuu et oon vaan laiska enkä tee mitään ja sit mies joutuu tekee kaiken. Mut ei kyl oo sellanenkaa olo et hirveesti miettisin millon se vauva nyt tulee.. Välillä toki käy mielessä, et "vois tulla jo" mut nekin yleensä sillon kun maha tekee olon vaikeeks.
 
Täälläkin laiskotuttaa. Välillä ihan hyvin energiaa ja jaksaa siivoilla mut välillä ihan poikki eikä jaksa tehdä mitään. Päikkäreitä en oo osannu vielä ottaa kun pelkään aina etten saa illalla unta. Aikamoista valvomista noi yöt kyllä nykyään on. Joinakin päivinä ja öinä nyt ollut enemmän kivuliaita supistuksia mutta eipä sitten muuta synnytykseen viittaavaa...tänään tasan viikko la:han o_O.
 
Unettomuus. Pari tuntia tässä taas jo valvonut. Ei naurata, kun miettii, et päivällä pitäis taas jaksaa kolme veen perässä muutaman tunnin yöunilla. :/
 
Pakko kysyä että onko muilla ollut raskauden aikana tai synnytyksen jälkeen oireena korvien "humina"? Olettaisin että liittyisi alhaiseen hemoglobiiniin? Rautaa syön vieläkin, mutta ei ole auttanut toistaiseksi. Hemoglobiini oli sektion jälkeen jossain 80 tienoilla, enkä tiedä onko vieläkään ihan normaali. 6 viikkoa alkaa olemaan pojan syntymästä. Jälkivuotoakin vielä tihkuttaa silloin tällöin, ei joka päivä eikä paljon.
 
Mulla ei noihin varsinaisesti, mutta tulee ajoittain enemmän huminaa, jos on hartiat, niska, kallonpohja ja/tai kasvojen lihakset jumissa. Olen käynyt avaamassa noita voice massagessa ja on auttanut. En oo Hb-yhteyttä kuullut tuohon huminaan liittyen.
 
Muokattu viimeksi:
En tiedä olisko pitänyt avata uusi aihe, mutta ehkä tässäkin voi jatkaa. Mietin, että onko teillä tullut synnytyksen jälkeen jotain oireita/uusia juttuja/havaintoja?

Mulla seuraavat:

- hiuksia alkaa lähteä - nyt huomaa selvästi, miten tosiaan moneen kuukauteen ei ole lähtenyt, mutta nyt jää hiusharjaan ja on vähän lattioilla myös hiuksia

- mulla oli raskauden aikana sisäreisissä sellasta punaista näppylää, kuin ärtyneitä karvatuppeja ja yritin niitä rasvailla, kun aattelin, että oliskohan housut jotenkin hanganneet, mutta eivät oikein menneet miksikään ts. olivat ja pysyivät; no, tajusin tässä yks päivä, että synnytyksen jälkeen reidet ovat taas ihan ok ts. se punainen näppylämeininki on kadonnut täysin

- vatsa toimii huonommin (tästä kirjoitin jo toisaallekin), luumuilla saanut toimimaan joka toinen päivä, mutta hassua, että raskauden aikana ei ollut mitään vatsaongelmia, nyt on

- sydämessä taas vähän ylimääräisiä lisälyöntejä, erityisesti iltaisin huomaan, että tulee sellasta tykytystä (mulla on joskus, jos on stressaavaa tmv)

- liitoskivut jatkuvat edelleen, esim tänään tuli käveltyä 8-9 km ja nyt vähän jomottaa häpyluussa

- närästää jonkin verran, vaikka tätäkään vaivaa ei ollut raskauden aikana; outoa
 
Mulla on ollut molempien raskauksien aikana lisälyöntejä, jotka on jatkunut vauva-aikana. En tiedä johtuuko väsymyksestä vai hormooneista. Samoin liitoskivut jatkui esikoisen synnytyksen jälkeen useamman kuukauden. Nyt on oikeastaan enää vasen lonkka kipeä. Pidemmät lenkit on pitänyt jättää odottaamaan parempia aikoja. :/
 
