Ultrakuulumisia <3

Eilen pääsimme vihdoin vaikeuksien kautta voittoon ja varhaisultrassa näkyi pienen pavun syke, joka vastasi viikkoja 7+5.

Sain maaliskuussa varhaisen keskenmenon joten halusin varmistaa että tällä kertaa kaikki sujuu toivotusti. Kävin yksityisellä mittauttamassa hCG:n rv 5 paikkeilla ja tulos oli negatiivinen eli viittasi selkeästi aikaiseen keskenmenoon. Pissasin huvikseni seuraavana päivänä tikkuun varmistaakseni tuloksen ja kun sain kaksi vahvaa viivaa ja vielä apteekista haettu digitaalinen testi näytti 3+ viikkoja, kävin uudestaan verikokeessa. HCG oli tällöin 4954! Eka tulos oli siis fyysinen mahdottomuus. En ole vieläkään antanut tästä palautetta mutta ehkä pitäisi ryhdistäytyä...

Viikko takaperin kävin sitten varhaisultrassa. Sikiöpussi ja ruskuaispussi saaliina mutta muuta ei näkynyt vaikka mentiin rv 7 pintaan (omien laskujen mukaan ovulaatiosta 6+5, menkoista 7+1). Ultrasta seuraavana päivänä kävin vuotelemaan joten taas ajattelin että se oli siinä. Tosiaan eilen lopulta löytyi kontrollissa 16 mm pikkuinen sykkeineen.

Mitä tästä opimme? Minä en varmaan mitään koska olen väliin aika malttamaton! Mutta ne 7 vk kannattaa antaa rauhassa täyttyä ennen ultraa jotta välttyy siltä turhalta surulta josta niin kuuluisasti varoitetaan.

Onnea kaikille muillekin odottajille, erityisesti niemjalle jonka tuntemukset todellakin ymmärrän!
 
Golden earthgirl kyllä, tiedän juuri mitä kävit myös läpi! Hurjasti onnea ihanasta uutisesta ♡
Vaikkaki multa puuttui vuoto :D ehkä mahdollises kolmannes raskauded maltan mieleni..
 
Tänään tuli varhaisultrasta kai huonoja uutisia :sad001 viikkoja kuukautisista laskettuna piti olla 8+3, mutta alkio vastasi kooltaan viikkoja 6+2. Kierto on ollut ihan säännöllinen, joten ei noin paljon heittoa pitäisi voida olla. Lisäksi olisin näin ollen plussannut ekan haamun viikolla 2+6 mikä lienee melko mahdotonta. Haalean viivan sain siis laskujeni mukaan 5+0, joka näillä ultran viikoilla ois ollutkin tuo 2+6. Sydämen sykettä ei löytynyt, mikä tietty viikolla 6+ voi olla ihan normaalia, mutta ei tässä nyt kauheasti toivoa kyllä jäljelle jäänyt. Vaikuttaa siltä että meidän helmi on lakannut kasvamasta viikolla 6+ :sad001 Minkäänlaista vuotoa tai kummempia kipuja ei ole ollut. Sain lähetteen jolla voi mennä kunnalliselle ultraan jos vuoto alkaa, mutta nyt ei auta kai kun odotella että koska tulee ulos tai pienenpienellä toivonkipinällä jos kuitenkin kasvaisi. Raskausoireer jotka on tosin olleet melko vähäiset alusta asti ei ole hävinneet minnekään, rinnat on edelleen arat ja isot ja alavatsaa nippailee päivittäin, eikä kahvi maistu.

Ei mua tarvii ehkä vielä listalta poistaa, mä ilmottelen sit miten käy.
 
Toivotaan Summer samanlaista ihmettä mikä mulla tapahtui, voimia hurjasti! Tiedän miltä tuo odottelu tuntuu.. Pääsetkö ultraan ollenkaa ilman vuotoa vai koska kasvu tarkistettaisiin?
 
Eilen ar-ultrassa näkyi papunen sykkeen kera. Rv 7+4 tänään. Mittojen mukaan laskettuaika aikaistui muutamalla päivällä ja on nyt 13.2.
Oon hurjan onnellinen, mutta samalla tosi peloissani, kun edell. raskaus päättyi 18 viikolla.
 
Onnittelut Ruusa ultrasta mutta ymmärrän pelon! Saanko kysyä miks edellinen oli päättynyt tai siis selviskö syytä sille?
 
Tänään tuli varhaisultrasta kai huonoja uutisia :sad001 viikkoja kuukautisista laskettuna piti olla 8+3, mutta alkio vastasi kooltaan viikkoja 6+2. Kierto on ollut ihan säännöllinen, joten ei noin paljon heittoa pitäisi voida olla. Lisäksi olisin näin ollen plussannut ekan haamun viikolla 2+6 mikä lienee melko mahdotonta. Haalean viivan sain siis laskujeni mukaan 5+0, joka näillä ultran viikoilla ois ollutkin tuo 2+6. Sydämen sykettä ei löytynyt, mikä tietty viikolla 6+ voi olla ihan normaalia, mutta ei tässä nyt kauheasti toivoa kyllä jäljelle jäänyt. Vaikuttaa siltä että meidän helmi on lakannut kasvamasta viikolla 6+ :sad001 Minkäänlaista vuotoa tai kummempia kipuja ei ole ollut. Sain lähetteen jolla voi mennä kunnalliselle ultraan jos vuoto alkaa, mutta nyt ei auta kai kun odotella että koska tulee ulos tai pienenpienellä toivonkipinällä jos kuitenkin kasvaisi. Raskausoireer jotka on tosin olleet melko vähäiset alusta asti ei ole hävinneet minnekään, rinnat on edelleen arat ja isot ja alavatsaa nippailee päivittäin, eikä kahvi maistu.

Ei mua tarvii ehkä vielä listalta poistaa, mä ilmottelen sit miten käy.

Mulla sama tilanne. Kävin viime viikolla ar-ultrassa yksityisellä, viikot piti olla silloin 6+2 ovulaation perusteella, menkoista laskettuna 7+2 mutta sikiö vastasi viikkoja 5+. Tiesin heti ettei viikot natsaa. Soitin neuvolaan ja pyysin päästä ultraan, vetosin epäselvään raskauteen ja et käy myös psyykkeen päälle odotella et ollakko vaiko ei raskaana. Pääsin nlalääkärille, joka ultrasi ja sama tilanne kuin viikko sitten. Sain kiireellisyysasteikolla 1-7pvää lähetteen sairaalaan, menen jo maanantaina ottamaan lääkkeet jotka aloittaa vuodon. Suosittelen siis soittoa omaan neuvolaan..
 
Takaisin
Top