Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolalääkäris käytyy. Ei ollut tuttu onneksi :D teki sisätutkimuksen kun mua supistellut välillä. Mut ihan normaali kaikki,sikiön sykkeet 150. +979g tullut painoa viime kerrasta lisää. Oli nopea käynti, sisälle,housut pois, housut takas, onko kysyttävä,mukavaa loppuodotusta :D oli kyl ihan mukava lekuri

Qaakkeli: Paljonko on sun kilppariarvot ja paljonko annostus?
S-TSH 6.25
S-T4-V 9

Lääkitys on thyroxin 100mg ja aiemmin söin puolitoista tabl/pvä nyt nostettiin 1 ja 3/4. Nostettiin siis alkuraskaudesta jo 1/4 kun oli sillon jo tuo tsh koholla (3.7 tms)

S-TSH 6.25
S-T4-V 9

Lääkitys on thyroxin 100mg ja aiemmin söin puolitoista tabl/pvä nyt nostettiin 1 ja 3/4. Nostettiin siis alkuraskaudesta jo 1/4 kun oli sillon jo tuo tsh koholla (3.7 tms)

Siis sullahan nuo arvot on ihan hirveät! Sulla pitäis ensinnäkin tuo tsh saada raskausaikana alle (2.5?) ja t4-v pitäisi olla 19-22. Mitä lähempänä 20 on tv-4v, niin sitä parempi vointi.

Ja jos tsh on lähempänä 0-1, niin silloin hyvä.

Itse syön 125 mg, nostettiin 150 mg eka, jolloin tsh alkoi mennä liian alas (olikohan 0.04, mikä ois mulle hyvä), ja t4-v oli 21. Mutta laskettiin takas 125 ja arvot nousi.. Tai tsh nousi ja tv4 laski =/

No se mua vähän riipii. Lääkäri syytteli karkinsyönnistä noita lisäkiloja ja mä yritin puolustella et oisko kuitenkin kilppari... Tän hetkinen annostus siis 150mg ja nostettiin 175mg. Jotenkin en jaksa uskoa, että 25mg nousu auttaa asiaa kun tuo kilppari ilmeisesti nousee koko raskauden ajan. Kaikenlisäksi sitä samperin verikoetta ei voi ottaa kun neljän viikon välein :sorry:

Käy Qaakkeli ihmeessä jollain asiaan perehtyneellä lääkärillä, nuo arvot ovat ihan järkyttävän huonot. Ja jos kerran oireitakin on, niin ehdottomasti pitää saada lääkitys kohdilleen.

No se mua vähän riipii. Lääkäri syytteli karkinsyönnistä noita lisäkiloja ja mä yritin puolustella et oisko kuitenkin kilppari... Tän hetkinen annostus siis 150mg ja nostettiin 175mg. Jotenkin en jaksa uskoa, että 25mg nousu auttaa asiaa kun tuo kilppari ilmeisesti nousee koko raskauden ajan. Kaikenlisäksi sitä samperin verikoetta ei voi ottaa kun neljän viikon välein :sorry:

Eikä sitä kannata verikoetta useimmin ottaa, koska jos annostusta on nostettu, niin sen vaikutusta ei vielä niin näe, 6 vkoa on yleensä se ihanteellinen väli. Mullakin on verikokeet neljän viikon välein.
Tietääkseni nyt ei karkinsyönti kilpirauhasarvoihin vaikuta..

Taas neuvolassa käyty. Syke oli pikkuisella aika paljon laskenut kun oli enää 151-160 mitä saatiin. Ja kaikki muuten ok.. Paino neuvolan puntarin mukaan - 1,1kg edelleen ensimmäisestä käynnistä. Mitäs muuta siellä juteltiin.. Eipä kait muuta..