Mulla on ollut molempien raskauksien aikana lisälyöntejä, jotka on jatkunut vauva-aikana. En tiedä johtuuko väsymyksestä vai hormooneista. Samoin liitoskivut jatkui esikoisen synnytyksen jälkeen useamman kuukauden. Nyt on oikeastaan enää vasen lonkka kipeä. Pidemmät lenkit on pitänyt jättää odottaamaan parempia aikoja. :/
Mulla ei ollut lisälyöntejä raskauden aikana ollenkaan, mutta nyt on selkeästi alkanut tulla. Viime kesänä meni yks kuukausi todella pahojen lisälyöntien kanssa, olin EKG:ssakin, mutta oli normaali. Ja tulevat vain levossa ts ovat todennäköisesti vaarattomia, mutta imettäessä jotenkin huomaa, kun erityisesti hiljentyy, että muljahtelee. No, pitää ottaa nämä puheeksi parin vkon päästä jälkitarkastuksessa.
 
Mä oon kans ollu tutkimuksissa lisälyöntien takia ja todettiin olevan hormonaalisia. Mulla tulee lisälyöntejä monesti ennen menkkojakin. Tosin olen huomannut sen, et väsyneenä tulee herkemmin.
 
Olin raskausaikana EKG:ssä lisälyöntien takia, mutta ne johtuivat työstressistä eivätkä enää jatkuneet. Synnytyksessä selkäni meni rikki ja joudun käymään kerran viikossa fysioterapiassa sekä käyttämään tukivyötä. Liitoskipuja on vielä vähän, muuten ei ole tullut uusia oireita. Hiustenlähtöä odotan kauhulla, koska hiuksia lähti jo raskausaikanakin.
 
Mä voin allekirjottaa noi reisien punaset näpyt! Hitsi mä ihmettelin niitä sillon raskausaikana! Synnytyksen jälkeen tosiaan hävisivät.

Samoin vatsantoiminta on hidastunut... Ennen raskautta vatsa toimi mulla pari kertaa päivässä, nykyään enää kerran päivässä tai jokatoinen päivä ja aina on kovalla. Ekan kuukauden synnytyksen jälkeen jouduin syömään vatsaa pehmittävää lääkettä 2 x päivässä tai menin ihan tukkoon.

Liitoskipuja häpyluussa on vielä silloin tällöin pitkän lenkin jälkeen, mutta me ovat koko ajan vähenemään päin.
 
Mä voin allekirjottaa noi reisien punaset näpyt! Hitsi mä ihmettelin niitä sillon raskausaikana! Synnytyksen jälkeen tosiaan hävisivät.

Samoin vatsantoiminta on hidastunut... Ennen raskautta vatsa toimi mulla pari kertaa päivässä, nykyään enää kerran päivässä tai jokatoinen päivä ja aina on kovalla. Ekan kuukauden synnytyksen jälkeen jouduin syömään vatsaa pehmittävää lääkettä 2 x päivässä tai menin ihan tukkoon.

Liitoskipuja häpyluussa on vielä silloin tällöin pitkän lenkin jälkeen, mutta me ovat koko ajan vähenemään päin.
Mahtavaa, että jollain muullakin on ollut noita näppyjä ja muutenkin oireet kuulostaa ihan multa. :grin En muista tarkalleen koska ne näpyt tulivat, mutta ajattelin, että talvella iho kuivempi ja ehkä tosiaan housut ovat hanganneet ym ym, mutta en saanut niitä millään pois, ja toisaalta kun eivät kutisseet tai olleet kipeitä, niin lähinnä totesin, että no siinä ovat. Mutta tosiaan yhtäkkiä tässä tajusin, että hetkinen...mun sisäreidethän ovat taas ihan sileät ja siistit, että taisivat kadota synnytykseen. En ole koskaan aiemmin kuullut tällaisesta, että en osannut yhdistää raskauteen mitenkään, mutta selkeästi siihen liittyivät. Muuten mulla ei ollut mitään iho-ongelmia, iho pikemminkin aivan superhyvässä kunnossa koko ajan niin naamassa kuin selässä ym, että mitään hormonaalista räjähdystä ei ollut (pelkäsin sitä, kun tiedän, että monille tulee). Luomia on kyllä tullut tosi paljon lisää, myös nänneihin ja rintoihin muuten, että saa nähdä lähtevätkö jossain vaiheessa... Oon myös kuullut, että liitoskipuja voi olla imetyksen lopettamiseen saakka, koska imetys vaikuttaa relaksiinin tuotantoon. Luulin aiemmin, että se loppuis synnytykseen ts. että olis vain raskausajan hommia, mutta ilmeisesti ei...
 
Vatsaoireita on mulla kans ollut. Välillä tosi kovalla ja muutenkin tarvii käydä harvemmin. Just söin pari päivää laxoberonia et sain vatsan toimiin kun ollaan reissussa ja lähtikin toimiin vähän liiankin liukkaasti! Muita ihmeellisiä oireita ei oikeestaan oo. Mulla tuli raskauden aikana yks keloidi (näppylä joka on arpikudosta) rintakehän alueelle ja synnytyksen jälkeen huomasin kaks lisää. Mulla siis teini-iässä viimeksi tullut finneistä keloideja (ja niitä on siis paljon selässä ja tissien välissä). Googlasin nyt niin ilmeisesti raskaus ja imetys lisäävät keloidien muodostumista. Harmittaa tosi paljon kun noi kaikki kolme on niin ylhäällä et paita ei peitä :/ Ja kokemuksesta tiiän et noistahan ei pääse eroon ikinä ja jos haluu vähän niitä madaltaakin niin maksaa hoidot ihan sikana...
 
Mulla on vatsan toiminta hidastunu entisestään. 5 päivän väli on ollu nyt..
Raskausaikana mulla ei ollut mitääb liitoskipuja, en edelleenkään tiedä mitä ne on. Mut nyt on ollu oikee lonkka tosi kipee, niin ettö ei saa nukuttua kun se alkaa särkee ja säteilee alaselkään ja nillkaan asti :eek:
 
Ummetusta täälläkin. Välillä toimii hyvin itsestään, mutta aika usein joudun turvautumaan Laxoberoniin. Sain ilmeisestikin peräpukamat synnytyksestä, ja ne vuotavat välillä, jos kakka kovaa. Pidän Laxoberonilla huolen, että kakka tulee joka toinen päivä, sen pidempää väliä en uskalla antaa muodostua.
 
Juu mulla myös nyt havaittavissa vatsan toiminnan hidastumista. Ekat 30 päivää mulla oli Klexane pistokset sektion takia ja sen aikaa oli vatta kuralla mutta nyt alkaa mennä toisin päin. Samoin kun kutina ym onneks hävisivät. Piikeissä oli lisäaineena bentsoyhdisteitä joille oon lievästi yliherkkä.
Hiuksia ei onneks lähe normaalia enempää päästä. Mulle kaverit on sanonu et hiukset lähtee päästä siinä vaiheessa kun lopettaa imettämisen. Toivottavasti ei mitään valtavaa sulkasatoa tule koska mulla on vyötäröpituiset hiukset enkä niitä haluis lyhyeksi leikata :sad001
 
Onko muilla raskausarvet ollu kipeitä? Mulla repes vatsa ihan vikoilla viikoilla ja iho on edelleen kipee En pysty pitää vaatteita ilman mummokalsareita jotka peittää mahan ja suojaa tota ihoa. Löysät vaatteet kun osuu nahkaan niin tuntuu tosi kamalalta.
 
Täällä kans jotaa liitoskipuja ? Ja lonkat edellee jotenki 'löysät' ? :D ja vatsa ei aina joka päivä toimi. Ennen kyl toimi päivittäin :D hiukset pysyny ainaki toistaseks päässä. Mut tosissaa... Kauankohan noit 'kipuja' jatkuu ? Mul ei raskauden aikana ollu, mut nyt :D
 
Takaisin
Top