15+1 neuvolalääkärikäynti. Kyllä se vaan on ihanaa aina kun kuulee vauvan sykkeen pumputuksen. <3 Näinkin vielä pikkuisen, kun lääkäri katsoi kohdunkaulan ultralla. Siinä se päätänsä pyöritteli. Kohtu oli jo korkealla, niin on kyllä mahakin iso. Tulisipa pian joulukuu ja saadaan nämä rakkaat vauvat syliin. <3 Meidän esikoinenkin eilen taas kaupassa sanoi, kuinka vauva laitetaan ostoskärryyn vauvojen istuimeen hänen viereen. Ja lisäsi vielä, että äiti, minä odotan niin kovasti vauvaa. <3 Niin äitikin ja isi.

Mulla viikkoja 16+3 ja parin viikon päästä neuvola, mutta mistään lääkärineuvolasta ei kyllä olla puhuttu :o tuttavatkin ihmetteli kun olen näin pitkällä eikä ketään ole tehnyt mitään tutkimuksia ja vasta ensiviikolla ultrakin kun pariviikkoa sitten ollut aika jouduttiin perumaan(ens siis päässyt niskapoimututkimukseen :( ). Ainoastaan sydämensykettä kuunneltu neuvolassa..

Mulla ei oo kait tulossa edes mitään lääkäriä.. Varattiin seuraava neuvola kyllä jo tonne 24.8 eli viikko ultran jälkeen mutta ei oo kyllä mitään puhetta ollu lääkäristä...

Kaikkialla ei vissii lääkäriä ole. Helsingissä ei ollut edes gynekologi (eli ei sisätutkimusta) vaan ihan terveyskeskuksen yleislääkäri. Nyt uudessa kotikunnassa oli gynekologi ja teki sisätutkimuksen. Eipä sillä, ei mun maailmaa hetkauttanu juuri suuntaan tai toiseen.

Vähän kismittää, että neuvolasta ei oo otettu kantaa mun kyselyyn kilpparilääkityksesta (tiedän, että kätilö jäi lomalle melkein heti sen jälkeen kun laitoin kyselyn menemään). Nyt ollaankin ihan neuvola-vapaita pari viikkoa kun lomailevat ja mä kävin muualla hoitamassa kuntoon kilpparilääkityksen :)

No siis mun olis kait hyvä käydä keskustelemassa tosta lääkityksestä mutta kait otan sen sit puheeksi kun menen 19 päivä diabeteshoitajalle..

Mun mies ei ole vielä varma aikooko vahvistaa isyyttään. Kuulemma tulee ongelmia sitten jos joskus eroamme. No hänen asiansa se on.

Sen vissiin oppinut kahdesta aiemmasta naisestaan että ne pirulaiset tulee raskaaksi kun niitä panee :D ja sitten kun ero tulee niin ne naiset rupeaa vaatimaan rahaa ja lapsenhoitoa. Kolmas kerta toden sanoo ;)

Muokattu viimeksi:
Meillä torstaina seuraava neuvola, joka onkin sitten lääkärin vastaanotolla. En tiedä yhtään mitä on tulossa, mutta kiva mennä. Elokuun puoliväliin on varattu sitten seuraava th:n kanssa. Silloin saan Kelaan paperit ym.

Mies jo vähä lämmenny isyydelle vaikka sanoikin että kurja lunastaa vauva omakseen jos se onki musta käkkäräpäinen postimiehen poika... :D ultraan ei kuulemma halua vieläkään mukaan "pääasia etton terve" sanoi. Lupalin jo vähä sukupuoltakin. Ei kuulemma kiinnosta. Pelipaikoille voi mut autolla ajaa. No ei kiinnosta. Mulla on auto ;)

Luinko mä Caarina oikein? Jos mies ei haluaisi hoitaa omaa vastuutaan, niin kyllä sais multa lähtöpassit heti. Eikö lapsi oo teidän yhdessä toivottu?

Qaakkeli, kyllä yleislääkäritkin tekee sisätutkimuksia.

Mulla oli tänään toka neuvola. Sykkeet ei meinannu heti löytyä, mutta loppujen lopuksi kaikki hyvin. Ei tarvii mennä sokerirasitukseen, vaikka ikää on jo 33 ja eka tulossa.

Takaisin